social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

تعمیر لولای مک بوک

تعمیر لولای مک بوک

لولای در لپ تاپ جزء قطعات مکانیکی و پر استهلاک این دستگاه به شمار می رود. تعمیر لولای مک بوک، یکی از خدماتی است که در سطحی حرفه ای در OSX انجام می پذیرد. لولای مک بوک جزو قطعاتی است که در هر بار باز و بسته شدن درگیر می شوند در نتیجه احتمال شکستگی آن ها نیز بالا است یکی از دلایل شکستگی لولاها فشار زیاد مک بوک در هنگام باز و بسته نمودن مک بوک می باشد. در این مقاله با راهکارهایی به شما آموزش میدهیم لولای مک بوک را تعمیر کنید. در صورتی که لولای مک بوک تعمیر نشد باید آن را به دست متخصصین ماهر سایت OSX بسپارید. با ما همراه باشید.

لولاهای مک بوک در دو طرف ال سی دی مک بوک قرار دارند ال سی دی مک بوک توسط پیچ های به لولا ها متصل شده اند تشخیص شکستگی لولای مک بوک بسیار ساده است زیرا ال سی دی ثابت نگه داشته نمی شود. در صورتیکه لولای مک بوک شکسته شود باید فورا برای برای تعمیر و تعویض لولای آن اقدام نمایید زیرا لولای مک بوک باعث شکستگی  ال سی دی مک بوک و  قاب مک بوک نیز می شود.

نکته ای که بسیار مهم است این است که تداوم مشکل لولا و عدم تعمیر آن، می تواند منجر به بروز مشکلاتی در کابل انتقال تصویر یا فلت صفحه نمایش شود. ممکن است این کابل که در مجاورت لولا قرار دارد، پاره شود و باعث اتصال و آسیب فراوان در مادربرد مک بوک گردد. به همین دلیل است که تعمیر لولای مک بوک اهمیت فراوانی داشته و باید در سریع ترین زمان ممکن توسط کارشناسان واحد تعمیرات مک بوک انجام گردد.

تعمیر لولای مک بوک :

به طور کلی تعمیر لولای مک بوک، تنها در شرایطی امکان پذیر است که این قطعه ترک خورده باشد یا شل شده باشد. البته اگر شکستگی این قطعه شدید نباشد هم امکان تعمیر آن وجود دارد. روش تعمیر این قطعه معمولا به این صورت است که آن را جوش می زنند.

از آنجا که جنس لولا به خصوص در لپ تاپ های اپل با یکدیگر متفاوت است، برای جوش زدن این قطعه باید به جنس لولا و آلیاژ فلز آن توجه شود. سرسری گرفتن این مساله می تواند منجر به بروز مشکلاتی در محل اتصال لولا شده و کاربران را متحمل هزینه های سنگینی نماید. برای رعایت ظرائف تعمیر لولای مک بوک، توصیه می کنیم این کار را تنها به تعمیرکاران مجرب بسپارید.

تعمیر لولای مک بوک

نکات مهم درباره لولای لپ تاپ :

پیش از تعمیر لولای لپ تاپ به نکات زیر دقت نمایید:

لولای لپ تاپ قطعه‌ای است که در زمان گشودن و بستن دستگاه، بالاترین فشار – درقیاس با سایر قطعات لپ تاپ – را متحمل می شود. از همین رو طراحان لپ تاپ در زمان تولید و طراحی، عموماً توجه زیادی به استحکام این قطعه می کنند. با این حال توصیه می شود قبل از خرید لپ تاپ استقامت لولا را چک کنید.

در زمان بررسی دستگاه، دقت داشته باشید که اگر صفحه نمایش با کوچک ترین حرکتی نوسان پیدا کند بدین معنی است که لولا کارایی لازم را ندارد. نکته دیگر نمای ظاهری لولای لپ تاپ است. در برخی مدل ها، قسمت لولا کاملاً درون بدنه قرار گرفته و در برخی دیگر نیز مقداری از فضای بیرونی دستگاه را به خود اختصاص داده است.

در ارتباط با تعمیر لولای لپ تاپ از آنجا که جنس لولاها، ترکیبی از فلزات و آلیاژهای مختلف است بنابراین استفاده از روش جوشکاری چندان کارساز نیست. بعلاوه استفاده از روش جوشکاری جهت تعمیر لولای لپ تاپ دل باعث ضخیم شدن لولاها شده و سبب می شود تا لولا دیگر به درستی سر جای خود قرار نگیرد. در چنین شرایطی می بایست لولای شکسته با نمونه سالم آن تعویض شود.

هزینه تعویض لولای مک بوک

تعویض لولای مک بوک :

تعویض لولای مک بوک، روشی است که برای رفع مشکلات این قطعه بسیار کاربرد دارد. وقتی شکستگی لولا به حدی باشد که امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد، تعمیرکاران اقدام به تعویض آن می کنند. یکی از نکات مهم در تعویض این قطعه، توجه به اصل بودن لولا و تناسب آن با مدل لپ تاپ است.

اگر لولای مورد استفاده بی کیفیت باشد، مک بوک و سایر قطعاتش در معرض خطرات جدی قرار می گیرند. همچنین چون برای تعویض لولا نیاز به باز کردن دستگاه است، باید افراد متخصص و مجرب این کار را انجام دهند.

توجه داشته باشید که تعمیر لولای مک بوک یا تعویض آن، به دلیل مجاورت این قطعه با کابل ال سی دی، حساسیت های بالایی داشته و خطر پارگی این کابل وجود دارد. بنابراین تا حد امکان خودتان اقدام به انجام این کار نکنید.

نظرات
انصراف از نظر Close