social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

تعمیر اسپیکر آیفون

تعمیر اسپیکر آیفون

خرابی و کار نکردن اسپیکر آیفون یکی از مشکلات عجیب و ناخوشایند در گوشی های آیفون می باشد. این مشکل می‌تواند بنا به دلایل مختلفی رخ دهد اما همیشه زمانی که صدایی از آیفون شما ساطع نمی‌شود، نتیجه آن نخواهد بود که اسپیکر گوشی خراب شده و نیاز به تعویض دارد! در برخی شرایط ممکن است صدای اسپیکر گوشی بنا به دلایل نرم افزاری یا تنظیمات اشتباه شما قطع شده باشد و شما به اشتباه تصور کنید که اسپیکر آیفون از کار افتاده و نیاز به تعمیر دارد. در این مقاله از سایت OSX با ارائه راه حل هایی بسیار کارآمد و مفید به شما در تعمیر اسپیکر آیفونتان کمک می کنیم. با ما همراه باشید و درصورت حل نشد مشکلتان به مختصصات تعمیر اسپیکر آیفون سایت OSX مراجعه کنید.

کار نکردن بلندگو یا اسپیکر آیفون یکی از مشکلات عجیبی است که گاها کاربران گزارش هایی در مورد آن ارائه می‌کنند. درصورتی که با مشکل یا ایرادی در تلفن آیفون خود مواجه شده اید، بابت تعمیر و تعویض قطعات آن به هیچ عنوان نگران نباشید. تعمیر موبایل OSX تمامی خدمات تعمیر تخصصی گوشی های اپل را به شما ارائه می کند.

تعمیر اسپیکر آیفون

دلایل از کار افتادن اسپیکر آیفون کدامند؟

به طور کلی 2 دلیل مختلف می‌توانند منجر به بروز مشکل در عملکرد اسپیکر آیفون یا هر موبایل دیگری شوند. اولین حالت مربوط به باگ های نرم افزاری یا ایجاد تنظیمات نامناسب نرم افزاری در دستگاه می‌شود و حالت دوم مربوط به بخش سخت افزاری و از کار افتادن اسپیکر گوشی خواهد بود.

این دو مسئله کاملا نسبت به هم مجزا هستند. شما باید به عنوان یک کاربر زمانی که با مشکل کار نکردن اسپیکر آیفون مواجه شدید، ابتدا روش های نرم افزاری را در پیش بگیرید و بعد از اینکه مطمئن شدید مشکل از بخش سخت افزاری است، آیفونتان را برای تعمیر به تعمیرکار واگذار کنید.

عموما عواملی همچون ضربه، فشار و آب خوردگی خیلی راحت می‌توانند به ماژول اسپیکر گوشی ها آسیب بزنند و کاربر را ملزم به تعویض این قطعه کنند.

چرا اسپیکر گوشی آیفون کار نمی کند ؟

از مهمترین دلایل ایجاد اختلال در عملکرد اسپیکر گوشی آیفون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرد و غبار گرفتن اسپیکر گوشی آیفون
  • ورود هرگونه مایع به داخل اسپیکر گوشی آیفون
  • به هم خوردن تنظیمات صدا در گوشی موبایل آیفون
  • ضربه وارد شدن به دستگاه و یا افتادن گوشی که موجب خرابی آن می شود

عوامل متعددی در خرابی اسپیکر تلفن همراه نقش دارند. اگر اسپیکر شما به درستی کار نمی کند ممکن است یکی از این عواملی که در بالا گفته شد باعث خرابی آن شده باشد. نفوذ آب و رطوبت یکی از رایج ترین عواملی است که خرابی بلندگوی آیفون را موجب می‌گردد. اگر مایعات روی گوشی ریخته شود، تنها قسمتی که بیش از سایر اجزا در معرض نفوذ آب قرار می گیرد اسپیکر می باشد. این موضوع سبب سوختگی و یا اتصالی در اسپیکر شده و عملکرد آن را مختل می کند.

انباشته شدن گرد و خاک نیز در خرابی اسپیکر نقش دارد. این عامل ممکن است کیفیت صدای اسپیکر را به شدت کاهش دهد. مشکلات الکتریکی به ویژه خرابی برد گوشی نیز از دیگر عواملی است که باعث کار نکردن اسپیکر گوشی آیفون می شود. باید توجه داشت که گاهی اوقات هیچ کدام از این موارد در خرابی اسپیکر نقش نداشته و شاید فرسودگی و پایان عمر این قطعه دلیل خرابی آن باشد.

هزینه تعمیر اسپیکر آیفون

عیب یابی و تعمیر اسپیکر موبایل آیفون :

اگر با تست دستگاه متوجه شدید که هیچ صدایی از گوشی شما شنیده نمی شود این احتمال وجود دارد که شما از یک هدست یا وسیله دیگری استفاده کرده باشید که باعث ایجاد مشکل در بلندگو شده است. برای رفع این اشکال و اطمینان از علت آن هرگونه وسایل اضافی مورد استفاده همانند هدست را کنار بگذارید و یک پیام آزمایشی بر روی پست صوتی خود قرار دهید.

در گام بعد می بایست پیام های پست صوتی خود را چک کرده و پیام آزمایشی را اجرا کنید. اگر صدای پیام را شنیدید، پس مشکل از هدست است و باید آن را تعویض کنید. در صورتی که صدای پیام را نشنیدید مرحله زیر را جهت ادامه تعمیر اسپیکر آیفون امتحان کنید.

در این مرحله می بایست یک کلیپ ویدئویی آزمایشی صدادار بسازید و صدای خود را به مدت چند ثانیه در آن ضبط نمایید. صدایی که ثبت نموده اید را بر روی بلندگوهای خارجی دستگاه اجرا کنید. اگر صدای آن را می شنوید پس بلندگو سالم است اما اگر صدایی شنیده نمی شود سعی کنید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید (توجه داشته باشید که پیش از این کار از طالاعات گوشی خود بک آپ تهیه کنید زیرا ریست کردن دستگاه سبب حذف تمامی اطلاعات ذخیره شده در گوشی می شود).

در صورتی که اشکال پیش آمده، حتی با بازگرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه ای نیز برطرف نشود احتمالاً اشکال پیش آمده سخت افزاری است و دستگاه می بایست توسط تعمیرکاران متخصص بررسی شود. جهت دریافت تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر اسپیکر آیفون می توانید با osx در تماس باشید.

  • 1- مشکل نرم افزاری :

آیا تابه حال برای شما این مشکل پیش نیامده است که هنگام استفاده از یک برنامه ی خاص، صدای بلندگوی گوشی تان به یکباره قطع شده باشد؟ اگر باچنین مساله ای مواجه شدید، برای عیب یابی اسپیکر گوشی تان، تنها کافی است آن برنامه را حذف کنید. در این صورت مشاهده خواهید کرد که، عملکرد اسپیکر شما دوباره به حالت اول برمی گردد.

  • 2- آزمایش اسپیکر گوشی اپل :

به منظوربهبود کارکرد اسپیکر گوشی، یک آزمایش ساده انجام دهید؛مثلا وسایل اضافی مانند هدست را کنار بگذارید وبرای گوشی خود یک پیام صوتی در نظر بگیرید.سپس پیام های صوتی خود را چک کنید و پیام مورد نظر را امتحان کنید. چنانچه صدای پیام صوتی به صورت واضح شنیده شد، اسپیکرگوشی  appleشما سالم است.  اگر صدای پیام صوتی را به درستی نشنیدید، دستگاه دچار مشکل شده است، وباید نسبت به تعمیر اسپیکر موبایل آیفون اقدام نمایید.

  • 3- ریست فکتوری :

آخرین راه حل پیشنهاد شده ی شرکت اپل به کاربران برای تعمیر اسپیکر موبایل آیفون ، ریست فکتوری دستگاه است. اگرچه این کار موجب از بین رفتن اطلاعات سیو شده در گوشی می شود، اما باعث می شود تا اطمینان پیدا کنید، که اسپیکر گوشی آیفون شما مشکلی ندارد و کاملا سالم است.اما گاهی پس از ریست فکتوری نیز، اسپیکر گوشی کار نمی کند.در این شرایط، مشکل از قطعه ی سخت افزار گوشی است وباید هرچه سریعتر گوشی خود را برای بررسی وتعمیر تخصصی آن به تعمیر گاه مجاز اپل بسپارید.

  • 4- شناسایی مشکل

اگر از اسپیکر گوشی  apple شما هیچ صدایی شنیده نمی شود، می تواند علت های مختلفی داشته باشد. چنانچه به دستگاه شما ضربه وارد نشده باشد و یا آب وگرد وغبار به آن نفوذ پیدا نکرده باشد، امکان دارد دلایل ساده تری مثل استفاده از یک هندز فری ویا هدست ، باعث ایجاد مشکل شده باشد. در این صورت با شناسایی مشکل ایجاد شده و برطرف کردن آن ، مشکل آیفون شما برطرف می شود.

خدمات تخصصی تعمیر اسپیکر آیفون

خدمات تخصصی تعمیر اسپیکر آیفون در سایت osx :

  • تعویض بلندگو گوشی اپل
  • رفع ایراد مشکلات اسپیکر آیفون
  • رفع مشکل قطع شدن صدای بلندگو
  • رفع ایراد مشکلات بازر (بلند گو) آیفون
  • حل مشکل قطع شدن اسپیکر پشتی آیفون
  • رفع مشکل کم شدن صدای گوشی ال جی
  • رفع مشکل قطع شدن صدای اسپیکر آیفون
  • تست و بررسی همه جانبه صدای اسپیکر آیفون
نظرات
انصراف از نظر Close