social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

باتری آیفون و ۲۰ نکته برای افزایش عمر آن

باتری آیفون و ۲۰ نکته برای افزایش عمر آن

باتری آیفون :

یکی از مشکلات و دغدغه های همه شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند این است که بتوانند باتری گوشی خود را افزایش دهند. افزایش باتری گوشی و طولانی کردن عمر مفید باتری میتواند یکی از موضوعات مهمی باشد که افراد به آن میپردازند.

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری و استفاده همگانی افراد از اینترنت باعث میشود که شارژ باتری به زودی تمام شود و همین موضوع بسیار برای افراد حیاتی است.

زمانی که یک وسیله و ابزاری را خریداری می کنیم بهترین کار این است که راه های درست استفاده کردن از آن را بدانیم تا عمر مفید طولانی تری داشته باشد و بتوانیم از آن در سالیان سال استفاده کنیم. این موضوع درمورد وسایل و دستگاه های برقی و الکترونیکی بسیار صدق می کند چرا که اگر از وسایل برقی و گران قیمت به درستی استفاده نکنید ضرر بسیاری خواهید دید.

حال فرض کیند که شما گوشی آیفون خریداری کرده اید و باتری گوشی شما زود به زود خالی میشود و احتیاج به تعمیر و یا تغییر باتری گوشی دارید و همین موضع میتوان نگرانی هایی را برایتان ایجاد کند و از طرفی هزینه های اضافه با خود به همراه داشته باشد.

پس چه بهتر که از همان ابتدا که گوشی آیفون خود را خریداری کرده اید مواردی را که منجر به افزایش طول عمر مفید باتری تان میشود را رعایت کنید. در این پست قصد داریم تا 20 نکته برای افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون استفاده کنیم.

20 نکته برای افزایش عمر باتری آیفون :

1.سعی کنید نرم افزارها و برنامه های پر مصرف را شناسایی کنید.

همانطور که میدانید اینترنت و روشن بودن آن باعث میشود که باتری گوشی زود به زود تمام شود و به همین دلیل احتیاج به این داریم که گوشی را زود به زود به شارژ بزنیم. در همین راستا نرم افزار هایی هستند که به صورت خودکار و فعال بودن باتری بسیاری را مصرف می کنند و همین موضوع میتواند باعث کم شدن باتری گوشی شود.

پس، بهترین کار این است که شما آن برنامه ها و نرم افزار هایی که باتری گوشی را به شدت مصرف می کنند را شناسایی کنید و با وارد شدن به تنظیمات میتوانید تغییراتی را ایجاد کنید که مصرف این برنامه ها کاهش پیدا کند و باتری گوشی آیفون شما سالم تر بماند.

تنها کافی است که به تنظیمات گوشی خود بروید و گزینه باتری را انتخاب کنید سپس برای شما یک پنجره باز میشود که لیست تمامی نرم افزارهایی که داخل گوشی اپل شما فعال هستند و چه میزان مصرف باتری را دارند نمایش میدهد.

شما با استفاده از این لیست میتوانید برنامه ها و نرم افزار های پر مصرف را شناسایی کنید و همین موضوع کمک شایانی به طولانی کردن عمر مفید گوشی اپل شما میکند. پس از بررسی و شناسایی نرمافزار های پر مصرف می توانید برنامه مورد نظر را غیرفعال کنید وی ا به صورت کلی از گوشی پاک کنید.

2. حالت Low Power Mode :

یکی دیگر از روش هایی که میتوانید با استفاده از آن طول عمر مفید باتری گوشی اپل خود را افزایش دهید این است که از حالت Low Power Mode استفاده کنید. البته به این نکته توجه داشته باشد که حالت Low Power Mode را معمولا زمانی که باتری گوشی زیر 20 درصد است استفاده می کنند اما بهتر است که در هر زمانی از این حالت استفاده  کنید.

نحوه عملکرد  حالت Low Power Mode بدین صورت است که رفرش سازی خودکار اطلاعات و دیتای نرم افزار های و برنامه ها در پس زمینه گوشی و دانلود ها متوقف میشوند و همین موضوع باعث میشود که در شارژ باتری گوشی صرفه جویی شود. تنها کافی است که به تنظیمات گوشی مراجعه کنید و برگزینه باتری کلیک کنید، سپس گزینه Low Power Mode را فعال کنید.

3. کاهش زمان صفحه نمایش :

هر چه صفحه نمایش گوشی اپل بزرگ تر باشد بیشتر باتری مصرف میکند و به صورت خودکار بر بوی 1 دقیقه فعال است. برای کاهش زمان صفحه نمایش باید به بخش تنظیمات مراجعه کنید و گزنیه Display & Brightness را انتخاب کنید تا بتوانید زمان صفحه نمایش را تغییر دهید. سپس گزینه را Auto-Lock  کلیک کنید که در این قسمت زمان های مختلف از مقدار روشن ماندن صفحه نمایش در اختیارتان قرار میدهد و به منظور کاهش مصرف باتری بهتر است که گزینه 30 ثانیه را انتخاب کنید.

4. غیر فعال کردن گزینه موقعیت مکانی :

بسیاری از نرم افزارهایی که بر روی گوشی اپل و آیپد نصب هستند از شما دسترسی به موقعیت مکانی داشته باشند و به همین دلیل بهتر است که موقعیت مکانی را خاموش کنید چرا که روشن بودن این گزینه هیچ آپشنی ندارد.

برای غیر فعال کردن گزینه موقعیت مکانی باید به تنظیمات بروید و گزینه Privacy را انتخاب کنید سپس گزینه Location Services را انتخاب کرده و غیرفعال کنید.

5. غیرفعالسازی قابلیت Push در ایمیل ها و استفاده از حالت Fetch :

یکی از امکانات گوشی آیفون این است که پس از دریافت یک ایمیل سریعا به شما یک نوتیفیکیشن میدهد تا متوجه دریافت ایمیل جدید بشوید، درست است که این آپشن بسیار خوبی است اما باری اینکه سریعا با شما نوتیفیکیشن بدهد از باتری گوشی بسسار استفاده میکند و بدین منظور بهتر است که این گزینه را غیر فعال کنید، از طرفی میتوایند قابلیت Fetch را فعال کنید و دقیقا همان کار  push  را انجام میدهد اما با این تفاوت که هر 15 دقیقه ( هر تایمی که مد نظرتان هست را میتوایند انتخاب کنید) به شما نوتیف میدهد.

به قسمت تنظیمات مراجعه کنید تا گزینه Accounts and Passwords را انتخاب کنید و سپس گزینه Fetch New Data را انتخاب کنید و پس از این کافی است که تایم مورد نظر خود را برای دریافت نوتیفیکیشن انتخاب کنید.

6. غیر فعال کردن گزینه auto_brightness

روشنایی صفحه گوشی هم یکی از عواملی است که میتواند باتری گوشی را خالی کند و تنها کافی است که گزینه auto_brightness را غیر فعال کنید.

به تنظیمات رجوع کنید و General > AccessibilityDisplay Accommodations و سپس گزینه Auto-Brightness را غیرفعال کنید.

7. اینترنت خود را خاموش کنید :

همانطور که در قسمت اول گفته شد اینترنت خود باعث مصرف بسیار زیاد باتری گوشی اپل میشود و بهترین کار این است که اینترنت خود را قطع کنید.

8. غیر فعال کردن گزینه Backgroundapp refresh :

یکی دیگر از گزینه هایی که میتوانید خاموش و غیر فعال کنید گزینه Backgroundapp refresh  است. برای غیر فعال کردن این گزینه کافی است که مراحل زیر را دنبال کنید:

SettingsGeneral و سپس گزینه Background App Refresh را غیرفعال کنید.

9. روشن کردن حالت هواپیما

10. غیرفعال کردن  reduce motion

به منظور کاهش انیمیشن ها میتوانید مراحل زیر را دنبال کنید تا طول عمر باتری اپل تان را افزایش دهید.

SettingsGeneralAccessibility و پس از این مراحل بر روی گزینه Reduce Motion کلیک کنید.

افزایش عمر باتری آیفون

11. گوشی آیفون را از حرارت دور نگه دارید

12. غیر فعال کردن گزینه  fitnesstracking

این گزینه در اصل زمان فعالیت بدنی شما را شمارش و اندازه گیری می کند.

13. غیر فعال کردن گزینه  Airdrop

به بخش کنترل پنل بروید و در قسمت Airdrop گزینه خاموش off  را انتخاب کنید.

14. غیر فعال کردن تماس های مکرر persistent callers

شماره های که حدس میزنید به صورت مکرر با شما تماس خواهند گرفت را میتوانید وارد کنید تا زنگ نخورد.

مراحل زیر را دنبال کنید تا persistent callers را غیر فعال کنید:

تنظیمات> PhoneBlock> و شماره های مورد نظر را وارد کنید.

15. غیرفعال کردن به اشتراک گذاری موقعیت مکانی :

تنظیمات> privacyshare my location را خاموش کنید.

16. خاموش کردن گزینه Handsoff

تنظیمات> generalHandsoff & Suggested Apps را انتخاب کرده و disable کنید.

17. icloud را غیر فعال کنید :

به قسمت تنظیمات رفته و Icloud را غیرفعال کنید.

18. spotlight را غیر فعال کنید :

تنظیمات> GeneralSpotlight search و گزینه هایی که لازم ندارید را انتخاب کنید.

شارژ آیفون

19. سعی کنید از wallpaper های متحرک استفاده نکنید چرا که این wallpaper شارژ باتری را بسیار مصرف می کنند.

diagnostic data را غیر فعال کنید و اطلاعات را ارسال نکنید. برای این کار کافی است که به قسمت تنظیمات رفته و در قسمت privacy رفته و گزینه diagnostic & Usage را انتخاب نمونده و گزینه Don’t send را انتخاب کنید.

20. بلوتوث خود را غیرفعال کنید.

نظرات
انصراف از نظر Close