social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

مشکلات رایج در گوشی های آیفون چیست؟

مشکلات رایج در گوشی های آیفون چیست؟

مشکلات رایج در گوشی های آیفون چیست؟ راه حل برای مشکلات رایج اپل آیدی چیست؟

آیا گوشی های آیفون دچار مشکلات میشوند؟ برند آیفون آیا دارای مشکل است؟ چگونه میتوانیم مشکلات گوشی های آیفون را برطرف کنیم؟

همه این ها سوالاتی هستند که در این پست به آن ها پاسخ می دهیم. پس اگر به دنبال پاسخ، سوال مشکلات رایج در گوشی های آیفون چیست؟ هستید این پست را تا آخر مطالعه کنید.

گوشی های آیفون یکی از بهترین برند ها و مارک  های دنیا است که معمولا همه افراد از آن استفاده می کنند اما این دلیل نمیشود که هیچ مشکلی و اشتباهی نداشته باشد. چرا که موبایل ها هم مانند ربات و ماشین ها هستند و بر اثر عوامل متفاوتی میتوانند دچار مشکل شوند و همین موضوع میتواند از محبوبیت  آن ها کم کند.

اگر از اطرافیان و دوستان خود که از محصولات آیفون استفاده می کنند و گوشی آیفون دارند سوال بپرسید که آیا با گوشی آیفون خود با مشکل مواجه شده اند یا خیر؟ قطعا مشکلات مانند هم را بیان می کنند. اما با این حال این مشکلات رایج گوشی آیفون باعث نشده است که از محبوبیت و دیگر ویژگی های آن کم بشود.

مشکلات رایج در گوشی های آیفون :

در ادامه مشکلات رایج در گوشی های آیوفن را مورد بررسی قرار خواهیم داد و خواهیم گفت که چگونه با این مشکلات گوشی های آیفون آشنا باشید و چگونه آن ها را برطرف کنید.

1. ویبره نرفتن و اعلام نوتیف ها با ویبره :

یکی از مشکلات رایج گوشی های آیفون است است که در زمان زنگ خوردن و یا پیام دادن دیگر به لرزش در نمی آیند. همین موضوع میتواند خاطر بسیاری از کاربران را مکدر سازد. همانطور که میتوان حدس زد بسیاری از افراد تنها به وسیله ویبره و لرزش گوشی متوجه زنگ خوردن و یا پیام آمدن آن میشوند و همین موضوع میتواند بسیار مهم باشد برای افراد.

اما نگران نباشید گوشی آیفون درست است که این مشکل را دارد و میتوان گفت که مشکل رایج در همه گوشی های آیفون است، اما با این حال میتوانید این مشکل را به سادگی حل کنید. پس دلیلی نیست که تنها به خاطر ویبره و به لرزش نرفتن گوشی آیفون از خریدن آن صرف نظر کنید. در ادامه تمامی راه حل های رو به رو برای حل این مشکلات را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

2. خاموش شدن گوشی های آیفون :

شاید باورتان نشود که گوشی های آیفون که انقدر تعریف می کنند و در بین مردم  بسیار محبوب هستند دچار همچین مشکلاتی باشند و مخصوصا این مورد که گوشی در زمان های متفاوت به صورت خودکار خاموش میشود. این موضوع میتواند واقعا بد و یک نکته منفی برای گوشی های آیفون باشد.

زمانی که شما گوشی آیفون را خریداری می کنید به سادگی میتوانید از آن استفاده کنید ودر بازه زمانی نزدیک با چنین مشکلی مواجه نمیشوید، اما با گذشت زمان و سپری شدن چند روز باعث میشود تا گوشی آیفون شما به صورت خودکار خاموش شود.

خاموش شدن گوشی آیفون میتواند دلایل متفاوتی داشته باشد و یکی از آن ها مشکلات باتری است که میتوانید باتری آن را تعویض کنید. اما علت برخی دیگر از این خاموش شدن های بی دلیل این است که گوشی آیفون شما، دچار مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری است.

3. کند شدن عملکرد گوشی آیفون :

یکی از بدترین اتفاقاتی که میتواند برای یک گوشی پیش بیاید این است که عملکرد آن کند شود و هر دستوری که به آن میدهید به کندی انجام دهد. کندی عملکر گوشی های آیفون میتواند بسیار مشکل آفرین باشد و در برخی از مواقع موجب عصبایت میشود.

حال شما فرض کنید که هزینه های بسیار کنید و گوشی آیفون خریداری کنید و با عملکرد کند روبه رو شوید. چه حالی به شما دست می دهد؟ قطعا حس می کند که گوشی تان ویروسی شده است، اما حقیقت این است که یکی از رایج ترین مشکلات گوشی آیفون این است که پس از مدتی عملکردشان کند میشود.

4. مشکلات رایج آپدیت سیستم :

هر سیستم و گوشی موبایلی که خریداری میکند پس از مدتی باید آپدیت و به روز رسانی کنید تا سطح و رتبه آن ارتقا پیدا کند و متناسب با آن نرم افزارهای شما هم آپدیت و به روز شود. متاسفانه باید گفت که یکی از عیب ها و مشکلاتی که گوشی های آیفون دارند این است که به برای آپدیت و بروز رسانی کردن سیستم گوشی آیفون با مشکلاتی رو به رو میشوید که به تنهایی نمیتوانید بر طرف کنید. در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه این مشکل گوشی آیفون را برطرف کنید و سیستم گوشی های آیفون را به روز رسانی کنید. پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

5. عدم عملکرد موقعیت مکانی GPS

بسیاری از نرم افزار هایی هستند که به واسطه لوکیشن و یا موقعیت مکانی GPS کار می کنند و به وسیله موقعیت مکانی ا که میتوان از آن بهره وری کرد اما اگر گوشی موبایل شما به هر دلیل موقعیت مکانی و لوکیشن شما را نمایش ندهد و یا به درستی نمایش ندهد، بسیاری از نرم افزار ها را نمی توانید استفاده کنید و همین موضوع  میتواند منجر به ناراحتی و سردرگمی شما شود.

اگر از دوستان و آشنایان خود بپرسید که آیا از گوشی آیفون خود راضی هستید؟ یکی از نارضایتی هایی که بیان می کنند این است که گوشی های آیفون قادر به نشان دادن لوکیشن و موقعیت مکانی شما نیستند و برای برطرف کردن این مشکل راه حلی وجود دارد که میتوانید در ادامه راه حل این مشکل را مطالعه کنید.

6.نمایش رنگ های قرمز در صفحه :

خبر بد این است که، برخی از کاربران و مشتریان گوشی های آیفون از رنگ و یا هاله ای به رنگ قرمز در صفحه نمایش خود خبر داده اند وهمین موضوع برخی از افراد را نگران کرده است. باید گفت که این موشکل در گوشی های آیفون 6 و 6 پلاس بیشتر رویت شده است.

این رنگ قرمز میتواند برگرفته از یک مشکل و یا باگ نرم افزاری باشد. البته این نکته را فراموش نکنید که برخی از این مشکلات و این هاله های قرمز ناشی از باگ نرم افزاری نیستند و به همین دلیل باید ال سی دی آن را به صورت کلی عوض کنید.

7. مشکلاتی صوتی :

هفتمین مشکل راجی که برای گوشی های آیفون بررسی و به ثبت رسیده است این است که، در حین مکالمه و صحبت کردن با گوشی موبایل آیفون صدای طرف مقابل را نمیشنوید. خب همین مشکل میتواند بسیار مهم و حیاتی باشد. اگر یک بیزینس من هستید و کارتان تجارت است و یا از آن دسته از افرادی هستید که با تلفن زیاد صحبت می کنید این موضوع که صدای طرف مقابلتان را نشنوید میتواند بسیار آذار دهنده باشد. اما نگران نباشید چرا که در ادامه همه این مشکلات را بر طرف می کنیم.

8. عدم شارژ شدن گوشی آیفون :

چه چیزی میتواند بد تر از این باشد که گوشی آیفون خودتان را به شارژ زده اید و با آن کار فوری دارید و پس از گذشت مدتی باز می گردید و مشاهده می کنید که گوشی تان شارژ نشده است. بله باید گفت که یکی از مشکلات بارز و رایج گوشی های آیفون، عدم شارژ شدن گوشی آیفون است.

ترک خوردن و از این رفتن ال سی دی

9. ترک خوردن و از بین رفتن ال سی دی گوشی آیفون :

گوشی آیفون هم مانند دیگر موبایل ها این امکان وجود دارد که ال سی دی آن ترک بخورد و یا به صورت کامل بشکند. در هر صورت بهتر است که ال سی دی آن را تعویض کنید اما اگر تنها ال سی دی گوشی آیفون شما ترک خورده است میتوانید به همان صورت از آن استفاده کرد.

10. کار نکردن اسکنر اثر انگشت :

بارها پیش آمده است که کاربران گوشی موبایل آیفون با این مشکل مواجه شده اند که اثر انگشت آن ها کار نمی کند. برخی به اسکنر اثر انگشت تاچ آیدی می گویند. کار نکردن تاچ آیدی و یا کار نکردن اثر انگشت میتواند موجب نارضایتی بسیاری از کاربران باشد که میتوان آن را درست کردف پس جای نگرانی نیست.

11. عدم عملکرد بلوتوث :

درست است که دیگر استفاده بسیار زیادی از بلوتوث نمیشود اما با این حال اینکه گوشی های آیفون بلوتوث شان کار نکند میتواند یک نقظه ضعف باشد، پس برای حل کردن عدم عملکرد بلوتوث به باید راهی جست که در ادامه توضیح خواهیم داد.

12. عدم عملکرد دوربین :

یکی دیگر از مشکلات رایج گوشی آیفون این است که شاید دوربین آن ها کار نکند.

13. داغ شدن گوشی های آیفون :

بسیار پیش آمده است که افراد مراجعه کرده اند و پرسیده اند که چرا گوشی موبایل آیفون آن ها پس از مدتی داغ می کند؟ باید گفت که داغ شدن گوشی آیفون نمیتواند مشکلی در سخت افزار آن باشد و علت داغ شدن گوشی های آیفون استفاده کردن از نرم افزار هایی با حجم سنگین است.

14. خاموش شدن و دیگر روشن نشدن گوشی آیفون :

بار های پیش آمده است که گوشی آیفون خاموش شده است و دیگر روشن نشده است. باید گفت که در این صورت خونسردی خود را حفظ کنید، چرا که یکی از رایج ترین مشکلات گوشی های آیفون روشن نشدن آن ها است که میتوانید این مشکل را با راه حل های زیر حل کنید.

  1. قطع شدن وای فای در گوشی های آیفون
  2. هنگ کردن گوشی های آیفون
  3. عدم شناسایی سیم کارت در گوشی های آیفون

باید گفت که یکی دیگر از مشکلات رایج گوشی های آیفون این است که این امکان وجود دارد تا  گوشی آیفون شما سیم کارت شما را شناسایی نمی کند و به همین دلیل شما با ارور هایی مانند Invalid SIM، No SIM Card Installed روبه رو میشوید.

مشکلات رایج در گوشی های ایران

چگونه مشکلات رایج آیفون را برطرف کنیم؟

در قسمت فوق تمامی مشکلات رایج گوشی های آیفون را توضیح داده ایم وهدف فقط آشنایی شما با مشکلات رایج گوشی آیفون آشنا بشوید و در هنگام مواجه شدن با هر کدام از این مشکلات بدانید که هر کدام از آن ها طبیعی است و تنها کافی است که راه حل های زیر را دنبال کنید. در ادامه راه حل هایی برای رفع مشکلات گوشی آیفون معرفی می کنیم که میتوانید استفاده کنید.

  1. ویبره  لرزش گوشی آیفون شما باید روشن باشد.

Setting>sounds

گزینه Vibrate of Silent و Vibrate on Ring را فعال کنید.

  1. دکمه خاموش روشن و هوم را به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا گوشی ریستارت شود.
  2. از اطلاعات گوشی خود بک آپ گرفته و رسیت فکتوری کنید.
  3. در غیر اینصورت گوشی آیفون خود را به تعمیر کار نشان دهید.
  4. اپلیکیشن و نرم افزار های نا مربوط را حذف کنید.
  5. حافظه پر گوشی آیفون را کاهش دهید، چرا که بسیاری از افراد حافظه گوشی را تا میتوان پر می کنند.
  6. برای روشن کردن لوکیشن مراحل زیر را دنبال کنید:

Settings> privacy> Location Services

  1. به منظور روشن کردن لوکیشن و موقعیت مکانی خود مراحل زیر را هم میتوانید دنبال کنید:

SettingsGeneralReset 

و گزینه Reset Network Settings را انتخب کنید.

  1. اگر گوشی آیفون شما دچار هنگ شده است میتوانید گوشی خود را دانگرید کنید.
  2. اگر صدای طرف مقابل را نمیشنوید، ابتدا دکمه ولوم را تا آخر زیاد کنید تا شدت صدا بیشتر شود.
  3. گرد و غبار جلوی اسپیکر را از بین ببرید تا بتوانید صدای طرف مقابل را بشنوید.
  4. بلوتوث گوشی آیفون خود را هنگام صحبت کردن با تلفن خاموش کنید.
  5. اگر حین صحبت کردن با تلفن صدا را نمیشنوید، مراحل زیر را دنبال کنید:

Settings GeneralAccessibility

و گزینه Phone Noise Cancellation را غیر فعال کنید.

  1. اگر گوشی موبایلتان شارژ نمیشود، ابتدا شارژر خود را تست کنید.
  2. سوکت شارژر را داخل گوشی کمی حرکت دهید، شاید خوب جا نیافتاده باشد.
  3. اگر سیم کارت شما در گوشی آیفون شناسایی نشد، دقت کنید که گزینه Airplane Modeفعال نباشد.
  4. اگر تاچ آیدی تان کار نکرد، ابتدا آن قسمت را به خوبی با دستمال تمیز کنید.
  5. روش دیگری برای درست کردن تاچ آیدی این است که مراحل زیر را دنبال کنید:

SettingsTouch ID & Passcode و تمام اثر انگشت ها را پاک کنید.

و Turn Passcode Off را غیر فعال کنید و مجدد اثر انگشت تان را ثبت کنید.

  1. Settings General ResetReset All Settings با این روش دوربین گوشی شما مجدد کار خواهد کرد.
  2. به منظور درست کردن وای فای مراحل زیر را دنبال کنید:

Settings GeneralResetReset Network Settings

یا

Settings Cellular Wi-Fi Assist را غیر فعال کنید.

نظرات
انصراف از نظر Close