social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

تعمیرات اپل واچ

تعمیرات اپل واچ

اپل واچ (Apple Watch) یا همان ساعت هوشمند اپل هم اکنون پرفروش‌ترین ساعت هوشمند دنیاست که می‌تواند بنا به دلایل مختلف دچار مشکل و اختلال شده و نیازمند انجام تعمیر شود. هر ساخته ای یک طول عمر محدودی دارد که با استفاده درست تر از آن میتوان این طول عمر را افزایش داد ولی در نهایت همه چیز ها آسیب میبینند و دچار خرابی میشوند. تعمیرات اپل واچ باید به طور تخصصی صورت پذیرند و تمام استانداردهای اپل در انجام آن رعایت شود. با ما همراه باشید تا تعمیر اپل واچ را با هم بررسی کنیم.

تعمیرات اپل واچ

مقدمه ای بر تعمیرات اپل واچ :

هر دستگاه الکترونیک به دو قسمت تقسیم میشود. سخت افزار و نرم افزار؛ سخت افزار مانند بدن است و عملیات را به صورت فیزیکی انجام میدهد در حالی که نرم افزار مانند مغز عمل میکند و با به کار گیری سخت افزار مورد نظر خود، عملیاتی را که کاربر میخواهد ارائه میدهد.

برای یادگیری آموزش تعمیرات اپل، اولین چیزی که لازم است بدانید این است که مشکل دستگاه شما در قسمت نرم افزار است یا سخت افزار و پس از مشکل یابی، با دو راه روبه رو هستید. یا با کمک جستجو اینترنتی به سراغ آموزش تعمیرات اپل بروید یا دستگاه خود را به مراکز مربوط به تعمیرات ببرید و در ازای گرفتن خدمات مورد نظر، هزینه ای را به این شرکت ها پرداخت کنید.

اپل واچ در بازارهای جهانی چند نوع است ؟

انواع اپل واچ

1- اپل واچ:

سری نخست ساعت‌های اپل واچ می‌باشند که در بدنه آن‌ها از فولاد ضدزنگ استفاده شده است. بخش پشتی آن از جنس سرامیک بوده و روکشی از کریستال یاقوت کبود برای محافظت در مقابل خراشیدگی بر روی صفحه‌ی آن کشیده شده است.

اپل واچ

2- اپل واچ ادیشن:

قسمت پشتی اپل واچ ادیشن از سرامیک ساخته شده است. صفحه نمایش این چجت از متریال فوق‌العادۀ یاقوت کبود است. اپل واچ ادیشن بدنه‌ای ازجنس طلای ۱۸ عیاردارد.

اپل واچ ادیشن

3- اپل واچ اسپورت:

بدنۀ اپل واچ اسپورت متریالی از جنس آلومینیوم دارد. بخش پشتی اپل واچ اسپورت از کامپوزیت، و شیشۀ آن از نوع Ion-X است.

رایج ترین تعمیرات Apple Watch

همه گچت های الکترونیکی ممکن است به مرور زمان یا با بروز اتفاق های خاص دچار اختلال و مشکل شوند و نیاز به تعمیر داشته باشند.

ساعت هوشمند اپل یا همان Apple Watch هم از این قاعده مستثنا نیست. تعمیر اپل واچ می‌تواند بنا به دلایل مختلف صورت پذیرد و به شیوه های متنوعی انجام شود. رایج ترین تعمیرات Apple Watch را می‌توان در دسته های زیر طبقه‌بندی کرد:

1- تعویض باتری:

باتری بکار رفته در ساعت هوشمند اپل هم مثل باطری آیفون های این شرکت است و به مرور زمان با افت کیفیت عملکرد رو به رو می‌شود.

بنابراین تعویض آن بعد از چند مدت الزامی خواهد بود چون قدرت شارژدهی باتری بعد از بازه زمانی مشخصی به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد. به همین سبب تعویض باتری هم به یکی از رایج ترین تعمیرات Apple Watch تبدیل شده است.

تعویض باتری اپل واچ

2- تعویض گلس شکسته ساعت:

درست مثل آیفون های اپل که روی صفحه نمایش یا اصطلاحا ال سی دی آن ها یک لایه شیشه محافظ ضد خش نصب شده، اپل واچ هم شرایط مشابه دارد و روی صفحه نمایش آن یک لایه گلس یا شیشه محافظ نصب است.

در برخی مواقع احتمال دارد در اثر ضربه یا افتادن ساعت از دست کاربر، این شیشه محافظ بشکند و نیاز به تعویض پیدا کند. این تعمیر که اصطلاحا به آن تعویض گلس شکسته ساعت اپل می‌گویم هم یکی دیگر از رایج ترین تعمیرات Apple Watch است.

تعویض گلس شکسته

3- تعمیرات تخصصی برد:

در برخی مواقع هم ممکن است مشکلاتی از قبیل آب خوردگی و نفوذ آب به داخل ساعت اپل منجر شوند که در عملکرد مادربرد اصلی آن مشکلات و اختلال هایی به وجود آید. در اینگونه مواقع باید یک تعمیر کاملا تخصصی که شامل عیب یابی و رفع مشکل می‌شود بر روی ساعت انجام گیرد. متاسفانه این تعمیر هم از تعمیرات رایج اپل واچ است.

تعمیرات تخصصی اپل

4- تعویض تاچ ال سی دی:

در برخی مواقع ممکن است ضربه‌ای که به ساعت وارد شده یا فشاری که بر روی آن اعمال شده است منجر گردد که تاچ و ال سی دی آن هم آسیب دیده و کار نکنند. در اینگونه مواقع باید تعویض تاچ ال سی دی اپل واچ در دستور کار قرار گیرد.

این تعمیرات یکی از پرهزینه‌ترین تعمیرات ساعت هوشمند اپل خواهد بود و متاسفانه یکی از پر تقاضاترین تعمیرات این گجت هم محسوب می‌شود.

تعمیر تاچ ال سی دی

5- تعمیرات نرم افزاری:

تعمیرات نرم افزاری شامل مجموعه تعمیراتی هستند که مستقیما و صرفا مربوط به بستر نرم افزاری ساعت خواهند بود و با بستر سخت افزاری آن ارتباطی ندارند.

به عنوان مثال اگر ساعت اپل شما آپدیت نمی‌شود یا دائما هنگ می‌کند یا با مشکلاتی مثل ریستارت شدن خودکار رو به رو است، احتمالا نیازمند تعمیرات نرم افزاری خواهید بود. پس شاخه اول تعمیرات تخصصی اپل واچ مربوط به موارد نرم افزاری می‌شود.

دو مشکل اساسی و مهم در اپل واچ :

این دو مورد از رایج ترین مشکلات اپل واچ محسوب می‌شوند. اگر شما هم از کاربران این گجت شیک و کارآمد هستید و بنا به هر دلیل در عملکرد ساعت شما اختلالی به وجود آمده است نگران نباشید. خوشبختانه بسیاری از اشکالات پیش آمده در اپل واچ چندان جدی نبوده و با اندک دستکاری سخت افزاری و یا نرم افزاری برطرف می‌گردند. کسب اطلاعات در این زمینه می‌تواند راهنمای بسیاری خوبی برای کاربران در رفع اشکالات پیش آمده در سریع‌ترین زمان ممکن باشد.

  • مشکل وصل نشدن بلوتوث اپل واچ را چه کنیم ؟

یکی دیگر از گلایه‌های کاربران اپل واچ، وصل نشدن بلوتوث آن و قطعی‌های مکرر آن است. این قطعی گاه در شرایطی اتفاق می‌افتد که فاصله آیفون و اپل واچ کم است. برخی از کاربران نیز از وجود اشکال در بلوتوث با هدفون‌ها گزارش داده‌اند.

راه کارهایی برای حل مشکل قطعی بلوتوث

راهکار هایی برای حل مشکل قطعی بلوتوث اپل واچ :

1- در صورتی که گوشی آیفون برای شما مشکل‌ساز شده، ابتدا اپل واچ را از حالت جفت بودن خارج کنید. سپس با ضربه بر روی Apple watch و انتخاب Unpair Apple Watch بر روی گزینه Unpair ضربه بزنید. این کار ممکن است نیاز به زمان داشته باشد. پس از انجام مجدداً جهت برقراری ارتباطات اقدام نمایید.

2- به عنوان کاربر اپل واچ همیشه این مسئله را مدنظر داشته باشید که فاصله برای بلوتوث بسیار مهم است. برخی از کاربران اعلام کرده‌اند که در صورت قرار دادن اپل واچ در وضعیتی خاص، عملکرد آن بهتر شده است. اگر شما نیز با مشکل قطعی بلوتوث مواجهه شده‌اید می‌توانید اپل واچ را روی مچ دست دیگر‌تان ببندید. در برخی شرایط همین تغییر کوچک سبب رفع اشکال پیش آمده شده است.

3- برای تعمیر اپل و اچ و رفع مشکل پیش آمده پاک‌کردن تمام محتوا و تنظیمات اپل واچ خوب است. برای این کار به قسمت Setting رفته و وارد بخش General و سپس Reset شوید. در این بخش گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید. اپل واچ خود را با آیفون و سایر دستگاه‌ها سینک کنید.

4- در صورتی که مشکل اپل واچ مربوط به اتصال به هدفون و دستگاه‌های پخش موسیقی دیگر است، بهتر است جهت سینک و همگام‌سازی فهرست آهنگ‌های اپل واچ اقدام کنید و بلوتوث آیفون خود را خاموش کنید. با این کار پخش موسیقی بدون قطع‌شدن‌های مکرر بلوتوث انجام می‌شود.

  • اپل واچ من شارژ نمی شود | با شارژ نشدن اپل واچ چه کنیم ؟

یکی از گلایه‌های نسبتاً رایج کاربران در کار با گجت محبوب، شارژ نشدن اپل واچ است. از همین رو نخستین راهنمای تعمیر اپل واچ را به این موضوع اختصاص می‌دهیم. کاربرانی که با مشکل شارژ نشدن اپل واچ مواجه می‌شوند باید این موضوع را به خاطر داشته باشند که در صورت تخلیه شدن کامل باتری ساعت، نمایش آیکون شارژ باتری با چند ثانیه تأخیر همراه خواهد بود.

نکاتی برای رفقع مشکل شارژ کردن اپل واچ :

  • مطمئن شوید که سطح سوکت شارژ تمیز باشد و هر قاب یا شی را که در راه است، بردارید.
  • برای شارژ اپل واچ صرفاً از شارژر و آداپتور اصلی اپل واچ استفاده نمایید.
  • در صورت نو بودن اپل واچ، آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ پلاستیک یا شی دیگری به ساعت و شارژر وصل نشده باشد.
  • در صورت تداوم اشکال پیش امده بهتر است جهت تعمیر اپل واچ به یکی از مراکز مجاز و استاندارد تعمیرات اپل مراجعه نمایید.

کابل شارژر را تست کنید

کابل شارژر را تست کنید :

برای تست کابل، آن را به سوکت لپ تاپ، کامپیوتر شخصی یا آداپتوری دیگر وصل نمایید.

تا زمان ظاهر شدن اسلایدر، دکمه کناری اپل واچ را نگه دارید. در ادامه Power Off را به سمت راست بکشید و دکمه کناری را برای روشن شدن ساعت بگیرید. مجدداً دکمه کناری اپل واچ را تا زمان ظاهر شدن اسلایدر، نگه دارید. سپس Power Off را به سمت راست بکشید. سپس برای حداقل 10 ثانیه دکمه کناری و Digital Crown را با هم نگه دارید تا لوگوی اپل به نمایش درآید.
تنها کار باقی مانده آن است که برنامه اپل واچ موجود در آیفون را باز کنید و از طریق بخش General در Reset گزینه Erase all Content and Settings را انتخاب نمایید.

در تعمیرات اپل واچ باید به چه مواردی دقت کنیم؟

به خاطر داشته باشید که در صورت بروز نقض در هرکدام از انواع گجت‌های اپل واچ، می‌بایست این محصولات را تنها به مرکز تعمیرات اپل واچ بسپارید و از تعمیر آن‌ها در مراکز غیرمجازی که دانش و تکنولوژی لازم را برای تعمیرات اپل واچ ندارند، بپرهیزید؛ زیرا تعمیرات اپل واچ توسط افراد غیر متخصص علاوه بر تحمیل هزینه‌های دوچندان به شما و وارد کردن صدمات جبران ناپذیر به دستگاه، ممکن است امکان اصلاح و بازیابی آن را برای همیشه از میان ببرد.

تعمیرات اپل واچ

تخصص، تجربه و مهارت تعمیرکار:

در سخنی کوتاه با مشتریان می‌توان به اشتباهات فاحش تعمیرکاران مبتدی و اقدامات ناشیانه برخی مراکز در زمینه تعمیرات اپل واچ و اصلاح آن‌ها پی برد. عموماً کادرهای فنی فعال در این مراکز، به دلیل عدم مهارت و تجربه و نیز نداشتن تخصص مربوطه، ضربات جبران‌ناپذیری به قطعات و سیستم اپل واچ وارد می‌کنند.

گزارش‌های متعددی نیز از تعویض قطعات اپل واچ‌ در این مراکز وجود دارد که بررسی‌های ثانویه نشان داده است نیازی به تغییر و جابجایی‌ها آنها‌ وجود نداشته و دستگاه‌ با همان قطعه‌ی اصلی قادر به کار بوده است. به عبارتی دیگر تغییر و تعویض بسیاری از قطعات در این مراکز بدون ضرورت صورت می‌گیرد و قطعات جایگزین نیز عموماً تقلبی و با کیفیت پایین گزارش شده‌اند.

مهمترین موضوعی که باید در تعمیر اپل واچ به آن دقت شود مربوط به تجربه و تخصص تعمیرکار است. تعمیرات این چنینی به هیچ عنوان نباید به دست هر تعمیرکار کم تجربه‌ای واگذار شوند چون از جزئیات و نکات ریز متعددی برخوردار هستند.

در صورتی که تعمیرات ساعت هوشمند اپل توسط تعمیرکاری با تجربه و آشنا با این زمینه انجام گیرد، خیالتان از بابت کیفیت آن راحت تر خواهد شد.

اورجینال بودن قطعات

اورجینال بودن قطعات:

این نکته را به عنوان مهمترین نکته در تعمیرات تخصصی اپل واچ در نظر بگیرید! هر قطعه‌ای که قرار است در ساعت هوشمند اپل شما تعویض شود می‌بایست با یک قطعه اورجینال و OEM دیگر جایگزین گردد، در غیر این صورت احتمال اینکه با مشکل رو به رو شوید و ساعت شما مدت زمان کوتاهی بعد از انجام تعمیرات دوباره با مشکل رو به رو شود بالا خواهد بود!

متاسفانه وضعیت بازار آزاد تعمیرات موبایل به گونه‌ایست که واقعا نمی‌توان از این نظر به هر تعمیرکاری اعتماد کرد. سایت تخصصی osx آماده ارائه تمامی خدمات مورد نظر شما در زمینه اپل واچ می باشد.

تجهیزات و لوازم تعمیر

تجهیزات و لوازم تعمیر:

تجهیزات و ابزارهایی که در تعمیر Apple Watch باید از آن ها استفاده شود هم از اهمیت بالایی برخوردار هستند. برای انجام برخی تعمیرات حساس روی این گجت حتما باید از تجهیزات و لوازم اختصاصی کمک گرفت تا استرس وارد بر قطعات سخت افزاری سالم دستگاه در حین انجام این تعمیر به حداقل برسد.

ویژگی ها و قابلیت‌های اپل واچ چیست ؟

  1. کنترل کردن اپل تی وی: امکان کنترل کردن Apple TV نیز با این ساعت هوشمند فراهم شده است.
  2. سفارش غذا با اپلیکشن
  3. یادداشت صوتی : در اپل واچ می توانید هر یادداشتی که مدنظرتان است را با استفاده از میکروفون موجود در ساعت، ضبط و ذخیره کنید.
  4. سلامتی و اندازه گیری ضربان قلب: اپل واچ توانایی ردیابی امور مربوط به سلامت وتشخیص واندازه‌گیری ضربان قلب را دارد.
  5. پاسخ به تماس های تلفنی
  6. قابلیت پخش موسیقی: اپل واچ همچون آیپاد قادر به پخش موسیقی است و شما می‌توانید با استفاده از آن از دنیای موسیقی لذت ببرید.
  7. عمل کردن به عنوان یک ریموت کنترل: اپل واچ می تواند برای دستگاه‌های خانه‌ی هوشمند اپل، به عنوان یک ریموت کنترل عمل کند.
  8. قابلیت ارسال و دریافت پیام: دستگاهی ارتباطی است که قادر به ارسال ودریافت پیغام، تماس وضبط صوت خواهد بود وبستری برای اپلیکیشن‌های متناسب با آن به شمار خواهد آمد.
  9. ارسال پیام و ایمیل : قابلیت Scribble اپل واچ به شما این امکان را می دهد که حروف، اعداد و نمادها را روی اسکرین ساعت کشیده و آن ها را به متن تبدیل کنید، این ویژگی به خصوص برای زمانی که در مکان هایی هستید که نمی خواهید دیگران گمان کنند در حال صحبت کردن با ساعت خود هستید عالی است.
  10. دریافت هشدارهای هواشناسی
  11. امکان نصب برنامه‌های جدید : از جمله مهم‌ترین برتری‌های اپل ‌واچ درمقایسه با ساعت‌های هوشمند دیگر و به‌ویژه ساعت‌های اندرویدی، امکان نصب برنامه‌های جدید در آن‌ها است. البته برنامه‌های بسیاری به صورت پیش‌فرض در اپل واچ طراحی شده که تقریباً می‌توانند تا حدود زیادی نیاز کاربران را برطرف سازند. با این وجود امکان دارد شما نیاز به برنامه های بیشتری داشته باشید، که در این صورت می توانید برنامه ی مورد نظر خود را روی این ساعت زیبا نصب نمایید. ازجمله این برنامه‌ها می توان به تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی و یا بازی‌های ریز و درشت اشاره کرد که به راحتی بر روی اپل واچ نصب می شوند.
  12. به اشتراک گذاری موقعیت مکانی
  13. انجام تراکنش‌های مالی: این دستگاه همچنین قادراست به کمک سیستم Apple Pay به انجام تراکنش‌های مالی بپردازد.
  14. کرونومتر
  15. استفاده به عنوان چشمی (ویوفایندر) دوربین

انواع خدمات تعمیرات در osx

انواع خدمات ارائه شده در osx در تعمیرات اپل واچ :

  • تعمیرات نرم افزاری
  • تعویض گلس شکسته ساعت
  • تعمیرات اپل واچ و تعویض باتری اپل واچ
  • تعویض تاچ ال سی دی
  • تعمیرات اپل واچ در زمینه تعمیرات بخش دیجیتالیزر هم‌جوش اپل واچ
  • تعمیرات اپل و اچ و تعویض صفحه نمایش اپل واچ
  • تعمیرات اپل واچ و تعمیرات مربوط به آنتن NFC اپل واچ
  • تعمیرات تخصصی برد
  • تعمیرات تخصصی اپل واچ در بخش adhesive و OLED
نظرات
انصراف از نظر Close