social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

مگ سیف ( magsafe ) چیست؟

مگ سیف ( magsafe ) چیست؟

محصولات اپل از زمان پیدایش و تولید طرفداران مخصوص به خود را داشته و دارد و اگر افراد تعصب خاصی به این برند محبوب دارند. اما افرادی هم هستند که همیشه گله مندند که چرا این محصول انقدر گران است و محصولات مشابه قیمتی پایین تر دارند. اما باید بگویم که محصولات اپل ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که وجه تمایز آن با سایر برندها و محصولات می باشد.

با ما در این مقاله همراه باشید تا با مگ سیف که شارژرهای اختصاصی اپل هستند آشنا شوید.

مگ سیف چیست ؟ پورت شارژ برق مک بوک پرو و ایر :

شاید شما هم جزو افرادی باشید که گله از قیمت های محصولات اپل داشته باشید و بخواهید بدانید که چرا محصولات اپل گران هستند. یکی از دلایل اصلی آن متفاوت بودن محصولات اپل می باشد.

اگر شما لپ تاپ اپل دارید یا از نزدیک آن را دیده باشید می دانید که جک برق و سوکت شارژر باتری همه لپ تاپ ها از یک ساختار مشابه پیروی میکند و بعضی از آنها به صورت مغناطیسی به پورت شارژ نصب می شوند.

حال می خواهیم در این مقاله شارژ لپ تاپ های اپل را که مگ سیف نام دارند را بررسی کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

مگ سیف چیست؟

مگ سیف در اصل کانکتور برق اختصاصی شرکت اپل برای لپ تاپ های مک بوک پرو و مک بوک ایر می باشد که از سال ۲۰۰۶ در نمایشگاه سانفرانسیسکو برای مک بوک ها معرفی گردید.

کلمه مگ سیف از کلمه magnetic به معنای مغناطیسی و safe به معنای امن و امان می باشد. در اصل این عبارت امن و امان به این دلیل است که بر خلاف بقیه کانکتورهای شارژر در لپ تاپ های معمولی ، مگ سیف به صورت مغناطیسی به جک برق می چسبد و به راحتی از لپ تاپ جدا می شود. اما در لپ تاپ های معمولی سوکت شارژر محکم به جک برق چفت می شود و اگر پای کسی ناگهان به کابل شارژ وصل شود لپ تاپ ممکن از بیوفتد.

ویژگی های مگ سیف ها کدام اند ؟

1.اولین کانکتور مگ سیف به شکل مستطیل بود که در مک بوک اورجینال و پرو تا سال ۲۰۰۹ دیده شد. دومین کانکتور مگ سیف به شکل تی بود که از سال ۲۰۰۹ تا اواسط ۲۰۱۲ و در مک بوک پرو به جز رتینا و مک بوک ایر بود و سومین مگ سیف که با نام مگ سیف ۲ به گوش می رسد باریک تر و به شکل t طراحی شده است که امروزه در مک بوک های جدید می بینیم.

2. چراغی در بالا و پایین این کانکتورها قرار دارد که اگر به رنگ سبز باشد یعنی باتری تا انتها و به طور کامل شارژ شده و اگر به رنگ کهربایی یا قرمز باشد یعنی باتری در حال شارژ شدن می باشد.

3.مک بوک اورجینال و مک بوک پرو ۱۳ اینچی ازشارژر ( آداپتور) ۶۰ واتی ، مک بوک پرو ۱۵ و ۱۷ اینچی از شارژر ۸۵ واتی و مک بوک ایر هم از شارژر ۴۵ واتی استفاده می کنند. قالب شارژر مک بوک ایر به دلیل تولید توان ۴۵ وات ، کوچکتر از شارژر مک بوک پرو هست اما کانکتور ها بایکدیگر فرقی ندارند.

4.اپل نسخه ای جداگانه از مگ سیف به نام magsafe airline adapter مخصوص هواپیماهای بخصوص طراحی کرد که ورودی DC دارند و باتری رو شارژ نمی کرد و فقط لپ تاپ رو روشن نگه می داشت مثل یک باتری سیار.

5.به دلیل مغناطیسی بودن magesafe چفت شدن کانکتور به جک برق لپ تاپ خیلی راحت تر و سریع تر صورت می گیرد زیرا یکدیگر را جذب می کنند و فقط کافی است تا شارژر را به پورت برق مک بوک نزدیک کنید. سیم شارژر (آداپتور) هم به راحتی به دور خودش جمع می شود و همین موضوع باعث حمل آسان و ساده آن می شود.

پایه های مگ سیف به چه صورت است؟

مگ سیف ها دارای ۵ پایه می باشد که ۲ پایه انتهایی از هر طرف پایه زمین یا ground است. پایه وسط پایه کنترل شارژ هست و ۲ پایه باقی مانده که پایه های شماره ۲ از هر طرف می باشد پایه های ولتاژ مثبت شارژ یعنی ولتاژ ۱۶.۵ ولت DC است. به دلیل چیدمان پایه های مگ سیف فرقی ندارد که شارژر را از کدام طرف به لپ تاپ مک بوک وصل می کنید.

مگ سیف ۲ چیست و تفاوت آن با مگ سیف ۱ در چیست؟

در سال ۲۰۱۲ نسل جدیدی از مگ سیف به نام مگ سیف ۲ به بازار عرضه شد. مگ سیف ۲ برای مک بوک پرو ۱۵ اینچی با صفحه نمایش رتینا و نسخه جدید مک بوک ایر طراحی گردید.

تفاوت خاص و مشهودی بین این دو مگ سیف نیست و همون ۵ پایه را دارند فقط کمی مگ سیف ۲ باریک تر است . این نکته نیز حائز اهمیت است که شارژرهای مک بوک جدید به مدل قدیمی نمی خورد اما می توانید با شارژرهای قدیمی مک بوک های جدید را شارژ کنید. از لحاظ سرعت شارژ نیز هیچ نوع تغییری نکرده است و مثل مگ سیف یک می باشد.

شما می توانید برای خرید هر نوع شارژر اپل چه قدیمی چه جدید با کانتکورهای مناسب دستگاه تان را از سایت ما خریداری کنید.

مگ سیف آیفون ۱۲

مگ سبف آیفون ۱۲ :

شرکت اپل در کنفرانس امسال خود مگ سیف آیفون ۱۲ را به عنوان لوازم جانبی و شارژر معرفی و رونمایی کرد. در این کنفرانس اپل از آیفون ۱۲ و هوم پاد مینی در کنار مگ سیف آیفون ۱۲ رونمایی کرد.

این مگ سیف یک شارژر بی سیم و با قدرت شارژ بالا می باشد که نسل جدیدی از لوازم جانبی ایفون است. مگ سیف همانطور که در بالا ذکر شد قبلا برای کابل شارژ جدا شونده مک بوک ها به کار رفته بود .

این شارژها با توان ۱۵ وات برای تنظیم و کارایی بالا بهینه شده اند. همچنین آیفون ۱۲ از شارژ Qi یا همان شارژ القایی پشتیبانی می کند. در لوازم جانبی اپل مجموعه ای جدید از نگه دارنده مگنت یا کیس به چشم می خورد که به قسمت پشتی آیفون ۱۲ قرار میگیرد و به راحتی از آن جدا می شود.  این کیس ها در سه مدل سیلیکون ، شفاف و چرم هستند که به راحتی در پشت آیفون قرار میگیرند همچنین یک کیف چرمی جداگانه نیز به عنوان لوازم جانبی موجود می باشد.

نظرات
انصراف از نظر Close