social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

تعمیر سنسور اثر انگشت اپل

تعمیر سنسور اثر انگشت اپل

سنسور اثر انگشت یکی از مهم ترین موارد امنیتی در ابزارآلات دیجیتال می باشد. در صورت از کار افتادن سنسور های اثر انگشت امنیت ابزار دیجیتال ما به خطر می افتد. یکی از مهمترین این موارد گوشی های آیفون و اپل ها می باشد. اگر شما هم به تازگی در سنسور اثر انگشت اپل خود دچار مشکل شده اید این مقاله را کامل دنبال کنید. سایت OSX دارای کادری بسیار مجرب و توانمند در زمینه تعمیرات اپل و آیفون می باشد. با ما همراه باشید.

نحوه تعمیر سنسور اثر انگشت موبایل اپل :

سنسور اثر انگشت موبایل اپل در زیر دکمه هوم قرار گرفته است که متصل به صفحه نمایش گوشی آیفون است. برای تعمیر سنسور اثر انگشت موبایل اپل، نیاز است تا گوشی آیفون خود را باز کنید. به یاد داشته باشید که برای باز کردن گوشی آیفون نیاز به ابزار مشخصی خواهید داشت. ال سی دی و شاسی آیفون با کمترین تعداد پیچ به یکدیگر متصل شده اند.

لذا برای جدا کردن صفحه نمایش از بدنه نیاز به ابزار مشخصی خواهید داشت. اگر تجربه کافی در این زمینه را ندارید، عاقلانه تر خواهد بود تا تعمیر تاچ آیدی گوشی آیفون خود را به یک کارشناس تعمیر مجرب بسپارید. زیرا آسیب به گوشی و بخصوص صفحه نمایش می تواند هزینه های زیادی را برای تعمیر نهایی به شما تحمیل کند و به ارزش گوشی شما آسیب فراوانی برساند.

تعمیر سنسور انگشت اپل

دلایل از کار افتادن سنسور اثر انگشت آیفون :

عوامل زیادی می توانند بر عملکرد تاچ آیدی تاثیر گذار باشند. پیش از اقدام به تعمیر سنسور اثر انگشت موبایل اپل، به صورت سخت افزاری یا باز کردن آن از موارد زیر مطمئن شوید. حتی اگر درباره برخی از این عوامل مطمئن هستید، یکبار همه این موارد را به ترتیب بررسی کنید. و در هر مرحله تاچ آیدی خود را تست کنید.

  • 1- گلس دلیلی برای مشکل تاچ آیدی آیفون

نصب گلس نامناسب و یا تنظیم نبودن کیس و یا گلس، می تواند در عملکرد تاچ گوشی آیفون تاثیر گذار باشد. کیس نامناسب موجب گرم شدن گوشی شده و در نهایت سنسور اثر انگشت را از کار می اندازد و یا موجب اختلال در عملکرد تاچ آیدی گوشی iPhone شما می شود.

برای پیشگیری از نیاز به تعمیر سنسور اثر انگشت موبایل اپل، سعس کنید تا از گلس و کیس استاندارد برای گوشی خود استفاده کنید.

  • 2- رطوبت و آلودگی مانعی برای کار کردن تاچ آیدی گوشی اپل

ابتدا مطمئن شوید که انگشت شما و حسگر تاچ آیدی کاملا خشک هستند. از یک دستمال تمیز برای این کار استفاده کنید. بهترین نوع پارچه همان دستمال عینک است.

در برخی مواقع نیز عرق کف دست باعث می شود تا سنسور اثر انگشت به درستی کار نکند. در صورتی که احساس می کنید سطح دکمه هوم کثیف است، با استفاده از پارچه نرم و با حرکت دورانی و نرم آن را پاک کنید.

حال در جهت برعکس به این کار ادامه دهید و بعد از اینکه دکمه هوم کاملا پاک شد، آیفون را ریست کنید و تاچ آیدی را دوباره امتحان کنید. این اولین روش برای تعمیر سنسور اثر انگشت موبایل اپل است.

علت خرابی سنسور انگشت اپل

چگونه مطمئن شویم خرابی سنسور اثر انگشت مربوط به مشکلات سخت افزاری است؟

حسگر اثر انگشت یکی از بخش‌های امنیتی مهم در گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود بروز مشکل در این بخش لاک و آنلاک گوشی را با مشکل مواجه خواهد کرد. برای تعمیر حسگر ابتدا مراحل زیر را طی کنید تا مطمئن شوید خرابی قطعی است.

  • مرحله اول: تمیز کردن حسگر اثر انگشت

قبل از اقدام برای تعمیر تاچ آیدی آیفون اول مطمئن شوید که توسط هیچ عامل بیرونی پوشانده نشده است. در صورت امکان از یک پارچه با اسپری مناسب برای تمیز کرده سود بجویید و بعد از آن امتحان کنید.

در بسیاری موارد مشکل حل خواهد شد. اما اگر اینگونه نبود مراحل دیگر را نیز امتحان کنید.

  • مرحله دوم: از خشک بودن انگشت مطمئن شوید

گاهی خیس بودن انگشت مانع از برقراری ارتباط با تاچ آِیدی شده و برای همین عمل نمی‌کند. همچنین در صورت بروز زخم عمیق و یا سوختگی ممکن است حسگر اثر انگشت شما را شناسایی نکنید. برای همین بهتر است گام بعدی را امتحان کنید.

  • مرحله سوم: ریست کردن اثر انگشت

در صورت نبود هیچ کدام از مشکلات ذکر شده پیش از اقدام برای تعمیر حسگر اثر انگشت بهتر است، یکبار مراحل ست کردن اثر انگشت را از نو تکرار کنید. در واقع اثر انگشت جدیدی ثبت کرده و قبلی را ریست کنید.

برای انجام این کار به بخش Settings آیفون یا آیپدتان بروید و گزینه Touch ID & Passcode را لمس کنید. احتمال آن هست که دستگاه از شما درخواست ورود پسورد اصلی را داشته باشد که باید وارد نمایید.

بعد از این مراحل به صفحه‌ای فرستاده خواهید شد که در انتخاب آن انگشت‌های ثبت شده نمایش داده می‌شود. تمام آنها را انتخاب کرده و روی گزینه قرمز رنگ Delete Fingerprint بزنید تا حذف شوند. در نهایت نیز از نو اثر انگشت‌های خود را تعریف کنید.

  • مرحله چهارم: به‌روزرسانی گوشی

اگر تمیز کردن سنسور و دیگر مراحل کمکی نکرد، باید بررسی کنید که سیستم عامل iPhone یا iPad شما به روز باشد. برای بررسی، به Settings > General > Software Update بروید.

اپل از به روزرسانی‌های جزئی iOS برای رفع اشکالات و ایجاد پیشرفت در نرم افزار استفاده می‌کند و فناوری حسگر اثر انگشت می‌تواند بخشی از این پیشرفت‌ها باشد. اگر به روزرسانی انجام شد و مشکل شما حل نشد، ایراد نرم افزاری نیست.

  • مرحله آخر: اقدام برای تعمیر حسگر اثر انگشت

اگر با طی کردن تمام مراحل گفته شده و حتی یک قدم بالاتر از تمام اینها، یعنی بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه، حسگر باز هم عملکرد مناسبی نداشت، زمان آن رسیده تا برای تعمیر آن به یک مرکز مطمئن مراجعه کنید، زیرا به طور حتم مشکل سخت افزاری است و نیاز به تعمیر یا تعویض سنسور دارد.

به طور خلاصه چهار راه برای حل مشکل سنسور اثر انگشت موبایل اپل وجود دارد : 1-ریست هارد آیفون 2- ریست فکتوری آیفون اپل 3- بازتعریف اثر انگشت موبایل اپل 4- ریست تنظیمات شبکه گوشی اپل

هزینه تعمیر سنسور انگشت اپل

هزینه تعمیر حسگر اثر انگشت آیفون :

از آنجایی مشکلات متعددی باعث ایراد سخت افزاری برای حسگر می‌شود، هزینه تعمیر یا تعویض سنسور متفاوت خواهد بود. بنابراین قبل از اقدام نیاز به بازبینی گوشی و نوع مشکل است. همچنین هزینه تعمیر نسبت به مدل و نوع دستگاه اعم از گوشی یا آیپد نیز متفاوت است.

بنابراین بهتر است گول تبلیغاتی که وعده تعمیر دکمه هوم با کمترین قیمت را می‌دهند نخورید، زیرا ممکن است از سنسور فیک یا تجهیزات نامناسب برای این امر استفاده کنند که مدت کوتاهی بعد از تعمیر مشکل خود را به شکل ریشه‌ای‌تر و بزرگ‌تر نشان خواهد داد.

نظرات
انصراف از نظر Close