social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

رفع مشکلات اپل آیدی

رفع مشکلات اپل آیدی

برای کسانی که از گوشی اپل استفاده می کنند و یا از هر محصول شرکت اپل استفاده می کنند یکی از مسائلی که همیشه با آن رو به رو هستند اپل آیدی است. کاملا واضح و مشخص است، کسی که از شرکت اپل محصولی را خریداری می کند حتما در مورد آن اطلاعات کامل و کافی دارد و میدانید که اپل آیدی چیست و چه کاربردی دارد؟ اما گاهی پیش می آید که اپل آیدی با مشکلاتی مواجه میشود که باید آن را حل کرد.

به این علت که اپل محصولات آمریکایی هستند در ایران نمایندگی ندارند و نمیتوان از گرانتی و ضمانت محصولات اپل استفاده کرد و یا اگر با مشکلات اپل آیدی مواجه شدیم به نمایندگی آن رجوع کنیم. پس باید برای رفع مشکلات اپل آیدی چاره ایی بیاندیشیم. در این پست قصد داریم که در مورد رفع مشکلات اپل آیدی صحبت کنیم و بگوییم که عموما با چه مشکلات اپل آیدی مواجه میشویم و چگونه میتوانیم آن را حل کنیم؟

قبل از توضیح رفع مشکلات اپل آیدی بهتر است که یک توضیح مختصری از خود اپل آیدی ارائه دهیم که اپل آیدی چیست؟

پس در این پست موارد زیر مورد بررسی قرار می گیرند:

  • اپل آیدی چیست؟
  • کاربرد اپل آیدی چیست؟
  • مشکلات اپل آیدی
  • رفع مشکلات اپل آیدی

اپل آیدی چیست؟

سوال اساسی که مطرح میشود این است که منظور از اپل آیدی چیست؟ اپل آیدی در واقع یک شناسه کاربری است که برای هر فرد منحصر به فرد است و شرکت اپل این شناسه کاربری و یا به عبارتی اپل آیدی را برای هر شخص به طور جداگانه تهیه می کند. میتوان اپل آیدی را به شماره شناسنامه که برای فرد متفاوت است تشبیه کرد.

افرادی که از شرکت اپل محصولی را خریداری می کنند باید حتما دارای یک اپل آیدی باشند تا بتوانند از سرویس ها و خدمات منحصر به فرد شرکت اپل استفاده کنند. با داشتن اپل آیدی در واقع میتوانید نرم افزارها و سخت افزار های محصول شرکت اپل را به سادگی استفاده کنید. فراموش نکنید که تهیه و خرید اپل آیدی کاملا رایگان است و بسیار ساده است.

اپل آیدی را حتی میتوان به درست کردن ایمیل تشبیه کرد که چه قدر ساده است. البته با این تفاوت که برای ساختن اپل آیدی احتیاج به صبر و حوصله بسیار داریم. هنگام ساخت اپل آیدی ممکن است که با مشکلاتی مواجه شوید که رفع این مشکلات را هر کسی به سادگی نمیداند چگونه حل کند.

فراموش نکنید که هدف از این مقاله بررسی رفع مشکلات اپل آیدی است اما برای واضح تر شدن موضوع توضیح کوچکی از اینکه اپل آیدی چیست ارائه میدهیم. در ادامه توضیح خواهیم داد که اپل آیدی در واقع چه کاربردی دارد و معمولا افراد با چه مشکلاتی برای اپل آیدی مواجه میشوند و چگونه میتوان مشکلات اپل آیدی را رفع کرد؟

رفع مشکلات اپل آیدی

کاربرد اپل آیدی چیست؟

حال که متوجه اهمیت و چیستی اپل آیدی شده اید، شاید برایتان سوال باشد که اپل آیدی دقیقا چه کاربردی دارد؟ اپل آیدی چه خدمات و سرویس های شرکت اپل را در اختیار ما  قرار می دهد؟ در این قسمت نیز کامل توضیح خواهیم داد که  کاربرد اپل آیدی چیست؟

در واقع هر کاربر با داشتن اپل آیدی به شما دسترسی استفاده از سرویس هایی را میدهد که یکی از آن ها استفاده از اپ استور است. فراموش نکنید که داخل اپ استور نرم افزار ها و اپلیکیشن هایی وجود دارد که پولی و یا رایگان هستند و در مقابل خدمات بسیاری را در اختیار کاربر قرار میدهند.

شاید برایتان سوال باشد که چه نرم افزار ها و اپلیکیشن هایی در اپ استور رایگان هستند؟ باید گفت که تنها 36% از نرم افزار ها و اپلیکیشن های اپ استور رایگان هستند و برخی دیگر پولی هستند.

اگر کاربر دارای اپل آیدی باشد به سادگی میتواند اطلاعات و دیتای خود را در یک فضای ابری ذخیره کند که این خود یک مزیت بسیار تلقی میشود.

در واقع اگر اپل آیدی داشته باشید قادر خواهید بود تا از سرویس آیکلود استفاده کنید. استفاده از سرویس آیکلود بدین معنی است که میتوانید از:

  • شماره تلفن های خود را بک آپ بگیرید.
  • عکس های خود را ذخیره کنید.
  • در صورت گم شدن گوشی موبایل خود میتوانید به سادگی آن را پیدا کنید.
  • قادر به دانلود کتاب های الکترونیک eBook
  • استفاده از فیس تایم. شاید برایتان سوال باشد که فیس تایم چیست؟ باید گفت که فیس تایم یک سرویس فوق العاده هوشمند است که میتوان با استفاده از آن تماس تصویری گرفت که دارای سرعت بسیار زیادی است و میتوان گفت که فیس تایم یکی از قدرتمند ترین سرویس های مکالمه تصویری است.
  • جا دارد که به این نکته اشاره کینم که شرکت اپل داخل سایت خود خدمات و محصولاتی را ارائه می کند که برای از پیشرفته ترین تکنولوژی و فناوری ها استفاده می کند، با داشتن اپل آیدی کاربر میتواند به سادگی از امکانات سایت شرکت اپل بهره ببرد. با داشتن اپل آیدی میتوان به سادگی محصولات شرکت اپل را خریداری کرد. متاسفانه کاربرانی که داخل ایران هستند نمیتوانند از از سایت اپل محصولی را خریداری کنند، چرا که شرکت اپل داخل ایران نمایندگی ندارد.

مشکلات اپل آیدی :

اپل آیدی مشکلات بسیاری میتواند داشته باشد که در ادامه مشکلات آن را در زیر توضیح خواهیم داد.

مشکلات اپل آیدی عبارت اند از:

  • درخواست مکرر وارد کردن رمز عبور اپل آیدی
  • مشکل وصل نشدن اپل آیدی
  • مشکل غیر­فعال شدن اپل آیدی
  • Verification Failed
  • Store  Cannot Connect to iTunes
  • خطای ۱۰۰۹ در دستگاه های آیفون

رفع مشکلات اپل آیدی :

در قسمت فوق به برخی از مشکلات اپل آیدی اشاره کردیم که معمولا کاربران با آن ها متوجه میشوند. اما خبر خوب این است که برای مشکلات اپل آیدی راه حل هایی وجود دارد و میتوان آن ها را  درست کرد و تنها کافی است که یا گوشی خود را به فرد مطمئن و مجربی بسپارید تا اپل آیدی تان را درست کند و یا خودتان بلد باشید. برای دانستن رفع مشکلات اپل آیدی بهتر است که این مطلب را تا آخر بخوانید.

درخواست مکرر وارد کردن رمز عبور اپل آیدی :

گاهی پیش می آید که اپل آیدی به صورت مکرر از شما رمز میخواهد تا بتوانید وارد اپل آیدی خود شوید و این تکرار رمز خواستن میتواند حس بدی را برای افراد به وجود بیاورد و همین موضوع میتواند باعث کلافگی کاربر شود. برای غیر فعال کردن این گزینه و رفع این مشکل اپل آیدی میتوانید راه کار های بسیاری را انتخاب کنید که عبارت اند از:

  • کافی است که یکبار دستگاه موبایل خود را ریست کنید.
  • با حذف حساب کاربری iCloud میتوانید iFaceTime ، iMessage

و iCloud خود را بررسی کنید.

  • تغییر اپل آیدی خود.

مشکل وصل نشدن اپل آیدی :

زمانی که در حال انجام و ساخت اپل آیدی هستید یکی از شایع ترین خطاهایی که با آن مواجه میشوید این متن است :

 please contact itunes support to complete this transaction

این خطا معمولا به این دلیل ظاهر میشود که آی پی فیلتر شکنی که با آن مواجه شده اید با کشوری که در آن اقامت دارید متفاوت است، پس باید آی پی کشوری که در آن اقامت دارید باید مطابق باشد برای این کار باید از نرم افزار هایی استفاده کنید که آی پی شما را تغییر میدهد و با محل اقامت شما تطبیق دهید.

مشکل غیرفعال شدن اپل آیدی :

گاهی پیش می آید که اپل آیدی شما غیر فعال میشود و دیگر کار نمی کند و برای این کار بهتر است که از ایمیل نجات و یا رمز های امنیتی استفاده کنید که کمک شایانی برای رفع مشکلات اپل آیدی می کنند.

Verification Failed

یکی از علت های  خطای Verification Failed است که آی پی ها با هم تطابق ندارد و بهتر است که نرم افزاری که برای تغییر آی پی خود نصب کرده اید حذف کنید. اگر مشکل حل نشد بهتر است که از ساعت و Time Zone کمک بگیرید.

Store  Cannot Connect to iTunes

این خطا به این علت رخ میدهد که کشور ایران تحریم است و برای رفع این مشکل اپل آیدی باید مراحل زیر را دنبال کنید.

Settings > General > Date and Time > Set Automatically

و گزینه خاموش off  را کلیک کنید. تاریخ را به یک سال قبل تنظیم کنید و وارد برنامه و اپلیکیشن اپ استور بشوید، در صورت حل نشدن مشکل مراحل فوق را مجدد تکرار کرده اما گزینه روشن  on  را انتخاب کنید.

مشکلات اپل آیدی

خطای ۱۰۰۹ در دستگاه های آیفون :

زمانی با خطای 1009 رو به رو میشوید که آی پی کشور ایران را داشته باشید که در این صورت آی پی شما توسط شرکت اپل بلاک یا مسدود میشود که در این صورت میتوانید به فیلتر شکن متصل شوید که آی پی شما را تغییر می دهند.

نظرات
انصراف از نظر Close