social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

اپل مجموعه ای جدید از شارژر و قاب مگ سیف را اماده کرده است

اپل مجموعه ای جدید از شارژر و قاب مگ سیف را اماده کرده است

اپل در کنفرانس Hi Speed مجموعه ای جدید از شارژر و قاب مگ سیف را اماده کرده است که در این مقاله به بررسی ویژگی ها و مشخصات هر یک می پردازیم. اپل شارژر magsafe خود را با توان ‌15 وات ارائه می‌کند ولی شارژ القایی Qi هنوز با توان 7.5 وات در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با ما همراه باشید.

به دلیل شفاف بودن قاب و پیدا بودن ظاهر گوشی از پشت قاب ، در کنار محافظت از گوشی و امکان شارژ با مگ سیف به زیبایی گوشی نیز می افزاید. این قاب ها به دلیل داشتن مگنت‌های داخلی مطابق با آیفون 12 پرو مکس می‌تواند با برقراری اتصال جادویی، شارژ سریع‌تری را ارائه دهد. هنگام شارژ شدن آیفون را با قاب روی شارژر مگ سیف یا شارژر با استاندارد Qi بگذارید.

اپل در جریان کنفرانس«Hi Speed» و رونمایی از مدل‌های آیفون 12 ، شارژر magsafe جدیدی برای آیفون‌ها معرفی کرد. این شارژر مختص به آیفون است و طراحی آن شبیه شارژر القایی است که قبلاً برای اپل واچ استفاده می‌شد. اپل شارژر magsafe خود را با توان ‌15 وات ارائه می‌کند ولی شارژ القایی Qi هنوز با توان 7.5 وات در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

شارژر magsafe جدید آیفون‌ 12 با توان 15 وات سریع‌تر از شارژ بر پایه Qi است. همچنین در جریان رویداد، اپل به شارژ 15 وات اشاره کرد و در صفحه محصولات جدید خود آن را تائید کرده است. شارژر بی‌سیم بر پایه Qi به شارژ با حداکثر توان 7.5 وات برای دستگاه‌های اپل محدود می‌شود، اما کاربرانی که به دنبال شارژ بی‌سیم خیلی سریع‌تری هستند گزینه شارژر magsafe را درخواست خواهند کرد.

فناوری شارژ بی‌سیم بر پایه Qi استاندارد جهانی بر اساس انتقال القایی است و با قرار دادن گوشی روی یک پد بی‌سیم و بدون نیاز به کابل و آداپتور گوشی را شارژ می‌کنید. اپل شارژر magsafe را به سبک شارژر اپل واچ طراحی کرده و به همراه یک شارژر دوتایی شامل آداپتور اپل واچ ارائه کرده است.

شارژر مگ سیف ۲

شارژر های بی سیم یکی از نمونه محصولات جدید اپب است. با استفاده از شارژر بی سیم می‌توان گوشی یا تبلت خود را به آسانی و سرعت بیشتری شارژ کرد. برند اپل جزو محبوب‌ترین برند‌های جهان است و استفاده از محصولات و گوشی‌های اپل امروزه بسیار متداول است. استفاده از اکسسوری‌های اپل با توجه به طراحی زیبا و کیفیت بالا مورد توجه بسیاری از کاربران و طرفداران این برند است.

شارژر بی سیم اپل مدل MagSafe محصولی با کیفیت و طراحی زیبا از این برند است. با استفاده از این محصول می‌توان گوشی یا تبلت اپل را با سرعت بالاتری شارژ کرد. به همراه این شارژر بی‌سیم یک کابل USB-C جهت وصل شدن آن به سری شارژر ارائه می‌شود. MagSafe به گونه‌ای طراحی شده که با اتصال آن به سری شارژر گوشی خود دقیقا همان ولتاژ و آمپر خروجی سری شارژر را به گوشی شما می‌رساند. این محصول حدودا ۸۲ گرم وزن دارد که با گوشی‌های آیفون ۸ به بالا سازگار است. مگ سیف رشته‌‌ای از آهنرباهای امن هستند که در قسمت پشتی آیفون 12 به صورت دایره‌ای قرار گرفته‌اند.

این آهنرباها روی کویل‌های شارژ بی‌سیم آیفون 12 قرار گرفته‌اند. می‌دانید که گوشی‌های اخیر اپل (و سایر برندهای مطرح) قابلیت شارژ بی‌سیم دارند و همه از استاندارد Qi پیروی می‌کنند. در سایر گوشی‌ها هیچ آهنربایی پشت خود گوشی وجود ندارد. یعنی برای شارژ بی‌سیم باید گوشی را روی داک شارژر قرار دهید و عملا نمی‌توانید با آن کار کنید. اما اپل در آیفون 12 این سنت را شکست.

حالا شارژر بی‌سیم هم خیلی کوچک‌تر و ظریف‌تر است و هم از طریق آهنرباهایی که قسمت پشتی تعبیه شده‌اند به گوشی می‌چسبد. خیلی راحت و دقیقا مثل حالت عادی می‌توانید از گوشی‌تان استفاده کنید. این آهنرباها با اینکه اصلا دیده نمی‌شوند اما بسیار پرقدرتند و به سادگی از پشت گوشی جدا نمی‌شوند. مگ سیف مشکلات و دردسرهای شارژر سیمی را هم ندارد.

شرکت اپل در جریان کنفرانس اکتبر 2020 خود مگ سیف آیفون 12 را به عنوان لوازم جانبی و شارژر معرفی و رونمایی کرد.

در جریان کنفرانس 13 اکتبر «Hi Speed» اپل از مدل‌های آیفون 12 و هوم پاد مینی در کنار مگ سیف آیفون 12 رونمایی کرد. مگ سیف شارژر بی‌سیم و با قدرت شارژ بالایی است که اکوسیستم جدیدی در دسته بندی لوازم جانبی آیفون به شمار می‌آید. مگ سیف یکی از نام‌های تجاری اپل است که قبلاً برای کابل شارژ جدا شونده مک بوک‌ها به کار رفته بود و از سال 2016 روند توقف استفاده از آن شروع شده بود.

به گفته اپل، مگ سیف آیفون 12 تجربه‌ای جدید و متفاوت را برای شارژ دستگاه‌ها فراهم می‌کند. این مگنت‌ها با پشتیبانی از شارژ با توان 15 وات برای تنظیم و کارایی بالا بهینه شده‌اند. همچنین آیفون 12 از شارژ Qi یا شارژ القایی پشتیبانی می‌کند. شارژ القایی یا شارژ بی‌سیم از میدان الکترومغناطیسی برای تأمین انرژی دستگاه‌های سازگار با آن استفاده کرده و برای این منظور دستگاه سازگار با Qi را باید روی پد شارژ گذاشت.

طی روزهای اخیر شایعه عرضه شارژ مگنتی آیفون 12 در منابع خبری زیادی منتشر شده بود و حتی تصویر مگ سیف آیفون 12 چند ساعت قبل از شروع کنفرانس لو رفته بود. شایعه‌ها از رونمایی دو مدل شارژر به نام‌های MagSafe و ‌MagSafe Duo خبر می‌دادند.

در بخش لوازم جانبی اپل مجموعه جدیدی از نگه‌دارنده مگنت یا کیس به چشم می‌خورد که به قسمت پشتی آیفون 12 وصل شده و به راحتی جدا می‌شود. کیس‌ها شامل سیلیکون جدید، چرم و نوع شفاف است که به راحتی پشت آیفون 12 قرار می‌گیرند. همچنین یک کیف چرمی جداگانه به عنوان لوازم جانبی موجود است. در ارتباط با شارژرها یک شارژر MagSafe و یک شارژر MagSafe Duo وجود دارد که با آیفون 12 و اپل واچ سازگار هستند.

ذکر این نکته ضروری است که اپل تائید کرده لوازم جانبی مگ سیف از برندهای دیگر را از اواخر امسال در فروشگاه‌های خود عرضه خواهد کرد. مشخصات و ویژگی‌های شارژ magsafe در اختیار شرکت‌های شخص ثالثی قرار دارد که این شارژر را برای آیفون‌های جدید طراحی می‌کنند.

اپل در صفحه محصولات خود به این نکته اشاره کرده که شارژر magsafe جدید با ‌آیفون‌های سری 8 به بعد سازگار است زیرا همه این مدل‌های آیفون با شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌شوند. البته لازم به ذکر است که توضیحات نشان می‌دهند که شارژ بی‌سیم سریع‌تر به مدل‌های جدید محدود می‌شود. در حال حاضر شارژ magsafe اپل برای آیفون باقیمت 39 دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

نظرات
انصراف از نظر Close