social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

زمان تعویض باتری آیفون

زمان تعویض باتری آیفون

آیا می دانید بهترین زمان برای تعویض باتری آیفون چه زمانی است؟ آیا آیفون شما خراب شده است اما نمیدانید چه زمانی آن را تعمیر کنید؟ پاسخ تمامی سئوالات شما در همین جاست. سایت تخصصی osx زمان تعویض باتری آیفون را به شما می گوید. با ما همراه باشید تا تمامی سئوالات و ابهامات شما را حل کنیم.

باتری گوشی یکی از حساس ترین قسمت‌ گوشی‌ها می‌باشد که بی توجهی به آن می تواند آسیب بیشتری به دستگاه شما برساند چرا که باتری تنها منبع تغذیه گوشی شما است و درست کار نکردن آن می تواند شما را عصبی و ناراحت کند. با این وجود دانستن زمان تعویض باتری آیفون برای دارندگان گوشی‌های هوشمند به خصوص آیفون‌های اپل، خالی از لطف نیست. درست مانند هر قسمت دیگر از هر گوشی، باتری هم بعد از مدتی ظرفیتش کم می شود و عملکرد آن به خوبی روزهای اول نیست.

همه باتری های قابل شارژ با گذشت زمان ، کارایی خود را از دست می دهند و متاسفانه باتری آیفون شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. با گذشت زمان و فرسوده تر شدن باتری، ممکن است نیاز به شارژ مکرر داشته باشد،شارژ را کمتر نگه دارد و یا حتی شروع به خاموش کردن گوشی شما به طور غیر منتظره بکند.

زمان تعویض باتری آیفون :

اصلی ترین نشانه ی فرا رسیدن زمان تعویض باتری آیفون، خالی شدن زود هنگام شارژ باطری گوشی است. در چنین شرایطی کاربر کاملا می تواند احساس کند که باتری گوشی ظرفیت و توان شارژدهی اولیه خود را از دست داده است.

البته در نظر داشته باشید که تنظیمات گوشی و نوع استفاده‌ای که از دستگاه به عمل می‌آورید نیز تاثیر مستقیمی بر روی میزان مصرف شارژ باتری خواهد داشت. راهکار دیگری که برای تشخیص زمان تعویض باتری آیفون کاربرد دارد، استفاده از Setting گوشی مربوطه در صورت به کارگیری سیستم عامل های بالاتر از ios10.2.1 است. برای این منظور مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  1. به قسمت Settings > Battery بروید.
  2. بر روی گزینه ی Battery Health ضربه بزنید.
  3. اگر در قسمت بالای منوی جدید با پیام Your iPhone battery may need to be serviced مواجه شدید، زمان تعویض باتری آیفون فرا رسیده است.

مشاهده این پیغام، هشداری برای کاربر است تا هر چه سریع‌تر جهت تعویض باتری آیفون اقدام کند. البته ادامه ی فعالیت گوشی همچنان امکان‌پذیر است، اما بهتر است بدون فوت وقت آیفون مورد بحث را برای تعویض باتری به دست تعمیرکاران مجرب بسپارید.

زمان تعویض باتری آیفون

دلیل افت ظرفیت باتری گوشی و جلوگیری از آن :

دلیل افت تدریجی ظرفیت باتری های لیتیوم یونی و پلیمری با ماهیت و ساختار آن ها ارتباط دارد. به بیان دیگر این اتفاق با توجه به اساس کار و ساختاری باتری های مذکور رخ خواهد داد و هیچ راهی برای مقابله با آن وجود ندارد. اما روش هایی وجود دارند که با در نظر گرفتن آن ها می‌تواند سرعت افت ظرفیت باتری های لیتیوم یونی و پلیمری را کمتر کرد. به عنوان مثال هرچقدر سیکل های شارژ کردن باتری گوشی کمتر باشند یا هر چقدر گرمای کمتری به باتری گوشی وارد شود، سرعت افت ظرفیت آن هم کمتر خواهد و به طبع بیشتر شدن عوامل نام برده شده منجر به افزایش سرعت خالی شدن ظرفیت اصلی باتری های لیتیوم یونی می‌شود.

علائم و نشانه های زمان تعویض باتری آیفون :

1- اولین روشی که می‌توان از آن برای آگاه شدن از زمان تعویض باتری آیفون، اطلاع پیدا کرد، استفاده از نرم افزارهای رایگان تست برای زمان تعویض باتری است.

برای مثال، شما می توانید نرم افزار CoconutBattery را روی لپ تاپ یا کامپیوترهای خانگی خود دانلود کنید و سپس گوشی آیفون یا آیپد خود را به کامپیوتر وصل کرده و با مشاهده سیکل شارژ شدن موبایل، نسبت به ضروری بودن تعویض باتری موبایل اطلاع کسب کنید.

2- حالت دومی که شما می توانید زمان تعویض باتری آیفون را متوجه شوید، تعداد دفعات شارژ شدن گوشی است. یعنی اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که برای شارژ کردن گوشی به پاوربانک و شارژرهای خودرو شخصی خود متوسل می‌شوید باید بگوییم که به احتمال خیلی زیاد باتری گوشی شما نیاز به تعویض خواهد داشت.

3- مورد سومی که ممکن است از علائم زمان تعویض باتری آیفون، باشد این است که شما بعد از حداقل دو سال استفاده از موبایل هوشمند خود مجبور شده باشید به صورت مداوم گوشی را شارژ کنید.

برای مثال، شاید تلفن همراه شما قبلاً یک روز شارژ میشد اما الان مجبورید هر روز به صورت مکرر گوشی را شارژ کنید.

تاریخ تعویض باتری آیفون

نکات حائز اهمیت در فرآیند تعویض باتری آیفون :

نحوه ی تعویض باتری آیفون، موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. اگر تعمیرکاری مهارت لازم را برای انجام این کار نداشته باشد؛ احتمال اینکه روند کاری گوشی به طور کامل مختل شود، بالاست. از طرفی کیفیت و اصالت باتری جدید مورد استفاده نیز حائز اهمیت است.

استفاده از باتری تقلبی و نامرغوب می تواند تمامی قابلیت های فنی آیفون های اپل را تخریب کند. کارشناسان مجرب ما در osx پس از تشخیص زمان تعویض باتری آیفون، آن را با نمونه ی اورجینال مشابه با مدل آیفون مربوطه تعویض می نمایند.

سوالات متداول در مورد چه زمانی باتری آیفونم را عوض کنم؟

  • آیا برای شمارش چرخه شارژ باتری گوشی آیفون می توان از برنامه شخص ثالث استفاده کرد؟

برای خواندن چرخه شارژ باتری آیفون خود می توانید برنامه شخص ثالث iBackupBot for iTunes را نصب کنید. با استفاده از این برنامه می توانید از سلامت باتری خود اطمینان حاصل کنید و چرخه ی شارژ آیفون خود را بخوانید.

برنامه ی مفید دیگری که می توانید آن را برای خواندن و شمارش چرخه ی شارژ باتری آیفون خود به کار گیرید، برنامه coconutBattery است.

  • چگونه عمر باتری گوشی آیفون خود را بیشتر کنیم؟

برای افزایش عمر باتری گوشی آیفون خود علاوه بر کالیبره کردن باتری نو، نکاتی وجود دارند که با رعایت آنها می توانید طول عمر باتری خود را افزایش دهید.

برای مثال گرما و حرارت می تواند به باتری دستگاه شما آسیب برساند، سرمای زیاد و بیش از حد نیز از عمر باتری کم می کند. فشار، ضربه و وارد کردن شوک نیز روی عمر باتری تاثیر می گذارد.

  • چه موقع باید باتری گوشی آیفونم را تعویض کنم؟

اینکه چه موقع باید باتری گوشی آیفون خود را تعویض کرد به صورت دقیق مشخص نیست اما در قسمت تنظیمات این دستگاه گزینه ای وجود دارد که می توانید از عملکرد و عمر مفید باتری گوشی خود مطلع شوید برای انجام این کار با مراجعه به تنظیمات، باتری و گزینه Battery Health می توانید حداکثر ظرفیت باتری دستگاه خود را مشاهده کنید.

این ظرفیت با عدد مشخص شده است هر چه این عدد پایین تر باشد طبیعتاً عمر باتری رو به پایان است. در زیر این قسمت گزینه های دقیق تر دیگری مربوط به پیک عملکرد باتری وجود دارد.

  • آیا ارزش دارد که باتری گوشی آیفون خود را تعویض کرد؟

در صورتی که گوشی آیفون شما هنوز گارانتی دارد، بله، قطعاً تعویض باتری ارزشمند می باشد. اگر مدت زمان گارانتی به اتمام رسیده است و گوشی شما هنوز قابل استفاده است بهتر است که باتری گوشی خود را تعویض کنید و هزینه تعویض گوشی را از روی دوش خود بردارید.

آیا ارزش دارد که باتری گوشی آیفون خود را تعویض کنید

از کجا بدانم باتری گوشی آیفون من سالم است؟

در اوایل سال 2018 اپل نرم افزار iOS خود را با قابلیت های جدید از جمله «بررسی دقیق تر سلامت و عمر باتری» را عرضه کرد، به طوریکه از طریق این ویژگی، کاربر خود می تواند شرایط موثر بر عملکرد باتری گوشی خود را ببیند.

برای انجام این کار براحتی برنامه تنظیمات را از صفحه اصلی گوشی خود باز کنید به قسمت باتری بروید و روی گزینه Battery Health ضربه بزنید.

  • کدام برنامه ها بیشترین شارژ باتری را مصرف می کنند؟

از برنامه هایی که شارژ بسیار زیادی از باتری گوشی شما مصرف می کنند می توان به سرویس های مکانی در گوشی و برنامه های به روزرسانی پس زمینه گوشی که به صورت خودکار اقدام به به روزرسانی می کنند اشاره کرد.

برنامه های مثل فیس بوک، اینستاگرام، و برنامه های مربوط به شبکه های اجتماعی نیز شارژ باتری زیادی مصرف می کنند.

  • آیا با تعویض باتری داده های گوشی آیفون پاک می شود؟

در صورتی که عملیات تعویض باتری فی نفسه باعث حذف داده ها و اطلاعات شخصی شما از روی حافظه گوشی نمی شود، اما هر گونه اشتباه تعمیرکار می تواند باعث پاک شدن اطلاعات شود. توصیه می کنیم قبل از هر گونه عملیات تعمیر از گوشی خود نسخه بکاپ بگیرید.

  • چگونه می توان باتری گوشی آیفون را کالیبره کرد؟

برای کالیبره کردن باتری گوشی آیفون اولین کاری که باید کرد این است که شارژر باتری را با استفاده معمولی از گوشی به طور کامل خالی کنید. شارژر را به گوشی و پریز برق وصل کنید و اجازه دهید باتری دستگاه از شب تا صبح شارژ شود، سپس از شارژ بیرون آورده و اجازه دهید شارژ آن خالی شود، سپس باتری را دوباره فول شارژ کنید. این کار رو دو تا سه مرتبه انجام دهید تا به باتری به حداکثر ظرفیت و عملکرد خود برسد.

  • بعد از تعویض باتری گوشی آیفون چه کار باید کرد؟

پس از تعویض باتری گوشی آیفون خود دستگاه را هارد ریست و یا رستور DFU کنید. برای افراد مبتدی، ساده ترین راه برای رفع هر مشکلی ریستارت کردن گوشی آیفون است. اگر ریستارت جواب نداد، مرحله بعدی انجام هارد ریستارت، ترفندی است که می تواند برای گوشی هایی که روشن نمی شوند استفاده کرد.

نظرات
انصراف از نظر Close
آیا با تعویض باتری داده های گوشی آیفون پاک می شود؟
پاسخ به سئوال :

آیا با تعویض باتری داده های گوشی آیفون پاک می شود؟

جواب :

در صورتی که عملیات تعویض باتری فی نفسه باعث حذف داده ها و اطلاعات شخصی شما از روی حافظه گوشی نمی شود، اما هر گونه اشتباه تعمیرکار می تواند باعث پاک شدن اطلاعات شود. توصیه می کنیم قبل از هر گونه عملیات تعمیر از گوشی خود نسخه بکاپ بگیرید.
بعد از تعویض باتری گوشی آیفون چه کار باید کرد؟
پاسخ به سئوال :

بعد از تعویض باتری گوشی آیفون چه کار باید کرد؟

جواب :

پس از تعویض باتری گوشی آیفون خود دستگاه را هارد ریست و یا رستور DFU کنید. برای افراد مبتدی، ساده ترین راه برای رفع هر مشکلی ریستارت کردن گوشی آیفون است. اگر ریستارت جواب نداد، مرحله بعدی انجام هارد ریستارت، ترفندی است که می تواند برای گوشی هایی که روشن نمی شوند استفاده کرد.