social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

تعمیر کیبورد مک بوک

تعمیر کیبورد مک بوک

در این مقاله به معرفی تعمیر کیبورد مک بوک توسط سایت osx می پردازیم. تعمیر کیبورد مک بوک باید توسط کارشناسان و متخصصان ماهر و توانمند در این زمینه انجام شود. ما را همراهی کنید تا دلایل خرابی مک بوک را بررسی کرده و تعمیر مک بوک را آموزش دهیم.

تعمیرات کیبورد مک بوک از جمله خدمات واحد تعمیرات osx است. مک بوک ها نیز چون سایر لپ تاپ ها داری صفحه کلید هستند. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که کیبورد مک بوک ها نسبت به سایر لپ تاپ ها ، با ظرافت و دقت بیشتری ساخته شده است و علاوه بر زیبایی ، کیفیت آن ها به گونه ای است که از کار کردن با آن خسته نمی شوید. متاسفانه به دلیل قابل حمل بودن مک بوک ها ، احتمال آسیب رسیدن به صفحه کلید آن ها  زیاد است.

تعمیر کیبورد مک بوک

صفحه کلیدهای تولید شده توسط اپل عالی هستند: بسیار خوب کار می کنند ، بسیار زیبا به نظر می رسند و به گونه ای طراحی شده اند که با مک بسیار عالی کار کنند. اما هر چند وقت یک بار ممکن مشکلاتی پیش بیایند که صفحه کلید مک شما به درستی کار نکند.

شاید صفحه کلید خود را وصل کنید و ببینید که هیچ اتفاقی نمی افتد. شاید رایانه شما سیگنال بلوتوث را از روی برد انتخاب نکند. یا شاید با فشردن کلیدها کاری انجام نشود. در صورتی که صفحه کلید Apple شما کار نکند چه کاری باید انجام دهید؟

مک بوک:

مک بوک یک نوع لپ تاپ از لپ تاپ های شرکت اپل است  که در سال ۲۰۰۶ معرفی شد. این محصول کوچک اما فوق العاده قدرتمند به چند مدل تقسیم می شود که هر مدل خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد؛ مک بوک ایر باریک و با قابلیت حمل بالا، مک بوک پرو با قدرت فوق العاده عالی و مک بوک ۱۲ اینچی که به اندازه ایر فوق العاده باریک و سبک و جمع و جور است و به اندازه پرو قدرتمند وکارآمد.

محصولاتی که بسته به نوع نیاز کاربران، خدمات متنوعی را پشتیبانی می کنند؛ اگر کاربر با در نظر گرفتن کارایی که منحصرا از یک مک بوک جست و جو می کند، اقدام به تهیه آن کند، هرگز پشیمان نخواهد شد و همواره از داشتن چنین محصول با کیفیتی لذت خواهد برد.

چگونه از خرابی کیبورد مک بوک جلوگیری کنیم؟

هرچند نمیتوان گفت که میتوان به طور قطع از خرابی کیبورد مک بوک جلوگیری کرد اما میتوانید با رعایت نکات ساده از خرابی آن ها تا حد زیادی جلوگیری کنید.

1- استفاده از کاور محافظ

در کنار موارد بالا میتوانید با استفاده از کاور محافظ کیبورد از ورود مایعات و گرد و غبار جلوگیری کنید.

2- گرد و غبار دشمن کیبورد شماست

حتما و حتما از مک بوک خود در محیطی استفاده کنید که هوای آن تهویه مناسبی دارد. زیرا ذرات ریز گرد و غبار میتواند به مرور زمان دچار خرابی و آسیب به کیبورد شما شود.

3- کیبورد خود را تمیز کنید

برای این کار کافیست تا با یک پارچه نم،کیبورد خود را تمیز کنید. میتوانید با استفاده از گوش پاک کن نیز بین کلید ها را تمیز کنید. دقت کنید پارچه ای که استفاده میکنید نباید خیلی خیس باشد و یا پرز دار باشد.

تعمیر کیبورد مک بوک

دلایل خرابی کیبورد مک بوک :

هر محصول با هر ویژگی و کیفیت ممکن است بعد از مدتی نیازمند تعمیرات شود ، مک بوک ها نیر از این قاعده مستثنی نیستند و ممکن است هریک از قطعات آن ها آسیب دیده و نیازمند تعمیر شود. یکی از این قطعات که کاربر سر و کار زیادی با آن دارد کیبورد مک بوک است . در صورت بروز مشکل در این قطعه جهت تعمیر کیبورد مک بوک با متخصصین ما در osx تماس بگیرید.

مواردی که باعث خرابی کیبورد مک بوک می شود:

  • ضربه خوردن کیبورد
  • ریختن مایعات روی کیبورد
  • گیر کردن زباله های زیر دکمه های کیبورد
  • تماس با مواد خارجی ، مانند ؛ گرد و غبار و مایعات

اگر با همه وسواس و دقتی که به خرج دادید، نهایتا مک بوک شما دچار حادثه ای شد و عملکرد اولیه خود را از دست داد، خونسردی خود را حفظ کنید و امیدوار باشید که دوباره صحت و سلامت خود را باز یابد .

شاید ابتدایی ترین مشکلی که پس از رویداد یک حادثه تلخ برای مک بوک شما می تواند بروز کند، اختلال در کیبورد باشد.

آسیب کیبورد در اثر ضربه، آسیب کیبورد در اثر ریختن مایعات ، انباشت زباله های ریز و گرد و غبار در زیر دکمه های کیبورد از جمله عواملی است که موجب آسیب رسیدن به این قطعه می شود. در این شرایط باید جهت تعمیر کیبورد مک بوک اقدام نمایید.

تعمیر کیبورد مک بوک

مشکلات رایج در کیبورد مک بوک

اگر با همه وسواس و دقتی که به خرج دادید، نهایتا مک بوک شما دچار حادثه ای شد و عملکرد اولیه خود را از دست داد، خونسردی خود را حفظ کنید و امیدوار باشید که دوباره صحت و سلامت خود را باز یابد . شاید ابتدایی ترین مشکلی که پس از رویداد یک حادثه تلخ برای مک بوک شما می تواند بروز کند، اختلال در کیبورد باشد.

همانطور که گفتیم آسیب کیبورد در اثر ضربه، آسیب کیبورد در اثر ریختن مایعات ، انباشت زباله های ریز و گرد و غبار در زیر دکمه های کیبورد از جمله عواملی است که موجب آسیب رسیدن به این قطعه می شود. در این شرایط باید جهت تعمیر کیبورد مک بوک اقدام نمایید.

درست کردن کیبورد از کار افتاده در مک بوک :

1 - macOS را به روز کنید

با این کار می توان مطمئن بود که از نظر نرم افزاری سیستم شما در ارتقا یافته ترین حالت قرار دارد. مخصوصا زمانی که صفحه کلید با مشکل مواجه می شود، این بروز رسانی مک بوک خیلی سریع مشکل را حل می کند. بروز رسانی نرم افزارها را به گونه ای ارتقا می دهد تا با سخت افزار به طور درست رابطه برقرار کنند و همه چیز به صورت روان کار کند.

نحوه به روز رسانی macOS :

برنامه System Preferences را باز کنید ، سپس در ردیف سوم به بخش Update Software بروید. بعد از کلیک روی نماد ، سیستم به طور خودکار بروزرسانی ها را بررسی می کند. این ممکن است مشکل شما را برطرف نکند ، اما به اندازه کافی ساده است که امتحان کردن ضرری ندارد.

اگر مشکل از نرم افزارهای شما باشد، این بروز رسانی مشکل را حل می کند. اما اگر حل نشد راه حل های بعدی را تست کنید.

2- اپلیکیشن های اخیر را پاک کنید

شاید باور نکنید اما گاهی نصب نرم افزارهای جدید، عملکرد سخت افزاری تان مثل کیبورد را مختل می کنند. مخصوصا زمانی که شما اپلیکیشن های جدیدی نصب می کنید و متوجه می شوید بعد از آن کیبورد از کار افتاده، تنها راهی که در وهله اول به شما کمک می کند این است که اپلکییشن مورد نظر را پاک کنید.

اگر مطمئن نیستید که اخیراً چه اپلیکیشنی نصب شده است ، Finder را باز کنید ، سپس برنامه ها را از فهرست سمت چپ انتخاب کنید. با استفاده از گزینه های مرتب سازی در بالا ، مرتب سازی بر اساس “Date Added.” را انجام دهید.

3- SMC را ریست کنید

smc مخفف System Management Controller است.

System Management Controller موظف است عملکرد های سطح پایین سیستم شما را کنترل کند. اگر این بخش را ریست کنید، یک سری تنظیمات به هم خورده را تغییر دهید و به حالت اول برگردانید. با این وصف مشکل تا حد زیادی احتمالا حل می شود. خوشبختانه ریست کردن  System Management Controller ساده است.

تعمیر کیبورد مک بوک

چگونه SMC را ریست کنیم؟

  • مک خود را خاموش کنید.
  • برای مدل دسک تاپ ، سیم برق را جدا کرده و پانزده ثانیه صبر کنید.
  • برای لپ تاپ با یک باتری قابل جابجایی ، باتری و آداپتور برق را برداشته و سپس کمی صبر کنید

دکمه پاور را به مدت پنج ثانیه فشار داده و نگه دارید ، سپس باتری یا سیم برق را به سیستم وصل کنید

برای MacBook های جدیدتر و بدون باتری قابل جابجایی ، Ctrl + Option + Shift را فشار داده و نگه دارید ، سپس دکمه پاور را برای ده ثانیه فشار دهید و نگه دارید. پس از گذشت ۱۰ ثانیه ، کلیدها و دکمه پاور را رها کنید ، سپس دکمه روشن / خاموش را فشار دهید تا رایانه روشن شود.

4- از کیبورد دیگری برای تست مشکل استفاده کنید

برای شروع از یک کیبورد دیگر استفاده می کنیم. کیبوردی را به سیستم خود ( خواه پی سی خواه لپ تاپ ) وصل کنید و بررسی کنید که آیا مشکل همچنان وجود دارد یا نه. اگر کیبورد جدید هم کار نمی کند بدین معنی است که احتمالا یا درگاه یو اس بی مشکل دارد یا این که قطعه ای سخت افزاری غیر از کیبورد، و یا حتی یک نرم افزار با مشکل مواجه شده است. به هر حال وصل کردن یک کیبورد سالم به سیستم تان کمک می کند، که بدانید واقعا مشکل از کجاست.

5- کیبورد را پاک کنید

یکی توصیه های پیشنهادی برای حل مشکل کیبورد در مک این است که کیبورد را پاکسازی  کنید. اگر از MacBook یا MacBook Pro قدیمی استفاده می کنید می توانید این موضوع را بررسی کنید.

البته برای این کار توصیه خاص داریم که MacBook را با زاویه ۷۵ درجه نگه دارید و با حرکت چپ و راست ، هوا را بر روی کلیدها اسپری کنید. سپس آن را در طرف دیگر آن بچرخانید و همین مراحل را تکرار کنید.

اتصال مک بوک به تلویزیون

دلایل خرابی کیبورد مک بوک

ساختار کیبورد مک بوک چگونه است ؟

ساختار کیبورد مک بوک ها هم در سری ایر و هم در سری پرو برحسب سال تقریبا مشابه میباشد. در سری های پرو علاوه بر کیبورد،قسمتی تحت عنوان تاچ بار نیز به کیبورد اضافه شده که باعث جذابیت بیشتر این دستگاه ها شده است.

تاچ بار و درکنار آن تاچ آیدی ،به کمک شما آمده اند تا بسیاری از دستورات و شورت کات های پر کاربرد رابتوانید بر روی آن مدیریت کنید. هرچند قرار گرفتن این صفحه لمسی بر بالای کیبورد،انتقاداتی را نیز به این محصول وارد کرده اما بیشتر کاربران از عملکرد این قسمت رضایت دارند

به طور کلی تغیرات ساختار کیبورد ها فقط در سال ۲۰۱۵ صورت گرفت اما به دلیل مشکلات فراوانی که کاربران بارها آن را گزارش کردند،سرانجام در سال ۲۰۱۹ اپل به نسل قبلی کیبورد های خود روی آورد.

تاچ بار و تاچ آیدی یکی دیگر از مواردی است که در سال ۲۰۱۷ توسط اپل بر روی مک بوک ها معرفی شد. تاچ بار و تاچ ایدی یکی از ویژگی هایی هستند که به جذاب تر شدن این دستگاه ها کمک فراوانی کرد.

هرچند با اضافه شدن این قسمت قیمت این دستگاه ها به مراتب بیشتر از مدل های مشابه خود شده اند اما کاربران از وجود این قسمت ها رضایت کافی را داشته اند. اما دقت کنید تاچ بار و تاچ ایدی بسیار حساس هستند به طوری که با کوچکترین آسیب میتوانند،خراب شوند.

کلید های پروانه ای ، تحولی اشتباه...

اپل در سال ۲۰۱۵ تغیرات جدید در طراحی دکمه های کیبورد خود بوجود آورد،این تغیرات در سال ۲۰۱۶ بر روی مک بوک ها اعمال شد. ضخامت کمتر دکمه ها،طراحی مناسب برای انگشتان از جمله نتایج این تغیرات بود. این کلید ها که در سال ۲۱۰۶ به بعد بر روی مک بوک ها قرار گرفته اند اصطلاحا به کلید های پروانه ای شهرت دارند.

اما طولی نکشید که اپل در محصولات جدید خود دیگر از کلید های پروانه ای استفاده نکرد و دوباره از همان طراحی قبلی خود بهره گرفت. اما دلیل آن چه بود؟

طبق بررسی ها و گزارش هایی که اپل منتشر کرده بود،میزان خرابی کیبورد ها (کلید های پروانه ای) به مراتب بیشتر از حالت قبل بود،علاوه بر این نفوذ ذرات ریز به زیر کلید های پروانه ای باعث شکستن و خراب شدن آن ها میشد.

علت داغ شدن مک بوک

تعمیر کیبورد مک بوک

نحوه تعمیر صفحه کلید مک بوک

بسته به نوع و شدت خرابی صفحه کلید، روشهای مختلفی برای تعمیرات کیبورد لپ تاپ apple وجود دارد. گاهی حروف اشتباهی و جابجا تایپ می شوند. در این صورت ممکن است فضای زیری کلید مشکل داشته باشد که با بررسی و رفع مشکل، مسئله حل می گردد.

اگر به عنوان مثال درایور درست نصب نشده باشد و یا ایراد صفحه کلید نرم افزاری باشد، باید سراغ برنامه ها و به طور کلی تعمیرات نرم افزاری رفت. مثلا درایور را آپدیت کرد یا تنظیمات را اصلاح نمود. خرابی مدارها و اتصالات کیبورد هم در انتخاب روش تعمیرات این قطعه تاثیرگذار است.

اگر آب داخل سیستم رفته باشد یا به هر دلیلی صفحه کلید آسیب فیزیکی شدید دیده باشد، تعمیرات کیبورد مک بوک امکان پذیر نبوده و باید این قطعه را با نمونه جدید جایگزین کرد.

هزینه تعمیرات کیبورد مک بوک چقدر است؟

تعمیر صفحه کلید معمولا جزو موارد گران قیمت در تعمیرات لپ تاپ نیست. مگر این که نیاز به تعویض این قطعه باشد که در این صورت، هزینه نهایی بستگی به قیمت صفحه کلید جدید دارد. برای تعیین هزینه تعمیر کیبورد مک بوک، باید اول دید که ایراد از کدام بخش است و نیاز به انجام دادن چه اقداماتی است.

مثلا اگر مسئله نرم افزاری باشد، معمولا هزینه بالایی به دنبال ندارد. تعویض چند کلید یا تمیز کردن فضای زیری کیبورد هم چندان هزینه بر نیست. اما در صورت نیاز به تعویض صفحه کلید لپ تاپ اپل، باید خودتان را برای مبالغ بالاتر آماده کنید. به این دلیل که قطعات یدکی اورجینال مک بوک معمولا گران قیمت هستند و در نتیجه هزینه تعمیرات و تعویض کیبورد مک بوک نیز بیشتر خواهد بود.

تعمیر کیبورد مک بوک

تعمیر تخصصی کیبورد مک بوک:

بهتر است بدانید که قطعات به کار رفته در یک کیبورد آن هم از نوع ساده و متداولش، بسیار پیچیده است؛ دیگر چه برسد به کیبورد مک بوک که با پیچیدگی ذاتی متولد شده و حساسیت فوق العاده بالایی دارد. شناسایی مدارها، شبکه ها و پردازنده هایی که در یک کیبورد وجود دارند، نیازمند علم وآگاهی ویژه ای است.

پس عاقلانه ترین کار این است که هیچ اقدام خاصی نکرده و کار را از اینکه هست هم خراب تر نکنید. دستگاه را در کیف مخصوص قرار دهید و راهی یک مرکز تعمیرات معتبر شوید. امیدوار باشید که با مراجعه به یک مرکز معتبر جهت تعمیر کیبورد مک بوک ، می توانید دوباره مک بوک سالمتان را ملاقات کنید. همچنین می توانید تعمیر تخصصی مک بوک خود را به ما بسپارید.

تعمیر کیبورد مک بوک

تعویض کیبورد مک بوک

گاهی علی رغم تلاش همکاران ما، صفحه کلید لپ تاپ اپل تعمیر نمی شود. یعنی آسیب دیدگی این بخش به اندازه ای است که عملا نمی توان آن را ترمیم کرد. در این صورت تعویض کیبورد مک بوک در اولویت کار قرار می گیرد.

روند تعویض کیبورد لپ تاپ به این ترتیب است که اول دستگاه خاموش شده و باتری از آن خارج می شود. سپس تعمیرکار پیچ های صفحه کلید را باز و خارها را با دقت جدا می کند. پس از جداسازی فلت کیبورد، صفحه کلید بیرون آورده می شود. در نهایت، صفحه کلید جدید نصب شده و اتصالات مطابق قبل بسته می شوند.

استفاده از کیبورد اورجینال اهمیت زیادی دارد چون محصولات اپل به هیچ عنوان با قطعات غیر اصل سازگاری ندارند و مشکلات جدی تری پیدا می کنند.

نظرات
انصراف از نظر Close
سلام. من کلید ها و مدارهای کیبوردم خراب شده. هزینه ش چقدر میشه ؟
پاسخ به سوال :

سلام. من کلید ها و مدارهای کیبوردم خراب شده. هزینه ش چقدر میشه ؟

جواب :

معمولا برای تعویض کلیدها یا مدارهای داخل کیبورد انتظار هزینه چندانی نداریم. گاهی هم امکان تعمیر کیبورد مک بوک وجود نداشته و باید این قطعه را تعویض کرد. در این صورت قیمت صفحه کلید جدید هم به هزینه نهایی تعمیرات کیبورد مک بوک اضافه خواهد شد. باید کیبوردتان بررسی شود. با ما در تماس باشید.