social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

آموزش پیکربندی نرم افزار RAID بر روی disk utility در macOs

آموزش پیکربندی نرم افزار RAID بر روی disk utility در macOs

Disk Utilityنرم افزاری از کمپانی اپل است که امکان فرمت کردن ، پارتیشن بندی و تعمیر درایوهای ذخیره سازی را به ما می دهد.چندین سال است که امکانات و نحوه ی ورود به این برنامه تغییری پیدا نکرده بود اما تغییر ایجاد شده در  OS X EL  Caption  در امکانات موجود این نرم افزار تفاوت هایی ایجاد کرد . از بزرگترین تغییرات ایجاد شده ار بین رفتن امکان ایجاد و پیکره بندی آرایه چندگانه دیسک‌های مستقل RAID است .  برای اینکار به یک برنامه ی سوم نیازمندید.
در مدل 16.0 dist utility  در مکOS ویژگی های RAIDبرگشته است . با osx.ir همراه باشید تا نحوه ی راه اندازی برنامه ی RAID  را به کمک Disk utility به شما آموزش دهیم .
راه اندازی برنامه ی RAID   به کمک Disk utility
این کار هرگونه دیتای موجود بر روی دیسکی که می خواهید برای RAID  از ان استفاده کنید را از بین می برد . اگر می خواهید آن دیتا را نگه دارید از آن بک آپ بگیرید .
1. زمانی که دستگاه ذخیره ی خود را به مک وصل می کنید، Disk utility  که در پوشه ی Utilities  – که در Application folder  قرار گرفته است -را نصب کنید . هم چنین می توانید Utilities را در قسمت جست و جو پیدا کنید.
2. هنگامی که Disk Utility را باز کردید ، پنجره ی اصلی را می بینید . برای اینکه ابزار RAID  را داشته باشید ، بر روی  File menu  کلیک کرده و
 RAID Assistant  را انتخاب کنید .
3. صفحه ی RAID Assistant  که باز شد ، مدلی از  Raid  را که می خواهید انتخاب کنید .



 RAID 0 :  این مدل تنها درباره ی سرعت است. حفاظت از دیتا را شامل نمی شود پس نیاز دارید که به سیستم بک آپ اتکا کنید . اما اگر بک آپ برای شما اهمیتی ندارد و نیاز به عملکرد بهتر دارید ، RAID 0  را انتخاب کنید .
 RAID 1 : دیتای هماهنگ با همه ی درایو ها در این مدل ایجاد می شود . اگر درایوی از بین برود ،  دیتای شما باقی می ماند . هم چنین سرعت این RAID  به دلیل خوانده شدن توسط چند درایو همزمان ، بالاتر می رود .
JBOD: این مدل تنها درایو شما را برداشته و از آن برای ساختن حجم ذخیره سازی استفاده می کند . نه سرعت بهتر ارائه می دهد و نه نمایش بالاتر .


 
 
1.      قدم بعدی انتخاب  دستگاه ذخیره سازی است . Disk utility درایو هایی که فرمت این نرم افزار را می خوانند به شما نشان میدهد .این برنامه دیسک مورد نظر را نشان میدهد و در زیر هر دیسک فهرستی از پارتیشن های موجود در آن دستگاه قرار دارد . (زمانی که فضای یک دستگاه ذخیره سازی را می گیرید و هنگام فرمت آن را تقسیم می کنید ، در حال ساخت پارتیشن هستید .)



2.      حال باید raid  خود را تنظیم کنید .
نام : اسمی برای RAID  خود انتخاب کنید .
فرمت : بیشتر کاربران باید Mac OS  را انتخاب کنند .
نوع : این کاریست که در ابتدا انجام داده اید .
ظرفیت : این بخش بستگی به درایو انتخابی شما دارد .
Chunk size: به این دلیل که دیتا در درایو نوشته شده است به قسمت های کوچکتر تقسیم میشود. Chunk size به اندازه ی این قسمت ها گقته می شود.
3.دوباره تنظیمات انتخابی خود را چک کرده و گزینه ی بعدی را بزنید . قسمت بعدی صفحه ای را نمایش می دهد که فرمت کردن و پارتیشن کردن دیسک های شما و ساخت  RAID  را در بر می گیرد .


 
وقتی که راه اندازی تمام شد باید صفحه ای مانند تصویر پایین را ببینید .



مترجم : نگار آذرشب         
منبع : http://www.macworld.com

نظرات
انصراف از نظر Close