social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

تعمیر دکمه هوم آیفون

تعمیر دکمه هوم آیفون

خرابی و کار نکردن دکمه هوم آیفون یکی از جدی ترین مشکلاتی است که به مرور زمان در محصولات اپل رخ می دهد . در این مقاله ما سعی می کنیم بهترین و کارآمد ترین راه حل های تعمیر دکمه هوم آیفون را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

آیفون‌های اپل محصولات با کیفیتی هستند اما این موضوع به آن معنا نیست که این محصولات هیچوقت دچار خرابی نشده و نیازمند تعمیر نخواهند بود. یکی از رایج‌تری خرابی‌هایی که در آیفون‌های اپل شاهد آن هستیم مربوط به دکمه هوم دستگاه می‌شود. عموما دکمه هوم آیفون‌های اپل به مرور زمان و با استفاده مکرر دچار مشکل می‌شود و این موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایل مراجعه کاربران این محصولات به مراکز خدمات دهی شرکت اپل است. اما اگر دکمه هوم آیفون خراب شد چه کنیم؟

اصلی ترین دلیل خراب شدن دکمه هوم آیفون چیست؟

خراب شدن دکمه هوم آیفون از مسائلی است که افراد بسیار زیادی با آن دست و پنجه نرم کرده اند. اگر شما هم از طرفداران پر و پاقرص برند آیفون هستید و کمی قبل تر به مدت طولانی (مثلا 5 سال) آیفون 4 داشته اید، قطعا با این مسئله مواجه شده اید زیرا مشکل گیر کردن دکمه هوم آیفون در گوشی های سری 4 بیشتر اتفاق می افتد.

تعمیر سخت افزاری دکمه هوم آیفون :

ممکن است دکمه هوم آیفون  به دلیل ضربه خوردن، سقوط از ارتفاع، آب خوردگی، تحت فشار بودن(گوشی داخل جیب باشد و روی آن بنشینید ) از کار بیفتد.  قبلا هم گفتیم  که از میان تمامی آیفون ها، آیفون 4 حساسیت بیشتری به خرابی دارد و راحت تر از بقیه مدل ها از کار می افتد. برای برخی دیگر از مدل های آیفون ها این حساسیت به خرابی در مورد قطعات دیگر آیفون وجود دارد. برای مثال در میان آیفون ها، آیفون 5 دارای بیشترین حساسیت به خرابی دکمه ی پاور است و دکمه خاموش/روشن آن بسیار ساده تر از بقیه مدل ها از کار می افتد.

مشکلات ناشی از خرابی سخت افزاری دکمه هوم آیفون بسیار گسترده است و همگی در نهایت منجر به خرابی و عدم عملکرد صحیح تاچ آی دی می شوند.

خوب سوالی که مطرح می شود این است که آیا شما می توانید در خانه و بدون کمک متخصصان تعمیرات موبایل اقدام به تعمیر دکمه هوم آیفون خود کنید؟

اگر گوشی را از مراکزی تهیه کرده اید که به شما گارانتی داده اند و دکمه هوم در زمان اعتبار گارانتی خراب شده است، به آنها مراجعه کنید تا دکمه هوم را برایتان تعمیر و یا تعویض کنند. اگر از مدت اعتبار گارانتی گذشته است و دکمه هوم شکسته است و باعث بدنمایی گوشی شما شده است می توانید به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید تا با استفاده از تعویض دکمه هوم، زیبایی را به گوشی شما بازگردانند.

در مورد شکستگی دکمه هوم آیفون 7 و 7 پلاس و مدل های قدیمی تری که منجر به از کار افتادگی تاچ آی دی شده است، تنها راه تعویض دکمه هوم است و نتیجه از دست رفتن تمام کارکردهای نرم افزاری دکمه هوم است؛اما اگر علت از کار افتادگی دکمه هوم آب خوردگی گوشی است قضیه کمی متفاوت است.

در صورتی که دکمه هوم با آب خوردگی از کار افتاده باشد، سولفاته شدن اجزای دکمه ی هوم و فلت های آن باعث کار نکردن آن می شود. در این صورت می توان با استفاده از سرویس فلت هوم و شستن دکمه هوم آن را به گوشی بازگرداند.

اگر عمل شستن دکمه هوم و سرویس فلت هوم به درستی و توسط متخصصان تعمیرات آیفون صورت بگیرد، دکمه هوم می تواند مانند روز اول کار کند و تمامی قابلیت های نرم افزاری آن حفظ شود. با تمام این تفاسیر، قبلا هم به شما گفته ایم که خرابی دکمه ی هوم فیزیکی آیفون، نمی تواند شما را از داشتن دکمه هوم نرم افزاری منع کند و می توانید با استفاده از دکمه هوم نرم افزاری به تمامی کارکردهای دکمه هوم  فیزیکی دسترسی داشته باشید.

خیس شدن گوشی از دلایل خراب شدن دکمه منو آیفون

خیس شدن گوشی، از دلایل خراب شدن دکمه منو آیفون :

به صورت کلی دو کابل سیگنال دکمه خانه آیفون را به برد منطقی انتقال می دهد. در اصل دکمه هوم آیفون به شکل فیزیکی به نمایشگر متصل است. در نتیجه، آسیب دیدن صفحه نمایش، شکستن محافظ صفحه و خیس شدن گوشی می تواند از عوامل قطع اتصال هر یک از کابل ها و در نهایت عدم عملکرد صحیح دکمه اصلی را به دنبال داشته باشد.

مشکلات نرم افزاری، از دلایل کار نکردن دکمه اصلی آیفون

برای اینکه مطمئن شوید، مشکلتان نرم افزاری نیست، باید گوشی خود را ریستور کنید. البته بهتر است قبل از انجام این کار یک بکاپ از آیفون خود تهیه کنید. می توانید با یک فلش مخصوص آیفون، اطلاعات را نگه داری کنید و با خیال راحت گوشی خود را ریستور کنید. این احتمال وجود دارد که نصب برخی از برنامه های ویروسی یا مخرب باعث اختلال در عملکرد دکمه هوم آیفون شده باشد.

تست عملکرد دکمه هوم آیفون

بد نیست پیش از مراجعه به یکی از مراکز تعمیر، عملکرد دکمه هوم را با انجام برخی اقدامات ساده مورد بررسی قرار دهید. چه بسا با انجام همین بررسی های ساده مشکل را شناسایی کنید و دیگر نیازی به تعمیر دکمه هوم آیفون خود پیدا نکنید. برای شروع روی دکمه خانه با انگشت خود کلیک کنید.

اگر با لمس دکمه خانه با چیز غیرمعمول روبرو شدید و احساس کردید که این دکمه مثل قبل کار نمی کند احتمالا با یک مشکل سخت افزاری مواجه شده اید. اما اگر مثل گذشته عمل می کرد و به تازگی دیگر درست کار نمی کند ممکن است یک مشکل نرم افزاری باشد. یکی از راه هایی که برای اطمینان می توانیم بگوییم که مشکل تان از نوع سخت افزاری است از طریق تستی که خواهیم گفت مشخص می شود.

برای این تست روی لبه بالایی دکمه هوم کلیک کنید. آیا دکمه درست کار می کند؟

در ادامه لبه سمت چپ و لبه پایین و لبه راست را امتحان کنید. سپس گوشه ها را تست کنید. اگر صرفا روی بخش های خاصی مثل بالای دکمه خانه کار کرد اما در پایین آن عمل کرد پس شما با یک مشکل سخت افزاری مواجه شده اید. هیچ راه حلی برای یک دکمه خانه با مشکل عمل نقطه ای وجود ندارد اما بسیاری از افراد به سادگی تصمیم می گیرند که با این مشکل کنار بیاید و یاد بگیرند که کجای دکمه خانه را فشار دهند تا عمل کند.

تعمیر نرم افزاری دکمه هوم آیفون

اگر مشکل در دکمه هوم آیفون بدون هیچ دلیلی به وجود آمده است و گوشی هیچ پیشینه ی ضربه و آب خوردگی ندارد، می توانید اقدام به ریستور گوشی کنید. اگر پس از ریستور کردن گوشی مشکل کار نکردن دکمه ی هوم آیفون برطرف شد، دیشه مشکل نرم افزاری بوده است .

سیستم عامل آیفون ها این قابلیت را برای کاربران فراهم آورده است که در صورت خرابی دکمه هوم فیزیکی با استفاده از ویژگی های iOS به دکمه هوم مجازی دسترسی پیدا کنند و کارشان لنگ نماند.

برای فعال کردن قابلیت دکمه هوم مجازی باید از طریق مسیر زیر اقدام کنید:

  1. گام اول: به Setting بروید.
  2. گام دوم: روی General تپ کنید.
  3. گام سوم: روی Accessibility تپ کنید.
  4. گام چهارم: صفحه را به پایین اسکرول کنید تا به بخش تعامل برسید و روی AssistiveTouch تپ کنید.
  5. گام پنجم: حال روی تانگلی که مقابل AssistiveTouch می بینید تپ کنید تا رنگ آن به سبز تغییر کند و به اصطلاح on شود.

پس از آن که این گزینه را روی گوشی خود فعال کردید، شمای کوچکی از دستیارلمسی(AssistiveTouch) در سمت راست و پایین صفحه نمایش گوشی ظاهر می شود. اگر روی مدل های قدیمی تر iOS می خواستید این ویژگی را فعال کنید، باید مسیری کاملا متفاوت از آن چه که ذکر شد را طی می کردید.

برای مثال اگر سیستم عامل نصب شده روی آیفون شما iOS 6 است، برای فعال کردن دستیار لمسی سیستم عامل باید این مسیر را طی کنید:

  1. گام اول: روی Setting تپ کنید.
  2. گام دوم: روی General تپ کنید.
  3. گام سوم: صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا به Accessibility برسید.
  4. گام چهارم: می توانید آپشن AssistiveTouch  را زیر گزینه ی Physical & Motor ببینید.
  5. گام پنجم: روی AssistiveTouch تپ کنید و آن را به سمت راست بکشید تا این قابلیت on شود.

پس از فعال سازی AssistiveTouch مربعی روی صفحه نمایش ظاهر می شود که می توانید آن را دراگ کرده و به هر طرفی که دوست دارید و از نظر شما کمتر مزاحم کار شما باشد، بکشانید. در هر صورت اگر مدتی با این دستیار لمسی کاری نداشته باشید و آن را لمس نکنید، این دستیار از روی صفحه نمایش آیفون شما حذف خواهد شد.

با تپ کردن روی AssistiveTouch، 6 گزینه در اختیار شما قرار خواهد گرفت که عبارتند از:  دکمه خانه، Siri، Custom، مرکز اعلانات (Notification Centre)، دیوایس و مرکز کنترل سیستم عامل که با استفاده از این گزینه ها می توانید به تمام کارکرهایی که دکمه هوم فیزیکی در اختیار شما قرار می دهد، دسترسی پیدا کنید.

از طرفی iOS نحوه ی نمایش و چیدمان گزینه های موجود روی AssistiveTouch را به گونه ای طراحی کرده است که در صورت خرابی هر کدام از دکمه های فیزیکی روی آیفون، این دستیار لمسی بتواند کار آنها را انجام دهد.

به همین علت است که می گوییم در صورت خرابی هر دکمه سخت افزاری روی آیفون ها، راه حلی نرم افزاری برای دسترسی و استفاده از قابلیت های دکمه سخت افزاری از کار افتاده وجود خواهد داشت.

هر کدام از گزینه های مرکز اعلانات (Notification Centre)، Siri و مرکز کنترل (Control Center) دارای کارکردهای جداگانه ای هستند و برای پاسخ به از کار افتادگی دکمه های فیزیکی طراحی نشده اند.

شما با استفاده از قابلیت Custom می توانید ژست های لازم و اکشن هایی را که توسط هر ژست صورت می گیرد تنظیم و تعریف کنید. ژست ها به صورت پیش فرض شامل Pinch، دابل تپ و تاچ سه بعدی هستند.

با استفاده از گزینه ی Device می توانید گزینه های اضافی تر مانند کنترل ولوم، mute کردن صدا،  چرخش صفحه نمایش و قفل کردن صفحه نمایش را در اختیار داشته باشید. اگر روی این گزینه تپ کنید می توانید به گزینه های بیشتری که همه مربوط به استفاده از دکمه های فیزیکی گوشی است، دسترسی پیدا کنید.

این گزینه های بیشتر شامل گرفتن اسکرین شات و … است، هرچند که اسکرین شات گرفتن از صفحه با استفاده از این دکمه مجازی، کاری سخت و طاقت فرسا است.درمدل های قدیمی تر iOS، تنها با یک بار فشردن دکمه می توانستید به گزینه های کنترل صدا، دکمه هوم و گزینه های محبوب دسترسی پیدا کنید.

تعمیر دکمه هوم آیفون

چه راه هایی برای حل مشکل از کار افتادن دکمه هوم آیفون وجود دارد؟

به طور کل زمان خراب شدن دکمه هوم آیفون چند راه حل پیش روی شماست. اولین مورد که می توانید آخرین گزینه برای فکر کردن باشد، تعمیرات سخت افزاری گوشی آیفون است. برای انجام این کار حتما به یک تعمیرکار متخصص و معتبر مراجعه کنید.

همچنین در صورتی که دستگاه شما شامل گارانتی است و هنوز مدت زمان گارانتی گوشی تمام نشده، می توانید با یک پیگیری متوجه شوید که آیا این مشکل جزو موارد گارانتی محسوب می شود یانه. حالت دوم، کنار آمدن با این موضوع است! در اصل قید استفاده از دکمه هوم را برای همیشه بزنید و به جای آن از دکمه هوم مجازی استفاده کنید.

تعمیر دکمه هوم آیفون با یک راه حل عجیب اما کاربردی :

شاید همه چیز عجیب برسد اما به هر حال بسیاری از کاربران در یوتیوب و دیگر شبکه های اجتماعی، اعلام نظر کرده اند که این کار، مشکلشان را حل کرده!

هر چند که هیچ دلیل علمی برای حل شدن مشکل دکمه هوم آیفون با این روش وجود ندارد و شاید احتمال آسیب رسیدن به گوشی هم وجود داشته باشد اما به هر حال یکی از راه حل های عجیب اما کاربردی را از زبان کاربران برایتان توضیح میدهیم.

ابتدا گوشی آیفون خود را روی یک سطح صاف قرار دهید. سپس با انگشت اشاره، دستتان را روی دکمه هوم نگه دارید. حال با دست دیگر خود، بدنه گوشی را خلاف عقربه های ساعت بچرخانید و همچنان انگشتتان را روی دکمه هوم ثابت نگه دارد و از تکان خوردن آن جلوگیری کنید. حداقل 10 دور گوشی را بچرخانید و در این زمان اصلا انگشتتان را از روی دکمه هوم برندارید. برای خرید کابل و شارژ آیفون به صفحه محصولات مراجعه نمایید.

نظرات
انصراف از نظر Close