social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

چگونه داکیومنت های ترکیبی میل را با Numbers و Pages ایجاد کنیم:

چگونه داکیومنت های ترکیبی میل را با Numbers و Pages ایجاد کنیم:

چگونه داکیومنت های ترکیبی میل را با Numbers و Pages ایجاد کنیم:
با وجود اینکه این کار یک ویژگی مستقل روی هر کدام از برنامه های Numbers و Pages نیست ، اما کارهایی می توان انجام داد…. این امر با استفاده از قدرت Apple Script ممکن است. اما به جای آن ما به شما Mac OS X Automation site را معرفی می کنیم. در آنجا شما می توانید صفحه ی AppleScript and Pages را پیدا کنید که حاوی دستورالعمل هایی برای استفاده از Pages Data Merge utility است. همانند اسمش، به شما امکان یکی کردن اطلاعات موجود در یک صفحه ی اعداد را با یک صفحه ی داکیومنت می دهد. اگرچه در همان صفحه یک ویدئو برای شما وجود دارد که پروسه را تمام و کمال از ابتدا تا پایان نمایش می دهد، اما با ما همراه باشید تا آن را برایتان خلاصه کنیم.
شما با ایجاد یک صفحه ی داکیومنت شروع می کنید که به عنوان الگو برای داکیومنت ترکیبی شما استفاده می شود. می توانید اسم ها، آدرس ها ، شماره تلفن ها، ایمیل ها وغیره ی واقعی یا جعلی را استفاده کنید. چون بعدا توسط داده های ترکیبی شما جایگزین خواهند شد. اگر قسمت فرمت حاضر نبود، دکمه ی فرمت را زده و به تب more بروید.
اکنون جای خالی اول را انتخاب کرده و از صفحه ی منوی Format ، Advanced > Define As Placeholder Text را انتخاب کنید. یک فیلد Script Tag در قسمت Text پدیدار خواهد شد. در این فیلد اسم ها ی خود را ( FIRSTNAME , ADDRESS , PHONE , MATENAME ) و هر چیز مناسب دیگری که مایلید بنویسید.

سپس Numbers را اجرا کرده و یک صفحه را که حاوی ستون هایی برای هر ورودی هست ایجاد کنید. سپس اکنون هر سطری را که می خواهید داده ی آن را ترکیب کنید انتخاب نمایید.

برنامه ی Pages Data Merge را اجرا کرده و گام های نام برده را پیش بروید. در ناحیه ای که با 1 نمایش داده شده است، Selection of Numbers Table را از منوی پاپ آپ انتخاب کرده و دکمه ی ایمپورت را بزنید. وقتی این کار را انجام دهید اطلاعات از ستون اول در داکیومنت اعداد ، در منطقه ی Data Record نمایان خواهند شد.
در لیست مورد نظر، اولین آیتم را انتخاب کنید. روی منوی پاپ آپ در گام دوم کلیک کرده و در اینجا لیستی از همه ی جاخالی هایی که در داکیومنت Pages ایجاد کردید را خواهید دید. گزینه ای که در گام اول مشخص کردید را انتخاب کنید. وقتی در گام دوم انتخابی انجام می دهید، نام آن زیر Assigned Placeholder Tags در گام اول ، ظاهر خواهد شد. برای هر ورودی در لیست این کار ها را تکرار کنید.

در گام پنجم می توانید یک کپی از داکیومنت ترکیبی خود را به گیرنده ی خود ایمیل کنید. برای انجام این کار می بایست یک لیستی از آدرس های ایمیل برای گیرنده ها در داکیومنت Numbers ایجاد کنید. ( داشتن یک جای خالی ایمیل در داکیومنت Pages  ضروری نیست) اگر قصد دارید نتیجه ی کار خود را ایمیل کنید ، روی گزینه ی Email Address  که در گام اول نمایان می شود کلیک کنید و از منوی پاپ آپ در گام دوم ، Assign As Email Address  را انتخاب کنید. حرف  M در سمت راست آدرس ایمیل پدیدار خواهد شد.
همچنین در منو ی پاپ آپ در گام دوم ، شما می توانید چگونگی نام گذاری داکیومنت های ترکیب شده را انتخاب کنید. در حالت پیش فرض آنها با اسمی نام گذاری شده اند که از یک عدد پیروی می کند.  Unsolicited Pitch-1 , Unsolicited Pitch-2 و مانند اینها… اما امکان تغییر آن نیز وجود دارد. اسم گیرنده را در گام اول انتخاب کنید و سپس Assign For use With File Naming را از منوی پاپ آپ انتخاب کنید. اکنون، اسم داکیومنت همچنان ابتدا خواهد بود اما از دیتای فیلد انتخاب شده پیروی خواهد کرد. Unsolicited Pitch-Frank and Unsolicited Pitch-Doris
در گام سوم فرمت فایل خروجی را انتخاب می کنید. چه بخواهید یک Pages ایجاد کنید، چه  Word ( کدگذاری شده یا حتی نشده) ، PDF ( کد گذاری شده یا خیر) ePub ، یا حتی داکیومنت متنی فرمت نشده.
روی گزینه ی Choose Export Folder در گام چهارم کلیک کرده و برای کپی های ترکیبی خود مقصدی تعیین کنید. یک فولدر Pages Data Merged که حاوی داکیومنت های ترکیبی شماست، تشکیل خواهد شد.
و در آخر در گام پنجم ( که انتخابی است) همانطور که اشاره شد می خواهید کپی های داکیومنت ترکیبی خود را ایمیل کنید، اپشن Attach را فعال کرده و موضوع و پیغام را وارد کنید تا یک کپی از فایل های ترکیبی تان به آدرس های داکیومنت Numbers شما ارسال خواهد شد.
سپس  Begin را کلیک کرده و بعد از اینکه تایید کردید می خواهید فایل های ترکیبی خود را تولید کنید، Pages Data Mere کار ایجاد و خارج کردن کپی های درخواستی تان را شروع می کند.

نویسنده:بهزاد فتحی زاده

منبع:macworld.com

نظرات
انصراف از نظر Close