social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

مشکلات رایج آیپد

مشکلات رایج آیپد

آیپد اپل یکی از محبوب ترین و کارآمد ترین تبلت های موجود در دنیا است که روز به روز محبوبیت بیشتری جذب می کند. در کنار این محبوبیت روز افزون مشکلاتی در این آیپد ها وجود دارد که در این مقاله به بررسی رایج ترین این مشکلات می پردازیم. شما هم میتوانید در قسمت نظرات مشکلات آیپد اپل خود را برای ما ارسال کنید تا به شما کمک کنیم. با ما همراه باشید.

آیپدهای اپل یکی از باکیفیت‌ترین و بهترین برند تبلت‌های موجود در بازار هستند، با وجود اینکه این آیپد‌ها از فناوری بالایی برخوردار هستند، مانند سایر تبلت‌ها ممکن است دچار ایراد و مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری شوند.

در ادامه این مقاله به بررسی مشکلات رایج در آیپدهای اپل پرداخته و روش رفع مشکل را با بیانی ساده به شما آموزش می‌دهد. برخی از مشکلات نرم افزاری را شما نیز ‌ می‌توانید به راحتی رفع کنید، اما برخی از مشکلات نرم افزاری و همه مشکلات سخت افزاری آیپدهای اپل بهتر است توسط کارشناس تعمیر تبلت رفع شود تا هر گونه اقدام اشتباه باعث بروز خسارت‌های غیر قابل جبران نشود.

توصیه می شود جهت جلوگیری از پیدایش مشکلات نرم افزاری تبلت اپل بستن مداوم برنامه های پس زمینه را جدی بگیرید. در ادامه به معرفی هر یک از مشکلات رایج آیپد می پردازیم.

مشکلات رایج آیپد :

  • 1- چرخش خودکار صفحه نمایش در آیپد :

از دیگر مشکلات آیپد اپل، این است که چرخش خودکار نمایشگر به درستی کار نمی کند. بسیاری از کاربران از تبلت برای تماشای فیلم استفاده می کنند و نیاز به فعال بودن قابلیت چرخش خودکار دارند. اما گاهی این گزینه کار نمی کند و تصویر، از حالت عمودی به افقی تغییر نمی کند.

قفل کردن و باز کردن مجدد صفحه یکی از راهکارها برای رفع این ایراد است. همچنین می توانید دکمه پاور را برای ۱۵ ثانیه نگه داشته و تبلت اپل را مجدد راه اندازی کنید.

  • 2- صفحه ی نمایش فریز شده در تبلت اپل :

گاهی امکان دارد آیپد و یا آیفون اپل دچار مشکل قفل شدن صفحه نمایش شود و در واقع به هیچ یک از لمس‌ها و دستوراتی که کاربر اجرا می کند، واکنشی نشان ندهد.

در این صورت بهتر است که سیستم را ری استارت کنید تا تمامی مشکلات مرتبط با تاچ از بین برود.

اگر دستگاه مورد نظر به شکل عادی نمی‌تواند ری استارت شود، دکمه ی فیزیکی هوم و پاور را به صورت همزمان فشار دهید و برای چند ثانیه نگهدارید تا سیستم به صورت اجباری ری استارت گردد.

برای جلوگیری از عدم تکرار دوباره ی این سری از مشکلات رایج آیپد، پس از روشن شدن دوباره ی تبلت به منوی Settings و سپس Touch ID & Passcode مراجعه کرده و اثر انگشت های ثبت شده را حذف کنید. سپس Turn Passcode Off را نیز غیر فعال نمایید.

پس از غیر فعال نمودن این گزینه می توانید برای استفاده ی دوباره از اثر انگشت در سیستم قفل صفحه ی اصلی دستگاه، مجددا آیپد را ری استارت کرده و نسبت به ذخیره ی اثر انگشت جدید اقدام کنید.

مشکلات رایج آیپد

  • 3- مشکلات صفحه کلید و تایپ در تبلت‌های اپل :

یکی دیگر از مشکلات آیپد apple، مربوط به صفحه کلید یا کیبورد آن است. کاربران بعضا هنگام تایپ کردن یک ایمیل ساده با استفاده از iMessage با تعلیق و کند شدن دستگاه مواجه می شوند.

مثلا گاهی کیبورد هنگ کرده و عملیات تایپ را انجام نمی دهد. برای رفع این ایراد، وارد منوی تنظیمات تبلت خود وارد شوید و سه گزینه Access Guided ، Accessibility ، General را بررسی کنید که در حالت خاموش یا آف باشند. همچنین از طریق تنظیمات General نیز می ‌توانید تمامی تنظیمات قبلی خود را به حالت اولیه باز گردانید.

  • 4- مشکل متوقف شدن برنامه‌ها و بازی‌ها :

یکی دیگر از مشکلات نرم افزاری تبلت اپل مربوط به متوقف شدن برنامه‌ها و بازی‌ها در آیپد اپل است، برای رفع این مشکل در اولین اقدام بهتر است، برنامه را یک بار ببندید و سپس آن را مجدد اجرا کنید.

قبل از اینکه برنامه و بازی را روی آی پد خود نصب کنید، از هماهنگی و متناسب بودن آن نرم افزار و بازی با تبلت خود اطمینان حاصل کنید. کش آیپد خود را پاک کرده و از وجود فضای حافظه کافی در آیپد، مطمئن شوید.
گوشی را یکبار ری استارت کنید . بازی را آپدیت کنید.

  • 5- خاموش شدن ناگهانی آیپد :

خاموش شدن ناگهانی و ری استارت شدن مداوم آیپد را می توان سر دسته ی مشکلات رایج آیپد اپل دانست.

این مشکل امکان دارد بر اثر اختلالات سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی به وجود آید که در این میان حمله ی ویروس های بدافزارها اصلی ترین عامل است. برای رفع چنین مشکلی اپلیکیشن های مشکوک به بدافزار را از روی تبلت پاک کرده و سیستم را ریست فکتوری نمایید.

  • 6- نقل و انتقال فایل ‌ها در تبلت اپل :

شما نمی توانید در این محصول مانند تبلت های اندرویدی به نقل و انتقال فایل ‌ها، عکس‌ ها و فیلم ‌های خود به گوشی، تبلت دیگر و یا لپ تاپ بپردازید. کار با USB در این وضعیت سخت است و همواره کاربران تبلت های اپل با این مسئله مشکل دارند.

بهترین راه، استفاده از برنامه ITUNES است. هر دو طرف گیرنده و فرستنده، باید این نرم ‌افزار را نصب کرده و تمام موارد را باهم SYNC کنند.

  • 7- مشکل نرم افزار اسپاتیفای (اپلیکیشن موسیقی آنلاین) :

یکی از رایج‌ترین مشکلات نرم افزاری تبلت اپل مربوط به نرم افزار اسپاتیفای (اپلیکیشن موسیقی آنلاین) می‌شود، در صورتی که شما نیز در اجرای این برنامه در آی پد خود به مشکل خورده‌اید، برای رفع این مشکل دو راه زیر را بررسی کنید، اگر مشکل حل نشد، منتظر آپدیت جدید این برنامه باشید.

برنامه را آپدیت کنید و آی پد خود را ری استارت کنید.

  • 8- کار نکردن دوربین آیپد :

عموما اگر در عملکرد دوربین آیپدهای اپل اختلالی ایجاد شود، دلیل آن سخت افزاری است، اما در برخی مواقع تعمیرات نرم افزاری نیز مشکل را برطرف می‌کند. برای رفع ناکارآمدی دوربین آیپد تنها می توان تبلت را به تنظیمات کارخانه بازگرداند و امیدوار بود مشکل ایجاد شده رفع گردد.

  • 9- مشکلات مربوط به اتصال WI-FI :

در میان مشکلات آیپد اپل، اختلالات اتصال به وای فای جزء رایج ترین ها به شمار می روند. مثلا ممکن است تبلت قادر به شناسایی مودم نباشد و اتصال اینترنت به طور کلی برقرار نشود.

در این صورت بد نیست اول تبلت را خاموش و روشن یا ریستارت کنید. اگر مشکل حل نشد، به تنظیمات عمومی رفته تبلت را ریست فکتوری کنید؛ البته بعد از این که از اطلاعات مهم خود بکاپ گرفتید.

  • 10- تاخیر در رابط کاربری آیپد :

از دیگر مشکلات رایج آیپد اپل پیدایش تاخیر در رابط کاربریست. اساسی ترین عامل در کندی پردازش های تبلت اپل، استفاده از برنامه های سنگینی است که سیستم دارای حافظه کافی برای راه اندازی صحیح آن ها نمی باشد. برای رفع چنین مشکلاتی سعی کنید آیپد را در حجم مناسبی از حافظه قرار دهید و برنامه ها و دیتاهایی را که به آن ها نیاز ندارید را پاک کنید.

همچنین پیشنهاد می‌شود جهت بهبود سرعت رابط کاربری، از تصاویر زمینه Parallax استفاده ننمایید. چنین تصاویر زمینه‌ای باعث می‌شوند که کاربر احساس کند، در زمان حرکت دستگاه، تصویر زمینه نیز حرکت می‌کند.

استفاده ی مداوم از این قابلیت در کنار حافظه ی کم سیستم ممکن است آیپد را دچار اختلالاتی سازد. برای غیر فعال کردن این ویژگی وارد قسمت General در صفحه تنظیمات شوید و از طریق قسمت Accessibility گزینه ی Reduce Motion را خاموش کنید.

  • 11- مشکل دانلود برنامه از Apple store :

برخی از کاربران آیپد نمی توانند از اپ استور برنامه دانلود کنند و این مسئله به یکی از مشکلات تبلت اپل تبدیل شده است. برای رهایی از این مشکل به روش‌ زیر اقدام کنید:

وارد Settings شوید. سپس در منوی General گزینه ریست را انتخاب کنید. گزینه Reset All Settings را بزنید.

خاموش شدن آیپد در زمان شارژ

  • 12- خاموش شدن آیپد در زمان شارژ :

در صورتی که تبلت اپل شما در زمان شارژ خاموش می‌شود، لازم است صحت باتری آیپد بررسی شود. وجود هرگونه اختلال در باتری ممکن است به مرور زمان باعث بروز خرابی در سایر قطعات آن شود.

  • 13- شارژدهی ضعیف تبلت اپل:

یکی از اصلی ترین مشکلات رایج آیپد، عملکرد شارژدهی ضعیف آن است که در اثر استفاده ی چند ساله از این محصول اپل گریبانگیر کاربر می شود.

این مشکل می تواند در اثر اختلالات داخلی باتری پدید آید و نیازمند تعمیرات تخصصی گردد. اما گاهی استفاده ی نادرست از آیپد نیز عامل اصلی خالی شدن سریع باتری آن است. غیر فعال کردن اپلیکیشن‌های پس زمینه و خاموش کردن اپ ‌های موقعیت‌یابی می‌‌تواند طول عمر شارژ باتری را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

برای مدیریت بهتر شارژ باتری وارد بخش تنظیمات شوید و از طریق General و Usage به Battery Usage بروید و اپلیکیشن‌هایی که بیشترین مصرف باتری را به خود اختصاص داده‌اند را شناسایی کنید.

  • 14- کم شدن سرعت IPAD :

مشکل دیگری که بسیاری از کاربران آیپد دارند، کاهش سرعت دستگاه است. در این حالت، هنگام کار با تبلت سرعت به شدت کاهش پیدا می کند و برخی از برنامه ‌ها اصلا اجرا نمی ‌شوند.

جهت رفع این وضعیت تا جایی که امکان دارد انیمیشن‌ها و اپ‌های فعال خود را ببندید. اقداماتی همچون کاهش شفافیت تصویر، کاهش کنتراست، کاهش دسترسی‌ ها و بستن بسیاری از برنامه ‌ها هم به رفع مشکل کند شدن تبلت اپل کمک می کند.

  • 15- مشکل کم و یا قطع شدن صدای تبلت اپل:

ممکن است در زمانی که درحال پخش موسیقی یا مکالمه هستید، به صورت ناگهانی صدای آن قطع شود، که در این صورت احتمال دارد این مشکل ناشی از مشکلات نرم افزاری تبلت اپل و یا مشکل سخت افزاری باشد، برای بررسی این مشکل:

  • درایور اسپیکر در آی پد خود را بررسی کنید.
  • از عدم وجود هرگونه آلودگی یا شیء خارجی در اسپیکر مطمئن شوید.
  • چک کنید بلوتوث آی پد خاموش باشد.
  • بررسی کنید که گزینه Phone Noise Cancellation غیرفعال باشد. در این راستا به قسمت تنظیمات رفته و گزینه Accessibility را انتخاب کنید.
  • بررسی کنید که در صورت استفاده از هندزفری، مشکل از هندزفری نباشد.
  • آیپد خود را برای رفع مشکل کاهش صدا، فورس ریست کنید.
  • آی پد را فکتوری ریست کنید.
  • در صورت آپدیت سیستم عامل آی پد آن را بازنشانی به حالت قبل کنید.

اگر مشکل اسپیکر آیپد شما با اجرای موارد گفته شده رفع نشد، باید صحت اسپیکر، توسط تکنسین بررسی شود.

نظرات
انصراف از نظر Close