social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

چگونه می توان نصب کننده درایو USB ویندوز 10 را در مک ایجاد کرد؟

چگونه می توان نصب کننده درایو USB ویندوز 10 را در مک ایجاد کرد؟

اگر شما به تکنولوژی علاقه بسیاری دارید قطعا مایلید تمامی سیستم عامل ها را تجربه کنید. در این آموزش ما می خواهیم با چگونگی ساخت USB Drive ویندوز 10 در مک آشنا شویم. این یادگیری زمان به کار می آید که از کامپیوتر ویندوزی برخوردار نباشید و یک دستگاه مک دارید اما به یکUSB Drive ویندوز 10 نیاز داشته و می خواهید آن را در دستگاه مک خود به کار گیرید.پس باosx.ir همراه باشید.

آماده سازی

برای این آموزش در ابتدا شما به موارد زیر نیاز دارید:

کامپیوتر مک اپل

دانلود فایل ISO ویندوز 10

یک USB درایو 8 گیگابایتی یا بیشتر

نرم افزاری برای ایجاد نصب کننده USB :

OS X Yosemite 10.10.5

Boot Camp Assistant

نیازی نیست از Yosemite استفاده کنید. می توان از همان روند در سایر نسخه های OS X بهره گرفت.

دانلود فایل ISO ویندوز 10

در ابتدا شما لاگین شده و سپس فایل ISO ویندوز 10 را دانلود می کنید.

به منظور دانلود ویندوز 10 شما ابتدا باید در Windows Insider programme با استفاده از اکانت مایکروسافت خود ثبت نام کنید. این برنامه مشابه برنامه توسعه اپل بوده و برای پیوستن هزینه ای نباید کرد.

اگر شما اکانت مایکروسافتی نداشته و یا نمی توانید وارد Windows Insider شوید بهتر است با مراجعه به insider.windows.com یکی از آنها را ایجاد کنید.

ایجاد نصب کننده USB

زمانی که شما می خواهید فایل ISO ویندوز 10 را دانلود کنید با استفاده از نرم افزار Boot Camp Assistant اپل می توان نصب کننده USB  را ایجاد نمود. Boot Camp Assistant به طور معمول هاردرایو در مک را پارتیشن بندی کرده و می توان آن را در هر دو سیستم عامل ویندوز و یا Mac OS X بوت کرد. در این مورد Boot Camp Assistant تنها برای ایجاد برنامه نصب کننده USB به کار گرفته می شود بنابراین لازم نیست هارددرایو داخلی یا اس اس دی را مک را پارتیشن بندی کرد.

اگر شما هر شکی دارید بهتر است بک آپی از مک خود بگیرید تا شکی در این بین وجود نداشته و با خیالی آسوده کار را انجام دهید.

1- قرار دادن یک USB درایو 8 گیگابایتی خالی

USB درایوی که شما استفاده می کنید باید فرآیند رونویسی را طی نماید تا مطمئن شوید از هرگونه اطلاعات موجود در آن بک آپ گرفته اید. برای اینکه آرامش بیشتری داشته باشید از USB درایو خالی استفاده کنید.

سعی کنید USB درایو شما فضایی 8 گیگابایتی داشته و اگر بیشتر باشد مشکلی نیست ولی سعی شود کمتر از 8 گیگابایت نباشد.

2- راه اندازی Boot Camp Assistant

برای دستیبای به با نرم افزار باید به قسمت Applications و سپس به قسمت Utilities مراجعه کنید. سپس با هدایت شدن به بخش موردنظر روی نرم افزاری برای راه اندازی کلیک نمایید.

یک راه سریعی وجود داشته تا شما به Command-Spacebar برسید. شما باید کلمه Spotlight را برای یافتن utility در Boot Camp Assistant سرچ کنید و سپس با یافتن دکمه اینتر را زده و آن را راه اندازی نمایید.

شما قطعا با وارد کردن Spotlight بخش utility را پیدا خواهید کرد و سپس وارد آن شوید. اگر شما از Alfred استفاده می کنید قطعا باید بتوانید Boot Camp Assistant را با کلیک کردن رویOption-Spacebar بیابید. همچنین می توانید با تایپ کردن تایپ کردن Boot Camp Assistantبخش utility را یافته و سپس آن را راه اندازی کنید.

زمانی که شما دستورالعمل را مطالعه کردید روی گزینه Continue کلیک نمایید.

انتخاب Boot Camp Tasks

Boot Camp Assistant در مجموع سه وظیفه را انجام می دهد:

1-ساخت نصب کننده USB در ویندوز 7 یا بیشتر

2-   دانلود آخرین بروزرسان پشتیبانی ویندوز در اپل

3-   نصب ویندوز 7 یا بیشتر در مک

تمامی این گزینه ها به صورت پیش فرض علامت زده هستند. شما باید علامت گزینه سوم را که نصب ویندوز 7 یا بیشتر می باشد بردارید. اگر علامت برداشته نشود Boot Camp Assistant به پارتیشن بندی در درایو داخلی مک ادامه می دهد. البته این بخش غیرضروری برای ساخت نصب کننده USB است.

زمانی که شما گزینه 1 و 2 را انتخاب کردید روزی گزینه Continue کلیک کنید.

4- تعیین مکان برای فایل ISO جهت ایجاد درایو USB قابل بوت

به منظور ایجاد درایو USB قابل بوت برای ویندوز 10 باید فایل ISO ویندوز 10 از قبل دانلود شده را انتخاب کرد. این فایل به احتمال بسیار باید در فولدر دانلودها باشد. اگر چنین چیزی وجود داشتBoot Camp Assistant ممکن است آن را شناسایی کند.

اگر چنین چیزی نبود گزینه Choose را انتخاب کرده و به سمت دانلود فایل ISO حرکت کرده و آن را انتخاب نمایید.

اطمینان حاصل کنید که مقصد دیسک با درایو USB موجود در مک هماهنگ شده باشد.

گزینه Continue را کلیک کرده و به پاک یا دسته بندی درایو USB بپردازید.

5- پیکربندی

کاری باید انجام داد کناره گیری از Boot Camp Assistant است. در این زمان بوده که باید به فرمت کردن و ایجاد نمودن نصب کننده بوت USB پرداخت.

6- نتیجه گیری

زمانی که فرآیند نصب کننده بوت درایو USB به اتمام می رسد.

Boot Camp Assistant پیام گفته شده شما را در درایو USB قابل بوت ایجاد شده به نمایش می گذارد. درایو USB به WININSTALL تغییر نام پیدا می‌کند.

روی گزینه Quit کلیک کرده و از Boot Camp Assistant خارج شوید.

نصب کننده USB در حال حاضر ایجاد شده است. روی آیکون WININSTALL در دسکتاپ کلیک راست کرده و گزینه Eject “WININSTALL را انتخاب کنید.

درایو USB قابل بوت ویندوز 10 در حال حاضر آماده شده و می توانید از آن برای استفرار در پیکربندی رایانه های شخصی جدید استفاده کنید.

نتیجه

در این آموزش شما با چگونگی ایجاد نصب کننده درایو USB قابل بوت ویندوز 10 برای اهدافی همچون پشتیبان گیری چند رسانه ای جهت نصب دوباره ویندوز 10 و یا نصب ویندوز 10 روی رایانه های شخصی جدید آشنا شدید.

منبع : tutsplus.com

مترجم : مهتاب جهاندار

http://www.osx.ir/چگونه-می-توان-نصب-کننده-درایو-usb-ویندوز-10-ر/

نظرات
انصراف از نظر Close