social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

آموزش آپدیت کردن سیستم عامل مک

آموزش آپدیت کردن سیستم عامل مک

آپدیت کردن سیستم عامل مک به شما کمک می کند که از آخرین امکانات و ویژگی های موجود در برنامه استفاده کنید. روش آپدیت کردن سیستم عامل مک بسیار ساده و آسان و تنها با انجام چند مرحله ساده می توان آن را به آخرین ورژن موجود به روز رسانی کرد. در این ماه از سایت تخصصی osx به آموزش کامل و صفر تا صد آپدیت و به روز رسانی مک بوک می پردازیم. تا آخر این مقاله همراه ما باشید و در انتها می توانید نظرات ارزشمند خود را برای ما ارسال کنید.

برای اطلاع از نسخه سیستم عامل مک خود می توانید از About موجود در منوی Apple استفاده نمایید و همچنین برای انجام آپدیت نیاز به اینترنت دارید بنابراین از متصل بودن دستگاه مک خود به اینترنت اطمینان حاصل کنید. اپل به صورت مداوم از دستگاه‌های خود پشتیبانی نرم افزاری می‌کند و سیستم عامل آن‌ها را آپدیت می‌کند.

آپدیت‌های نصب شده علاوه بر افزایش سطح کاربری دستگاه‌ها باعث می‌شود تا کاربران بتوانند از جدیدترین امکانات امنیتی نیز بهره‌مند شوند و دیگر نگران نفوذ بدافزارها به داخل دستگاه‌ها نباشند.

مک بوک چیست؟

مک‌بوک (MacBook) یکی از سری لپ‌تاپ‌های تولیدی شرکت اپل بوده است. مک‌بوک که در ماه مه سال ۲۰۰۶ توسط شرکت اپل معرفی شد، در واقع جایگزینی برای لپ‌تاپ‌های iBook G4 و لپ‌تاپ‌های ۱۲ اینچی سری پاوربوک همین شرکت بود که وجه تشابه آن‌ها استفاده از پردازنده‌های ساخت شرکت اینتل می‌باشد.

شرکت اپل، مک‌بوک را در راستای اهدافی مانند آموزش و فروش در بازارهای مصرف ارائه نمود و در اکتبر سال ۲۰۰۸ با معرفی این برند بعنوان یکی از پرفروشترین لپ‌تاپ‌ های آمریکا توسط گروه ان‌پی‌دی، شرکت اپل به یکی از عمده اهداف خود در ارائه این سری از لپ‌تاپ‌ها نایل شد.

آموزش آپدیت سیستم عامل مک

مشکلات مک بوک خود را با آپدیت , حل کنید :

یکی از رایج ترین اختلالاتی که به دلیل عدم آپدیت مک بوک به وجود می آید گرم شدن بیش از اندازه ی دستگاه می باشد.

در صورتی که برای رفع این مشکل اقدام کنید به زودی شاهد رفع اختلالات و مشکلات مک بوک خواهید بود. همان طور که می دانید مک بوک ها سیستم بسیار حساسی داشته و گرما تاثیر مستقیمی بر کارکرد این دستگاه دارد. گرمای بیش از حد دستگاه یکی از مواردی است که در صورت بی توجهی به سایر قسمت های دستگاه آسیب وارد کرده و کارکرد آن را با مشکلات بسیاری رو به رو می کند. این مشکل با آپدیت مک بوک برطرف خواهد شد.

افزایش سرعت کارکرد یکی دیگر از مواردی است که در آپدیت مک بوک مورد توجه قرار می گیرد. به طور کلی و با گذشت زمان شاهد افت سرعت عملکردی مک بوک خواهیم بود که این مشکل با به روز رسانی سیستم عامل اصلی آن نیز برطرف خواهد شد. افزایش سرعت کارکرد دستگاه یکی از مواردی است که روند کاری کاربر با دستگاه را سرعت می بخشد.

مشکلاتی که با آپدیت مک بوک حل می شوند :

یکی از رایج ترین اختلالاتی که به دلیل عدم آپدیت مک بوک به وجود می آید گرم شدن بیش از اندازه ی دستگاه می باشد. در صورتی که برای رفع این مشکل اقدام کنید به زودی شاهد رفع اختلالات و مشکلات مک بوک خواهید بود. همان طور که می دانید مک بوک ها سیستم بسیار حساسی داشته و گرما تاثیر مستقیمی بر کارکرد این دستگاه دارد.

گرمای بیش از حد دستگاه یکی از مواردی است که در صورت بی توجهی به سایر قسمت های دستگاه آسیب وارد کرده و کارکرد آن را با مشکلات بسیاری رو به رو می کند. این مشکل با آپدیت مک بوک برطرف خواهد شد.

افزایش سرعت کارکرد یکی دیگر از مواردی است که در آپدیت مک بوک مورد توجه قرار می گیرد. به طور کلی و با گذشت زمان شاهد افت سرعت عملکردی مک بوک خواهیم بود که این مشکل با به روز رسانی سیستم عامل اصلی آن نیز برطرف خواهد شد.

افزایش سرعت کارکرد دستگاه یکی از مواردی است که روند کاری کاربر با دستگاه را سرعت می بخشد.

علت داغ شدن مک بوک چیست؟

اگر مک بوک را آپدیت نکنیم چه میشود؟

آپدیت کردن سیستم عامل ها موضوعی است که باید به آن ها توجه کنید. شاید حتی اگر سیستم عامل خود را بروز نکنید برایتان مشکلی پیش نیاید اما به مرور زمان ممکن است بسیاری از برنامه های شما دیگر به درستی کار نکند.

حتی برخی از برنامه ها نیز متناسب با بروز رسانی مک بوک دچار تغییر میشوند. پس بهتر است این موضوع را حتما جدی بگیرید. و حتما و حتما قبل از بروز رسانی سیستم عامل نسخه بکاپ تهیه کنید.

نگران اطلاعات خود نباشید

هرچند بروز رسانی اگر به درستی صورت گیرد اطلاعات و برنامه های شما دچار آسیبی نمیشوند،اما باید بدانید حتما و حتما قبل از بروز رسانی سیستم عامل نسخه بکاپ تهیه کنید.

آپدیت کردن سیستم عامل مک بوک

حل مشکل گیر کردن و آپدیت نشدن سیستم عامل macOS مک بوک :

How To Fix A Mac Stuck Installing a macOS Update

پیش از این مشکل روشن نشدن مک بوک را آموزش دادیم، در این پست به چگونگی رفع مشکل آپدیت کردن macOS خواهیم پرداخت. به طور خاص، تمرکز این پست روی این موضوع است که چگونه سیستم عامل مک بوک خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

روش اول برای آپدیت مک بوک :

  1. به صفحه ی Mac App Store وارد شده و گزینه ی دانلود را انتخاب کنید.
  2. پس از اتمام دانلود گزینه ی Continue را انتخاب کنید.
  3. در مرحله ی سوم هارددیسک و یا درایو مورد نظر خود را برای آپدیت انتخاب کنید.
  4. در ادامه گزینه ی Continue را انتخاب کنید.
  5. مطابق با درخواست اعلام شده تمامی برنامه های باز شده در سیستم خود را ببندید.
  6. سپس برای ری استارت شدن دستگاه و نصب و آپدیت مک بوک منتظر بمانید. ( این کار در حدود 30 دقیقه زمان نیاز دارد)
  7. پس از اتمام نصب High Sierra دستگاه به طور خودکار روشن شده و شاهد به روز رسانی مک بوک خواهید بود.

آموزش آپدیت کردن سیستم عامل مک

روش دوم برای آپدیت مک بوک :

  1. بعد از منتشر شدن آپدیت، برنامه Mac App Store را اجرا کرده و در بخش بالای آن به قسمت Updates بروید. بعد از انتشار آپدیت های سیستم عامل بطور خودکار  بصورت نوتیفیکیشن به شما اطلاع داده خواهد شد که میتوانید با انتخاب Install آن را بطور مستقیم نصب کنید.
  2. مشخصات آپدیت نمایش داده میشود. بر روی Update کلیک کنید. بعد از دانلود دستگاه مک شما ریستارت خواهد شد آن را تایید کنید.

+ شما میتوانید با فعال کردن آپدیت اتوماتیک در تنظیمات فروشگاه اپلیکیشن مک، بعد از انتشار آپدیت، سیستم عامل بطور خودکار آپدیت خواهد شد. کافی است به System Preferences رفته و در بخش App Store قسمت Install OS X Updates را انتخاب کنید. توصیه میشود تا حد امکان از بروز رسانی خودکار سیستم عامل خودداری کنید.

۳ روش آپدیت سیستم عامل مک

روش سوم برای آپدیت مک بوک به آخرین نسخه :

  1. ابتدا بر روی منوی Apple کلیک کنید.
  2. سپس بر روی گزینه Software Update کلیک کنید تا درخواست بروز رسانی به اپل ارسال شود.
  3. پس از کلیک بر روی Software Update پنجره ای ظاهر خواهد شد که جدیدترین آپدیت ها را به شما نشان می دهد.
  4. بر روی گزینه Update All در قسمت بالای صفحه کلیک کنید.
  5. پس از انتخاب گزینه Update All صفحه ای باز می شود که شما باید بر روی گزینه Download And Restart کلیک کنید. (تمام برنامه های باز را ببندید)
  6. پس از اینکه آپدیت های مورد نظر دانلود شد، در پایین میز کار شما پیغامی نمایش داده می شود.
  7. در صفحه ظاهر شده بر روی گزینه Restart کلیک کنید تا آپدیت آغاز شود.
  8. پس از Reboot شدن، سیستم عامل مک شما به آخرین نسخه Mac OS X Mavericks 1.9.2 آپدیت شده است.

هنگامی که سیستم عامل شما به روز شود، تمامی برنامه ها مانند Safari, iTunes, Books, Messages, Mail, Calendar, Photos, and FaceTime به روز میشود. همچنین شما می توانید مشکلات خود را با ما در ارتباط بگذارید تا به شما کمک کنیم.

آموزش آپدیت کردن سیستم عامل مک

چرا macOS دانلود نمی شود؟

چند دلیل وجود دارد که روند دانلود یا نصب macOS ممکن است قطع شود. اگر قصد دریافت آخرین نسخه را دارید، و سیستم عاملی که قصد دانلود آن را داربد، دچار این مشکل می شود، ممکن است مشکل از سرور اپل باشد، زیرا وقتی نسخه جدیدی منتشر می شود افراد زیادی قصد به‌روزرسانی سیستم های عامل خود را دارند، از این رو ممکن است شما نتوانید به علت شلوغی سرور ها به طور کامل نسخه جدید را دانلود کنید، این مشکل با گذشت زمان، بهبود می یابد.

مورد دیگر ممکن است اتصال شما به شبکه Wifi ضعیف باشد و سیستم نتواند به طور کامل فایل را دانلود کند.،حتی ممکن است فضای خالی در مک بوک شما وجود نداشته باشد. (ما همیشه توصیه می کنیم اگر کمتر از ۱۰ گیگابایت فضای خالی داشته باشید سعی کنید حافظه خود را تخلیه کنید زیرا ممکن است Mac شما با مشکل مواجه شود و فایل مورد نظر را نصب نکنید). به عبارت دیگر برای رفع مشکل آپدیت نشدن مک بوک با توجه به نسخه های کنونی که حدود ۸ گیگابایت است، توصیه می‌کنیم که حدود ۲۰ گیگابایت فضای خالی داشته باشید.

همچنین در حین دانلود آخرین نسخه سیستم عامل مک متوجه شدیم که سیستم به ما خطایی می‌دهد مبنی بر این که سیستم عامل از سرور اپل حذف شده است، اما با تحقیقات متوجه شدیم که مشکل از شبکه ما است.

این مشکل ممکن است به این علت باشد که ما از یک شبکه WiFi شلوغ استفاده می‌کنیم، در این حالت ممکن است دستگاه های دیگر در این شبکه برای پهنای باند با یکدیگر رقابت کنند، از این رو برای حل ان مشکل می‌توانید از اینترنت قوی تر استفاده کنید یا به روتر بیشتر نزدیک شوید.

شما می توانید برای تعمیر مک بوک خود و یا تعمیر شارژر مک بوک خود با ما در osx در ارتباط باشید.

روش کار و ترفندهای ترک پد مک بوک

نظرات
انصراف از نظر Close
به راحتی آپدیت کردم مک بوکم رو. خیلییییی خوشحالمممم. مرسی ازتون ^ـــ^