social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

آموزش تعمیرات آی مک اپل

آموزش تعمیرات آی مک اپل

یکی از اولین مبحث در آموزش تعمیرات آی مک، معرفی مشکلات رایج این دستگاه است. کامیپوترهای رومیزی آی مک دارای سیستمی بسیار قوی و کارآمد هستند ولی با این حال با وجود تمام این امتیازها، این سیستم ها هم دچار مشکلات و خرابی های متعددی می‌ شوند. در این مقاله به بررسی آی مک اپل و آموزش های این دستگاه در OSX می پردازیم. با ما همراه باشید.

آموزش تعمیرات آی مک اپل :

دومین و شاید مهم ترین مطلب در آموزش تعمیرات آی مک، مربوط به روش های تعمیر مشکلات این محصول است. ابتدا باید دستگاه به دقت مورد بررسی قرار گرفته و منشأ مشکل به صورت دقیق مشخص گردد. سپس با توجه به نوع اختلال، مناسب ترین روش برای تعمیر آی مک انتخاب شده و اجرا می گردد.

یکی از کاربردی ترین روش ها برای ترمیم کامپیوترهای چند کاره اپل، آپدیت کردن سیستم عامل است. معمولا با انجام این کار، بخشی از مشکلات نرم افزاری به صورت خود به خود برطرف می شوند. ری استارت نیز می تواند در بسیاری از موارد مفید واقع شده و اختلال به وجود آمده را برطرف نماید.

در بخش سخت افزار نیز اقداماتی از قبیل تعمیر قطعات آسیب دیده و یا تعویض آنها در آموزش تعمیرات آی مک مطرح می گردد. برخی از این اقدامات مثل ریستارت کردن سیستم، توسط خود کاربران قابل انجام بوده و نیازی به دخالت افراد متخصص ندارد. اما تعمیر یا تعویض قطعات و برخی تعمیرات نرم افزاری، نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد.

آموزش تعمیرات مک بوک اپل

بیشترین نارسایی هایی که باعث تعمیرات آی مک‌ می شود عبارتند از:

  1. ارتقا رم‌ آی مک
  2. روشن نشدن آی مک
  3. تعمیر کیبورد آی مک
  4. تعمیر و تعویض هارد imac
  5. تعمیر و تعویض قطعات معیوب آی مک
  6. تعمیر مشکل داغ کردن بیش از حد آی مک
  7. تعمیر مشکل عدم‌‌ نمایش تصویر در آی مک
  8. تعمیر مشکل خرابی پاور و منبع تغذیه آی مک
  9. تعمیر و رفع اختلال عدم‌ شناسایی هارد آی مک
  10. بررسی و تعمیر مشکل هنگ کردن سیستم‌ آی مک
  11. بررسی و تعمیر مشکل خطوط عمودی در صفحه نمایش آی مک
  12. تعمیر مشکل سیاه شدن صفحه نمایش آی مک یا Black Screen

سطح مقدماتی آموزش تعمیرات آی مک :

در سطح مقدماتی آموزش تعمیرات آی مک مجموعه ای از اصول نظری و تئوری به کاربر ارائه می شود. زیرا قبل از اینکه وارد پروسه عملی شود، باید اجزای تشکیل دهند و ساختار اصلی آی مک را به خوبی بشناسد تا بتواند در مرحله نخست، عیب یابی درست و دقیقی از مشکل موجود داشته باشد و به طبع آن مسیر درست تعمیر و ترمیم را انتخاب و اجرا کند.

در هر صورت در این سطح از آموزش تعمیرات آی مک هر آنچه را که در ساختار یک آی مک وجود دارد، جزء به جزء خواهد شناخت و وظایف آنها را شناسایی خواهد کرد. بعد پشت سر گذاشتن این سطح از آموزش، وارد سطح بعدی خواهد شد و توانایی های خود را در قالب یک تعمیر کار آی مک محک خواهد زد.

تعمیرات ای مک اپل

سطح پیشرفته آموزش تعمیرات آی مک :

در این مرحله از آموزش تعمیرات آی مک نوبت به اجرای عملی همه اصول آموزش داده شده در سطح قبلی است. داوطلب در تعمیرگاه تخصصی آی مک به کمک ابزار و تجهیزات موجود و به نظارت دقیق و همه جانبه استاد مربوطه، عیب یابی، ترمیم، تعمیر و حتی تعویض یک قطعه خراب از یک آی مک معیوب را تجربه خواهد کرد.

این سطح تا جایی ادامه پیدا می کند که داوطلب با همه اجزای تشکیل دهنده آی مک و وظایف آنها و مشکلات رایج و نحوه برطرف سازی هر ایراد به طور کامل آشنا شود و در نهایت بتواند در آزمون نهایی نمره قبولی کسب کند و به یک تعمیر کار حرفه ای تبدیل شود.

آموزش تعمیرات اپل :

هر دستگاه الکترونیک به دو قسمت تقسیم میشود. سخت افزار و نرم افزار؛ سخت افزار مانند بدن است و عملیات را به صورت فیزیکی انجام میدهد در حالی که نرم افزار مانند مغز عمل میکند و با به کار گیری سخت افزار مورد نظر خود، عملیاتی را که کاربر میخواهد ارائه میدهد.

برای یادگیری آموزش تعمیرات اپل، اولین چیزی که لازم است بدانید این است که مشکل دستگاه شما در قسمت نرم افزار است یا سخت افزار و پس از مشکل یابی، با دو راه روبه رو هستید. یا با کمک جستجو اینترنتی به سراغ آموزش تعمیرات osx بروید یا دستگاه خود را به مراکز مربوط به تعمیرات ببرید و در ازای گرفتن خدمات مورد نظر، هزینه ای را به این شرکت ها پرداخت کنید.

سرفصل های تعمیرات ای مک اپل

سرفصل های کامل آموزش تعمیرات آی مک :

برخی از مهم ترین سرفصل های تعمیرات آی مک را در زیر مطرح کرده ایم:

  1. آموزش تعمیر گرافیگ آل این وان اپل
  2. آموزش تعویض و تعمیر چیپ ست آی مک
  3. آموزش تعویض قاب صفحه نمایش آی مک
  4. آموزش بازیابی اطلاعات انواع آل این وان اپل
  5. آموزش فلش بایوس در آموزش تعمیرات آی مک
  6. آموزش تعویض و ارتقاء سی پی یو و رم آی مک
  7. آموزش تعویض هارد دیسک و پارتیشن بندی آی مک
  8. آموزش روش رفع مشکلات مدار POWERING آی مک
  9. آشنایی با مراحل رفع بدسکتور در آموزش تعمیرات آی مک
  10. آشنایی با روش های رفع مشکلات مدار RTC آل این وان اپل
  11. آشنایی با روش های رفع مشکلات مدار SOUND انواع آی مک
  12. آشنایی با سیستم تهویه و خنک کننده، فن و تیوب های هیت پایپ آی مک
  13. آموزش تعویض و تعمیر پورت شارژر و دیگر اتصالات و درگاه های ارتباطی آی مک
  14. آموزش تعویض انواع چیپ ( Northbridge , Southbridge , VGA ) آل این وان اپل

آموزش کامل تعمیرات آی مک اپل :

دوره آموزش تعمیرات مک بوک  یکی از دوره های آموزش تعمیرات osx است. این دوره عموماً با استقبال بالایی از سوی کارآموزان مواجه می گردد. دلیل این استقبال، هم بالا بودن سطح کیفی آموزش و هم حضور برترین اساتید کشور در حوزه تعمیرات مک بوک است. داوطلبان با حضور در دوره های آموزش تعمیرات مک بوک بر کلیه مباحث و سرفصل های تعمیرات لپ تاپ اپل مسلط گشته و آمادگی حضور در موقعیت های شغلی مرتبط را به بهترین شکل ممکن کسب می نمایند. همین حالا با کارشناسان ما در osx تماس بگیرید و در این کلاس های آموزشی شرکت کنید.

ما در osx با اتکا بر دانش تعمیرکاران حرفه ای و استفاده از بهترین‌ تجهیزات و قطعات، به بهترین شکل ممکن دستگاه های آی مک را تعمیر کرده و بهترین تعمیرکاران آِ مک را تربیت کرده و حس خوب تجربه اطمینان پس از تعمیرات را به شما مشتریان عزیز خواهیم داد.

هزینه تعمیرات ای مک اپل

تعمیرات آی مک شامل چه قسمت هایی است؟

  • 1- الکترونیک LMD و SMD

مدار AC و DC، شناسایی قطعات الکتریکی و الکترونیکی مقاومت، خازن، فیوز، سلف، دیود، ترانزیستور، آی سی، ترانس، کریستال، چیپ ست ها، پردازنده، بافر، بایوس، N.B,S.B.I/O,SOUND IC,CLOCK,LAN

  • 2- تعمیر کیبورد و تاچ پد :

نحوه کارکرد تاچ پد و کیبورد، خطاها و نحوه ایراد یابی

  • 3- تعمیر آداپتور :

نحوه صحیح باز و بستن، تعویض سوکت و تعویض کابل، عیب یابی و تعویض المانهای معیوب در ولتاژ گیری صحیح قسمتهای مختلف – کار با مدار تست

  • 4- تعمیر هارد :

شناسایی انواع هارد دیسک، شناسایی ساختمان داخلی، ولتاژ گیری برد، شناسایی انواع برد و تعمیر، بد سکتور گیری، بازیابی اطلاعات، بررسی مشکلات دیتکت هارد دیسک، بررسی مشکلات FIRMWARE، نحوه جراحی هارد، تعویض هد و دیسک، مشکلات SMART ، اندازه گیری سرعت، برداشتن پسورد هارد

  • 5- تعمیر RAM

ایراد یابی RAM، بررسی ایرادهای مختلف و ارتقاء آن

  • 6- تعمیرباتری :

نحوه صحیح باز و بستن، ولتاژ گیری، سنجش آمپر ، تشخیص سلول معیوب، شارژ صحیح باتری، اضافه کردن سلول به باتری، استفاده از دستگاه REPOWER برای تعمیر باتری بدون نیاز به باز کردن آن، تشخیص سلامت باتری بر حسب درصد، دریافت مشخصات کامل باتری اهم از شرکت سازنده، تاریخ ساخت، تعداد سلول و موارد دیگر جهت تعمیر یا تعویض صحیح، مشکلات عدم شناسایی باتری

  • 7- تعمیرات (های ولتاژ) :

شناسایی انواع (های ولتاژ) در LCD.LED، اصول کار (های ولتاژ )، شناسایی قطعات و المانهای برد، شناسایی انواع ولتاژ ورودی، شناسایی ولتاژ تحریک، نحوه تست (های ولتاژ)، نحوه تست لامپ LCD، نحوه تست LED، نحوه استفاده از (های ولتاژ UNIVERSAL)، تست (های ولتاژ) در مرکز آموزش تعمیرات مک بوک

  • 8- تعمیر اسپیکر :

تست، تعمیر و عیب یابی اسپیکر و مشکلات مربوط به آن

نحوه صحیح باز و بستن انواع مدلهای مک بوک، شناسایی انواع برد و اطلاعات، بلوک دیاگرام، شناسایی و نحوه کارکرد انواع آی سی، شماتیک و رابط قطعات، تست و تجزیه و تحلیل رابط آی سی، تشخیص وظایف آی سی و چیپ ها I/O، N.B، S.B، SOUND، LAN، CLOCK، POWER، تست و پروگرام BIOS با دستگاه، تست و تعویض آی سی LOCKCHARGE، تست و تعویض آی سی CONTROL ، بلوک دیاگرام و ساختمان داخلی آی سی ها، ولتاژ گیری

  • 10- تعمیر هارد :

شناسایی انواع هارد دیسک، شناسایی ساختمان داخلی، ولتاژ گیری برد، شناسایی انواع برد و تعمیر، بد سکتور گیری، بازیابی اطلاعات، بررسی مشکلات دیتکت هارد دیسک، بررسی مشکلات FIRMWARE، نحوه جراحی هارد، تعویض هد و دیسک، مشکلات SMART ، اندازه گیری سرعت، برداشتن پسورد هارد

نظرات
انصراف از نظر Close