social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

آیکلود پلاس (تغییر نوع اشتراک سرویس آیکلود و فضای ابری آن)

آیکلود پلاس (تغییر نوع اشتراک سرویس آیکلود و فضای ابری آن)

سرویس ذخیره سازی ابری در واقع سرویسی است که برخی شرکت‌ها نظیر اپل، گوگل، مایکروسافت و… ارائه می‌کنند و با استفاده از این سرویس، کاربران می‌توانند یک اکانت اختصاصی در آن ایجاد کنند و سپس به آپلود فایل‌های خود در اکانت سرویس ابری مورد نظر بپردازند. در این مقاله از سایت osx به بررسی کامل آیکلود پلاس و تغییر نوع اشتراک سرویس آیکلود و فضای ابری آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

آیکلود چیست ؟

آیکلود (آی کلود) Apple iCloud همان سرویس فضای ابری شرکت اپل هست که اگر شما هم صاحب یکی از دستگاه های شرکت اپل باشین، حداقل 5 گیگابایت فضای رایگان ابری روی iDevice (دستگاه اپلی خود)  بصورت رایگان در اختیار شما قرار میگیرد تا اطلاعات شما بصورت بکاپ روی این فضای ابری در دسترس باشد. تصاویر، اپلیکیشن ها، تقویم ها، ایمیل ها و حتی اطلاعات بازی ها و برنامه ها میتواند روی این سرویس ابری آیکلود قرار گیرد. فضای ابری اپل آیکلود یک فضای امن، سریع و با دسترسی بالا در دسترس شما قرار دارد. حتی حین تعویض دستگاه اپل خود می توانید از اکانت اپل آی دی خود بطور کلی روی iCloud آن بکاپ کامل تهیه فرمایید و پس از خرید دستگاه جدید اپل (تبلت ایپد، موبایل ایفون و دیگر دستگاه های شرکت اپل) روی آن Restore یا بازیابی کنید.

آیکلود پلاس چیست؟

همه چیز درباره آیکلود پلاس :

اپل در کنفرانس WWDC 2021 که در ۸ ژوئن برگزار شد از سرویس آیکلود پلاس جدید خود رونمایی کرد؛ آیکلود پلاس جدید Private Relay و Hide My Email دارد و از دوربین‌های Secure Video هوم کیت پشتیبانی می کند. به نظر می رسد سرویس آیکلود پلاس اپل محدودیتی دارد؛ اگر می خواهید از تعداد نامحدودی دوربین HomeKit Secure Video استفاده کنید باید باید ماهانه مبلغ ۹.۹۹ دلار برای اشتراک این سرویس پرداخت کنید. به علاوه این که ۲TB فضای ابری نیز دریافت خواهید کرد. اشتراک های مختلف اپل برای Secure Video هوم کیت به شرح روبه‌رو است: ۵۰ گیگابایت فضای ابری آیکلود، یک دوربین با ۲۰۰ گیگابایت حافظه آیکلود و یا تا ۵ دوربین با ۲ ترابایت فضای ابری آیکلود. البته با انتشار سرویس آیکلود پلاس تا پایان سال قطعا نوع این اشتراک‌ها نیز فرق خواهد کرد.

با پرداخت ماهانه ۰.۹۹ دلار در آیکلود پلاس در واقع ۵۰ گیگابایت فضای ابری آیکلود به علاوه قابلیت ضبط فیلم از یک دوربین Secure Video هوم کیت دریافت می کنید. با پرداخت ماهانه ۲.۹۹ دلار ۲۰۰ گیگابایت فضای ابری و پشتیبانی تا ۵ دوربین هوم کیت دریافت خواهید کرد. و در نهایت با پرداخت ماهانه ۹.۹۹ دلار ۲ ترابایت فضای ابری آیکلود می گیرید و می توانید از هر تعداد دوربین Secure Video هوم کیت که خواستید استفاده کنید.

البته طبق شرایط و قوانین قدیمی اپل، فایل‌های ویدئویی ضبط شده توسط دوربین های Secure Video هوم کیت جز فضای ابری آیکلود شما محاسبه نمی شوند و فضای آن را اشغال نمی کنند. قطعا این تغییرات به نفع سرویس آیکلود پلاس اپل بود چراکه این کمپانی هنگام معرفی سرویس جدید در ۸ام ژوئن جزییات زیادی در رابطه با پشتیبانی از دورین‌های HomeKit Secure Video با ما به اشتراک نگذاشت. انتظار داشتیم که در تمام اشتراک‌های سرویس iCloud+ تعداد دوربین‌های پشتیبانی شده نامحدود باشد اما طبق تصویر منتشر شده گویا این‌گونه نبوده است.

هر سه اشتراک سرویس آیکلود پلاس علاوه بر امکان ایجاد دامنه دلخواه برای ایمیل آیکلود، دو قابلیت امنیتی جدید اپل یعنی Private Relay و Hide My Email را نیز دارند.

ویژگی های سرویس جدید آیکلود پلاس

ویژگی های سرویس جدید آیکلود پلاس :

  • 1- قابلیت HomeKit Secure Video در آیکلود پلاس :

سرویس iCloud Plus همچنین شامل دوربین‌های بدون محدودیت HomeKit Secure Video نیز می‌شود. در حال حاضر کاربران آیکلود معمولی به استفاده از ۵ دوربین در هر اکانت محدود می‌شوند که این محدودیت در سرویس پلاس آیکلود برداشته می‌شود.

  • 2- قابلیت Private Relay در آیکلود پلاس :

Private Relay، برجسته‌ترین ویژگی جدید سرویس iCloud Plus است. از طریق این قابلیت، تمام ترافیک‌های جاری از طرف دیوایس شما رمزگذاری شده و از طریق دو راه جداگانه بازفرستاده می‌شود. هیچکس، حتی خود اپل هم به اطلاعات شما دسترسی نخواهد داشت. این قابلیت مثل یک VPN عمل می‌کند.

  • 3- قابلیت Hide My Email در آیکلود پلاس :

Hide My Email قابلیت جدید دیگری است که در اپلیکیشن Mail، مرورگر Safari و دیگر سرویس‌های اپل قرار گرفته و به شما اجازه می‌دهد ایمیل‌های تصادفی و منحصر به فردی را از طریق اکانت اصلی ایمیل خود ارسال کنید. این یعنی، شما می‌توانید آدرس ایمیل‌تان را برای حفظ هرچه بیشتر حریم خصوصی خود از سرویس‌ها پنهان کنید.

آشنایی با فضای ابری آیکلود

آشنایی با سامانه های فضای ابری برای عموم :

  • 1- آی کلود :

آی کلود (iCloud) جایی است که مایه دارها می روند! اگر سیستم عاملهای شرکت اپل را دارید و یا از محصولات این شرکت استفاده می کنید آی کلود یا آی کلود (iCloud) جای شماست. گرچه شما می توانید از هر دستگاهی به این سرویس متصل شوید ولی شاید سیستم های پشتیبانی کاملی را در اختیار نداشته باشید. این سرویس در ابتدا به شما 5 گیگابایت رایگان می دهد ولی بعد با قیمت های خوبی فضای شما را گسترش می دهد. این سرویس بسیار مقرون به صرفه است.

  • 2- ای درایو :

آی درایو (iDrive) عن در حال توسعه است. با این حال خدمات بسیار خوبی را به خصوص برای پشتیبانی از فایل های شبکه اجتماعی ارائه می کند. قیمت آن واقعا مقرون به صرفه است. و با پرداخت 50 دلار می توانید تا 2 ترابایت حافظه را در اختیار داشته باشید. (اگر بخواهید یک هارد بخرید باید خیلی بیشتر از این موارد پول بدهید!). با این حال این شرکت انواع سرویس های مجازی و فیزیکی مرتبط به پردازش های ابری را هم ارائه می کند.

  • 3- مگا :

مگا (MEGA) به واقع مِگا است. با ساخت یک حساب کاربری می توانید از 50 گیگابایت فضای کاربری رایگان استفاده کنید. این شرکت خدمات خوبی را برای ذخیره تصاویر و فیلم در اختیار ما می گذارد. یکی از مزایای این سرویس هزینه بسیار پایین آن است در کل با 4 تا 5 دلار می توانید از 200 گیگابایت فضای رایگان بهره مند شوید.

  • 4- باکس :

اگر به دنبال فضای ابری خوب هستید باکس (box) خیلی فضای خوبی است. بر روی تمام پلتفرم ها پشتیبانی می شود و قیمت خیلی خوبی هم دارد. در ابتدای کار 10 گیگابایت رایگان در اختیارتان میگذارد و بعد با کمی هزینه می توانید به راحتی سرویس های بیشتری را در اختیار داشته باشید. بسیاری از نرم افزارهای ابری هم بر روی این سیستم جواب می دهند.

  • 5- نکست کلود :

نکست کلود (NextCloud) در حال رشد است هنوز جای کار دارد ( راستش کمی بلاتکلیف است). خدماتش کمی پیچیده است و شاید شما مجبور به تهیه سخت افزار باشید.  قیمت افزایش ظرفیت هم در آن بالاست. با این حال سرعت خوبی دارد. بیشتر به درد کارهای تحقیقاتی و توسعه و این ها می خورد.

  • 6- وان درایو :

وان درایو (OneDrive) از سوی مایکروسافت ارائه شده است. کمی کند است و امکانات آن زیاد نیست بیشتر به درد ذخیره سازی می خورد. در ابتدا به ما 5 گیگابایت فضای رایگان می دهد و برای فضای بیشتر باید دست به جیب شویم. خوبی وان درایو آن است که از طریق سیستم عامل ویندوز 10  و یا سایر نرم افزارهای هم رده به خوبی پشتیبانی می شود.

نظرات
انصراف از نظر Close