social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

هر آنچه از IOS 13 انتظار داریم

هر آنچه از IOS 13 انتظار داریم

با روش بسیار آسان و به راحتی می توانید ترفند ها و ویژگی های ios 13 را بیاموزید. در این مقاله از سایت تخصصی osx برای شما مقاله ای جامع و کامل از هرآنچه لازم است درباره ios 13 بدانید را اماده کرده ایم.آیفون ۱۲ با ما همراه باشید و در انتهای همین مقاله می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. در این پست به بررسی سرفصل های زیر می پردازیم :

  1. انواع دستگاه هایی که قادر به اجرای iOS 13 هستند
  2. بررسی تخصصی سیستم‌عامل iOS 13

انواع دستگاه هایی که قادر به اجرای iOS 13 هستند :

آیپد ها:

  • iPad mini 5th generation
  • 12.9-inch iPad Pro
  • 11-inch iPad Pro
  • 10.5-inch iPad Pro
  • iPad 5th generation
  • iPad 6th generation
  • iPad Air 3rd generation
  • iPad  10.2 -7th generation
  • iPad mini 4
  • آيپاد تاچ (iPod touch) نسل ۷
  • 9.7-inch iPad Pro
  • iPad Air 2

آیفون‌ ها:

  • iPhone 6s
  • iPhone 7
  • iPhone 8
  • iPhone 11
  • iPhone Xs
  • iPhone 11 Pro Max
  • iPhone XR
  • iPhone 11 Pro
  • iPhone Xs Max
  • iPhone X
  • iPhone 7 Plus
  • iPhone 8 Plus
  • iPhone 6s Plus
  • iPhone SE

بررسی تخصصی ios

بررسی تخصصی سیستم‌عامل iOS 13

1- Dark Mode :

از دیگر تغییرات iOS 13 می‌توان به ارائه قابلیت Dark Mode در آن اشاره کرد. قابلیت Dark Mode در واقع گزینه اختصاصی است که در منوی تنظیمات سیستم عامل آی او اس 13 ارائه شده و با فعالسازی آن تم و رابط بصری گوشی کاملا تیره و تاریک می‌شود.

بدین ترتیب می‌توان در محیط های تاریک و زمان هایی مثل شب و قبل از خوابیدن به شکل بهتری از گوشی استفاده کرد و آسیب های وارد بر چشم ناشی از نور صفحه نمایش موبایل را به حداقل رساند.

جالب است بدانید که فعالسازی قابلیت Dark Mode در آیفون هایی که از نمایشگر OLED بهره‌مند باشند (آیفون های جدیدتر اپل) منجر به کاهش مصرف شارژ باتری هم می‌شود. بنابراین پشتیبانی از قابلیت Dark Mode یکی دیگر از تفاوت های آی او اس 13 نسبت به نسخه های قبل است.

2- کات، کپی و پیست کردن متن با بهره‌گیری از فرمان‌های حرکتی :

در iOS 13 ویرایش متن راحت‌تر و جذاب‌تر از گذشته شده است. با نزدیک کردن سه انگشت به یکدیگر بر روی نمایشگر، متن انتخاب شده کپی می‌شود و اگر بار دیگر این کار را تکرار کنید، متن مذکور کات خواهد شد. با دور کردن سه انگشت هم متن در محیط موردنظر شما «پیست» (paste) می‌شود.

از دیگر فرمان‌های حرکتی مربوط به این موضوع هم می‌توانیم به سوایپ به چپ با سه انگشت برای Undo و سوایپ به راست با سه انگشت برای Redo اشاره کنیم.

3- به روز رسانی  APPLE ایمیل، یادداشت‌ها و  SAFARI :

اپل همچنین برخی از برنامه‌های اصلی خود را بر روی iOS13 تثبیت کرده و  AppleMail برای فرمت دسکتاپ جدید تنظیم شده است.

Safari در حال تنظیم پیشنهادات در هر وب سایت است و یادداشت‌ها با یک گالری جدید برای مشاهده همه‌ی آن ها در یک زمان ارائه شده اند. در این بروزرسانی یادداشت‌ها (Note)  نحوه‌ی نمایش جدیدی دارند. ویرایش متن بهتر از همیشه، با حرکات جدید برای پیمایش در متون، انتخاب متن و غیره بهبود یافته است.

4- انتخاب سریع تر بلوتوث و وای فای :

در گذشته برای دسترسی به Wi-Fi و Bluetooth تنها حالت ممکن رفتن به تنظیمات اصلی آیفون بود که موجب میشد هربار برای روشن کردن این دو قابلیت اندکی از وقت خود را هدر دهیم ولی در iOS 13 به راحتی می‌توان از طریق مرکز کنترل (Control Center) به آن دسترسی داشت.

5- کلید قفل سه گانه :

اپل همچنین با تعبیه کردن کلید قفل به کاربر اجازه می دهد تا دوربین را باز کند. کلید قفل سه گانه کناری برای حالت ذره بین دوربین آیفون مناسب خواهد بود.

با کمک دو بار کلیک کردن قفل کناری اگر دوربین باز شود این بسیار بهتر از روشن کردن نمایشگر برای فعال سازی دوربین است.

6- Memoji :

در نسخه های قبلی سیستم عامل iOS دو بخش اختصاصی با عناوین Find My iPhone و Find My Friends وجود داشت که هر یک کارایی خاصی داشتند. قابلیت Find My iPhone در موقعیت مکانی آیفون کاربر را روی نقشه نمایش می‌داد و در شرایطی کاربرد داشت که گوشی کاربر گم شده باشد یا به سرقت برود.

در سمت دیگر با قابلیت Find My Friends می‌توانستید موقعیت مکانی دوستان خود را بر روی نقشه ببینید. این دو قابلیت به صورت مجزا در آی او اس 12 ارائه شده بودند. اما در iOS 13 این دو قابلیت تلفیق شده‌اند و در قالب یک برنامه اختصاصی تحت عنوان Find My ارائه می‌شوند و این مسئله یکی دیگر از مهم ترین تغییرات iOS 13 است.

در اپلیکیشن Find My دو تب و قسمت مختلف با عناوین Devices و People ارائه شده که به ترتیب برای نمایش موقعیت مکانی آیفون و آیپد های کاربر بر روی نقشه و همچنین موقعیت مکانی دوستان کاربر بر روی نقشه کاربرد دارند.

7- Find my :

اپل دو برنامه Find My iPhone و Find My Friends را با هم تلفیق نموده و به اسم Find my منتشر کرده است.

زمانی که یکی از دستگاه های اپل گم شود شما می‌توانید این موضوع را به کمپانی اطلاع رسانی کنید سپس اپل از تمامی دستگاه های خود درخواست میکند که به دنبال سیگنال بلوتوثی دستگاه شما باشد و اگر دستگاه شما پیدا شود یک اطلاعیه دریافت خواهید کرد.

8- تایپ با سوایپ :

در این روش که از مدت‌ها قبل بسیاری از کیبوردها از آن پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید با کشیدن انگشت خود بر حروف مختلف، کلمات گوناگونی را تایپ کنید.

اگر هم تمایلی به بهره‌گیری از این روش ندارید، مانند سابق می‌توانید از طریق ضربه بر کلیدها متون موردنظر را بنویسید. اگر هم می‌خواهید کلا این مشخصه غیرفعال شود، در بخش تنظیمات به Genreal و سپس Keyboard مراجعه کنید.

9- توقف تماس های ناشناس :

در نسخه iOS 13 می‌توانید به راحتی و فقط با زدن یک دکمه از زنگ خوردن آیفون خود توسط شماره های ناشناس جلوگیری کرده و فقط به شماره افرادی که در دفترچه تلفن و پیام های شما وجود دارند پاسخ دهید و هر کس غیر از آنان به پیغام گیر منتقل می شوند.

10- بستن خودکار تب‌های بلااستفاده در سافاری :

بسیاری از کاربران چندین تب را در سافاری باز می‌کنند ولی دیگر بستن آن‌ها را فراموش می‌کنند و آن‌ها برای مدت طولانی در محیط سافاری باز می‌مانند. برای جلوگیری از تکرار این موضوع، در بخش تنظیمات به safari و سپس Close Tabs مراجعه کنید.

در این بخش با گزینه‌های Manually، After One Day، After One Week یا After One Month روبرو می‌شوید و می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

11- یک دوربین هوشمندتر :

یکی از بزرگترین تغییرات نرم افزاری که در iOS 13 انتظارش را می کشیم، اضافه شدن قابلیت پردازش تصویر بهتر همانند Google Night View است. اگر با یک آیفون XS و پیکسل 3 از یک محیط تاریک تصویری به ثبت برسانید متوجه خواهید شد روشنایی تصویر در پیکسل 3 به مراتب بیش از آیفون XS است.

12- نوار تنظیم صدا :

حتما در زمان دیدن یک ویدیو یا هر نوع رسانه‌ای نیاز پیدا کرده اید که صدا را کم یا زیاد کنید و این باعث نمایش نوار صدا شده، که بخشی از صفحه نمایش را اشغال خواهد کرد؛ در نسخه جدید این مشکل رفع شده و حالا زمانی که رسانه ای را مشاهده میکنید چیزی را از دست نمی دهید .

ویژگی های ios 13

13- جستجو در برنامه ها با ویس (Voice Search) :

یکی دیگر از تغییرات iOS 13 مربوط به ارائه امکان جستجوی صوتی یا جستجو با ویس (Voice Search) در اپلیکیشن های پیش فرض دستگاه می‌شود.

اپل بدین منظور در کنار نوار جستجوی متنی که برای هر یک از اپلیکیشن هایش ارائه شده، یک آیکون میکروفون را هم ارائه کرده است که با انتخاب آن می‌توانید هر بخشی از برنامه که مد نظرتان باشد را به صورت ویس جستجو کنید.

صدای شما در این شرایط توسط سیری آنالیز و گزینه مناسب مربوط به درخواست شما در آن برنامه نمایش داده می‌شود. این تغییر از آن دسته تغییراتی است که کمتر کاربرانی در حین استفاده از آی او اس 13 متوجه آن می‌شوند.

14- عکس پروفایل iMessage :

iMessage در نسخه جدید خود از برنامه پیامرسانی مانند WhatsApp و Facebook Messenger الهاماتی گرفته است و ویژگی را در خود جای داده که کاربران را قادر می‌سازد نام و عکس خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند و البته، شما می‌توانید از Memoji خود به عنوان تصویر پروفایل نیز استفاده کنید. به این ترتیب اپل گزینه‌های بیشتری برای سفارشی سازی Memoji اضافه خواهد کرد.

15- هدف‌گذاری برای مطالعه :

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید iOS 13 احتمالا مورد توجه افراد کمی قرار می‌گیرد ولی در کل ویژگی مفیدی است. در اپلیکیشن Books می‌توانید برای مطالعه خود هدف‌گذاری کنید تا مثلا مشخص کنید که در هر روز قصد دارید ۳۰ دقیقه کتاب بخوانید. با این کار، در اپلیکیشن Books می‌توانید ببینید که چقدر مطالعه داشته‌اید و تا رسیدن به هدف موردنظر خود چقدر فاصله دارید.

حرف آخر :

ورژن جدید سیستم عامل iOS در کنار تمام مزایایی که برای کاربران به ارمغان آورده موجب مشکلاتی که به اصطلاح باگ گفته می شود نیز شده و تا حدودی بعد از چنین آپدیت مهم و بزرگی دور از انتظار نخواهد بود؛ پس کمپانی اپل نسخه 13.1.2 را برای رفع باگ ها روانه دستگاه های خود کرد ولی جواب معکوس گرفت به این منظور که باعث پدید آمدن مشکلاتی مهم تر شد. کاربران زیادی از بخش تماس این نسخه جدید گلایه کردند.

ورژن 13.1.2 باعث پدیدار شدن حفره های عجیبی در iPhone ها شد، برای مثال وقتی که شما با شخصی تماس می‌گرفتید و در حال مکالمه بودید تماس به صورت خود به خود قطع می‌شد. البته این باگ ها برای همه کاربران وجود نداشت اما تیم پشتیبانی مجبور به انتشار نسخه 13.1.3 شد. کابل و شارژ اپل

نظرات
انصراف از نظر Close