social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

چگونه امنیت iPad خود را بالا ببریم ؟

از زمانی که iPad روانه ی بازار شده است ، نقش بزرگی در ذخیره کردن اطلاعات شخصی ما داشته است .اطلاعاتی که ما کاربران iPad تمایل داریم آن را مانند یک راز حفظ کنیم .

در این مقاله با osx.ir همراه باشید تا روش هایی را برای بالا بردن ایمنی iPad با شما به اشتراک بگذاریم تا در صورت دزدیده شدن و یا گم شدن آن ، اطلاعات شما در امان باشند.

1.انتخاب کردن رمز عبور Passcode

در گام اول بهترین راه انتخاب یک رمزعبور است. برای اینکار باید از راه Settings > Touch ID and Passcode رفته سپس گزینه  Turn Passcode را روشن کنید .رمز عبور خور را وارد کرده و اگر تمایل دارید رمز عبور قوی تری استفاده کنید از گرینه Passcode Options یک مورد را انتخاب کنید:

  1. Custom Alphanumeric Code
  2. Custom Numeric Code,
  3. 6-Digit Numeric Code

به صورت خودکار زمانی که iPad خود را خاموش کنید و بخواهید دوباره وارد آن شوید از شما رمز عبورتان خواسته می شود.

گزینه ی Require Passcode را بزنید تا میزان بازه ی زمانی میان خاموش کردن iPad و خواستن رمزرا تعیین کنید . بهتر است این بازه کوتاه تر باشد .گزینه ی Erase Data را روشن کرده تا بعد از 10 بار زدن رمز عبور اشتباه ،اطلاعات iPad پاک شود. البته این مورد بیشتر به افراد فراموش کار توصیه نمی شود .

ایجاد Touch ID  

اگر دستگاه شما از Touch ID  پشتیبانی میکند پس بهتر است به جای استفاده از رمز عبور از این مورد استفاده کنید . برای اینکار به قسمت Add a Fingerprint رفته و انگشت خود را به ارامی بر دکمه ی Home بگذارید این کار را تا زمانی که تمام قسمت های انگشتتان ثبت شود ، ادامه دهید.

فعال کردن گزینه ی Find my iPad

در صورت دزدیده شدن یا گم شدن iPad خود بهترین گزینه فعال کردن Find my iPad است . با این کار به اسانی میتوانید دستگاه خود را خاموش کرده و شماره ی خود را روی صفحه گوشی خود نشان دهید.

برای اینکار وارد Apple ID  خود شوید و لوکیشن دستگاه خود را فعال کنید .

در صورت دزدیده شدن دستگاه خود از راه Settings > General > Restrictions گزینه یEnable Restrictions را زده تا کسی که iPad شما را دزدیده نتواند گزینه ی Find my iPadرا غیرفعال کند.همچنین برای اینکه نفهمند شما لوکیشن گوشی خود را روشن کرده اید و موقعیت مکانی آنها را می دانید ،به قسمت Privacy و Location Services سپس System Servicesرفته و مطمئن شوید Status Bar Indicator خاموش است .

بی صدا کردن Siri    

ممکن است بدون اینکه بدانید Siri برای گذشتن از رمز عبور میانبر بزند. برای اینکه جلوی Siri  را بگیرید باید از راه Settings Touch ID and Passcode رفته سپس مطمئن شوید که گزینه ی Require Passcode بر روی Immediately قرار گرفته باشد .بعد در قسمت Allow Access When Locked رفته و Siri را در ان خاموش کنید .

استفاده از یک app

در اینجا به شما سه app معرفی می کنیم تا به کمک آن ها امنیت دستگاه خود را بالا ببرید .

1Password

این برنامه به شما کمک میکند که به جای نوشتن رمز های عبورتان در کاغذ و یا حتی iPad’sNotes ، آن ها را با امنیت بالا کنترل کنید .

Norton Mobile Security

این برنامه ،جایگزین خوبی برای Find My iPhone  در زمان گم شدن و یا دزدیده شدن دستگاهتان است.

مترجم : نگار آذرشب

منبع: https://computers.tutsplus.com

نظرات
انصراف از نظر Close