social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

آموزش ضبط صدا در نرم افزار Logic Pro X

آموزش ضبط صدا در نرم افزار Logic Pro X

با ظهور ویدئوهای متحرک بی صدا افراد به صدای زمینه ای نیازمندند. آیا شما می توانید در این زمینه موثر عمل کنید؟ در این آموزش می خواهیم صدای خارج از قابی صاف و طبیعی ضبط نمایید. همچنین با نحوه راه اندازی میکروفون و نرم افزار موردنیاز برای ضبط صدا آشنا خواهید شد.

1- نوشتن اسکریپت

قبل از آن که شما شروع به ضبط صدا نمایید بایستی یک اسکریپت جالب و قانع کننده ای وجود داشته باشد.

مرحله اول

صدای زمینه اغلب داستان وار بوده بنابراین باید دقیق بیان شود. صدای زمینه باید بیانگر هر چه که در تصویر است باشد برای مثال باید ذکر کرد محصول در ویدئو چیست؟چقدر هزینه دارد؟چگونه می توان آن را یافت و برخی دیگر.

مرحله دوم

تنها نوشتن اسکریپت کافی نیست و باید شما چندین بار از روی آن اسکریپت تمرین کنید تا کاملا آشنایی پیدا نمایید. ابتدا اسکریپت را برای دوستان و خانواده خود بخوانید و از آنها نظرشان را جویا شوید.

مرحله سوم

زمانی که از آنها اظهار نظر خواستید تمامی نظرات را سنجیده و طبق آنها مشکلات را برای ضبط صدای اصلی رفع نمایید.

2- ضبط صدای خواننده متن

صدای خارج از قاب اگر موثر واقع نشود قطعا جالب نخواهد بود بنابراین باید تمرکز بسیاری در این زمینه نمود تا نقصی نداشته باشد.

برنامه Logic Pro X یکی از بهترین نرم افزارها برای ضبط صداست. این برنامه کمک شایانی می کند تا شما در روند ضبط صدا نقصی نداشته و با بهترین کیفیت صدا را ضبط کنید.

مرحله اول

Logic Pro X را باز کرده و Empty Project ایجاد کنید.

مرحله دوم

به قسمت Audio رفته و ورودی و خروجی صدای خود را تنظیم کنید. سپس روی گزینه Createکلیک نمایید.

مرحله سوم

شما احتمالا می خواهید حساب را غیرفعال کرده و کلیک نمایید که انجام آن با کلیک کردن روی آیکون های مربوطه در قسمت هدر پنجره انجام می گیرد.

مرحله چهارم

هنگامی که شما در موقعیت اصلی هستید، وضعیت هوا را خاموش و صحبت کنید. هر زمان که  به آرامی کلید ضبط قرمز و یا کلید R در صفحه کلید را فشار دهید  ضبط آغاز شده و شما می توانید صحبت کنید.

مرحله پنجم

شما در حال حاضر صدایی خالص را ضبط کردید. در ابتدا شاید تصور کنید مشکلی وجود ندارد اما با چند بار گوش دادن متوجه برخی صداهای حاشیه ای می شوید.

3- ویرایش آهنگ

ما در تلفن هوشمند به آسانی می توانیم صدا ضبط کنیم اما با استفاده از Logic Pro X که ویژگی های بسیاری در این زمینه دارد، کمی دشوار می باشد.

مرحله اول

شما در حال حاضر نیاز داشته تا صدای خود را ویرایش کنید. این کار به دو روش انجام می گیرد. ساده ترین آن این بوده که هنگامی آیکون نیمه مربعی را مشاهده کردید آن را به صورت طولی بکشید.

به صورت پشت سر هم  شما می توانید به هر نقطه که رسیدید قطع نمایید. Command+T رو در روی صفحه کلید فشار دهید و پس از آن به حذف و انتقال فایل ضبط شده به موقعیت خود بپردازید.

مرحله دوم

به منظور سرعت بخشیدن به کارمان تغییر اندازه داده و Looping Tool را فعال می‌کنیم. این امر موجب می شود صدای ضبط شده شامل تغییراتی که می خواهید شود.

مرحله سوم

در سمت چپ پنجره اثر آهنگ صوتی را فعال می کنیم. با استفاده از Speech Enhancer در اولین صدای ضبط شده خود به کار می گیریم. با فعال کردن افزایش صدا و تنظیم میکروفون سطح نویز را کنترل می کنیم.

سطح نویز به سطح هر صدایی که ضبط می کنید بستگی دارد. تنظیمات دیگری که استفاده می کنیم بایستی سایر کاربران نیز بتوانند کاربری آسانی با آنها داشته باشند. هر چند که بسته به جنسیت باید برای مردان تنظیمات صدای مرد و زنان تنظیمات صدای زن انتخاب شود.

مرحله چهارم

ما در حال حاضر می خواهیم از اثر Channel EQ استفاده کنیم که می تواند در پنل تنظیمات کانال فعال گردد، درست همانند اثر Speech Enhancer. هنگامی که فعال شد Voice-Over EQ را از منوی بالای پنجره انتخاب خواهیم نمود.

با چنین تنظیمی صدای ما برای تلفن همراه مناسب شده تا صدای برای خارج از قاب.

مرحله پنجم

برخی از صداها با انجام تستی برای تلفن های همراه بسیار مناسب هستند. البته شما ممکن است نیاز داشته باشید تا کمی صدای اضافی به صدای ضبط شده بیافزایید تا میزان خشکی آن کاهش یابد اما نه به میزان بسیار.

4- تبدیل فایل

برای اینکه پیش نمایش کوتاهی از صدای خارج از قاب خود را داشته باشیم آن را به فایل Mp3 تبدیل می کنیم. در حالی که صدای فعلی مناسب تلقی می شود دیگر نیازی به انجام ویرایش یا کارهای دیگری ندارید. در این قسمت با نحوه تبدیل فایل صدای خارج از قاب خود بوسیله Logic Pro X آشنا خواهید شد:

مرحله اول

هنگامی که شما در لحظه ضبط بوده و ویرایش به پایان رسید، تمامی کلیپ های صوتی را انتخاب و روی Bounce کلیک کنید. این مورد دقیقا در بالای گزینه output قرار گرفته است.

مرحله دوم

فرمت فایل را از طریق لیست سمت چپ انتخاب کرده و اطلاعات رمزنگاری شده همراه با سرعت آن را تنظیم می کنید.

مرحله سوم

در قسمت پایانی روی گزینه Bounce کلیک کرده و مقصدی که باید فایل صدای خارج از قاب شما در آن ذخیره شود، انتخاب کنید.

به طور خلاصه

شما در حال حاضر آگاهی پیدا کردید که چگونه صدای خارج از قاب خود را ویرایش، ضبط و بنویسید. همانطور که قبلا گفتیم برای داشتن صدای ضبط شده بسیار باکیفیت، دانستن نحوه تنظیم و تمرین می تواند کمک فراوانی کند.

مترجم: مهتاب جهاندار

منبع: tutsplus.com

http://www.osx.ir/آموزش-ضبط-صدا-در-نرم-افزار-logic-pro-x/

 

نظرات
انصراف از نظر Close