social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

اپل واچ سری ۶

اپل واچ سری ۶

اپل واچ سری ۶ معرفی شد

اپل در کنفرانس روز ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ از اپل واچ جدید خود یعنی سری ۶ رونمایی کرد.این سری از اپل واچ از لحاظ طراحی تفاوت زیادی نسبت به نسل های قبلی خود ندارد اما باز هم اپل تغییراتی در این سری از اپل واچ خود ارائه کرده است.

اپل واچ سری ۶ مجهز به سیستم تشخیص اکسیژن است که می تواند اکسیژن سطح خون کاربر را بر اساس شرایطی که در آن قرار داد بسنجد و از طریق آن نوتیف هایی را نشان دهد.

این ساعت هوشمند مجهز به پردازنده s5 بوده و از نسل جدید تراشه های فشرده اپل برای ساعت های هوشمند اپل به حساب می آید. همچنین سری ۶ دارای رنگبندی متنوع ، بندهای خاص و منحصر به فرد لوپ و فابلیت های ويژه می باشد که به زودی به بازار عرضه می گردد.

یکی از مهم ترین موارد معرفی شده در این سری واچ فیس ها هستند که از قدرتمند ترین و شخصی ترین جنبه اپل واچ است. تلاش اپل برای طراحی واچ فیس ها با اولویت قرار دادن نمایش آغاز و با استفاده از قابلیت ها و فناوری های تعبیه شده در اپل واچ ، این فیس های جدید ساخته شده اند.

واچ فیس GTM  میتواند به طور همزمان ساعت مناطق مختلف را به صورت یکجا نشان دهد .

تاچ آیدی در اپل واچ سری ۶

اپل واچ سری ۶ مجهز به تاچ آیدی می شود:

گزارش های جدید منتشر شده از قابلیت های نسل بعدی ساعت های هوشمند شرکت اپل نشان از این دارد که اپل واچ های سری ۶ به سیستم احراز هویت مجهز می شود.

بر اساس گزارش های ارائه شده ، شرکت اپل در صدد این است تا سنسورهای تشخیص اثر انگشت را در زیر نمایشگر اپل واچ سری ۶ تعبیه کند تا از طریق آن کاربران بتوانند به صورت ایمن از اپل واچ خود استفاده کنند.

شرکت اپل تا قبل از این برای حفظ امنیت اپل واچ سه روش را ارائه کرده بود :

1.امکان قفل کردن از طریق where is my iphone

2. امکان ثبت قفل محلی از طریق رمز عددی روی نمایشگر

3. امکان ثبت و کنترل قفل از طریق اپل آیدی

حال تلاش اپل در تلاش راه اندازی سنسور اثر انگشت به عنوان چهارمین ابزار امنیتی می باشد. البته برخی دیگر از گزارش ها نیز حاکی از آن است که به دلیل تعطیلی کارخانه ها و شیوع ویروس کرونا تعبیه این سیستم به سال ۲۰۲۱ و اپل واچ سری ۷ موکول شود.

اپل واچ سری ۶ از غرق شدن محافظت میکند

اپل واچ سری ۶ از غرق شدن شما جلوگیری می کند :

شرکت اپل در صدد این است که در توسعه و طراحی اپل واچ سری ۶ یک سیستم هوشمند برای جلوگیری از غرق شدن افراد تعبیه کند. شرکت اپل واچ یک پتنت جدید را برای ارائه این قابلیت جدید به ثبت رسانده است که توضیح می دهد این سری از اپل واچ می تواند مجهز به سنسور تشخیص عمق آب شود و از آن طریق می تواند میان رطوبت ایجاد شده از باران یا عرق دست را با آب دریا یا استخر تشخیص دهد.

پس در نتیجه می تواند تشخیص دهد که کاربر در دریا قرار دارد یا استخر و از طریق آن اورژانس را برای جلوگیری از غرق شدن کاربر خبر کند. این اتفاق زمانی می افتد که کاربر مدت زمان طولانی در آب بماند و خطر غرق شدن برای او وجود داشته باشد.

البته اپل واچ های قدیمی نیز قابلیت تشخیص فعالیت های ورزشی نظیر شنا را داشتند اما این  نسل می تواند به صورت خودکار وضعیت کاربر را تشخیص دهد و در صورت افتادن در استخر یا رودخانه سریعا اطلاعات لازم مانند موقعیت مکانی و موارد دیگر را به اورژانس اطلاع دهد.

آداپتور اپل واچ از بسته بندی حذف شد:

یکی از اتفاقات مشخص در رویداد سپتامبر رونمایی از محصولات اپل مربوط به حذف آداپتور اپل واچ از بسته بندی و کوچک شدن بسته بندی آن بود.

اپل در کنار معرفی از سری ۶ و SE برای کوچک کردن بسته بندی ، کاهش هزینه تولید و حفظ محیط زیست اپل واچ را بدون آداپتور عرضه کرد. در این نسل از اپل واچ فقط یک کابل شارژ مغناطیسی یک متری قرار داده شده است.

البته حذف آداپتور اپل واچ و کوچک تر شدن بسته بندی آن رویکرد جدید شرکت نیست. زیرا این اتفاق برای اپل واچ سری ۳ نیز اتفاق افتاده و اپل آن را با بسته بندی کوچک تر ارائه کرده است. علت اصلی این کار شرکت اپل جلوگیری از آسیب به محیط زیست می باشد.

در ادامه به معرفی مشخصات اپل واچ سری ۶ می پردازیم .

مشخصات و ویژگی اپل واچ سری ۶

مشخصات و ویژگی های اپل واچ سری ۶ :

1.اپل واچ سری ۶ دارای رنگ های جدید بدنه از جمله قرمز ، آبی تیره در بدنه آلومینیومی و رنگ طلایی جدید در بدنه استیل می باشد.

2.قابلیت اندازه گیری میزان اکسیژن خون یکی دیگر از ویژگی های این اپل واچ و در واقع در watchos7 می باشد.

3.پایش خواب با اپلیکیشن sleep

4.قابلیت گرفتن نوار قلب مانند اپل واچ سری ۵

5.اضافه شدن اپل فیتنس برای ورزش و تناسب اندام

6.دارای واچ فیس های جدید از جمله واچ فیس های مموجی

7.سایز صفحه نمایش مانند قبل ۴۰ و ۴۴ میلیمتر می باشد اما صفحه ۲.۵ برابر روشن تر در فضای باز است و به علت مصرف کم انرژی شارژدهی بهتری دارد و نمایشگر همیشه روشن آن می تواند روشنایی بیشتری داشته باشد.

8.دارای پردازنده دو هسته ای Apple s6 که براساس تراشه A13 Bionic موجود در آیفون ۱۱ ساخته شده تا ۲۰٪ سریع تر از چیپست نسل قبلی باشد.

9. دارای بندهای جدید تحت عنوان solo loop که بندهایی از جنس سیلیکون قابل انعطاف و یک تکه و بدون سگک می باشد و در سایزهای مختلف عرضه می شوند. همچنین در مدل بافته شده نیز موجود هستند.

10. ویژگی نرم افزار جدید family setup ، که با این نرم افزار والدین می توانند اپل واچ فرزندانشان را با گوشی خودشان راه اندازی کنند و نظارت بیشتری بر آنها داشته باشند.

11. بند لدر لوپ جدی نیز به اپل واچ سری ۶ برگشته و بندهای اپل واچ نایکی نیز در رنگ های جدید ارائه خواهند شد.

قیمت اپل واچ سری ۶ :

قیمت اپل واچ سری ۶ برای مدل ۴۰ میلیمتری از ۳۹۹ دلار و مدل ۴۴ میلیمتری از ۴۲۹ دلار شروع می شود. و از ۱۵ سپتامبر به صورت آنلاین و از جمعه ۱۸ سپتامبر در فروشگاه های اپل عرضه می شود.

نظرات
انصراف از نظر Close