social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

تعمیر کارت گرافیک آی مک

تعمیر کارت گرافیک آی مک

آی مک یا همان سیستم های All In One اپل سری از محصولات اپل هستند که شباهت زیادی به سیستم های رسکتاپ دارند. در این مقاله از سایت تخصصی osx به بررسی دلایل خرابی و آسیب دیدن کارت گرافیک آی مک و روش های برای حل و تعمیر این دستگاه می پردازیم. شما می توانید هم اکنون با مطالعه این مقاله همه چیز را درمورد تعمیر کارت گرافیک آی مک بخوانید و در انتها سئوالات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. منتظر نظرات سازنده و ارزشمند شما عزیزان هستیم.

تعمیر کارت گرافیک آیفون

آی مک چیست؟ در چه مواقعی به تعمیرات آی مک نیاز پیدا می کنید؟

دستگاه iMac، کامپیوتری است که هارد، کیس، انواع ورودی ها و در یک کلام‌ همه چیز را در بدنه خود جای داده و در ساخت آن از بهترین تکنولوژی روز دنیا بهره گرفته شده است. اولین مدل این دستگاه به شکل آل این وان که از آن به مدل قدیمی آی مک هم یاد می شود، ۸ سال پیش به عنوان ایده نهایی عرضه شد.

طراحان All in one جدید اپل در نظر داشته اند تا در نهایت محصولی را روانه بازار کنند که با این که همه چیز را در خودش جای داده است اما با این حال در کنار داشتن‌ کیفیت بسیار بالا، بسیار نازک، زیبا و در عین حال کارا باشد. برای همین هم این دستگاه در ۲ سایز مختلف ۲۱.۵ و ۲۷ اینچی طراحی و تولید کردند. پردازنده های کار گذاشته شده در آی مک، ۴ هسته ای هستند و توسط Turbo Boost پشتیبانی می شوند که باعث می شود در هنگام انجام دادن کار سنگین، فرکانس پایه سریع تر عمل کرده و در نهایت عملکرد دستگاه‌ افت نکند.

با توجه به اطلاعات فنی که از دستگاه آی مک در اختیار هست، مدل ۲۷ اینچی این محصول دارای پردازنده intel core i5 با توان ۲/۹ و ۳/۲ گیگاهرتز و مدل ۲۱.۵ اینچی آن دارای همین پردازنده با توان ۲/۷ و ۲/۹ گیگاهرتز و با قابلیت ارتقا به intel core i7 با توان ۳/۱ گیگاهرتز هستند. کیفیت تصویر آی مک بسیار بالا است.

در ساخت آی مک به خاطر بهره مندی از فرآیند plasma Deposition، رزولوشن تصاویر بسیار بالا است و به خاطر  Friction Stir Welding، تا ۷۵ درصد نورهای مخرب کمتر در تصویر منعکس می شوند. جدا از این که هر دو مدل آی مک، از رم ۸ گیگابایتی، فلش های ۵۱۲، ۲۵۶ و ۷۶۸ گیگابایتی پشتیبانی می کنند، حافظه داخلی آی مک‌ ۲۱.۵ اینچی توسط هارد یک پارچه ۱ ترابایتی Fusion Drive پشتیبانی می شود که با ترکیب دیسک سخت و دیسک جامد و در آی مک ۲۷ اینچی، قابلیت اضافه شدن ۳ ترابایت حافظه اضافی نیز به آن اضافه شده است.

ایا کارت گرافیک قابل تعویض است

نقش کارت گرافیک در آی مک چیست؟

نقش کارت گرافیک در مک بوک، پردازش گرافیکی است. اگر بخواهیم کمی بیشتر درمورد نقش و کاربرد کارت گرافیک در آی مک توضیح دهیم باید بگوییم که کارت گرافیک یک چیپ است که حکم پردازشگر در زمینه اشکال بصری را بر عهده دارد که به آن GPU هم می گویند.

کارت گرافیک علاوه بر اینکه به پردازش گرافیکی می پردازد به طور قابل توجهی میزان و حجم عملیات مربوط به پردازنده اصلی کامپیوتر را کاهش می دهد که همین مسئله کمک بسزایی به افزایش سرعت سیستم و بهبود عملکرد کلی آن می کند.

چرا کارت گرافیک آل این وان اپل از کار می افتد؟

به طور کلی عوامل متعددی بر کیفیت کار کارت گرافیک آل این وان تاثیر گذاشته و آن را مختل می کنند. اول از همه باید بدانید که ساختار ویژه کارت گرافیک، آن را مستعد آسیب پذیری کرده است.

در کنار این مساله، کار کردن دستگاه به مدت طولانی و به شکل بی وقفه نیز این قطعه را با مشکلاتی مواجه می سازد. AIO ها به گونه ای طراحی شده اند که اگر به مدت طولانی روشن بمانند، فشار زیادی به gpu وارد می شود و به تبع آن، این قطعه دچار ایرادهایی می گردد. نوسانات برق نیز به قطعات داخلی کارت گرافیک آسیب رسانده و موجب از کار افتادن آنها می شود.

در نهایت این که سیستم های کامپیوتری بعد از مدتی، در سراشیبی فرسودگی می افتند و روند استهلاک آنها سرعت می گیرد. بنابراین عمر دستگاه نیز در تعمیر کارت گرافیک آی مک فاکتور مهمی است و به عنوان یکی از دلایل خرابی این قطعه در نظر گرفته می شود.

اهمیت تعمیر کارت گرافیک آی مک در چیست؟

آی مک ها علاوه بر اینکه زیبایی بسیار تحسین برانگیز و چشم نوازی دارند و مسیر هر گونه انتقاد و ایراد را بر خود بسته اند، کارایی بسیار بالایی نیز دارند. به همین دلیل است که هرگونه اختلال از جمله اختلال در GPU دستگاه می تواند برای کاربر بسیار آزار دهنده باشد. در این شرایط کاربر به سرعت به دنبال مرکزی می گردد که مسئولیت تعمیر کارت گرافیک آی مک را تمام و کمال بر عهده بگیرد و سلامتی دستگاه را دوباره باز گرداند. در دپارتمان تخصصی اپل همه امکانات برای اجرای این پروسه فراهم است.

اهمیت تعمیر کارت گرافیک

از کجا بفهمیم کارت گرافیک آی مک خراب شده است؟

  • عدم نمایش تصویر بعد از روشن کردن آی مک
  • نمایش خطوط عمودی بر روی نمایشگر آی مک
  • سیاه شدن نمایشگر آی مک بعد از بالا آمدن یا بوت شدن سیستم عامل
  • شنیده شدن صدای بوق از آی مک که نشانه خرابی کارت گرافیک یا عدم اتصال درست آن به مادربورد است
  • کند شدن تصاویر یا نمایش آن ها به صورت بی کیفیت پس از اجرای بازی یا یک نرم افزار گرافیکی سنگین

درصورت بروز هر یک از این مشکلات در آی مک خود مطمئن باشید که کارت گرافیک این دستگاه به مشکل خورده است و زمان تعمیر کارت گرافیک آی مک رسیده است؛ بنابراین سیستم خود را به نمایندگی تعمیرات آی مک بسپارید تا تکنسین های این مرکز به عیب یابی و تعمیر آن بپردازند یا درصورت نیاز کارت گرافیک سیستم شما را تعویض کنند.

تعمیر کارت گرافیک آل این وان اپل چگونه انجام می شود؟

برای تعمیر کارت آل این وان اپل فرایند و ترتیب مشخصی وجود دارد.  اول تیم تعمیرات آل این وان در نمایندگی مجاز osx این قطعه را با دقت مورد بررسی قرار داده و آسیب های آن را شناسایی می کنند. سپس با توجه به شدت آسیب دیدگی، تصمیم بر ترمیم یا تعویض کارت گرافیک گرفته می شود. همکاران ما در واحد تعمیر آی مک در این جهت تلاش می کنند که کارت گرافیک را تعمیر کرده و مانع از تعویض آن شوند.

اما گاهی امکان تعمیر کارت گرافیک آی مک وجود نداشته و فقط باید آن را تعویض کرد. در این شرایط، باید هرچه سریع تر، جی پی یو با یک نمونه اورجینال جایگزین شود تا مشکلات آن بیشتر نشود. پس از پایان فرایند تعمیر یا تعویض، آل این وان apple تست می شود و در صورت سالم بودن، به کاربران تحویل داده می شود. پس از طی شدن این فرایند، می توانید بدون هیچ ایرادی از آی مک تان استفاده کنید.

چرا کارت گرافیک خراب میشود

یا امکان تعمیر کارت گرافیک آی مک وجود دارد؟

پاسخ به این پرسش به میزان آسیبی که به کارت گرافیک آی مک وارد شده است که با عیب یابی این قطعه مشخص می شود، بستگی دارد. بنابراین درصورت بروز مشکلاتی که با خراب شدن کارت گرافیک آی مک در این سیستم به وجود می آید و به آن ها اشاره کردیم، بهتر است این دستگاه را به نمایندگی تعمیرات مک بوک بسپارید. تکنسین های این مرکز با عیب یابی دقیق آی مک به شما خواهند گفت که امکان تعمیر کارت گرافیک آن وجود دارد یا باید تعویض شود.

چرا کارت گرافیک آی مک خراب می شود؟

یکی از مهم ترین دلایلی که موجب خرابی کارت گرافیک آی مک می شود، نوسان برق است. البته دو عامل مهم دیگر هم در خرابی و تعمیر کارت گرافیک آی مک نقش دارند که شامل: اتصال کارت گرافیک نامناسب به مادربرد و ضعیف بودن پاور سیستم می باشند.

برد پاور وظیفه تامین برق مورد نیاز آی مک را برعهده دارد؛ به گونه ای که جریان برق شهری را دریافت کرده و آن را به جریان برق مورد نیاز این دستگاه تبدیل کرده و از طریق مادربرد به آن ها انتقال می دهد؛ به همین دلیل اگر جریان برق نوسان داشته باشد نه تنها برد پاور دچار مشکل می شود بلکه امکان دارد سایر قطعات آی مک به ویژه مادربرد و کارت گرافیک آن نیز دچار مشکل شوند.

علاوه بر این گاهی اوقات که تصمیم می گیریم کارت گرافیک سیستم خود را ارتقا دهیم، خیلی باید دقت کنیم که کارت گرافیک جدیدی که برای سیستم خریداری می کنیم کاملا سازگار با مادربرد آن باشد؛ چراکه وصل کردن کارت گرافیکی که با مادربرد آی مک ناسازگار است، مستقیما به کارت گرافیک این دستگاه آسیب وارد می کند. از طرفی ضعیف بودن پاور سیستم هم که خودش را با خاموش شدن ناگهانی آی مک یا ریستارت شدن دائمی این دستگاه نشان می دهد در خرابی کارت گرافیک آن دست دارد.

نظرات
انصراف از نظر Close