خبرنامه
 
پست الکترونیکی خود را وارد نمایید
شماره خبر : 926
تاریخ انتشار :
۳ سوال اساسی که باید در روابط با دیگران در بازاریابی از خود بپرسید

۳ سوال اساسی که باید در روابط با دیگران در بازاریابی از خود بپرسید

گاهی پیش می آید که به عنوان یک فرد بازرگان با زمان محدود نمی دانید در چه مراسمی شرکت کنید و یا کدام یک از مراسم را کنار بگذارید.یک برنامه ی ارتباطی به شما کمک می کند که این کار ها را بهتر انجام دهید.در این جا با ما همراه باشید تا 3 سوال برای ایجاد یک برنامه ی مناسب در ارتباط با دیگران را با شما به اشتراک بگذاریم.
سوال اول:مشتری های من چه کسانی هستند؟
شاید تعجب کنید اما تعدادی از بازرگانان هستند که وقتی ار آن ها پرسیده می شود مشتری های احتمالی آن ها چه کسی است ،پاسخ می دهند :«همه!»دقیقا به همین دلیل ممکن است بازرگانانی را ببینید که  در تمام مراسم های شهرشان حضور پیدا می کنند تا شاید فرد مناسبی را برای کار پیدا کنند.
بسیاری از فعالان در زمینه ی ارتباط با دیگران فکر می کنند که این کار برایشان هیچ سودی ندارد چون که زمانی برای همکاری با دیگران قرار نمی دهند.اما یک بازرگان موفق و با پشتکار می داند که این روش یعنی تماس با دیگران به کارشان می آید.این کار تنها به تدبیری نیاز دارد که شما را با افراد مناسب آشنا و در طول زمان با آن ها همراه کند.
گاهی بعضی نمیدانند که مشتری ایده آل آن ها چه کسی است .برای فهمیدن این موضوع کافیست سری به مشتری های قبلی خود بزنید.بهترین مشتری من کیست؟در چه زمینه ای فعالیت دارد؟چند سال است که در کار بازرگانی است؟آیا مشتری من یک بازرگان است و یا یک مصرف کننده ؟این ها سوالاتی ست که باید برای شناخت مشتریتان از خود بپرسید.
بهترین مثال می تواند یک صاحب فروشگاه جارو برقی باشد که من او را می شناسم.ممکن است فکر کنید که مشتری چنین مغازه ای قطعا کسی است که جارو برقی می خواهد اما در واقع این طور نیست.چنین کارآفرینی می گوید که مشتری مد نظر او یک خانم بچه دار و یا صاحب حیوان خانگی ست که در یک محله خوب زندگی می کند و ماشین او BMW ،بنز لکسوس و یا ...است.چنین شخصی به دنبال یک جنس خوب است که سلامت خانواده اش را تامین می کند نه یک فری که دنبال چانه زنی برای قیمت است.به نظر شما چرا مشتری باید ویژگی های مشخص داشته باشد؟برای اینکه اگر صاحب فروشگاه از شما بخواهد که دیگران را به خرید از فروشگاهش تشویق کنید هیچ کس به ذهن شما نمی رسد اما اگر اطلاعات داده شده - زنی که داری فرزند یا حیوان خانگیست لکسوس می راند و سرش خیلی شلوغ است -را بگویید مطمئنا خیلی سریع یک نفر به ذهنتان می رسد.
هر موقع که یک فهرست از مشتری های قبلی خود تهیه کردید شماره تلفن های آن ها را برداشته و به کمک دوستان مورد اعتمادتان با آن ها تماس بگیرید.هر گاه که این کار کردید می توانید به سراغ سوال بعدی بروید.
سوال دوم:در کجا می توانم مشتری مناسب را ملاقات کنم یا چه کسی می تواند مشتری مناسب را به من معرفی کند؟
ارتباط با دیگران تنها به این معنا نیست که سریع به ماشینتان بروید ودر مراسم اتاق بازرگانی شرکت کنید.درست است که این گونه مراسم باعث می شود مشتری پیدا کنید اما زمانی که کار شما تکامل پیدا می کند و شما شروع به هدف قرار دادن اشخاص و بازار های خاص می کنید ،مشکلاتی در این گونه مراسم برای شما پیش می آید.در این جا موارد خارج از عادت وجود دارد که برای شما مطرح می کنیم.
اگر می خوهید بازار های کوچک مورد نظر خود را ببینید ، با اتاق بازرگانی بیشتر در ارتباط باشید و یا حتی با گروه های مختلف آشنا شوید ،سخنرانی عمومی کارساز است.این گروه های مرتبط نه تنها افرادی که شما می خواهید را دارند بلکه می توانند با سیستم خود افراد بیشتری را به سوی شما جذب کنند.
اگر شغل شما نیاز بیشتری به مصرف کننده دارد ،شرکت کردن در مراسم های دوستانه که قبلا داشته اید ،راه دیگری برای پیدا کردن افراد مورد نظرتان است.
اگر برای مثال شما فروشنده ی خانه و زمین هستید و کسی را می خواهید که به مرکز شهر برود کافیست در مراسمی که در مرکز شهر برگزار می شود ، شرکت کنید.بر روی افراد خاص تمرکز کنید مثلا کسانی که می خواهند به جای آپارتمان خانه ی ویلایی داشته باشند.
سوال سوم:واقعا چه کسی را می خواهم ملاقات کنم؟
معمولا افرادی هستند که با دیگران در شرایط مناسب نمی توانند ارتباط برقرار کنند.گاهی حتی کسانی هم که در این کار خبره هستند نیز نمی توانند مشتری مناسب را تشخیص دهند.تمام کاری که باید برای یک ارتباط درست انجام دهید در این جمله خلاصه می شود."شما نمیدانید که آن ها چه کسانی را می شناسند"
این ایده به شما این فرصت را می دهد که با کسانی که در نزدیکی آن ها نیستید نیز به واسطه ی افرادی که در اطراف شما هستند ارتباط داشته باشید.تنها کاری که باید انجام دهید این است که این نکته را درک کرده و از مشتری خود دو یا چند سوال مشخص بپرسید.پاسخ به این سوالات به شما این امکان را می دهد که مشتری مطلوب را شناسایی کرده و یا حداقل در یک مراسم با او آشنا شوید.با دادن اطلاعات بیشتر در مورد مشتری خود ،شانس پیدا کردن او بالاتر می رود.کار های مخفیانه در این مورد کاملا مشخص شده اند.
ملاقات افرادی که تا به حال ندیده اید باید با ریز بینی های فراوانی انجام شود بدون اینکه بیش از حد انحصاری فکر کنید.سوالاتی که از شخص باید بپرسید باید ذهن آن فرد را به سمت مشتری که شما می خواهید بکشاند .سوال هایی از قبیل :کسی را می شناسید که تازه بچه دار شده است؟ ، کسی در اطراف شما عضو موسسه ی ساخت خانه برای بی خانمان ها نیست ؟و یا کسی را می شناسید که به کمک من در زمینه کاری نیاز داشته باشد ؟
در انتها به یاد داشته باشید که دور خودتان را با افرادی که ویژگی های کاری بالا دارند پر کنید.برای اینکه بهترین روش برای پیدا کردن مشتری مناسب این است که طرف مقابلتان را به خوبی بشناسید.
منبع:entrepreneur.com

مترجم:نگار آذرشب

تعداد بازدید : 220

بر چسب ها : کسب و کار -
ارسال نظر

سوال امنیتی : مجموع دو عدد 7 و 7 =