social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

چرا نباید ایفون را با شارژر فندکی یا شارژر آیپد شارژ کرد؟

چرا نباید ایفون را با شارژر فندکی یا شارژر آیپد شارژ کرد؟

امروزه که همه فعالیت ها و همه ارتباطات با استفاده از تکنولوژی و فناوری صورت می گیرد داشتن یک گوشی هوشمند و یا داشتن وسایل هوشمند باعث میشود تا همه کار های خود را به نحو احسنت انجام دهیم. بسیاری از مشاغل تنها به واسطه اینترنت و گوشی های هوشمند انجام می شوند پس طبیعی است که گوشی های هوشمند از اهمیت بالایی برخوردار باشند.

زمانی که گوشی هوشمند  مان از دسترس خارج شود و یا تنها برای دقایقی خاموش شود متوجه اهمیت بسیار آن در فعالیت های روزمره خود میشویم. بسیار پیش آمده است که در یک مکان و موقعیتی قرار داشتیم که به شارژر موبایل خود دسترسی نداشته ایم و مجبور شده ایم که از شارژر دیگر گوشی ها استفاده کنیم.

اما آیا کسانی که آیفون دارند هم میتوانند از شارژر گوشی های دیگر و یا ابزار های دیگر برای شارژ کردن گوشی خود استفاده کنند؟

آیا استفاده از شارژر فندکی برای آیفون مخرب است؟

آیا میتوان از شارژر آیپد به منظور شارژ کردن گوشی هوشمند آیفون کمک گرفت؟ در این پست قصد داریم که به چنین سوالاتی پاسخ دهیم.

شارژر و گوشی آیفون :

زمانی که شما محصول یک کشور پیشرفته  آمریکایی را خریداری می کنید بسیار باید به این موضوع توجه داشته باشید تا از لوازم جانبی خود آن استفاده کنید. هرچند استفاده از لوازم جانبی برای هر وسیله و ابزاری که خریده اید الزامی است.

اما اگر حساسیت بیشتری نسبت به محصولات آمریکایی و شرکت اپل داریم این است که این محصولات آمریکایی در ایران نمایندگی ندارند و در صورت بروز هرگونه مشکل با این محصولات و گوشی های اپل پیدا کردن یک مرکز خرید و فروشگاه معتبر و مجرب کمی سخت است و از طرفی هزینه های تعمیر آن هم بسیار زیاد است و میتواند دچار دردسر و مشکل برای کاربر شود. پس بهترین کار این است که محصولات و اجناسی که از شرکت اپل خریداری می کنید را به بهترین  نحو ممکن مراقبت کنید.

معمولا افراد به این فکر می کنند که میتوانند از شارژرهای فندکی و یا شارژر آیپد به منظور شارژ کردن آیفون خود استفاده کنند. درست است که عمل شارژ شدن انجام میپذیرد اما نکته ایی که وجود دارد این است که به مرور زمان گوشی شما آسیب می بیند و این موضوع میتواند در آینده برای شما مشکل بشود و احتیاج به تعمیر داشته باشد. برای استفاده از شارژر لوازم و دستگاه های دیگر بهتر است که به ولتاژ و سرعت ولتاژ آن دقت کنید و بررسی کنید که آیا به دستگاه مورد نظر شما مقدار ولتاژ و سرعت ولتاژ آن برابر است؟

معمولا افراد تنها به مقدار ولتاژ شارژر و دستگاه خود توجه می کنند اما نکته ایی که فراموش می کنند این است که سرعت ولتاژ و جریان برق هم به باطری آسیب میزند.

استفاده از شارژر فندکی برای شارژ آیفون :

سوال متداولی که برای اکثر کاربران و مشتریان گوشی آیفون مطرح میشود این است که آیا استفاده از شارژر فندکی برای شارژ کردن گوشی آیفون مخرب و مضر است؟ اگر بخواهیم به این سوال پاسخ بدهیم بهتر است که یک تعریف کوتاه و مختصری از شارژر فندکی داشته باشیم تا بتوانیم توضیحات کاملتری را در اختیارتان قرار دهیم.

معایب شارژر فندکی

منظور از شارژر فندکی چیست؟

شارژر فندکی در واقع یک وسیله ای است که داخل ماشین قرار دارد و به منظور شارژ کردن گوشی در مسافرت و اتوموبیل میتوان از آن استفاده کرد. شارژر فندکی در واقع یک آداپتور است. نحوه عملکرد شارژر فندکی بدین صورت است که ولتاژ 12 را به ولتاژ 5 تبدیل می کند و این ولتاژ مناسب دستگاه ها و ابزار هایی مانند گوشی موبایل است.

نام این شارژر به این عنوان فندکی گذاشته شده است که در جای فندکی ماشین متصل میشود و چند USB  دارد که میتوان کابل های گوشی خود را به آن متصل کرد . گوشی هوشمند خود را شارژ کرد. البته این نکته را فراموش نکنید که برای استفاده از شارژر فندکی حتما باید ماشین روشن باشد و در غیر اینصورت گوشی شما شارژ نخواهد شد.

آیا میتوانیم از شارژر فندکی برای شارژکردن آیفون استفاده کنیم یا خیر؟

حال که در مورد شارژر فندکی اطلاعاتی بدست آوردید، نوبت آن است که به این سوال پاسخ دهیم که آیا می توانیم از شارژر فندکی برای شارژ آیفون استفاده کنیم یا خیر؟

باید گفت که بهتر است از گوشی آیفون خود به خوبی مراقبت کنید و از لوازم جانبی خود برند استفاده کنید. میتوانید برای شارژ کردن گوشی آیفون از شارژر فندکی کمک بگیرید ولی به مرور زمان به باطری آیفون آسیب میرساند و از همه مهمتر این است که در زمان استارت زدن و روشن کردن ماشین امکان نوسان در مقدار ولتاژ وجود دارد و بهتر است در این زمان گوشی را از شارژ فندکی جدا کنید. خوبی شارژر فندکی این است که همه ولتاژ ها را به ولتاژ 5 میرساند و برای گوشی آیفون مناسب است اما باید به سرعت جریان برق هم توجه کنید. در کل بهتر است که به منظور شارژ کردن آیفون از شارژر خود آن استفاده کنید تا باطری آن آسیب نبیند.

آیا میتوان آیفون را با شارژر آیپد شارژ کرد؟

سوال دیگری که برای افراد پیش می آید این است که آیا میتوان از شارژر آیپد برای شارژ کردن آیفون استفاده کرد؟ کاملا طبیعی است که پیش می آید گوشی شما شارژ نداشته باشد و احتیاج ضروری به آن داشته باشید و مخصوصا در این عصر تکنولوژی که اینترنت و نرم افزار های گوشی همه منجر به کاهش سریع شارژ تلفن میشوند. درست است که آیپد محصول شرکت اپل و کشور آمریکا است، اما اینکه بتوانیم از شارژر آیپد برای گوشی آیفون استفاده کنیم آیا مشکلی ایجاد میکند؟

باید گفت که امکان شارژ کردن آیفون توسط شارژر آیپد وجود دارد اما باید آمپر آن ها 1،2 باشد اما بهتر است که از شارژر دستگاه خودتان استفاده کنید چرا که به مرور زمان به باطری آسیب وارد میشود. شرکت اپل بر این باور است که می توانید از شارژ های مختلف آیفون برای شارژ کردن گوشی خود استفاده کنید اما اینگونه نیست و پس از گذشت زمانی به باطری گوشی شما آسیب وارد میشود.

خلاصه :

به صورت کلی میتوانید از شارژر فندکی و شارژر آیپد برای شارژ کردن گوشی آیفون خود استفاده کنید اما به مرور زمان باطری گوشی تان خراب میشود و از طرفی که ما داخل ایران زندگی می کنیم و شرکت اپل داخل ایران نمایندگی ندارد، تعمیر گوشی شما کمی دشوار خواهد بود. پس بهتر است که از وسایل جانبی خود دستگاه تان استفاده کنید تا مشکلی برای گوشی تان اتفاق نیوفتد.

نظرات
انصراف از نظر Close