social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

شارژر مگ سیف ۲ برای کدام مک بوک ها مناسب است؟

شارژر مگ سیف ۲ برای کدام مک بوک ها مناسب است؟

شارژر Magsafe 2 یا به نوشتار فارسی مگ سیف دو , در واقع آداپتور تولید شده اپل برای جدیدترین نوع مک بوک هاست . در ابتدا به بررسی این نکته می پردازیم که به خاطر داشته باشید که تمامی شارژر های تولید شده توسط شرکت اپل به رنگ سفید می باشد و اپل محصولات جانبی خود را با رنگ‌های دیگر تولید و آماده عرضه به بازار نکرده است. در این مقاله به بررسی شارژر مگ سیف 2 می پردازیم. شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. با ما همراه باشید.

مگ سیف چیست؟

کلمه MagSafe از دو کلمه Magnetic به معنی مغناطیسی و Safe به معنی امن و امان تشکیل شده است. در واقع عبارت امن و امان به این دلیل هست که بر خلاف بقیه کانکتور های شارژر در لپ تاپ های معمولی ، مگ سیف MagSafe به صورت مغناطیسی به جک برق متصل می‌شود.

این مسئله احتمال آسیب دیدن پورت ها، کابل شارژ و حتی خود دستگاه را در موقعیت های خطرناک کاهش میدهد. اما حال این قابلیت برای آیفون 12 نیز در دسترس است

با استفاده از مگ ‌سیف، به سرعت متوجه خواهید شد که تعویض قاب موبایل چقدر آسان شده است. اما با استفاده از آهن‌ربا، دیگر نگرانی کمتری راجع به آسیب دیدن لبه‌های موبایل، یا فشار آمدن به ماژول دوربین گران‌قیمت دستگاه یا فشرده شدن بیش از حد دکمه‌های کناری خواهیم داشتو

در تئوری، استفاده از مگ‌سیف به این معناست که دیگر لازم نیست بین شارژ وایرلس و قاب محافظ موبایل، یکی از را انتخاب کنید. تمام قاب‌های محافظ می‌توانند به گونه‌ای طراحی شده که اختلالی در کار شارژر وایرلس به وجود نیاورند و در عین حال، می‌توانید به راحتی آن‌ها را از دستگاه جدا کنید.

مگ‌سیف می‌تواند آغازگر عصر جدیدی برای اکوسیستم تجهیزات جانبی اپل باشد و ضمنا شخصی‌سازی را راحت‌تر از هر زمان دیگر خواهد کرد. این موضوع در کنار سهولت شارژ آیفون به هنگام خواب باعث می‌شود حس کنیم مگ‌سیف تنها دلیل معقول برای خرید آیفون‌های امسال است.

مگ سیف برای مک بوک

شارژر مگ سیف ۲ برای کدام مک بوک ها مناسب است؟

شارژر MackBook  مک بوک یک شارژر با کیفت و استاندارد است که قابل استفاده برای تمام سری های اپل می باشد.  این فناوری اجازه می‌دهد تا تمام ۴ مدل جدید یعنی آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو، آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۲ مینی به ابزارها و اکسسوری‌های مگ سیف متصل شوند.

شارژر MagSafe به پشت آیفون12 متصل می شود و به شما این امکان را می دهد درحالی که آیفون شما درحال FastCharge آن را نگه دارید و از آن استفاده کنید همچنین MagSafe Duo یک شارژر تاشو است و می تواند هم آیفون12 و هم اپل واچ را شارژ کند.

چگونگی شارژ شدن آیفون های دیگر بجز آیفون ۱۲ با مگ سیف :

با توجه به اینکه از لحاظ فنی می‌توان آیفون‌های مدل‌های قدیمی‌تر را با شارژر Magsafe شارژ کرد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که شارژ آیفون‌های مدل‌های قدیمی‌تر بسیار کند انجام می‌شود. برای انجام این بررسی که بر روی آیفون XS مکس صورت گرفته است، این گوشی در زمان رسیدن شارژ باتری به مقدار ۱% با قرار دادن آن در حالت پرواز به‌ مدت نیم ساعت به شارژر MagSafe متصل شده است.

در آزمایش اول شارژر Magsafe در نیم ساعت باتری را تنها ۱۵% شارژ کرد. تکرار این آزمایش برای بار دوم نیز نشان داد که شارژر توانست باتری آیفون را تنها ۱۴% شارژ کند. در مقایسه با شارژرهای ۷/۵ واتی Qi که در مدت نیم ساعت آیفون‌های قدیمی ۲۵% شارژ می‌کند، شارژر مگ سیف بسیار کندتر است.

انجام مجدد این آزمایش با شارژر استاندارد ۷/۵ واتی بدون سیم برند بلکین نشان می‌دهد در مدت مشابه در زمان نیم ساعت آیفون‌های قدیمی را ۲۵% شارژ می‌کند. باتوجه به نتایج این آزمایش‌ها اگر قصد خرید شارژر مگ سیف را برای آیفون‌های قدیمی‌تر دارید بهتر است که که منصرف شوید و به جای آن از شارژرهای استاندارد Qi استفاده کنید.

البته هنگام اتصال شارژر مگ سیف به آیفون‌های ۱۲ فرایند شارژ سریع‌تر از شارژرهای Qi انجام می‌شود. البته سرعت شارژ با این شارژر بی‌سیم کمتر از استفاده از کابل لایتنینگ USB-C و شارژر ۲۰ واتی است. با استفاده از شارژر ۲۰ واتی و از طریق کابل لایتنینگ USB-C می‌توان آیفون‌های ۱۲ را در مدت نیم ساعت ۵۰% شارژکرد.

مزایا و معایب مگ سیف

مزایا و معایب استفاده از شارژر مگ سیف :

مگ سیف باید اطمینان حاصل کند که آیفون‌ها به درستی با شارژر بی سیم خود تراز هستند، درصورتی که تراز اتفاق نیفتد ممکن است شارژ انجام نشود. این می‌تواند آغاز دور شدن اپل از شارژ سیمی و حرکت به سمت شارژ بی‌سیم برای آیفون باشد و احتمالا آیفون‌های آینده هیچ پورت شارژی نخواهند داشت. همین امر باعث می شود تا اپل آیفون‌های مقاوم‌تری را در برابر آب تولید کند.

شارژر MagSafe آیفون علاوه بر مزایای ذکر شده، معایبی هم دارد. اپل هشدار داده است که شارژر مگ سیف می‌تواند بر روی قاب چرمی اثری از خود بر جای بگذارد. به نظر می‌رسد که اثرات آن قبلا در قاب‌های سیلیکونی هم دیده شده است. اپل آداپتور برق را با شارژر مگ سیف در جعبه قرار نمی‌دهد و فقط یک کابل USB-C درون جعبه وجود دارد. بنابراین باید یک آداپتور برق USB-C به صورت جداگانه خریداری کنید. آیفون 12 نیز آداپتور برق ندارد.

تفاوت مگ سیف با مگ سیف 2 :

تفاوت این دو کانکتور در انتهای شارژر است. مگ سیف 2 زمانی ظهور کرد که مک بوک پرو در سال 2012 باریک‌تر شد، به همین خاطر کانکتور مگ سیف 2 باید متناسب با اندازه بدنه مک بوک باریک‌‌تر می‌شد. مگ سیف 1 و 2 هر دو از لحاظ ساختار و اتصال کاملا یکسان هستند.

نظرات
انصراف از نظر Close
سلام . چکونه وات آداپتور رو از روی کد روی کابل  تشخیص بدیم ؟
پاسخ به سوال :

سلام . چکونه وات آداپتور رو از روی کد روی کابل  تشخیص بدیم ؟

جواب :

سلام. اگر شماره سریال روی کابل با C4M یا FL4 شروع شده باشد،تا ۶۱ وات مناسب است.
اگر شماره سریال روی کابل با CTC,FTL,DLC یا G0J شروع شده باشد،تا ۱۰۰ وات مناسب است.
اگر شماره سریال روی کابل با C4M یا FL4 شروع شده باشد،تا ۶۱ وات مناسب است.