social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

ممکن است TSMC عرضه کننده انحصاری تراشه‌های اپل تا سال ۲۰۲۰ باشد

ممکن است TSMC عرضه کننده انحصاری تراشه‌های اپل تا سال ۲۰۲۰ باشد

آیفون و آیپدهای امسال از تراشه‌های ساخت TSMC استفاده خواهند کرد. در سال ۲۰۱۴، TSMC حدود ۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد و در مدت ۱۱ ماه ۶۰۰۰ کارگر استخدام کرد تا تقاضای اپل را برآورده کند، این شرکت تایوانی به کپرتینویی‌ها وابسته است تا ۸۰ درصد از ظرفیت خود را برای تراشه‌های ۷ نانومتری پر کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه همراه تکفارس باشید.

اگر TSMC بتواند به خوبی به برآورده کردن تقاضای اپل ادامه دهد، می‌تواند به طور انحصاری به تولید پردازنده‌های اپل ادامه دهد و اگر واقع بینانه نگاه کنیم رقبای مستقیم چندانی نیز برای TSMC در هنگام تولید تراشه‌های ARM وجود ندارد.

سامسونگ به طور بالقوه می‌تواند نیاز اپل به TSMC برطرف کند، اما با توجه به حجم زیادی از سخت افزار که این غول کره‌ای در حال حاضر به اپل می‌فروشد، اپل ترجیح می‌دهد که برای تنوع زنجیره تامین قطعات خود به TSMC متکی باشد. در حال حاضر سامسونگ صفحه نمایش OLED، تراشه‌های حافظه NAND و DRAM و سنسورهای دوربین را به این شرکت می‌فروشد و گرفتن یک قسمت از تولید پردازنده‌ها نیز منجر به وابسته شدن بیشتر اپل به این شرکت خواهد شد.

اینتل سازنده دیگری است که می‌تواند پاسخگوی خواسته‌های اپل باشد، گرچه سابقه ساخت و طراحی تراشه‌های مبتنی بر ARM را ندارد و مدت‌ها تنها در تجارت سخت افزار کامپیوتر بوده است، که این موضوع تنها شرکت Global Foundries را برای انتخاب باقی می‌گذارد، اما آنها نیز در حال حاضر مقدار زیادی از پردازنده‌های کوالکام را تولید می‌کنند.

اگرچه کوالکوم برای تراشه‌های ۷ نانومتری خود احتمالا به TSMC بر خواهد گشت که بار دیگر موجب پشت سر گذاشتن سامسونگ و Global Foundries می‌شود.

در اینجا یک نمودار از میزان تراشه‌های ۷ نانومتری که در سال ۲۰۱۸ تولید خواهد شد را مشاهده می‌کنید. جالب است که تراشه HiSilicon Kirin 980 هوآوی که قرار است هفته آینده در IFA رونمایی شود و حدود ۱۰ درصد از این نمودار را در اختیار دارد.

منبع:تکفارس

 

نظرات
انصراف از نظر Close