social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

مشکلات آیفون ۱۱

مشکلات آیفون ۱۱

آیفون ۱۱ یکی از گوشی های عرضه شده در سپتامبر ۲۰۱۹ بود. عرضه یک گوشی هوشمند جدید، کار ساده‌ای نیست و همیشه با مشکلاتی همراه است که قاعدتا گوشی آیفون هم از این قاعده مستثنی نیست. در این مقاله از سایت osx با بررسی مراحل و توضیحاتی جامع و کامل, مشکلات آیفون 11 را بررسی میکنیم . شما می توانید سوالات و انتقادات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید. با ما همراه باشید.

درست است که آیفون های اپل گوشی های بسیار با کیفیتی هستند اما این موضوع به آن معنا نیست که با در اختیار داشتن این گوشی ها هیچوقت هیچ مشکلی برایتان به وجود نخواهد آمد!

بلکه کاملا برعکس این مسئله صادق است و برخی مشکلات به وفور در آیفون های اپل رخ می‌دهند و از مشکلات رایج این گوشی ها به شمار می‌روند. اگر از کاربران آیفون های اپل هستید و با گوشی خود به مشکلی برخوردید، نگران نباشید چون شانس اینکه مشکل شما و راه حل برطرف کردن آن در این مطلب شرح داده شده باشد بالاست! آیفون ۱۱ یک سری معایب ذاتی دارد؛ یعنی ویژگی هایی که انتظار میرفت این گوشی نسبت به قیمتش، داشته باشد.

در کنار این معایب آیفون ۱۱ دچار مشکلات و اختلالاتی نیز شده است که توسط کاربرانش گزارش داده شده اند. بنابراین در این مطلب هر دو گروه معایب ذاتی و مشکلات ثانویه iphone 11 بررسی می شود. پیشنهاد می کنیم همراه ما باشید.

بررسی مشکلات آیفون ۱۱ :

  • نداشتن سنسور اثر انگشت

به عنوان اولین مشکل ایفون ۱۱ و بقیه مدل‌‌های پرو و پرومکس می‌توان به نداشتن سنسور اثر انگشت اشاره کرد. این ویژگی بسیار مورد توجه کاربران بوده، اما اینکه چرا اپل آن را حذف کرد بسیار تعجب برانگیز است. اپل می‌گوید برای حفظ امنیت ترجیح می‌دهد کاربران از Face ID استفاده کنند و اگر شما جز کاربرانی هستید که سنسور اثر انگشت را ترجیح می‌دهید هیچ راهی ندارید جز اینکه از Face ID استفاده کنید.

مشکلی که در این ایده جدید اپل وجود دارد این است که اگر Face ID کار نکند (مشکلی که در مدل‌های قبلی بسیار دیده می‌شود) شما باید از طریق تایپ رمز گوشی خود را باز کنید.

  • مشکل شارژ بی‌سیم در آیفون ۱۱

مشکلات مربوط به شارژ بی‌سیم ناکارآمد تقریبا گسترده است. برخی از افراد درباره‌ی مشکلات شارژرهای بی‌سیم Qi گزارش داده‌اند، آن‌ها می‌گویند که پس از قرار دادن گوشی آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس در شارژر، ممکن است گوشی آن را به عنوان شارژر شناسایی کند اما در واقع شارژ نمی‌شود و حتی ممکن است داغ شود.

در یکی از مباحثه‌های اپل گفته شده که «آیفون ۱۱ پرو مکس با ۲ شارژر مختلف به صورت بی‌سیم شارژ نمی‌شود. در حالیکه آیفون XS MAX قدیمی با هر دو شارژر به خوبی کار می‌کند. غیر فعال کردن Optimized Battery Charging هم هیچ تاثیری در حل این مشکل ندارد و فقط با استفاده از کابل می‌توان آن را شارژ کرد. برخی از دارندگان آیفون ۱۱ می‌گویند که این مشکل بعد از نصب نسخه‌های مختلف iOS 13 ظاهر شد که ممکن است مشکل از این نرم افزار باشد.

این مشکل خطای کاربر محسوب نمی‌شود، بنابراین، اقدامات زیادی برای جلوگیری وقوع این مشکل وجود ندارد و بهتر است که شارژ گوشی خود را از طریق اتصال سیمی انجام دهید.

مطمئن شوید که سیستم عامل گوشی شما به‌روزرسانی شده است. زیرا اپل همچنان اصلاحیه‌هایی را برای حل این گونه مشکلات ارائه می‌دهد. در صورت بروز این مشکل، اپل خاموش یا ری استارت کردن را پیشنهاد می‌کند، زیرا مشکل برخی از افراد از این طریق حل شده است.

  1. دکمه‌ی افزایش صدا را فشار داده و رها کنید.
  2. دکمه‌ی کاهش صدا را فشار داده و رها کنید.
  3. دکمه‌ی Power را فشار داده و آن را تا زمانی که لوگوی اپل ظاهر شود نگه دارید.

مشکلات ایفون ۱۱

  • عمل نکردن Face ID در حالت افقی

یکی دیگر از مشکلاتی که بالاتر نیز به آن اشاره کردیم مربوط به تشخیص چهره در گوشی‌های آیفون ۱۱، عملکرد Face ID می‌باشد. اگر گوشی خود را به صورت افقی گرفته باشید گوشی شما باز نمی‌شود و عملکرد مطلوبی از Face ID نخواهید دید. البته این مشکل آن‌چنان ایراد بزرگی نیست زیرا خیلی کم پیش می‌آید که فردی گوشی خود را به صورت افقی در دست بگیرد.

  • وجود هاله سبز رنگ در صفحه نمایش

یکی از مشکلات آیفون 11وجود هاله سبز در صفحه نمایش بود. برخی کاربران آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 بعد از روشن کردن گوشی خود برای مدت زمان کوتاهی (حدوداً 3 ثانیه) هاله‌‌ای سبز رنگ را در صفحه نمایش مشاهده می‌کردند.

این در حالی بود که این هاله سبز رنگ در اسکرین‌شات های گرفته شده از صفحه نمایش آیفون 11 دیده نمی‌شد و این ثابت می‌کرد که به احتمال زیاد این مشکلی  سخت‌افزاری در آیفون 11 بوده است. در برخی موارد با آپگرید سیستم عامل به iOS 14 این ایراد برای مدت زمان محدودی برطرف شد اما مشکل صفحه نمایش آیفون 11 به نظر ماندگار‌تر از این‌ها بود.

  • مشکلات مربوط به صدا در آیفون ۱۱

اگر متوجه شدید که در مورد هر جنبه از عملکرد صوتی مشکل وجود دارد ، راهکارهای مختلفی وجود دارند که می توانید آن ها را امتحان کنید.

  1. سیم کارت خود را از گوشیخود بیرون آورده و سپس آن را مجددا جایگذاری کنید تا مشکل جای ضعیف سیم کارت برطرف شود.
  2. بلوتوث را خاموش کنید تا کیفیت صدا را با یا بدون آن مقایسه کنید. اگر با خاموش کردن بلوتوث کیفیت صدا بهبود بیابد ، آن را در هنگام تماس های خود غیرفعال کنید.
  3. اطمینان حاصل کنید که میکروفون تمیز ، شفاف و بدون مانع است.
  4. اگر مراحل فوق باعث بهبود صدا نمی شود ، با راه اندازی مجدد آن ، حافظه نهان تلفن خود را پاک کنید.
  5. factory reset انجام دهید (Settings > General > Reset). فقط قبل از انجام این کار ، ابتدا از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اتصال بلوتوث

  • اتصال بلوتوث

کاربران مختلف آیفون ۱۱ از مشکلات اتصال لوازم جانبی خود از طریق بلوتوث خبر داده اند. مشکلات شامل اتصال به طور کلی، اتصال در اتومبیل و برقراری اتصال پس از اتصال اولیه است. اپل چند پیشنهاد برای آزمایش قبل از تماس با پشتیبانی فنی دارد. اما ابتدا مطمئن شوید که iOS جدیدترین نسخه به روزرسانی شده نسخه را دارد. ایده خوبی است که iOS 14 را نصب کنید

  1. از دستگاه خود، به Bluetooth < Settings  بروید و مطمئن شوید که بلوتوث روشن است. اگر غیرفعال است و نمی توانید آن را فعال کنید، دستگاه iOS خود را راه اندازی مجدد کنید ، سپس دوباره سعی کنید جفت شوید و متصل شوید.
  2. اطمینان حاصل کنید که لوازم جانبی و دستگاه بلوتوث شما در نزدیکی یکدیگر قرار دارند.
  3. لوازم جانبی بلوتوث خود را خاموش و روشن کنید.
  4. اطمینان حاصل کنید که لوازم جانبی بلوتوث روشن و کاملاً شارژ شده یا به برق متصل است. اگر لوازم جانبی شما از باتری استفاده می کند ، آنها را باتری های تازه تعویض کنید. اگر در گذشته قادر به اتصال بودید ، لوازم جانبی را جدا کرده و دوباره در حالت کشف قرار دهید. سپس دوباره سعی کنید جفت و وصل شوید.
  5. اگر می توانید لوازم جانبی خود را با دستگاههایی غیر از دستگاه iOS خود جفت کنید لوازم جانبی را از سایر دستگاهها جدا کرده و دوباره امتحان کنید.
  6. اگر هیچ یک از مراحل بالا جواب نداد با پشتیبانی فنی Apple تماس بگیرید.
  • گرم شدن بیش از حد یا داغ شدن گوشی

طبق گزارشاتی که توسط بسیاری از کاربران به دست رسیده است، داغ شدن آیفون 11 پرو به حدی است که نمی‌توان گوشی را در دست گرفت. البته در حالت کلی شرکت اپل آن را نقص فنی و عیب نمی‌داند و اگر با مشکلات باتری مانند شارژ نگه‌ نداشتن یا دیر شارژ شدن همراه باشد، یک ایراد سخت‌افزاری محسوب می‌شود و می‌توان برای گارانتی اقدام کرد. مراحل زیر برای حل مشکل داغ شدن به شما کمک می‌کند.

  1. اگر گوشی قاب دارد، آن راجدا کنید.
  2. گوشی را به مدت طولانی در هوای گرم یا زیر نور خورشید قرار ندهید.
  3. بازی‌ها، به ویژه بازی‌های AR ، می‌توانند باعث گرم شدن دستگاه شوند.
  4. گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید.
  5. تمام برنامه‌ها یا ویژگی‌هایی که در حال حاضر به آن نیاز ندارید، غیرفعال کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

نظرات
انصراف از نظر Close