social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

تعرفه گمرکی و رجیستری آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو

تعرفه گمرکی و رجیستری آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو

در این مقاله به شما تعرفه گمرکی و رجیستری آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید . مدتی پیش شرکت اپل گوشی های سری آیفون ۱۲ شامل چهار مدل آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس را معرفی و به بازار جهانی عرضه کرد.

پس از معرفی این سری گوشی های جدید اپل،‌ صحبت‌های زیادی درباره این مطرح شد که آیا این گوشی‌ها در ایران رجیستر می‌شوند یا خیر؟ همچنین حدس و گمان‌هایی در خصوص هزینه رجیستری و قیمت نهایی آنها در بازار کشورمان زده شد.

تابستان امسال بود که خبر ممنوعیت واردات گوشی های با قیمت بالاتر از ۳۰۰ یورو منتشر شد و واکنش‌ها و جنجال‌های زیادی را در پی داشت. با وجود این، مدتی قبل اعلام شد که واردکنندگان گوشی های بالای ۳۰۰ یورو نیز می‌توانند اقدام به واردات و رجیستری گوشی‌های خود کنند. اما این اظهارات ضد و نقیض باعث شد ابهاماتی به وجود بیاید. حالا مدتی است که پای گوشی های سری آیفون ۱۲ به بازار کشورمان نیز باز شده و البته بیشتر این دستگاه‌ها به صورت بدون رجیستری وارد ایران شده است.

این گوشی‌ها با قیمتی نجومی در ایران فروخته می‌شوند . شما می توانید برای خرید کابل و شارژ آیفون به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

رجیستری گوشی های آیفون و به طور کلی رجیستری گوشی های موبایل در ایران یکی از قوانینی است که برای دریافت خدمات از اپراتورهای داخلی، بدون هیچ اما و اگری باید رعایت و اجرا شود. فرقی نمی کند که گوشی منتخب شما از کدام برند است. مهم این است که سامانه همتا قانونی بودن اصالت گوشی را تایید کند و بر همان اساس به گوشی سرویس های شرکت ارتباطات سیار را ارائه دهد. برای اطلاع از تعرفه گمرکی آیفون ۱۳ به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

طرح رجیستری چیست؟

طرح رجیستری، طرحی است که برای اولین بار در اواسط سال ۸۵ در کشورمان اجرایی شد اما به دلیل اشکالات فراوانی که داشت، در اوایل سال ۸۶ متوقف شد. این طرح سال‌هاست که در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد و بارها اجرایی شده و به دلیل مشکلات فنی متوقف شده است. تقریباً از سال ۹۴ بود که اجرایی‌شدن طرح رجیستری جدی‌تر شد و کارگروه‌هایی برای بررسی تخصصی این طرح تشکیل شدند. این طرح از پاییز ۹۶ مجدداً کلید خود و به مرحله‌ی اجرا درآمد.

در تاریخ ۲۰ فروردین بروز رسانی شد : به نقل از منابع آگاه این طرح تا نیمه اردیبهشت ماه برای کلیه برندها اجرا خواهد شد. در حال حاضر برندهایی نظیر سامسونگ هنوز وارد این طرح نشده اند که بر اساس آخرین اخبار از نیمه اردیبهشت ماه برندهای باقی‌مانده نظیر سامسونگ نیز وارد طرح رجیستری می‌شوند.

درحقیقت هدف اصلی طرح رجیستری، مبارزه با قاچاق و واردات غیر قانونی گوشی‌های هوشمند است. از آن‌جایی که درصد بالایی از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار ایران به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، طرحی به نام رجیستری اندیشیده شده تا با این موضوع مقابله شود. در این طرح، تنها گوشی‌های موبایلی که از طریق گمرک ایران وارد کشور شده‌اند فعال خواهند شد. رجیستری به زبان ساده، ثبت گوشی تلفن همراه در یک سامانه جامع است.

تعرفه گمرکی آیفون

مراحل وارد کردن و ترخیص گوشی از گمرک :

وارد کردن گوشی تلفن همراه به ایران مراحل قانونی و فنی منحصر به خود را دارد که تنها وارد کنندگان و ترخیص کاران از آن ها مطلع هستند.

بخش عظیمی از گوشی های تلفن همراه در کشور ما وارداتی هستند و پس از ترخیص از گمرک به بازار راه می یابند، و لذا این گوشی ها مراحل مختلفی را طی می کنند تا به دست مشتری برسند‌.

موسسات و شرکت های وارد کننده ی گوشی موبایل جهت واردات جدیدترین مدل گوشی های معرفی شده از طرف برندهای گوناگون ابتدا بایستی از طریق تیم ترخیص کار و کارشناسان ثبت سفارش، گوشی های مورد نظر خود را معرفی نمایند. برای این کار بایستی تیم ترخیص، گوشی های مورد نظر را در سامانه ی جامع ترخیص لوازم و تجهیزات ارتباطی و فناوری ثبت نام نمایند و سپس به پیگیری و انجام سایر مراحل بپردازند.

آن دسته از گوشی های موبایل که برای اولین بار وارد کشور می شوند به منظور قیمت گذاری در گمرک نیز مستلزم داشتن جواز استاندارد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشند. چنانچه این مجوز را اخذ نکرده باشند قیمت گذاری آن ها انجام نخواهد شد.

نکته قابل ذکر دیگر اینکه در صورتی که گوشی موبایلی از طریق مسافری وارد ایران شود ضروری است که از طریق سامانه همتا IMEI  یا ریجستری آن مورد بررسی قرار گیرد و این گوشی حتما باید قبلا یک بار از طریق گمرک وارد کشورشده باشد تا برای آن مراحل قیمت گذاری و تست فنی طی شود . در غیر ایینصورت گوشی برای واردات مسافری مجوز ترخیص دریافت نمی کند.

برای واردات مولتی برندها هم این روند وجود دارد و واردکننده باید تائیدیه استاندارد گوشی موبایل را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را دریافت کند تا بتواند آن را از گمرک ترخیص کند. امیدواریم خواندن مطالب فوق در روند واردات و ترخیص گوشی از گمرک برای تاجران فعال در این حوزه مفید و مثمر ثمر واقع شده باشد.

آیفون ۱۲

  • قیمت پایه دلاری : ۷۹۹ دلار
  • قیمت در بازار ایران : حدود ۲۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان

آیفون ۱۲ پرو

  • قیمت پایه دلاری : ۹۹۹ دلار
  • قیمت در بازار ایران : حدود ۲۸ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان

تعرفه گمرکی و رجیستری آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو

مدل گوشی و هزینه رجیسری کردن آن :

حالا در جدیدترین خبرها، هزینه رجیستری سری آیفون ۱۲ در ایران اعلام شده است. لازم به ذکر است که فرایند رجیستری در حال حاضر از طریق پاسپورت مسافران و در بدو ورود به کشور و در گمرک فرودگاه‌ها انجام می‌شود. در ادامه می‌توانید جزئیات هزینه رجیستری آیفون ۱۲ ، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس در کشورمان را مشاهده کنید:

  • آیفون ۱۲ مینی ۶۴ گیگ : ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
  • آیفون ۱۲ مینی ۱۲۸ گیگ : ۳ میلیون تومان
  • آیفون ۱۲ مینی ۲۵۶ گیگ : ۴ میلیون تومان
  • آیفون ۱۲ مدل ۶۴ گیگ : ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
  • آیفون ۱۲ مدل ۱۲۸ گیگ : ۴ میلیون تومان
  • آیفون ۱۲ مدل ۲۵۶ گیگ : ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
  • آیفون ۱۲ پرو ۱۲۸ گیگ : ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
  • آیفون ۱۲ پرو ۲۵۶ گیگ : ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
  • آیفون ۱۲ پرو ۵۱۲ گیگ : ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

روش استعلام رجیستری گوشی آیفون

روش های رجیستری گوشی های آیفون

فرایند رجیستری گوشی های آیفون چیزی جدا از سایر گوشی ها در سایر برند ها نیست. بنابراین وقتی کد IMEI آیفون خود را پیدا کردید، آن را از طریق یکی از روش های زیر برای سامانه همتا ارسال کنید و منتظر بمانید تا گزارش رجیستری در قالب یک پیامک برای شما ارسال شود.

1. پیامک کد IMEI به شماره ۷۷۷۷

2. ارسال کد IMEI به کمک کد دستوری #۷۷۷۷*

3. ارسال کد IMEI به کمک سایت اینترنتی به آدرس hamtainfo

4. ارسال کد IMEI به کمک اپلیکیشن همتا

روش استعلام رجیستری موبایل با کد IMEI در سامانه همتا :

روش چک‌کردن رجیستری موبایل و تبلت بسیار ساده است. موبایل خود را بردارید و مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: وارد بخش شماره‌گیری شوید و شماره #۷۷۷* (ستاره ۷۷۷۷ مربع) را شماره گیری کنید. وارد سامانه‌ی همتا می‌شوید، از گزینه‌ی ۱ استفاده کنید، پس از آن از شما می‌خواهد که IMEI دستگاه خود را وارد کنید.

گام دوم: کد IMEI گوشی شما یک عدد ۱۵ رقمی است که از روی جعبه می‌توانید بخوانید (اگر جعبه در دسترس نیست می‌توانید با شماره‌گیری #۰۶#* (ستاره مربع ۰۶ مربع) آن را مشاهده کنید.)

گام سوم: پس از مدت کوتاهی پیامکی از شماره ۷۷۷۷ سامانه‌ی همتا (نه هیچ شماره دیگری) پیامی مبنی‌بر ثبت‌بودن یا نبودن دستگاه شما در سامانه‌ی طرح رجیستری ارسال می‌شود. همچنین در پایان این پیامک می‌توانید ببینید آیا این دستگاه قبلاً در بازار ایران با سیم‌کارت روشن شده است یا خیر!

نکته : لازم به ذکر است که انجام طرح رجیستری فقط برای دستگاه‌هایی است که هنوز سیم‌کارت وارد آن‌ها نشده است.

تعرفه گمرکی و رجیستری آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو

نحوه فعال سازی آیفون :

بعد از اینکه برای رجیستری گوشی های آیفون، کد IMEIگوشی را از طریق یکی از روش های یاد شده برای سامانه همتا ارسال کردید و از اصالت گوشی و اصل بودن و قانونی بودن آن اطمینان پیدا کردید، باید گوشی را با سیم کارت خود فعال سازی کنید تا به این ترتیب بتوانید از اپراتورهای داخلی بدون محدودیت خدمات و سرویس دریافت کند.

برای فعال سازی گوشی با سیم کارت خودتان باید مجددا کد دستوری #۷۷۷۷* را وارد کنید و این بار از منویی که به شما نشان داده می شود، گزینه "فعال‌سازی" را انتخاب کنید.

در ادامه یک بار دیگر از شما کد IMEI درخواست می ‌شود. سپس باید شماره موبایلی را که قصد دارید گوشی با آن شناخته شود، مشخص کنید و پس از آن کد فعالسازی گوشی را از فروشنده دریافت و وارد کنید. در مرحله بعدی یک تاییدیه کلی مبنی بر اینکه دستگاه با IMEI …. برای تلفن ….. ثبت خواهد شد، دریافت خواهید کرد. برای تایید اطلاعات عدد 1 را وارد کنید و به این ترتیب فرایند ثبت نام را تکمیل کنید. در نهایت پیامکی مبنی بر تکمیل فعال ‌سازی گوشی برایتان ارسال خواهد شد.

پرداخت هزینه برای رجیستری گوشی های آیفون چقدر اسیت؟

متاسفانه بسیاری از کاربران به دلیل عدم آگاهی و ناآشنا بودن با فرایند رجیستری گوشی های آیفون و سایر گوشی ها در سایر برند، مورد سوء استفاده قرار می گیرند و برای این روند کاملا رایگان، هزینه پرداخت می کنند.

این در حالی است که طرح رجیستری از صفر تا صد بی نیاز به هزینه و پرداخت پول است. در واقع وقتی گوشی قانونی باشد و قاچاق نباشد، به راحتی و بدون هیچ هزینه های می تواند از آزمون و امتحان رجیستری با سربلندی بیرون بیاید.

فقط برای آن دسته از گوشی هایی باید هزینه ای به عنوان عوارض گمرک پرداخت کنید که به هر دلیل هزینه عوارض گمرکی آنها پرداخت نشده اند و به تعبیری کالای قاچاق هستند. اما ارسال کد IMEI از طریق هر یک از روش های یاد شده به سامانه همتا، کاملا رایگان است و اصلا نباید برای آن هزینه دریافت و پرداخت شود.

نظرات
انصراف از نظر Close
سلام
من هرکار میکردم فعال نمیشد گوشیم. مرسی برای آموزش های خوبتون
گوشیم کار میکرده خارج بودم حالا اومدم ولی گوشیم کار نمیکنه باید چیکار کنم هیچ کدی هم قبول نمیکنه
پاسخ به سوال :

گوشیم کار میکرده خارج بودم حالا اومدم ولی گوشیم کار نمیکنه باید چیکار کنم هیچ کدی هم قبول نمیکنه

جواب :

اگر گوشی شما قبل از طرح رجیستری در کشور فعال بوده، با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهید.
سلام اگه ایفون رو مسافرتی بخریم باید چطوری فعال کنیم؟ به همین شکلی که توضیح دادین؟
پاسخ به سوال :

سلام اگه ایفون رو مسافرتی بخریم باید چطوری فعال کنیم؟ به همین شکلی که توضیح دادین؟

جواب :

پس از ورود به کشور تا ۱ ماه فرصت ثبت در سامانه گمرک و رجیستری را دارید