social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

تعمیر ال سی دی آیفون

تعمیر ال سی دی آیفون

ممکن است برای تمامی دارندگان گوشی های آیفون این اتفاق بیفتد که ال سی دی آنها اسیب دیده و یا از کار افتاده باشند. برای رفع مشکلات ال سی دی آیفون نیاز به آشنایی با تخصص های تعمیرات آیفون دارید , در صورتی که به دنبال یک متخصص در این زمینه هستید , سایت osx آماده ارائه تمامی خدمات در زمینه تعمیر ال سی دی اپل به شما عزیزان می باشد. با ما همراه باشید.

خرابی های گوشی های هوشمند در طول عمر استفاده از آن امری اجتناب ناپذیر بوده و کاربران در هر شرایطی بالاخره با این موارد روبرو می شوند. تعمیر و ترمیم ال سی دی شکسته گوشی، از رایج ترین درخواست ها در شغل تعمیرات موبایل می باشد زیرا ال سی دی گوشی و تاچ آن از مهم ترین اجزای گوشی های همراه محسوب می شوند و اگر آسیب ببینند عملا قادر به انجام هیچ کاری نمی باشد.

درست کار نکردن تاچ گوشی های آیفون :

پس از تعویض ال سی دی گوشی خود امکان دارد پس از مدتی متوجه شوید که تاچ آن به خوبی کار نمیکند و یا دچار هنگی می شود در صورتیکه بعد از تحویل گوشی از تعمیرکار و تست کردن آن گوشی درست میکرد. این مشکل معمولا بعد از کار کردن طولانی مدت با گوشی نمایان می شود که به علت باگ نرم افزاری است .

برای رفع آن باید قبل از انجام هرکاری از اطلاعات گوشی خود بک آپ بگیرید و سپس آن را ریست فکتوری کنید تا به حالت اولیه ی کارخانه باز گردد . پس از انجام این کار از طریق آیتیونز یا آیکلود اطلاعات خود را ریستور کنید. بیشتر مواقع این شکل با این راه حل برطرف می شود اما اگر برطرف نشد باید مجددا ال سی دی گوشی تعویض شود .

انواع ال سی دی آیفون چه هستند؟

تا قبل از آیفون ده یا همان آیفون ایکس، تمام گوشی های آیفون دارای صفحه نمایش به صورت LCD بودند. این موضوع سبب می شد که صفحه نمایششان قیمت نسبتا ارزانی داشته باشد. تا آیفون ده با نمایشگر OLED ارائه شد. بعد از آن نیز گوشی های آیفون برخی OLED ارائه شدند و برخی دیگر به صورت LCD.  البته که کیفیت نمایشگر OLED خیلی بیشتر از LCD است اما بالطبع قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. ضمنا نمایشگرهای LCD آیفون دارای فناوری خاصی هستند که کیفیتشان نسبت سایر LCDها در گوشی های دیگر بالاتر است.

خلاصه اگر هزینه تعویض صفحه نمایش برایتان یکی از موارد مهم در خرید گوشی است، توصیه داریم این مورد را حتما در نظر داشته باشید.

انواع ال سی دی آیفون کدام اند

انواع ال سی دی های تعویضی در بازار

وقتی صفحه نمایش آیفون شما خراب می شود، آن موقع از زاویه دیگر می توان به انواع صفحه نمایش آیفون نگاه کرد. انواع ال سی دی ها به چهار دسته روکاری، شرکتی، چینج گلس و بازار آزاد تقسیم کرد که هر کدام را برایتان بیشتر توضیح می دهیم.

  • 1- صفحه نمایش شرکتی (OEM):

این نوع صفحه نمایش بسیار با کیفیت است و شرکتی به معنای مشابه به اصل بودن است. یعنی شرکت هایی که اپل به آنها اجازه ساخت صفحه نمایش داده است و روانه بازار می کنند. کیفیت این نوع نمایشگرها هم بسیار خوب است.

  • 2- صفحه نمایش بازار آزاد:

این نوع صفحه نمایش ها کیفیت های بسیار متنوعی دارند. از خیلی ضعیف تا های کپی. شاید خیلی ارزانتر از سه حالت قبلی باشند، اما به هیچ عنوان توصیه نمی شوند.

  • 3- صفحه نمایش روکاری:

یعنی صفحه نمایشی که از روی یک گوشی مشابه گوشی شما باز کنند و روی گوشی شما ببندند. قطعا از لحاظ کیفیت می تواند بهترین باشد، اصل نیز هست. اما حتما باید توجه داشت که رنگ و سایر مسائل در آن درست و صحیح باشند.

  • 4- صفحه نمایش چینج گلس:

اگر ال سی دی آیفون شما به گونه ای خراب شده باشد که فقط گلس آن آسیب دیده باشد، می توان تنها گلس آن را در شرایطی خاص تعویض کرد. این کار بستگی به خودتان دارد. کیفیت خروجی اوکی است و تایید شده اما برخی از کاربران این حالت را دوست ندارد و ترجیح می دهند کلا صفحه نمایششان تعویض شود. ممکن است یا گلس نمایشگر خودتان تعویض شود یا یک نمایشگری که گلسش تعویض شده به شما پیشنهاد شود. مورد خوبی است.

در بین صفحه نمایش های ذکر شده، از لحاظ قیمتی از زیاد به کم به ترتیب شرکتی، روکاری، چینج گلس و بازار آزاد هستند و از لحاظ کیفیت نیز روکاری (با توجه به مسائل ذکر شده)، شرکتی، چینج گلس و در آخر بازار آزاد هستند. در گوشی های آیفون تا مدل 8 پلاس، امکان تعویض لایت نیز وجود دارد. درحالاتی که الکل یا مایعات به صفحه نمایش نشت می کند و ایجاد لکه ابری یا سیاه می کند.

تعمیر نکردن صفحه شکسته آیفون باعث چه مشکلاتی می شود؟

اگر آیفون صفحه شکسته را تعمیر نکنید و هفته ها با آن سر کنید گوشی شما برای صدمات بعدی آسیب پذیرتر می شود. به علاوه صفحه نمایش شکسته آیفون بدین معناست که دیگر گوشی شما در برابر آب مقاوم نمی باشد و هر لحظه ممکن است آب و یا دیگر مایعات به داخل آن نفوذ کند.

اگر آب یا مقادیر زیادی بخار آب از طریق شکستگی ها به داخل صفحه نمایش آیفون شما نفوذ کند احتمال این که گوشی شما اتصال کوتاه کند وجود دارد که در این صورت دیگر امکان تعمیر آن وجود نخواهد داشت.

تعمیر نکردن صفحه گوشی آیفون چه پیامدی دارد

دستورات مهم در زمینه تعمیر و ترمیم ال سی دی شکسته گوشی و گلس :

همانطور که گفتیم , ال سی دی موبایل ممکن است بنا به دلایل مختلفی خراب شود اما ضربه خوردن و آب خوردگی از جمله مهم ترین دلایل خراب شدن ال سی دی موبایل هستند. در ادامه به بررسی انواع حالت های خراب شدن ال سی دی و راه حل رفع آن می پردازیم.

  • مشکل: بعضی اوقات پیکسل های بدون نور و پیکسل دارای نور را روی صفحه نمایش مشاهده کنم.

راه حل: از نرم افزار یا برنامه کاربردی Dead Pixel Detect و Fix استفاده کنید. همچنین می توانید صفحه نمایش را روی حالت “sleep after” به مدت 30 دقیقه قرار داده و آن را در حداکثر روشنایی قرار دهید تا پیکسل مرده را از بین ببرید.

  • مشکل: هنگام روشن کردن تلفن، صفحه سفید می بینم.

راه حل: باید دستگاه خود را به عبارتی فلش کنید و اگر دستگاه شما از سیستم عامل اندروید پیروی می کند می بایست فلش کردن گوشی های اندرویدی را آموزش دیده باشید. اگر هنوز هم همان مشکل را داشتید ، بایدLCD  دستگاه خود را تعویض کنید.

  • مشکل: وقتی دستگاه خود را روشن می کنم، نوعی خط روی صفحه نمایش ظاهر می شود.

راه حل: در این صورت شما باید LCD خود را کاملاً تغییر داده و جایگزین کنید. این مشکل ناشی از ضربه شدید می باشد.

  • مشکل: صفحه ال سی دی به صورت طبقه طبقه نمایش داده می شود؛

راه حل: مستقیماً به دلیل مشکل پنل ال سی دی گوشی است و شما باید پنل را تغییر داده و جایگزین کنید.

  • مشکل: گاهی اوقات وقتی با تلفن کار می کنم ، صفحه لمسی دستگاه کار نمی کند.

راه حل: اول از همه ، تلفن خود را مجدداً راه اندازی(restart) کنید. برای راه اندازی مجدد تلفن ، دکمه پاور را برای 10 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا تلفن شما خاموش شود. سپس بعد از 1 یا 2 دقیقه آن را روشن کنید. این راه حل 80٪ کار می کند.

  • مشکل: صفحه نمایش روشن می شود و دارای نور است اما هیچ چیزی نشان نمی دهد.

راه حل: معمولاً این نوع مشكل مربوط به پانل نیست. در این شرایط ، شما باید از نور پشت صفحه مطمئن شوید. برای اطمینان از این امر، باید چراغ پشت صفحه را از طریق شکاف پشت دستگاه بررسی کنید. اگر مشاهده کردید که چراغ صفحه نمایش روشن است، به این معنی است که شما چراغ پشت صفحه را دارید.

بنابراین اگر صفحه نمایش شما چیزی را نشان نمی دهد ، شما می توانید به سراغ تعمیر ال سی دی گوشی خود بروید زیرا صفحه نمایش ال سی دی گوشی آسیب ندیده است و قابل تعمیر است.

  • مشکل: تلفن با تأخیر روشن می شود.

راه حل: در اکثر اوقات، به دلیل مشکل در منبع تغذیه اتفاق می افتد و پنل سی دی گوشی سالم است.

  • مشکل: صفحه نمایش توسط مواد تیز آسیب دیده است.

راه حل: شما چاره ای جز تغییر و جایگزینی پنل ندارید.

  • مشکل: خط عمودی بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود.

راه حل: 50٪ آن به دلیل مشکل پانل است و شما باید پانل ال سی دی گوشی را بررسی کنید.

  • مشکل: خط افقی بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود.

راه حل: بیشتر به دلیل مشکل پنل ال سی دی گوشی شما می باشد و باید بررسی شود.

  • مشکل: میزان روشنایی صفحه کم می شود.

راه حل: این مورد مشکل از نور پس زمینه است و در صورت امکان باید برطرف شود.

  • مشکل: پرش روی صفحه نمایش؛

راه حل: مستقیماً به دلیل مشکل پنل ال سی دی گوشی است و در صورت امکان ، باید تعویض شود.

  • مشکل: خطوط رنگارنگ روی صفحه نمایش نشان داده می شود.

راه حل: شما بایدپنل ال سی دی گوشی را تعویض کنید.

  • مشکل: لکه سیاه روی صفحه، نمایش می باشد.

راه حل: شما باید مطمئن شوید که علت آن کمبود نور است یا خیر. در مورد نور پشت در مطالب بالا صحبت کردیم.

  • مشکل: وجود آب روی صفحه؛

راه حل: شما باید تلفن خود را فوراً خاموش کنید.صفحه ال سی دی تلفن های همراه نسبت به رطوبت بسیار حساس هستند و بهتر است آن را به مراکز تعمیر موبایل نشان دهید.

نظرات
انصراف از نظر Close