خبرنامه
 
پست الکترونیکی خود را وارد نمایید
شماره خبر : 927
تاریخ انتشار :
7 راه برای داشتن آخر هفته های کارآمد

7 راه برای داشتن آخر هفته های کارآمد

بیشتر مردم آخر هفته ها را زمانی برای خوشگذرانی و استراحت در نظر می گیرند .اما اگر یک کارآفرین مستقل باشید ،مسئولیت هایی بر گردان شما می افتد که فکر کردن به کار حداقل آن هاست .یعنی شما مجبورید که هفت روز هفته به فکر کار باشید.
اگر مجبور نباشید که تمام زمان روز را پشت میز کار بگذرانید،فرصت مناسبی برای جمع و جور کردن کار ها و برنامه های خود خواهید داشت . خواهید توانست بیشترین استفاده را از یک برنامه ی شلوغ ببرید.
با ما همراه باشید تا 7 راه برای داشتن آخر هفته های مفید کاری در خانه را با شما در میان بگذاریم.
1.تمام مدت کار نکنید.
با اینکه فکرکردن راجع به کار در آخر هفته ها مهم است اما نباید همانگونه که تمام طول هفته رفتار میکنید،کار کنید.به کامپیوتر خود نچسبید و دایم ایمیلتان را چک نکنید.به جای این کار ها به انجام طرح های مورد علاقه ی خود بپردازید و یا با دیدی وسیع تر به برنامه های کاریتان ،فکر کنید.از خودتان بپرسید "در این هفته یا ماه یا سال ،چه کار هایی می خواهم انجام دهم؟"فعالیت های روزانه یتان را بسنجید و به اهداف بلند مدتتان خوب فکر کنید.
2.ایمیلتان را در روز یک یا دو بار چک کنید.
زمان مشخصی را برای چک کردن ایمیلتان در برنامه ی خود قرار دهید.تمام پیام ها و مسائل را خوانده و بعد گوشیتان را کنار بگذارید.اگر مطمئن باشید که در زمان خاصی باید ایمیلتان چک شود ،محال است در طول روز به سراغ آن بروید.اگر بگذارید که ایمیل ها وارد روزتان شوند ،بیشتر از اهداف طول هفته ی خود دور می شوید.

3.روی بازسازی ذهنتان تمرکز کنید.
نحوه ای که از یک هفته ی شلوغ پر از استرس ،ذهنتان را خالی می کنید ،بستگی به شخصیت ،حالت و زندگی خانوادگیات دارد.فراموش نکنید که قسمتی از روز را به خودتان اختصاص دهید.می توانید برنامه ی یک ماساژ یا رفتن به یک جای آرام را بریزید و یا زمانی را با خانواده یا دوستانتان بگذرانید.هر چه قدر هم که استراحت کردید ،مطمئن شوید که پرانرژی و سر حال به سراغ کار می روید.
4.بیش از حد نخوابید.
با اینکه خیلی ها دوست دارند در روز های تعطیل تا بعد از ظهر چرت بزنند،اما این کار برای سلامتی آن ها خوب نیست.زمانی که برنامه ی خواب شما عوض می شود ،برنامه ی زمانی شما را به هم میریزد.اگر بیش از حد بخوابید ،احساس بی حوصلگی می کنید. پس بهتر است در روز های آخر هفته بیش از دو یا سه ساعت ورای روز های دیگر نخوابید.
5.یک تفریح پیدا کنید.
آخر هفته ها بهترین زمان برای انجام کار هایی ست که در طول هفته زمانی برای آن ها ندارید.اگر در اخر هفته ها زیاد نمی خوابید پس ممکن است از دیگر اعضای خانواده زودتر بیدار شوید .از این زمان برای انجام علایقتان بهره ببرید.اگر باغبانی دوست دارید ،بیرون رفته و چیزی بکارید.یا اگر مطالعه کردن را دوست دارید ،یک قهوه برای خود ریخته و شروع به کتاب خواندن کنید.به انجام کار های داوطلبانه نیز بپردازید.تفریح به شما این امکان را می دهد که میزان کارآمدی خود را بالا برده در حالی که از کار دور هستید.
6.کار های خانه را محدود کنید.
کار ها ی خانه به راحتی می توانند تمام وقت شما را در آخر هفته به خود مشغول کنند.خیلی کم پیش می آید کسی از خرید برای خانه یا سابیدن وان حمام لذت ببرد .اگر از لحاظ مالی می توانید کسی را برای انجام بعضی کار های خانه استخدام کنید،این کار را انجام دهید .اگر هم که نمی توانید خودتان برنامه ریزی کرده و تا جایی  که خسته نمی شوید کار کنید و بیشتر به کار های مهم تر بپردازید.
7.تحرک داشته باشید
تمرینات ورزشی بکنید.اگر دوست دارید برقصید یا به کلاس یوگا رفته یا وزنه بزنید.مهم این است که حرکت کنید.تمرینات مداوم شما را سالم تر نگه داشته و نسبت به مریضی ها مقاوم می سازد .کمتر مضطرب شده و بیشتر انرژی دارید.نیاز نیست مثل یک شرکت کننده ی الیمپیک از خودتان کار بکشید کافیست یک دوچرخه سواری یا پیاده روی 20 تا 30 ساعته در همان محل زندگیان انجام دهید.
منرجم:نگار آذرشب

منبع:entrepreneur.com

تعداد بازدید : 634

بر چسب ها : کسب و کار - کار آفرینی -
ارسال نظر

سوال امنیتی : مجموع دو عدد 5 و 6 =