social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی

مک بوک پرو

مک بوک پرو یکی از محبوب و قدرتمند ترین مک بوک های حال حاضر می باشد که توسط کمپانی اپل ارائه شده است. مک بوک پرو در دو سایز 13" و 15" تولید میشود و در اختیار کاربران قرار دارد. مک بوک پرو MacBook Pro دارای کاربری های بسیار زیاد و متنوع میباشد. این لپتاپ‌ها مخصوص برنامه‌نویسی , طراحی , کارهای گرافیکی سبک می‌باشد . در ادامه شما میتوانید با انواع مدل های مک بوک پرو آشنا شده و به دلخواه و انتخاب خودتان, سفارش و خرید کنید. شما می توانید جهت اطلاعات و راهنمایی بیشتر با مشاوران ما در osx تماس حاصل فرمایید.

مک بوک پرو چیست؟

مک‌بوک پرو (به انگلیسی: MacBook Pro) رده‌ای از رایانه‌های مکینتاش قابل حمل از شرکت اپل است که برای بازار کاربران حرفه‌ای طراحی شده و در بالاترین رده از خانواده مک‌بوک قرار دارد. مک بوک پرو به جهت به کار گیری در کلیه امور روزانه ، استودیویی، فنی مهندسی ، طراحی و گرافیکی از امکانات ویژه ای مانند سی پی یوهای Core i5 و Core i7 ، تکنولوژی نمایشگر  4k ، مادربورد های بسیار حرفه ای و مقاوم در برابر حرارت و اصطحلاک، باطری های لیتیوم پلیمری نسل جدید جهت تامین زمان شارژ بالا، پاور های قدرتمند کم مصرف هوشمند، تکنولوژی Force touch (تشخیص هوشمند میزان فشار به ترک پد) و همچنین طراحی بسیار زیبا ، باریک و ظریف و نیز هارد های نسل جدید SSD با سرعت چندین برابر بیشتر از هارد های معمولی و مقاوم در برابر ضربه و شوک برخوردار است.

در کل اگر به دنبال یک لپ تاپ با کارایی حرفه ای و مداوم هستید ، مک بوک پرو یک انتخاب بسیار مناسب میباشد.

مک بوک پرو

چرا مک بوک پرو را انتخاب کنیم؟

مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی قدرت بسیار زیادی دارد، نمایشگر آن فوق‌العاده است و وزن آن هم نسبت به بسیاری از لپ‌تاپ‌های موجود در بازار، سبک به حساب می‌آید، اما مسلما قیمت آن گران است. با این حال اگر به قدرت و نمایشگر بسیار عالی نیاز دارید و کارهای گرافیکی سنگینی با لپ‌تاپ خود انجام می‌دهید (مثل ویرایش فایل‌های حجیم با فتوشاپ یا ویرایش فیلم‌های دیجیتالی) و اگر بدنبال بیشترین بازدهی هستید، مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی بزرگترین نمایشگر در بین تمام مک‌بوک‌ها در اختیار شما می‌گذارد و برای رفع این نیاز‌ها بهترین انتخاب است. گرافیک Iris Pro برای چیپ گرافیکی عملکرد خوبی دارند و کارت گرافیک Nvidia روی آن قطعا قدرت فوق‌العاده‌ای به لپ‌تاپ بخشیده است.

نسخه های مک بوک پرو :

  • 1- نسل نخست

اولین بار این محصول در 12ژانویه ۲۰۰۶ توسط استیو جابز مدیر عامل شرکت اپل معرفی شد و بلافاصله پیش خرید آن برای تحویل در اواسط ماه فوریه در وب‌گاه اپل آغاز شد. مک‌بوک پرو در قالب‌های ۱۳ اینچی، ۱۵ اینچی و ۱۷ اینچی است و جانشینی برای مدل‌های سری پاوربوک جی ۴ حساب می‌شود، همچنین اولین لپ‌تاپ مکینتاش است که توسط سی‌پی‌یوهای اینتل کُر دووُ و اینتل کُر ۲ دووُ پشتیبانی شده‌است.

  • 2- نسل دوم

نسل دوم این رایانه‌های قابل‌حمل در ۱۴ اکتبر ۲۰۰۸ معرفی شد و پس از آن در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ تکامل یافت و حتی در اواسط سال ۲۰۱۰ حضور پردازنده‌های چهارهسته‌ای اینتل یعنی از سری core i7 نیز در مک‌بوک پرو به آن قدرت داد.

  • 3- نسل سوم

نسل سوم مک‌بوک در ژوئن ۲۰۱۳ در طی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل معرفی شد و از جمله ویژگی‌های جدید آن برخورداری از نمایشگری با تفکیک‌پذیری بالای ۱۸۰۰×۲۸۸۰ و با تکنولوژی انحصاری اپل یعنی رتینا است.

  • 4- نسل چهارم

نسل چهارم مک‌بوک پرو در سال ۲۰۱۶ رو نمایی شد. در این نسخه اپل مک‌بوک پروهایش را بسیار نازک کرد تا جایی که دیگر از یو اس بی‌های معمولی استفاده نکرد. او با تغییراتی در USB Type C آن را thunderbolt نامید. همچنین در نسخه‌هایی از این کامپیوترها از حسگر اثر انگشت استفاده کرد. و برای امنیت بیشتر از چیپ‌های اختصاصی خود اپل با نام T1 استفاده کرد. همچنین تغییراتی را در بخش کلیدهای function استفاده نموده و در قسمت بالای کیبورد صفحه نمایشی خاص به نام تاچ بار جایگزین این کلیدها نمود.

  • 5- نسل پنجم

این نسل تفاوت چندانی از نظر ظاهری با نسل چهارم نداشت اما اپل بالاخره پس از ۴ سال تجربه بد کاربران از غیر قابل اطمینان بودن تا خراب شدن کیبورد پروانه ایی به مکانیزم کیبورد مک بوک های قبل (مکانیزیم قیچی) بازگشت که این باعث افزایش قطر این نسل از لپ تاپ شد.

  • 6- نسل ششم

در این نسل اپل بالاخره به تراشه های مهندس شده در خانه اش یعنی اپل سیلیکون Apple Silicon که مبتنی بر معماری دستورالعمل شرکت آرم هستند مهاجرت کرد تا سهم بازاری را که از دست داده بود جبران کند. این نسل از نظری ظاهری هیچ تفاوتی با نسل قبلش ندارد ( به جز Globe Key بر روی Function Key برای درج Emoji ها) اما از نظر قدرتی شاهد ۲/۸ برابر افزایش قدرت در سرعت پردازش پردازنده و ۱۱ برابر افزایش قدرت در پردازش گرافیکی بودیم.

قابلیت ها و ویژگی های مک بوک پرو

قابلیت و ویژگی های مک بوک پرو :

باریک،سبک،قدرتمند

مک بوک پرو های جدید با استفاده از فناوری پیشرفته فلش برای ذخیره سازی، آخرین نسل از پردازشگرهای اینتل و نسل جدید پردازشگرهای سریع تصویری قدرت فراوانی را در فضایی کم جا داده‌اند. طراحان و مهندسان اپل تمام جزئیات هر قطعه و بخش از این رایانه‌ها را مورد بازبینی قرارداده تا کارایی آنها را به بالاترین میزان ممکن و اندازه را به کمترین حد برسانند. نتیجه این تلاش‌ها باریک‌ ترین، سبک ترین و قویترین مک‌بوک پرو های ساخته شده توسط اپل هستند.

نمایشگر متحیر کننده

با نگاه اول قابل تشخیص است: با بیش از ۴ میلیون پیکسل برای مدل ۱۳ اینچ و بیش از ۵ میلیون برای مدل ۱۵ اینچ، نمایشگر رتینا بر روی مک بوک پرو یک شاهکار مهندسی است. فرقی نمی‌کند که شما در حال تدوین یک عکس حرفه‌ای هستید و یا بر روی یک ویدئو خانگی با کیفیت اچ‌دی کار می‌کنید، این تعداد پیکسل وضوحی وصف ناپذیر به تصاویر می‌دهند که تا به حال بر روی هیچ رایانه‌ای دیده نشده است.

سیستم عامل شیر کوهی

این سیستم عامل باعث می‌شود که استفاده از یک رایانه قدرتمند ذاتی و آسان شود. این سیستم عامل احساس روان و طبیعی بودن را به حرکات انگشتان بر روی ترک‌ پد می‌دهد. به شما کمک می کند تا تقریباً هر چیزی را پیدا کنید، مرتب کنید و به اشتراک بگذارید. و با سپاس از آی‌کلاد، آی‌پاد، آی‌فون و ‌آی‌پدتان به صورت شگفت انگیزی با مک تان تقابل می‌کنند.

معماری تمام فلش

مک‌بوک پرو با نمایشگر رتینا کاملاً بر پایه معماری ذخیره سازی فلش بنا شده است. فلش سریعترین و قابل اطمینان ترین فناوری ذخیره سازی است. و قدرت و توانایی بی نظیری برای مدل جمع و جور ۱۳ اینچ و مدل فوق باریک ۱۵ اینچ فراهم می‌کند. پردازشگر اصلی و گرافیک و درگاه‌ها همه از پهنای باند بالاتر و سرعت بیشتر فلش بهره می‌برند. این مجموعه به این رایانه های قابل حمل قدرت اجرای کارهایی می‌دهند که دیگران توان انجامشان را ندارند. بخاطر اینکه هیچ رایانه دیگری اینطور ساخته نشده است.