social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

مشخصات احتمالی اپل واچ سری ۷

مشخصات احتمالی اپل واچ سری ۷

اپل واچ یکی از بهترین و محبوب ترین ساعت های هوشمند بازار می باشد که طرفداران زیادی دارد. همانطور که مشخص است بعد از اپل وات سری 6 , اپل واچ 7 را داریم البته این زمانی است که بحث شمارش اعداد در میان باشد وگرنه اپل واچ جدید می تواند دنباله‌ای از اپل واچ SE 2 باشد.  در این مقاله از سایت osx به بررسی مشخصات احتمالی اپل واچ سری 7 می پردازیم. اپل واچ 7 قرار است در نیمه دوم سال 2021 به بازار عرضه شود. با ما همراه باشید تا قابلیت های احتمالی اپل واچ 7 را بررسی کنیم.

تاریخ عرضه و قیمت Apple Watch  7 :

ابتدا در مورد تاریخ عرضه و قیمت احتمالی اپل واچ 7 صحبت می کنیم. تمامی اپل واچ ها در سری های مختلف در ماه سپتامبر رونمایی شده است. همچنین در سال گذشته نیز با شیوع گسترده ویروس کرونا سری اپل واچ ۶ و SE در ماه سپتامبر رونمایی شد. بنابراین بر اساس سوابق گذشته تخمین زده می شود که امسال نیز باید در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ منتظر رونمایی Apple Watch Series 7 باشیم. اگر این گجت پوشیدنی شما را هیجان زده می کند برای رونمایی از آن باید حداقل تا اواسط شهریور ماه صبر کنید.

شایعاتی در بارهٔ قیمت اپل واچ های سری ۷ نیز وجود دارد که نشان می دهد. اپل واچ های سری ۷ با همان قیمت نسل قبلی روانه بازار خواهد شد. اپل واچ های سری ۶ با قیمت ۳۹۹ دلار دسترس کاربران قرار گرفته بود. امسال نیز Apple Watch Series 7 با قیمت ۳۹۹ دلار در بازار جای خواهد گرفت و افزایش قیمت چندانی نخواهد داشت. قيمت اپل واچ سري ۷ در مدل‌های بالاتر می‌تواند بیشتر از این باشد. ممکن است در مدل 44 میلی‌متری قیمت به حدود 400 دلار برسد و اگر بخواهید مدل مجهز به اینترنت را نیز دریافت کنید باید 100 دلار بیشتر به قیمت هر دو مدل اضافه کنید. البته ممکن است اپل با تغییراتی در اندازه و سایر مشخصات اپل واچ 7 قیمت را بیشتر یا کمتر از این کند.

مشخصات احتمالی اپل واچ سری ۷

مشخصات احتمالی اپل واج سری 7 (Apple Watch  7) :

طبق گفته‌ی وب‌سایت DigiTimes، اپل قرار است از تکنیکی جدید برای بسته‌بندی S7 SiP استفاده کند تا به حدی اندازه‌ی آن را کاهش دهد. ظاهرا این کار توسط شرکت ASE Technology صورت خواهد گرفت. بسته‌بندی یا همان اندازه‌بندی جدید اپل واچ باعث می شود که جا برای باتری بزرگ‌تر یا دیگر قطعات باز شود؛ و یا شاهد اپل واچی کوچک‌تر با ضخماتی کمتر باشیم.

  • 1- قابلیت‌های سلامت و فیتنس :

گزارشی به تازگی از سوی The Telegraph منتشر شده که نویسنده‌ی آن گفته اپل مشتری شرکتی است که تخصص آن تولید سنسورهای نسل جدید سلامت است. در آن گزارش حدس زده که اپل واچ جدید سنسور سنجش فشار خون، گلوکز و الکل خون خواهد داشت. با این حال، بلومبرگ گفته که چنین تکنولوژی که اپل درحال کار برروی آن است قرار نیست برای اپل واچ سری ۷، و یا حالا حالاها در ساعت های هوشمند این کمپانی بکار رود.

همچنین اپل واچ جدید ممکن است سنسور سنجش دمای بدن داشته باشد. طبق گزارش بلومبرگ، اپل قرار بوده این تکنولوژی جدید را در اپل واچ سری ۷ بکار ببرد اما به دلایلی تصمیم گرفته که آن را تا ۲۰۲۲ به تعویق بیندازد. بلومبرگ در اوایل سال جاری گزارشی منتشر کرد مبنی بر این که اپل واچ جدید احتمالا سنسور شنا داشته باشد اما جزییات آن را با ما در میان نگذاشت. اپل واچ در حال حاضر قابلیت سنجش فاصله، تعداد دور و سرعت دارد اما اپل می توانید قابلیت‌های پیشرفته‌تری مثل سنسور سکته قلبی به ساعت هوشمند خود اضافه کند.

  • 2- عمر طولانی‌تر باتری :

تا به این‌جا باتری چندان با کیفیتی از سری اپل واچ ندیدیم. باتری های اپل واچ خیلی بد نیستند اما تعریفی هم ندارند؛ در بهترین حالت می تواند آن‌ها را متوسط نامید. چنین باتری‌ای برای مچ‌بند باکیفیتی مثل اپل واچ کمپانی اپل عیب بزرگی محسوب می شود به ویژه وقتی که حالت sleep tracking نیز داشته باشد و قرار نباشد شب آن را از دست‌تان بیرون بیاورید و به شارژر متصل‌اش کنید.

در نتیجه اولین خواسته ما از اپل، باتری بادوام‌تر است. باتری بهتر به این معنا است که در فواصل زمانی کمتری نیاز به شارژ دستگاه داریم و می توانیم روزها – حتی بیشتر – از آن استفاده کنیم.

  • 3- طراحی و رنگ‌ ها :

Jon Prosser ویراستار Front Page Tech گفته که اپل واچ سری ۷ طراحی جدیدی خواهد داشت؛ لبه های اپل واچ جدید، مانند آیفون ۱۲ و آیپد پرو، صاف خواهد بود. Prosser تصاویری از اپل واچ Series 7 بر اساس اطلاعات موجود رندر کرد که در پایین آن را باهم می بینیم. Ming-Chi Kuo، تحلیلگر محصولات اپل، در نوامبر سال ۲۰۲۰ گفته بود که فرم اپل واچ سری ۷ ارتقا خواهد یافت. علاوه بر آن، Mark Gurman نیز به تازگی گفته که اپل واچ جدید شرکت اپل لبه‌هایی نازک و کیسی با ضخامت کمتر خواهد داشت.

Prosser همچنین گفت که اپل ممکن است اپل واچ سری ۷ را با رنگ‌های جدیدی، مانند آیمک ۲۴اینچی، وارد بازار کند. هنوز البته مشخص نیست که اپل واچ جدید رنگ‌ آبی و قرمز کلاسیک را داشتع باشد یا نه.

بهبود ظاهر و sleep tracking

  • 4- بهبود sleep tracking :

Sleep tracking اپل واچ ۶ از آن‌چه فکر می کنید بسیار ساده‌تر و ابتدایی‌تر است. برنامه پیشفرض Sleep tracking (برخلاف برنامه های third-party) نه به شما مدت زمان انواع خواب‌ (سنگین، سبک، چرت!) را می گوید؛ نه تاثیر خواب بر میزان استرس‌تان (و بلعکس) را به شما می‌گوید؛ و نه تاثیر ساعت خواب بر کیفیت خواب‌تان را به شما نشان می دهد.

البته که می توان چنین مشکلاتی را با آپدیت نرم‌افزاری یا حتی تعبیه سخت‌افزار مختلف حل کرد اما ما انتظار بیشتری از سری ۷ داریم؛ زیرا اپل هنوز نتوانسته در Sleep tracking با دیگر ساعت‌های هوشمند رقابت کند.

5- ورزشکاران حرفه‌ ای :

Mark Gurman، نویسنده بلومبرگ، گفته اپل ممکن است اپل واچ جدید را با قابی سخت و ضخمت وارد بازار کند. این قاب محکم مخصوص افرادی است که در تورنومنت‌های ورزشی سخت و دشوار شرکت می کنند. چنین قاب محکمی می تواند در برابر ضربه و خط و خش مقاوت بیشتر داشته باشد و ساعت‌های محکم کاسیو و لومینکس رقابت کند. Gurman ابتدا گفته بود که اپل ممکن است عرضه این قاب را به تعویق بیندازد و یا به کلی تولید آن را لغو کند و به تازگی اعلام کرد که برنامه های اپل درباره این case به سال ۲۰۲۲ موکول شده است.

  • 6- صفحه نمایش دایره‌ای :

این گزینه از حیث واقعیت‌ها نیست اما دل‌مان می خواهد که نمایشگر اپل واچ سری ۷ در دو طرح مربعی و دایره‌ای به بازار عرضه شود. با این که طراحی اپل واچ بسیار زیبا است اما اکثر افراد صفحه نمایش دایره‌ای شکل را ترجیح می دهند. رقیبانی مثل سامسونگ گلکسی واچ ۳ نشان دادند که صفحه نمایش دایره‌ای چقدر می تواند جذاب و درعین حال کاربردی باشد.

  • 7- نمایشگر :

اپل واچ جدید احتمالا صفحه نمایش جدیدی داشته باشد. Gurman گفته:« اپل هم نمایشگر نازک‌تر و هم لمینتی با تکنیک جدید را برروی اپل واچ جدید تست کرده که باعث می شود صفحه نمایش به کاور رویی نزدیک‌تر باشد». به عبارتی، ممکن است نمایشگر اپل واچ جدید کمی بزرگ‌تر از سری قبلی باشد. اپل نمایشگر اپل واچ ۳ را از ۳۸ و ۴۲ به ۴۰ و ۴۴میلی‌متر در اپل واچ ۴ ارتقا داد. ممکن است که اپل با کاهش حاشیه‌ها، اندازه نمایشگر اپل واچ جدیدتر را ۱ الی ۲ میلی‌متر افزایش دهد.

تغییر در بند  اپل واچ

  • 8- بند:

شما پیش‌تر می توانستید بندهای قدیمی اپل واچ خود را برروی تمام اپل واچ های جدید استفاده کنید اما طراحی جدید اپل واچ سری ۷ به این معنا است که این دستگاه دیگر قابلیت سازگاری معکوس نخواهد داشت. البته جا دارد که یادآوری کنیم تا قبل از معرفی اپل واچ سری ۴ با نمایشگر بزرگ، بندهای Solo Loop با هیچکدام از اپل واچ های سری قبلی سازگار نبودند.

9- پردازنده و ویژگی‌های سخت‌افزاری :

هنوز اطلاعاتی درباره‌ی پردازنده اپل واچ سری ۷ در دسترس نیست اما از آن جایی که سیستم S6 در اپل واچ سری ۶ بکار رفته بود، انتشار داریم از S7 در اپل واچ سری بعدی استفاده شده باشد. سیستم S6 در سری ۶ تا ۲۰درصد سریع‌تر از S5 SiP است؛ در نتیجه همین انتظار را از S7 داریم. همچنین امیدواریم که سیستم جدید عمر باتری را افزایش دهد.

بلومبرگ همچنین گفته احتمالا ultra-wideband اپل واچ سری ۷ بروزرسانی شود. اپل ultra-wide به همراه U1 را اولین بار با اپل واچ سری ۶ معرفی کرد و از همان زمان هم درحال افزایش سازگاری آن با ایرتگ و Wallet بوده است. هنوز نمی دانیم این تکنولوژی در سری ۷ چگونه خواهد بود اما انتظار می رود اپل از تراشه U2 در این سری استفاده کند.

DigiTimes گزارش داده که اپل قرار است برای کاهش حجم سیستم S7 از تکنولوژی “تراشه دوطرفه” استفاده کند؛ به همین خاطر هم جا برای باتری بزرگ‌تر و دیگر قطعات باز می شود و شاید حتی اپل واچ سری ۷ کوچک‌تر باشد و ضخامت کمتری داشته باشد.

  • 10- واچ او اس 8 :

اپل سیستم عامل WatchOS 8 را در کنفرانس WWDC 2021 معرفی کرد. این واچ او اس ویژگی‌های جدیدی از جمله کلیدهای دیجیتالی، اپلیکیشن جدید Mindfulness و حالت پرتره داشت. اپل واچ سری ۷، علاوه بر قابلیت های انحصاری و جدید، تمام این ویژگی‌‌ها را در خود خواهد داشت.

تاریخ عرضه اپل واچ۷

نتیجه گیری :

اپل واچ های سری ۷ نیز همانند دیگر واچ ها نسل قبلی اپل متمرکز بر اهداف سلامتی خواهد بود. ویژگی هایی که در هر نسل به اپل واچ ها اضافه می شود همگی به کاربران کمک می کنند تا از طریق این گجت های پوشیدنی وضعیت سلامتی خود را پیگیری کنند، با این حال ویژگی برجسته Apple Watch Series 7 اضافه شدن سنسور های اندازه گیری قند خون به روش غیر تهاجمی است. گزینه های دیگری مانند بهبود عملکرد باتری رنگ بندی ها و طراحی اپل واچ ها نیز ممکن است دستخوش تغیراتی شود.

در این متن سعی کردیم تمامی مطالب و حواشی اپل واچ های سری ۷ را بررسی کنیم. با این حال تمامی ویژگی هایی که اشاره شد تنها گزینه های احتمالی است که ممکن است به واقعیت نپیوندد و برای دیدن این گجت های پوشیدنی باید تا زمان رونمایی صبر پیشه کنیم.

نظرات
انصراف از نظر Close