social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

آموزش ضد عفونی کردن اپل

آموزش ضد عفونی کردن اپل

برای ضدعفونی کردن تجهیزات الکترونیکی و به ویژه سیستم عامل های اپل باید بسیار دقت کنیم که موجب آسیب رسیدن به قطعات آن نشود. امروزه با گسترش ویروس کووید 19 لازم است همیشه پس از خروج ار منزل و بازگشت , وسایل خود را ضد عفونی کنیم. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه می توانید آیفون، انواع مک، صفحه کلید، ماوس و سایر دستگاه‌های Apple را ضدعفونی و تمیز کنید. با ما همراه باشید.

آموزش ضد عفونی کردن اپل :

برای ضد عفونی کردن موبایل اپل به چه موادی نیاز داریم؟

آسان ترین روش برای ضدعفونی کردن موبایل اپل استفاده از کیت های مرتبط با این کار است. این کیت ها شامل اسپری هوای فشرده، دستمال میکروفایبر، فرچه یا برس مخصوص نمدی و یک محلول ضدعفونی کننده می شوند.

اگر به هر دلیلی قادر به تهیه ی چنین کیت هایی نمی باشید، می توانید با استفاده از الکل و آب مقطر برای خود محلول ضدعفونی کننده بسازید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از الکل خالص برای ضدعفونی کردن گوشی Apple استفاده نکنید.

این کار می تواند صفحه ی نمایش گوشی را دچار اختلالات ساختاری کند. برای تهیه ی محلول ضدعفونی کننده ی خانگی باید 30 درصد الکل را با  70 درصد آب مخلوط نمایید.

از طرفی توصیه می شود حتما قبل از پاکسازی موبایل دست های خود را با آب گرم و صابون شسته و از ضد عفونی‌های پوست استفاده نمایید تا ۹۰ درصد میکروب‌ها نیز از دستتان پاک شوند و به گوشی منتقل نگردند.

  • نحوه ضد عفونی کردن موبایل اپل :

اولین مرحله در پروسه ی ضدعفونی کردن موبایل اپل گردگیری و پاکسازی آن از ذرات ریز گرد و غبار است.

در این راستا می توانید از اسپری هوای فشرده استفاده کرده و داخل پورت ها و شیارهای گوشی و دیگر نواحی مختلف آن را تمیز کنید. با دقت و ظرافت کاری بالا می توانید از خلال دندان نیز برای بیرون آوردن آلودگی داخل شیارها و مرزهای مختلف ساختار موبایل بهره ببرید.

در این مرحله باید کاملا دقت کنید که هیچ گونه آسیب و فشار را به پورت ها و اسپیکرهای موبایل وارد نشود.

پس از زدودن گرد و غبارهای موجود، مقداری از محلول الکی ساخته شده برای ضدعفونی کردن گوشی apple را بر روی یک دستمال میکروفایبر اسپری نمایید.

سپس دستمال را بدون هیچ گونه فشاری روی سطوح تلفن همراه بکشید. پس از انجام این کار یک گوش پاک کن را به محلول ضدعفونی کننده آغشته کنید و لبه ها و دکمه های گوشی را نیز تمیز نمایید. در نهایت سطح گوشی را با یک دستمال تمیز، خشک سازید.

ضد عفونی کردن اپل

لوازم مورد نیاز برای ضد عفونی کردن اپل واچ :

ضدعفونی کردن اپل واچ تفاوت چندانی با آیفون یا گجت های پر استفاده دیگر ندارد. پس از شیوع گسترده ویروس COVID-19 در اوایل سال 2020، شرکت اپل راهنمای پاک سازی محصولات خود را بروزرسانی کرد و بدین گونه بود که الکل ایزوپروپیل، به عنوان یک ماده مناسب جهت از بین بردن باکتری، ویروس و میکروب های خطرناک معرفی شد. لوازم مورد نیاز برای ضد عفونی کردن اسمارت واچ اپل عبارتند از:

  1. گوش پاک کن
  2. خلال دندان (اختیاری)
  3. پارچه بدون پرز نرم و مرطوب
  4. مسواک مناسب با برس نرم (اختیاری)
  5. ایزوپروپیل الکل با غلظت 70 درصد و یک پارچه تمیز

مورد  2 و 4 زمانی کاربرد دارند که ساعت شما جرم و یا غبار گرفته باشد.

  • نحوه ضد عفونی کردن اپل واچ :

بند اپل واچ را جدا کرده و آن را به صورت مجزا بشویید :

برای سادگی بیشتر در امر پاکسازی بهتر است بند ساعت را جدا کنید. ابتدا صفحه را به پشت برگردانید، سپس دو دکمه موجود در بالا و پایین سنسور را فشار داده و همزمان بند را به چپ و راست بکشید تا از صفحه جدا شود.

در اینجا باید توجه داشته باشید که جنس بند ساعت تاثیر زیادی در نحوه شستشو دارد. به عنوان مثال بندهای چرمی اپل در برابر آب مقاوم نیستند و باید با روش دیگری آن ها را تمیز کرد.
نحوه تمیز کردن بندهای پارچه ای، سیلیکونی و فلزی

برای شستشوی بندهای پارچه ای، سیلیکونی و فلزی می توان آن ها را به سادگی زیر آب گرفت. برای اثرگذاری بیشتر بهتر است از آب ولرم استفاده کرده و لکه های روی بند را با انگشت بسایید. برای لکه های سمج تر روی بندهای فلزی می توانید از خلال دندان یا مسواک نرم استفاده کنید.

توجه داشته باشید که شستشوی بندهای پارچه ای با آب خالی کافی نیست. با اینکه اپل تماس بندها با الکل را به شدت منع کرده، اما به نظر نمی رسد که تمیز کردن بندهای نایلونی با الکل آسیبی به آن برساند. اما بهتر است برای اطمینان، ابتدا الکل را روی سطح کوچکی از بندها امتحان کنید.

پس از خشک شدن کامل بند اپل واچ، آن را به وسیله الکل ایزوپروپیل ضدعفونی کنید. بدین ترتیب که پارچه تمیز را آغشته به الکل کرده و سپس آن را روی بند می کشیم. الکل ایزوپروپیل کلیه باکتری ها و میکروب های سطح را از بین برده و سپس تبخیر می شود. به خاطر داشته باشید که پیش از ضدعفونی کردن بند ساعت باید حتما آن را با آب بشویید.

تمیز کردن بدنه اپل واچ :

یک پارچه نرم را با آب مرطوب کرده و روی بدنه ساعت بکشید، بطوریکه لکه ها و گرد و غبار موجود روی سطح آن کاملا پاک شوند. تجربه ثابت کرده که کناره های سنسور بیشتر در معرض تجمع آلودگی قرار می گیرند. در چنین شرایطی باید با استفاده از خلال دندان یا یک برس نرم باید جرم ها را از بین ببرید.

حال به مدت چند دقیقه بدنه ساعت را زیر آب ولرم گرفته و قسمت هایی که بند به قاب متصل می شود را خوب شستشو دهید. سپس آن را به طور کامل خشک کنید.

پارچه تمیز را به الکل ایزوپروپیل آغشته کرده و آن را تماما روی بدنه بکشید. برای از بین بردن لکه های سمج می توانید از گوش پاک کن هم استفاده کنید. پاکسازی اطراف نمایشگر، مهره تنظیم دیجیتالی و مهره های کناری را نیز از یاد نبرید. حال مدتی صبر کنید تا الکل تبخیر شود.

چگونه می‌توان مک، صفحه کلید، ماوس، آیفون و سایر دستگاه‌های Apple را تمیز و ضد عفونی کرد ؟

اپل توصیه رسمی فرایند ضدعفونی کردن آیفون و سایر دستگاه‌های خود را بروز کرده است. این کمپانی اکنون می‌گوید “کاربران می‌توانند با استفاده از الکل ایزوپروپیل 70 درصد یا دستمال مرطوب کننده ضد عفونی کننده Clorox یا Lysol ؛ سطوح سخت و مقاوم محصولات Apple مانند صفحه نمایش، صفحه کلید یا سایر سطوح خارجی را به آرامی پاک کنند.” با توجه به این نکته، اپل هنوز می‌گوید نکاتی در مورد همه‌ی محصولات خود قابل اعمال است.

این دستورات آخرین راهنمایی اپل جهت ضدعفونی کردن آیفون و سایر دستگاه‌هایش می‌باشد. این روش جایگزینی برای تمامی روش‌هایی است که کمپانی اپل پیش از این مطرح کرده بود. توجه کنید که هرگز به غیر از این روش‌ها؛ از موارد و راه‌های ضد عفونی دیگری استفاده نکنید.

اگر می‌خواهید بسیار محتاطانه‌تر فرایند ضد عفونی را انجام دهید بهتر است iPhone یا iPad خود را با استفاده از یک دستمال مرطوب (کاملاً تمیز) پاک کنید. البته یک راه بسیار مناسب برای ضدعفونی کردن آیفون  قرار دادن یک محافظ روی صفحه نمایش آن است چرا که این کار باعث محافظت از پوشش اولئوفوبی می‌شود.

آموزش ضد عفونی کردن دستگاه های اپل

آموزش ضد عفونی کردن اپل :

  • از پاک کردن بیش از حد، خودداری کنید؛ چرا که ممکن است باعث آسیب زیادی به دستگاهتان شود.
  • توجه کنید که مایع ضد عفونی کننده خیلی رقیق نشوید چرا که هرچه ‌قدر رقیق‌تر باشد می‌تواند آسیب بیشتری را وارد کند.
  • پیش از شروع فرایند ضدعفونی کردن آیفون و سایر دستگاه‌های اپل‌تان؛ تمام منابع برق، دستگاه‌ها و کابل‌ها را از برق جدا کنید.
  • فقط از پارچه‌های نرم و بدون پرز استفاده کنید. از استفاده‌ی پارچه‌های سفت و ساینده، حوله ها، حوله‌های کاغذی یا موارد مشابه خودداری کنید.
  • از اسپری‌های آئروسل، سفید کننده ها، پراکسید هیدروژن یا مواد ساینده به هیچ وجه استفاده نکنید. چرا که تمامی لایه‌های محافظتی دستگاه را از بین می‌برد.
  • در آخر؛ یادتان باشد که هرگز پاک کننده‌ها را به صورت مستقیم روی مورد اسپری نکنید. باید آنها رو ابتدا بر روی دستمال مرطوب یا نرم بریزید، و بعد استفاده کنید.
  • هر نوع مواد با حالت مایع را از محصول دور نگه دارید، مگر اینکه در مورد محصولات خاص که ذکر شده است. (الکل ایزوپروپیل 70 درصد یا دستمال مرطوب کننده ضد عفونی کننده Clorox یا Lysol)

امیدواریم بتوانید با استفاده از روش فوق؛ تمامی دستگاه‌هایتان را ضد عفونی کنید.

نظرات
انصراف از نظر Close