social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

شایعات مهم آیفون ۱۳

شایعات مهم آیفون ۱۳

در این مقاله به بررسی شایعات مهم در آیفون 13 می پردازیم. این آیفون در 14 سپتامبر مصادف با 23 شهریور ماه معرفی می شود. آیفون 13 به احتمال زیاد از تراشه‌ ی A15 Bionic قدرت می گیرد. در این مقاله از سایت osx به بررسی شایعات مهم در باره آیفون 13 می پردازیم. با ما همراه باشید.

چند شایعه‌‌‌ای که در مورد آیفون ۱۳ مطرح شده است:

  • 1- نمایشگر همیشه روشن :

آیفون ۱۳ احتمالا مانند «اپل واچ» از ویژگی نمایشگر همیشه روشن بهره می‌برد تا کاربران بدون نیاز به روشن کردن صفحه نمایش، به داده‌های مهم مانند نوتیفیکیشن‌ها دسترسی پیدا کنند.  در آخر باید عنوان کرد که تمام موارد اشاره شده بر اساس شایعات تحلیلگران این صنعت و افشاگران عنوان شده است. بنابراین برخی از آن‌ها ممکن است عملی نشوند و اپل ممکن است برخی ویژگی‌های دیگر را نیز به گوشی‌های خود اضافه کند.

  • 2- افزایش ظرفیت باتری :

ظرفیت باتری سری آیفون ۱۳ نیز بسیار مورد توجه کاربران و افشاگران حوزه فناوری قرار گرفته است. طبق اعلام برخی منابع، کوپرتینویی‌ها نسخه پرو مکس این سری را به باتری ۴۳۲۵ میلی آمپر ساعتی مجهز می‌کند که تفاوت چشمگیری با ظرفیت باتری نسل قبل دارد. نسخه پایه و پرو آیفون ۱۳ نیز به باتری ۳۰۹۵ میلی آمپر ساعتی مجهز می‌شوند که افزایش تقریبا مناسبی را نسبت به نسل کنونی تجربه می‌کند.

3- دوربین فوق عریض با قابلیت فوکوس خودکار :

طبق گفته «مینگ-چی کو» تحلیلگر مشهور و معتبر اپل مدل‌های رده بالای سری آیفون ۱۳  قرار است دوربین فوق عریض ارتقایافته‌ای با فوکوس خودکار داشته باشند. آیفون ۱۲ در حال حاضر از دوربین فوق عریضی با فاصله کانونی ثابت استفاده می‌کند.

شایعات آیفون ۱۳

  • 4- نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز نمایشگر :

طبق شایعاتی که تاکنون منتشر شده به نظر می‌رسد اندازه نمایشگر آیفون ۱۳ مشابه نسخه قبلی باشد اما اپل قصد دارد فقط دو مدل پرو این دستگاه‌ را با نمایشگر OLED و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز به بازار عرضه کند.

  • 5- بهبود دوربین :

در این بین خبرهای خوبی برای طرفداران فیلمبرداری و عکس‌برداری با گوشی موبایل نیز منتشر شده است. طبق گفته‌ها دوربین آیفون ۱۳ به حالت پرتره ویدیویی جدید و بهبود‌هایی برای عکاسی نجومی مجهز خواهد شد.

  • 6-  اسکنر LiDAR و فناوری لرزشگیر دوربین «سنسور شیفت» :

برخی منابع موثق عنوان می‌کنند که اسکنر LiDAR امسال هم تنها در آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس استفاده خواهد شد. همچنین تمام مدل‌های این گوشی از فناوری «سنسور شیفت» برای لرزشگیر دوربین بهره خواهند برد.

7- روزنه مخصوص دوربین سلفی کوچک‌ تر :

تاکنون شایعات بسیار زیادی درباره ابعاد روزنه مخصوص دوربین سلفی یا همان ناچ گوشی‌های آیفون ۱۳ منتشر شده است. با این حال طبق اطلاعاتی که از سوی یک منبع موثق حوزه فناوری منتشر شده، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد ابعاد ناچ آیفون‌های بعدی را ۲۵ درصد کاهش دهد.

  • 8- ارائه ی رنگ های Matte Black و Bronze برای آیفون ۱۳ :

بر اساس شایعه ای که در ماه مارس امسال منتشر شد، اپل در حال برنامه ریزی برای انتخاب رنگ مشکی مات جدید برای آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس می باشد. طبق این شایعه، رنگ گرافیت فعلی جای خود را به رنگی تیره تر و سیاه تر می دهد و رنگ مشکی مات در بین رنگ های جدید قرار می گیرد.

بر اساس همان شایعه، اپل ممکن است در کنار رنگ مشکی مات، رنگ برنز را در نسخه ی اصلاح شده رنگ طلایی فعلی ارائه دهد. شایعه ای که از سوی مکس واینباخ که در ژانویه سال گذشته به طور دقیق انتشار یافت، نشان می دهد خط تولید گوشی های رده بالای آیفون ۲۰۲۰ دارای یک رنگ جدید یعنی آبی سورمه ای نیز هستند.

اپل هر سال با ارائه ی آیفون های جدید، رنگ جدیدی نیز عرضه کرده است. با توجه به اینکه امسال منتظر تغییرات قابل توجهی در بخش طراحی نیستیم، ارائه ی رنگ های جدید می تواند تمایزی بین سری آیفون ۱۳ با مدل های قدیمی از نظر مردم بوجود آورد.

  • 9- استاندارد Wi-Fi 6E :

با استناد به گفته‌های تحلیل‌گران بارکلیز، مدل‌های آیفون ۱۳ ممكن است از استاندارد Wi-Fi 6E پشتیبانی کنند و احتمالا تولید انبوه این نوع تراشه را شرکت Skyworks بر عهده خواهد داشت. Wi-Fi 6E تمامی ویژگی و قابلیت‌های Wi-Fi 6، از جمله عملکرد بالاتر، تأخیر کم و سرعت بالای انتقال داده‌ را ارائه می‌دهد؛ با این تفاوت که Wi-Fi 6E به‌صورت گسترده از باند ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند که در نتیجه، پهنای باند را افزایش می‌دهد و تداخل کمتری برای دستگاه مجهز به این تراشه ایجاد می‎کند.

پشتیبانی گسترده Wi-Fi می‌تواند یک پیشرفت محسوس تلقی شود؛ اما بیشتر یک اقدام برای سرمایه‌گذاری در آینده است و تا زمانی‌که سخت‌افزارهای بیشتری با پشتیبانی از Wi-Fi 6E منتشر شوند و مورد استفاده قرار بگیرند، این یک پیشرفت آکادمیک خواهد بود تا یک پیشرفت واقعا مفید.

10- پشتیبانی از شارژ معکوس و بهبود مگ‌ سیف :

اگر به خاطر داشته باشید، در سال ۲۰۱۹ شایعاتی مبنی بر ویژگی شارژ بی‌سیم معکوس در خانواده آیفون ۱۱ وجود داشت؛ اما در نهایت اپل گوشی‌های یادشده را بدون قابلیت مذکور رونمایی و روانه‌ی بازار کرد. گفته می‌شود اپل سخت‌افزار لازم برای استفاده از شارژ بی‌سیم را در بطن آیفون ۱۱ قرار داده، اما ظاهراً آن را به دلایلی نام معلوم غیر فعال کرده است.

اخیرا افشاگری به نام مکس وینباخ ادعا مرده است که غول دنیای فناوری بالاخره آیفون ۱۳ را به قابلیت مورد بحث مجهز خواهد کرد.  اپل در زمان معرفی خانواده‌ی آیفون‌ ۱۲ از شارژر مگ‌سیف (MagSafe) رونمایی کرد که با استفاده از آهن‌رباهای استفاده‌شده در پشت آیفون‌های جدید، به‌صورت بی‌سیم به گوشی متصل می‌شود و آن ‌را شارژ می‌کند. سیستم شارژ بی‌سیم مگ‌سیف این امکان را برای سری آیفون ۱۲ فراهم می‌کند که با سرعت ۱۵ وات به‌صورت بی‌سیم شارژ شوند که تقریبا دوبرابر سریع‌تر از شارژهای بی‌سیم شخص ثالث است. بااین‌حال، اپل می‌تواند در نسل بعدی آیفون این ۱۵ وات را به سطوح بالاتری برساند.

طبق گفته‌ی منابع وینباخ، اپل می‌تواند از کویل‌ (سیم‌پیچ القایی) بسیار بزرگ‌تری در آیفون ۱۳ استفاده کند. کویل بزرگ‌تر سطح مورد استفاده برای شارژ بی‌سیم را افزایش می‌دهد که مزایای زیادی به همراه خواهد داشت. این شامل سهولت در مدیریت تجمع گرما و همچنین امکان استفاده از سرعت شارژ بالاتر است. اندازه کویل شارژ همچنین ممکن است آیفون را قادر به شارژ دستگاه‌های دیگر در حالت شارژ معکوس کند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد محصولاتی نظیر کیس شارژ بی‌سیم ایرپاد را با بهره‌گیری از سطح پشتی آیفون (محل قرارگیری کویل‌) شارژ کنند.

احتمال معرفی آیفون تاشو در سال ۲۰۲۳

احتمال معرفی آیفون تاشو در سال ۲۰۲۳ :

براساس شایعات و انبوهی از پتنت‌ها، اپل می‌تواند در بازه‌ی زمانی یادشده نوعی آیفون تاشو را معرفی و روانه‌ی بازار کند و به رقابت با شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و سامسونگ که گوشی‌ هوشمند تاشو توسعه داده‌اند، بپردازد. یکی از مهم‌ترین ویژگی گوشی‌های تاشو، نمایشگر آن‌ها است که به‌نوعی ماهیت آن‌ها را از سایر گوشی‌ها متمایز می‌کند؛ بنابراین، شرکت‌ها می‌کوشند تا از بهترین نمایشگرهای موجود در این گوشی‌ها بهره بگیرند و چالش‌هایی همچون مقاومت در برابر ضربه و خط‌وخش یا مشکل ناهمواری‌های روی نمایشگر را به حداقل برسانند.

ادعا می‌شود که غول دنیای فناوری استفاده از نمایشگرهای ال‌جی را در گوشی آیفون تاشو مغتنم دانسته و قصد دارد تأمین بخشی از این نوع خاص از نمایشگر را به شرکت کره‌ای محول کند. بااین‌حال، تولید انبوه این نمایشگر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.  پیش‌ازاین، گفته می‌شود که سامسونگ تأمین‌کننده اصلی اپل برای نمایشگر تاشو OLED خواهد بود و گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که این شرکت در سال گذشته تعداد زیادی نمونه‌ی صفحه‌نمایش تاشو را برای آزمایش در اختیار اپل قرار داده است؛

بنابراین مشخص نیست که خبر همکاری و ال‌جی چطور تا چه حد به واقعیت نزدیک خواهد بود. به‌طور کلی، اعتقاد بر این است که عرضه‌ی این گوشی در آینده‌ای نزدیک رخ نخواهد داد. گمان می‌رود که توسعه هنوز در مراحل ابتدایی و معطوف به تکنولوژی‌های مربوط به نمایشگر است و ظاهرا غول دنیای فناوری نمونه‌ی تکمیل‌شده از گوشی تاشو را وارد فرایند آزمون ‌و خطای اولیه نکرده است.

بلومبرگ بر این باور است که آیفون تاشو شاید سال‌ها دیرتر از آنچه تصور می‌شد عرضه شود یا در نهایت، احتمال دارد غول دنیای فناوری هرگز این محصول را معرفی نکند.   طبق گفته بلومبرگ، اپل کارهای اولیه را روی آیفون با نمایشگر تاشو آغاز کرده؛ اما این شرکت هنوز متعهد به عرضه‌ی دستگاه تاشو نشده است.

با استناد به منابع نزدیک زنجیره تأمین در چین، اپل در نوامبر سال ۲۰۲۰ (آبان ۱۳۹۹)، ارسال آیفون‌های تاشو را برای اهداف آزمایشی به غول مونتاژ تایوانی یعنی فاکسکان آغاز کرده است. این آزمایش شامل ارزیابی استفاده از نمایشگر OLED یا میکرو LED و همچنین استفاده از لولا (بخش اصلی گوشی‌ تاشو) است. گفته می‌شود فاکسکان لولاها را تا بیش از ۱۰۰ هزار دفعه باز و بسته شدن، تحت فشار قرار می‌دهد.

نظرات
انصراف از نظر Close