social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

آیکلود چیست و آموزش آن

آیکلود چیست و آموزش آن

در این مقاله برای شما همراهان همیشگی مان آموزش کامل و صفر تا صد آیکلود را آماده کرده ایم. شما با کمک این مقاله یاد میگیرید آیکلود چیست و چگونه می توانید از آن استفاده کنید. با ما همراه باشید تا به بررسی آیکلود و انواع آن بپردازیم.

iCloud فضاى ابری هست که بر روی اینترنت فایلها را با امنیت بالایی ذخیره می کند و در صورت نیاز به این فایل ها آن ها را در دسترس قرار می دهد. iCloud بسیار بسیار بیشتر و حرفه ای تر از یک هارد دیسک معلق در هوا عمل میکند. برای استفاده کردن از این سرویس، می‌بایست حساب کاربری که Apple ID گفته می‌شود، بسازید.

آیکلود چیست؟

اپل در سال ۲۰۱۱ از سرویس ابری خود به نام آیکلود پرده برداری کرد. این سرویس که در کنار آیفون ۴S معرفی شد، توانست امکانات و قابلیت‌های ویژه‌ای را برای کاربران محصولات اپل ایجاد کند.قبل از اپل شرکت‌هایی نظیر Dropbox با سرویس‌های ابری خود توانسته بودند کاربرانی را به سمت خود جذب کنند، اما بلاشک ایکلود را می‌توان یک تغییر و جهشی انقلابی در حوزه سرویس‌های ابری دانست.

آیکلود فضایی ابری برای ذخیره سازی اطلاعات کاربران محصولات اپل میباشد.اپل ۵ گیگابایت از این فضا را به طور رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که بعد از ساخت اپل آیدی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

کاربران محصولات اپل می‌توانند اسناد , مدارک , عکس ها و … را  در این فضا ذخیره کنید و از تمام دیوایس‌های اپلی خود از قبیل آیفون ، آیپد ، مک و … به آنها دسترسی داشته باشند. اپل اطلاعات دقیقی از محل دیتاسنتر آیکلود در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است اما گزارشات حاکی از آن است که این دیتاسنتر در ایالت کارولینا مستقر شده و ابعادی وسیع‌تر از دیتاسنتر شرکت گوگل را در بر می‌گیرد.

قابلیت بی نظیر آیفون در ارتباط با iCloud :

گزینه ی Find my iphone  در گوشی شما به چه کاری می آید؟! اگر آیفون شما گم شود  و یا کسی آن را بدزدد،می توانید با استفاده از این قابلیت( چنانچه آن را از قبل روی آیفونتان فعال کرده باشید) یا قبلا آنلاین بوده را ببینید و در مورد آن اطلاعاتی را کسب نمایید. این گزینه در آیفون چندین قابلیت مهم دیگر نیز دارد.

شما می توانید به کسی که آیفون شما را ربوده است پیام دهید و آیفون این پیام را روی صفحه ی قفل شده گوشی نمایش می دهد و شاید پیام شما بتواند وجدان خفته ی سارق را بیدار سازد.


با استفاده از قابلیت های دیگر Find my iphone میتوانید با انتخاب این گزینه کل عکسها، مخاطبان ،فیلم ها و تمام محتواهایی که برایتان اهمیت دارد را پاک کنید . در این صورت می توانید لااقل مطمین باشید که سارق نمی تواند بیش از این سواستفاده کند.


برای آن که یتوانید از این قابلیت های بی نظیر کنترل آیفون از کیلومترها دورتر بهره مند شوید لازم است که سارق پس از سرقت آیفون شما حداقل یک بار به اینترنت متصل شده باشد و اطلاعات از این طریق به اشتراک گذاشته شده باشند.

آیکلود چیست؟

بکاپ چه مواردی روی iCloud ذخیره می‌شود؟

با توجه به محدود بودن فضای ابری حساب کاربری رایگان، اگر عکس و ویدیوهای زیادی داشته باشید، توصیه می‌شود که همگام‌سازی از طریق آی‌کلود را در مورد Photos غیرفعال کنید. به همین ترتیب می‌توانید برخی موارد که حجم زیادی اشغال کرده و مهم نیست را غیرفعال کنید تا فضای ابری پلان رایگان تا حدی خالی و آزاد شود.

کاربردهای آی‌کلود بسیار متنوع و زیاد است. لیست طولانی زیر همه‌ی داده‌هایی است که به عنوان بکاپ یا برای همگام‌سازی روی آی‌کلود ذخیره می‌شود.

مخاطبین: اگر از حساب آیکلود به عنوان حساب پیش‌فرض ذخیره‌سازی مخاطبین استفاده کنید، اطلاعات مخاطبین از طریق iCloud همگام‌سازی می‌شود. می‌توانید اطلاعات مخاطبین را در سایت iCloud نیز چک کنید.


Calendar یا تقویم: رویدادها و قرار ملاقات‌هایی که در اپلیکیشن تقویم ذخیره می‌کنید، در صورت اتصال به آی‌کلود، روی این سرویس ابری ذخیره و از طریق آن همگام‌سازی می‌شود.


یادداشت‌هایی که در اپلیکیشن Notes ثبت می‌کنید به همراه فایل‌های پیوست‌شده، از طریق آی‌کلود بین دیوایس‌های متصل به یک حساب کاربری همگام‌سازی می‌شود. امکان چک کردن یادداشت‌ها و فایل‌ها از طریق سایت آی‌کلود نیز وجود دارد.


فایل‌هایی که در اپلیکیشن‌های آفیس اپل که iWork نامیده شده، ذخیره می‌کنید، روی آی‌کلود آپلود می‌شود و بین وسایل همگام‌سازی می‌شود. iWork شامل اپ‌های Pages و Keynote و Numbers می‌شود که مشابه Word و PowerPoint و Excel مایکروسافت هستند.

اگر در تنظیمات آیفون و اپلیکیشن Photos، بکاپ گرفتن روی آی‌کلود را فعال کرده باشید، عکس‌ها روی سرویس ابری آی‌کلود آپلود شده و از طریق آن روی دیگر وسایل بارگذاری و همگام‌سازی می‌شوند. در همه‌ی سیستم عامل‌ها می‌توانید عکس‌ها را از طریق سایت iCloud نیز دانلود و استفاده کنید.

فایل‌های موسیقی در صورت فعال بودن Apple Music Library، روی آی‌کلود آپلود شده و از این طریق همگام‌سازی می‌شود.


iCloud Drive سرویس آنلاین اپل برای آپلود کردن و به اشتراک‌گذاری انواع فایل است. تمام فایل و فولدرهایی که در سرویس آی‌کلود درایو آپلود کرده باشید، به صورت خودکار روی سایر وسایل متصل به همان اپل آی‌دی، همگام‌سازی می‌شود.


اطلاعات اپلیکیشن‌ها نیز در صورت فعال بودن بکاپ‌گیری روی آی‌کلود، از طریق این سرویس ابری همگام‌سازی می‌شود. در صورت نیاز می‌توانید بکاپ قبلی که حاوی داده‌های قبلی اپلیکیشن موردنظرتان است را بازیابی کنید.

تنظیمات اپلیکیشن‌ها و تنظیمات دیوایس در صورت فعال بودن بکاپ آی‌کلود، روی سرویس ابری آپلود می‌شود و در آینده قابل بازیابی خواهد بود. به عنوان مثال تنظیمات صفحه‌ی خانه‌ی آیفون، تنظیمات iMessage و غیره، همگی روی آی‌کلود ذخیره می‌شود و در روز مبادا می‌توانید این موارد را ری‌استور کنید.


Purchase History یا سوابق خرید شما در iTunes Store و App Store در سرویس ابری آی‌کلود ذخیره می‌شود. می‌توانید اپ‌ها و کتاب‌ها و فیلم‌ها و غیره که خریداری کرده‌اید را در آینده مجدداً دانلود کنید.
بکاپ‌های ساعت هوشمند اپل واچ نیز در صورت فعال بودن بکاپ‌گیری روی آی‌کلود در آیفون، روی این سرویس ابری ذخیره می‌شود.


می‌توانید بکاپی از پیام‌های موجود در اپلیکیشن Messages را روی آی‌کلود ذخیره کنید که شامل SMS و MMS و پیام‌های پیام‌رسان iMessage می‌شود.

می‌توانید بکاپی از پسورد صندوق صوتی روی آی‌کلود ذخیره کنید. البته برای ری‌استور کردن آن، می‌بایست از همان سیم‌کارتی که حین بکاپ‌گیری در گوشی قرار داشته، استفاده کنید. Voice Memos یا یادداشت‌های صوتی نیز قابل ذخیره‌سازی روی iCloud است.


بوک‌مارک‌ها یا صفحاتی که در مرورگر Safari نشان کرده‌اید از طریق آی‌کلود قابل همگام‌سازی است.اطلاعات سلامت و ورزش در اپلیکیشن Health نیز از طریق آی‌کلود همگام‌سازی می‌شود.

برای چک کردن مواردی که می‌توانید روی سرویس ابری آی‌کلود ذخیره و از طریق آن همگام‌سازی کنید، به اپلیکیشن Settings آیفون یا آیپد مراجعه کنید و روی اپل آی‌دی یا تصویر پروفایل خویش در بالای لیست تپ کنید و در صفحه‌ی بعدی به بخش iCloud مراجعه کنید.

اگر مشکل کمبود فضا رفع‌شدنی نیست، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی حدود ۱ دلار در ماه، ۵۰ گیگابایت فضای ابری خریداری کنید.

نظرات
انصراف از نظر Close