social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

تعمیر spu (سی پی یو) آیفون

تعمیر spu (سی پی یو) آیفون

کارشناسان و متخصصان تعمیرات گوشی های آیفون معتقد هستند که سی پی یو از مهم ترین قطعات تشکیل دهنده آیفون و گوشی های موبایل است. سی پی یو آیفون جزو آن دسته از دستگاه هایی است که دارای کیفیت ساخت بالایی هستند اما به مرور زمان و به دلایل بزرگ و کوچک مختلف, ممکن است به دچار آسیب و خرابی شوند. در این مقاله به همه چیز درباره تعمیرات و تعویض سی پی یو آیفون می پردازیم. با ما همراه باشید و سئوالات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

تعمیر سی پی یو آیفون :

همانطور که گفتیم , سی پی یو اصلی ترین بخش سازنده ی گوشی های هوشمند است. اما متاسفانه معمولا کاربران عادی به نشانه های خرابی سی پی یو آیفون و یا سایر گوشی های موجود در بازار دقتی ندارند. آن ها اغلب اوقات خرابی سی پی یو را با اختلالات نرم افزاری و یا کهنگی باتری سیستم اشتباه می گیرند.

این مسئله باعث به تعویق افتادن پروسه ی تعمیر سی پی یو آیفون شده و می تواند با افزایش هزینه های ترمیم همراه شود. اگر گوشی شما مرتبا داغ می کند، ریستارت می شود، هنگ می کند و یا دیر بالا نمی آید؛ احتمال خرابی سی پی یو وجود دارد. البته مسلما چنین اختلالاتی می تواند ریشه در حضور ویروس بد افزارهای مخرب نیز داشته باشد. به هر حال برای بررسی تخصصی ساختار تشکیل دهنده ی گوشی از OSX اقدام کنید.

تعمیر سی پی یو آیفون

جایگاه سی پی یو در گوشی های امروزی:

برای اینکه بتوانید دلایل خرابی سی پی یو موبایل را درک کنید و در نگهداری از کیفیت اولیه ی سی پی یو کوشا باشید، باید جایگاه اصلی آن را در گوشی درک کنید. همان طور که اشاره شد، تک تک فعالیت های موبایل وابسته به سی پی یو گوشی می باشند. هر آنچه در صفحه ی موبایل دیده می شود؛ به لطف پردازش های پردازنده ی اصلی یا سی پی یو دستگاه است. در نتیجه خرابی سی پی یو معضل مهمی است. بسیاری از تعمیرکاران مشکل خرابی CPU موبایل را همان سوختگی گوشی می نامند.

تعویض CPU یکی از سخت ترین کار در تعمیرات گوشی های موبایل آیفون به حساب میاید و حتماً این کار را باید به یک فرد باتجربه سپرد. آی سی های سی پی یو به چند بخش زیر تقسیم می شود:

  1. آی سی سی پی یو آیفون
  2. آی سی سی پی یو مدیاتک
  3. آی سی سی پی یو کوالکام
  4. آی سی سی پی یو های سیلیکون

علائم خرابی cpu گوشی آیفون :

بهترین روش برای تشخیص آسیب دیدگی پردازنده گوشی، توجه به ایرادهای دستگاه است. شارژ نشدن موبایل و خاموش شدن آن معمولا مهم ترین علائم خرابی پردازنده یا همان سی پی یو به شمار می روند. اگر گوشی شما شارژ نمی شود، ممکن است علت آن خرابی پردازنده یا عملکرد ناقص این قطعه باشد. البته پیش از اقدام به تعمیر cpu آیفون اپل، پردازنده تست می شود تا از خرابی یا سالم بودن آن اطمینان حاصل گردد.

خاموش شدن گوشی آیفون هم می تواند نشان دهنده بروز مشکل در عملکرد cpu باشد. با این حال این مورد نیاز به بررسی بیشتر و دقیق تری دارد. چون عواملی همچون خرابی باتری موبایل و مشکلات نرم افزاری هم در خاموش شدن موبایل تاثیرگذار هستند.

خرابی سی پی یو موبایل معمولا بر اثر استفاده ی نادرست کاربر اتفاق می افتد. اگر گوشی در حال شارژ را خاموش و روشن کنید، احتمال از کارافتادگی سی پی یو بالا می رود. از طرفی گرما نیز عاملی برای پیدایش اختلالات سی پی یو است. در صورتی که با استفاده ی اشتباه از موبایل باعث گرمای بیش از حد بدنه باشید، سلامت سی پی یو به خطر می افتد. در چنین شرایطی ایرادات ساختاری سی پی یو با علائم زیر نمایان می گردد:

  • کندی بیش از حد موبایل :

کندی بیش از حد موبایل به دلیل خرابی سی پی یو دستگاه زمانی اتفاق می افتد که برنامه ی نسبتا سنگینی را باز کرده اید. اگر استفاده از گوشی کند شده را ادامه دهید، احتمالا موبایل ریستارت می شود.

  • خاموش و روشن شدن پی در پی موبایل :

اغلب اوقات ریستارت های پی در پی که به صورت اتوماتیک ایجاد می شوند، ریشه در مشکلات فنی سی پی یو دارند. البته مسلما خرابی باتری، نقص فنی مین برد موبایل، ناسازگاری نرم افزارهای نصب شده با سیستم عامل گوشی و یا ویروسی شدن بعد نرم افزاری موبایل نیز می تواند باعث خاموش و روشن شدن گوشی شود.

  • روشن نشدن کلی موبایل :

ریستارت های پی در پی گوشی های هوشمند می تواند باعث روشن نشدن موبایل شود. دقت داشته باشید که برای روشن شدن دوباره ی موبایل هیچ گاه نباید به بدنه ی دستگاه ضربه بزنید. با این کار مدارها و آی سی های درونی از عملکرد اصلی خود دور شده و هزینه های تعمیر افزایش می یابد.

  • هنگ کردن گوشی :

بسیاری از خرابی های موبایل های امروزی با نشانه های واحد و تکراری نمایان می شوند. هنگ کردن موبایل هم می تواند براساس علل مختلفی نمایان شود. در این حالت گوشی را خاموش کنید و برای بررسی وضعیت کلی دستگاه اقدام کنید. لازم به ذکر است که نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل کلیه ی اختلالات گوشی های گوناگون را در سطح کیفی بی نظیری برطرف می سازد. ریسک مراجعه به مراکز ناشناس را فراموش کنید و یکی از شعب نمایندگی تعمیرات موبایل را برگزینید.

هزینه تعمیر سی پی یو

هزینه ی تعمیر سی پی یو آیفون :

سی پی یو قطعه ای کمتر شناخته شده است و بیشتر کاربران با نحوه ترمیم آن آشنایی ندارند. بنابراین معمولا نگران هزینه تعمیرات این قطعه می شوند و می خواهند بدانند که چقدر باید خرج کنند تا پردازنده گوشی شان بدون ایراد کار کند. هزینه تعمیر cpu آیفون اپل، تا حد زیادی بستگی به شدت آسیب دیدگی آن دارد. هزینه ی تعمیر سی پی یو آیفون اپل بستگی به میزان اختلالات موجود در آن دارد. اگر هیچ راهی برای ترمیم و بازیابی کارایی سی پی یو وجود نداشته باشد، تعویض ضرورت می یابد. در این حالت تنها باید از سی پی یو اورجینال مشابه استفاده شود تا بتوان به راحتی بار دیگر گوشی اپل مورد بحث را روشن کرد.

یک خطای کاری جزیی در این بین منجر به مرگ کامل گوشی خواهد شد. خاطر نشان می نماییم که برای تعمیر CPU گوشی اپل، نمایندگی رسمی اپل مناسب ترین گزینه ی انتخابی است. در این مجموعه کلیه ی مراحل بازیابی گوشی به همراه گارانتی و ضمانت نامه های معتبر کتبی انجام می شود و دارای تعرفه ی قیمتی استاندارد می باشند.

یکی از تخصصی ترین فعالیت های واحد تعمیرات OSX ، تعمیر آیفون است. برای ترمیم هرچه بهتر این محصول، از پیشرفته ترین ابزار و برنامه های روز دنیا استفاده می شود و برترین تعمیرکاران و کارشناسان آی تی بر فرایند تعمیر نظارت دارند. در این نمایندگی، تخصصی ترین خدمات نرم افزاری و سخت افزاری برای رفع مشکل محصولات اپل به کاربران این دستگاه ارائه می شود.

علت خرابی سی پی یو آیفون

تعویض cpu گوشی apple

اولویت همکاران ما در نمایندگی مجاز OSX ، تعمیر cpu گوشی آیفون است. اما در شرایطی که این قطعه سوخته باشد و یا قابل ترمیم نباشد، راهی جز تعویض آن وجود ندارد. برای تعویض cpu گوشی apple، این قطعه را با ابزار خاصی باز کرده و آن را بررسی می کنند. سپس با توجه به نوع و شدت خرابی، پردازنده ترمیم یا تعویض می گردد. توجه کنید که تعویض این قطعه نیاز به ابزار و تجهیزات ویژه ای دارد و پردازنده جدید هم باید حتما اورجینال باشد. در غیر این صورت، نه تنها گوشی ترمیم نمی شود بلکه باید منتظر آسیب دیدگی قطعات و اجزای دیگر آن هم باشید.

نظرات
انصراف از نظر Close