social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

همه چیز در ارتباط با اپل آیدی

همه چیز در ارتباط با اپل آیدی

اپل آیدی یک حساب کاربری در شرکت اپل می باشد که به شما کمک می کند بتوانید به برنامه ها و امکاناتی در اپل دسترسی داشته باشید. گاهی مواقع ممکن است با این حساب دچار مشکل بشوید. برای مثال , آیا می خواهید خطاهای اپل آیدی را از بین ببرید ؟ می خواهید حساب اپل آیدی تان را پاک کنید اما نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید؟ در این مقاله برای شما هر چیزی که مربوط به اپل آیدی باشد را جمع آوردی کرده ایم. با ما همراه باشید و در انتها می توانید سوالات و نظرات خود را با ما به اشترک بگذارید.

اپل آیدی چیست؟

مانند شماره ملی که برای کارهای روزمره از اون استفاده میکنید، اپل آیدی هم یک شناسه است که فقط مختص شماست و هیچ شخص دیگری با این نام کاربری (Apple ID) نمیتونه وارد سیستم اطلاعاتی اپل بشود.در واقع Apple ID یک حساب کاربری در شرکت اپل است.شما برای ورود به هر پلتفرمی نیاز به یک حساب کاربری دارید که در واقع این اکانت به معنی هویت شماست.

اپل آیدی چه کاربردی دارد؟

برای استفاده از iPhone، iPad، Apple Watch، نیاز به یک حساب یا اکانت اختصاصی است. کاربرد این سرویس این است که دسترسی کاربران به سرویس های نرم افزاری همچون اپ استور، مک اپ استور، آیکلود، آیتونز، آی بوک و فیس تایم و آی مسیج را فراهم می کند. درواقع اپل آیدی، به نوعی هویت کاربر گوشی یا تبلت است تا در سرویس های نرم افزاری شناخته شود.

این حساب کاربری که منحصر به دیوایس های کمپانی اپل است، تمامی محتوای مربوط به شما در سرویس های اپل را ذخیره می کند (حتی موقعیت مکانی و عکس ها شخصی تان را) ایمیل مورد استفاده apple id باید همیشه در دسترس باشد تا امکان کار کردن با این سرویس وجود داشته باشد. لپ تاپ های apple هم حساب کاربری ویژه ای دارند که به گفته کارشناسان تعمیرات لپ تاپ اپل، با اپل آیدی متفاوت است.

آموزش ساخت اپل آیدی رایگان

همه چیز در ارتباط با اپل آیدی

طریقه ی ساخت آیدی اپل

ایمیل دلخواه: آیدی اپل را بر روی ایمیل خودتان و با مشخصات خودتان و رمز عبور دلخواهتان ساخته می شود. این کار نیاز به صرف زمان طولانی دارد.

خرید اپل آیدی آماده از امریکا: قبلا توسط متخصصین ساخته شده است و آنی به مشترکین اپل تحویل داده می شود . همچنین امکان تغییر رمز یا پسورد در آن وجود دارد.

باید این نکته را نظر گرفت که به دلیل تحریم هایی که برای ایران وجود دارد؛ امکان تایید دو مرحله ایی شماره تلفن های ایران وجود ندارد. پس در نتیجه امکان تایید اپل آی دی در ایران وجود ندارد.

نکته ی دیگر اینکه باید از رمز عبور قوی برای اپل آیدی استفاده کرد. این رمز باید ۸ کاراکتر یا بییشتر باشد. شامل یک حرف کوچک، یک حرف بزرگ و یک عدد باشد. حتی می توان از علایمی چون@ ؟ . و …. نیز استفاده کرد. اینگ,نه می توان رمز قوی داشت.

دیگر اینکه، از رمزهایی که حدس آن ها برای دیگران آسان است استفاده نکنید. اما این رمز به گونه ای نباشد که به خاطر آوردن آن برای خود شما نیز دشوار باشد. (دشواری باید برای دیگران در نظر گرفته شود.)

در مرحله ی بعد پرسش و پاسخ های امنیتی خود را طوری تنظیم کنید که به سختی بتوان آن را حدس زد. تا اپل آی دی، هویت شما را به تایید کند. با استفاده از همین سوال جواب ها می توان رمز اپل آیدی را ریست کرد.

دلیل ساخت اپل آیدی امریکا

بیشتر کاربران اپل به دلیل پوشش دهی بهتر و بیشتر برنامه ها، موزیک ها، فیلم ها، بازی ها و … نسبت به اپل آیدی سایر کشورها از اپل آیدی امریکا استفاده می کنند.

دیگر دلیل آن می تواند این باشد که امکان شارژ دلاری این اپل آیدی با گیفت کارت آیتونز آمریکا به آسانی وجود دارد. زیرا باعث می شود مالیات کمتری نسبت به سایر اپل آیدی‌ها به خریدهای کاربران تعلق گیرد.

چرا که امکان دسترسی به گیفت کارت آیتونز در اپل آیدی سایر کشور ها صرفه ندارد. از این رو بیشتر کاربران ایرانی و دیگر کشورها برای محصولات خود متمایلند که اپل آیدی آمریکا را فعال کنند.

همه چیز درباره اپل آیدی

خطاهای اپل آیدی و آموزش رفع آن :

زمانی که می خواهم اپل آیدی خود را در اینکلود وارد کنم با خطای the maximum number of free accounts activated on this iphone مواجه می شوم

این خطا به خاطر این است که اپل برای هر دستگاه تنها امکان استفاده از 3 اپل ایدی برای ایجاد ایکلود، می دهد و شما قبلا 3 اپل ایدی برای اولین بار در دستگاه خود در قسمت آیکلود وارد نموده اید. برای رفع این مشکل شما می توانید ابتدا اپل ایدی خود را در قسمت ایکلود دستگاه دیگری وارد نموده و سپس آن را خارج (sign out) کرده و پس از ان اپل ایدی را بر روی دستگاه خود در قسمت آیکلود وارد نمایید.

رفع مشکلات اپل آیدی

رفع خطا و مشکل can not connect to itunes store :

این خطا به دلیل عدم توانایی برقراری ارتباط بین دستگاه شما و سرور های اپل است و ربطی به اپل آیدی ندارد. این مشکل می تواند به دلیل اختلال در سرور های اپل یا اینترنت شما یا تحریم های اپل باشد. برای رفع مشکل ابتدا از سرعت اینترنت خود مطمئن شوید.در قسمت تنظیمات گوشی خود وارد wifi شوید و بر روی (i) جلوی وایفای خود کلیک نمایید و dns ها را به 8.8.8.8 تغییر دهید و سپس گوشی خود را خاموش و روشن نمایید.

در صورتی که این روش مشکل شما را حل نکرد، اگر از طریق وای فای به اینترنت متصل هستید، مودم خود را به مدت 1 دقیقه خاموش و مجددا روش نمایید و اگر از اینترنت خط استفاده می کنید حالت Airplane mode را برای یک دقیقه روشن و سپس خاموش کنید.

همچنین دکمه power به همراه دکمه home ( به صورت همزمان ) به مدت چند ثانیه نگه دارید تا لوگو اپل ظاهر شود، سپس دکمه ها را رها کنید. در صورتی که با انجام این مراحل موفق به اتصال نشدید باید همانند خطای 1009 آی پی خود را به خارج از ایران تغییر دهید ( با استفاده از V.P.N ) زیرا عدم اتصال شما به اپل نشان از تحریم ایران توسط اپل دارد.

رفع خطا و مشکل incorrect apple id or password :

این خطا به دلیل وارد کردن اشتباه اپل ایدی یا رمز عبور آن می باشد. اگر از سایت ما اقدام به خرید اپل ایدی اماده کرده اید، توجه داشته باشید حرف اول رمز عبور اپل ایدی شما، بزرگ می باشد. برای رفع این خطا ابتدا از صحت وارد کردن صحیح اطلاعات اپل ایدی مطمئن شوید.

همچنین دقت کنید در برخی مواقع کاربران می خواهند برنامه ای را به روز رسانی کنند که با اپل ایدی خودشان گرفته نشده است. در این حالت اپل از شما رمز اپل ایدی می خواهد که با آن برنامه دانلود شده است. در چنین مواقعی شما باید برنامه را پاک کنید و با اپل ایدی خودتان اقدام به دانلود نمایید تا از دفعات بعد، بتوانید آن را با اپل ایدی خودتان به روز رسانی کنید. اگر همچنان با این خطا مواجه بودید می توانید اقدام به بازیابی رمز عبور اپل ایدی نمایید.

رفع خطا و مشکل verification required :

در برخی مواقع شما اقدام به دانلود برنامه رایگان می کنید ولی با خطای "ٰٰVerification Required : Before you can make purchases, you must tap Continue to sign in, then verify your payment info." مواجه می شوید.

این خطا معمولا زمانی رخ می دهد که شما اقدام به ایجاد تغییری در اپل ایدی ( تغییر رمز عبور، تغییر اطلاعات امنیتی و ... ) کرده باشید. برای رفع این خطا بر روی Continue کلیک نمایید. شما به صفحه اطلاعات پرداخت (Payment Information) هدایت می شود.

در این صفحه کافی است بر روی Done کلیک کنید تا دانلود برنامه شما آغاز گردد. در صورتی که پس از زدن Done با خطای "For assistance contact itunes support" مواجه شدید، می بایست آی پی خود را به خارج از ایران تغییر دهید و سپس Done را بزنید.

رفع خطا و مشکل there was an error connecting to the apple id server :

این خطا مشابه خطای " cannot connect to itunes store " است. برای رفع آن نیز دکمه Power + Home را به صورت همزمان نگه دارید تا آرم اپل ظاهر شود. همچنین مودم خود را خاموش کنید و پس از 1 دقیقه مجددا روشن نمایید.

چگونگی پاک کردن اپل ایدی از سرور

چگونگی پاک کردن اپل آیدی از سرور اپل :

روش انجام این کار مستلزم داشتن تمام اطلاعات کاربری اپل آیدی است. پیش از انجام این کار از بکاپ گرفتن تمام اطلاعات خود مطمئن شوید و اپل آیدی را از تمام دستگاه‌های خود ساین اوت کنید.

  • 1. وارد صفحه حریم خصوصی سایت رسمی اپل شوید.
  • 2. اطلاعات اپل آیدی را وارد کنید و ساین این شوید
  • 3. در قسمت پایین Request to delete your account را بزنید
  • 4. گزینه‌های امنیتی شامل بکاپ گرفتن و اشتراک‌های خود را در اپل آیدی را برسی کنید
  • 5. گزینه Continue را بزنید
  • 6. گزینه permanently delete your Apple ID account را بزنید تا اپل آیدی برای همیشه پاک شو

امنیت در اپل آیدی :

1-جواب سوال های امنیتی اپل ایدی خود را طوری انتخاب کنید که حدس آن سخت باشد

اپل از سوالات امنیتی برای تایید هویت شما و مطمئن شدن از اینکه شما مالک اپل ایدی هستید، استفاده می کند. شما با استفاده از سوالات امنیتی می توانید رمز عبور اپل ایدی خود را ریست کنید. بنابراین جواب این سوال ها باید به گونه ای باشد که به راحتی در خاطر شما بماند ولی حدس آن برای دیگران دشوار باشد. شما می توانید با استفاده از این آموزش اقدام به تغییر سوالات امنیتی اپل ایدی خود نمایید

2-استفاده از رمز عبور قوی در اپل آیدی

رمز عبور اپل ایدی شما باید ۸ کاراکتر یا بیشتر و حداقل شامل یک حرف کوچک یک حرف بزرگ و یک عدد باشد.شما می توانید در رمز خود از علائم @ ! . و ... استفاده کنید و رمز عبور خود را قوی تر کنید. از به کاربردن عدد ...12345 ( اعداد پشت سرهم) و رمز هایی که حدس آن آسان است خودداری کنید. اگر رمز عبور اپل ایدی تان به اندازه کافی قوی نیست همین الان با استفاده از آموزش تغییر رمز اپل ایدی ، رمز عبور خود را تغییر دهید.

3-حفاظت از اکانت با استفاده از تایید دو مرحله ای (two-step verification)

تایید دو مرحله ای نیاز به تایید شماره همراه شما دارد و در حال حاضر به خاطر اینکه ایران تحریم می باشد و از شماره تلفن های ایران پشتیبانی نمی کند، امکان فعال سازی آن در ایران وجود ندارد.

استفاده از گیفت کارت آیتیونز و کد آیتیونز با گوشی:

کد های content و کد های promo ممکن است عکسی روی کارت نداشته باشند یا حتی ممکن است کد آنها ۱۶ رقمی نباشد و یا با حرف X آغاز نشوند.استفاده از کد و گیفت کارت فروشگاه آی تیونز روی آیفون، آیپاد یا آیپد خود :

  • ۱. با انگشت خود iTunes Store را روی آیفون، آیپاد یا آیپد خود لمس کنید، سپس App Store یا iBooks Store را لمس کنید. مبلغ اعتبار گیفت کارت آیتیونز در واقع اپل آیدی شما را شارژ میکند و شما میتوانید در هر فروشگاهی با همان اپل آیدی از اعتبار آن استفاده کنید.
  • ۲. به پایین صفحه نمایش روی دستگاه خود بروید (scroll) و در بخش Featured روی Redeem لمس کنید.
  • ۳. با اپل آیدی خود sign in کنید.
  • ۴. روی You can also enter your code manually. را لمس کنید. در بعضی کشور ها شما میتوانید با دوربین دیوایس خود گیفت کارت را در آیدی خود شارژ کنید.
  • ۵. اگر شما یک گیفت کارت آیتیونز را دارید کد ۱۶ رقمی آن را که با X شروع میشود وارد کنید. اگر یک کد پرومو یا کانتنت دارید کد پشت آن را وارد کنید.
  • ۶. روی Redeem را لمس کنید. پس از آزاد کرد گیفت کارت آیتیونز در اپل آیدی خودتان حساب کاربری شما (account balance) به صورت اتوماتیک شارژ میشود.

همه چیز در ارتباط با اپل آیدی

اهمیت اضافه کردن ایمیل نجات در اپل آیدی

توصیه می شود در کنار اختیاری بودن ایمیل پشتیبان یا ایمیل نجات، از آن برای اپل ایدی خود استفاده کنید. زیرا می توان به وسیله ی آن سوال های امنیتی خود را که فراموش کرده اید، ریست نمایید.

در صورتی که امکان استفاده از ایمیل اپل آی دی وجود ندارد می بایست به یکی از سوال های امنیتی جواب صحیح داد. اما با استفاده از ایمیل نجات بدون داشتن جواب-سوال ها می توان تمامی سوالات اپل آیدی را ریست کرد.

همچنین زمانی که اقدام به ریست رمز عبور اپل آیدی می کنید اپل از ایمیل نجات شما برای باز گردانی رمز عبور استفاده می کند و لینک ریست را به آن ایمیل می فرستد.

روش ایجاد ایمیل نجات در اپل آیدی

اطلاعات اپل آیدی خود را در سایت appleid.apple وارد کنید تا وارد پنل مدیریت اپل آیدیتان شوید.

بر روی Add a Rescue Email در قسمت Security کلیک نمایید.

به دو سوال امنیتی اپل پاسخ صحیح بدهید و بر روی Continue کلیک کنید. سپس آدرس ایمیل نجات خود را به اپل آیدی اضافه  نمایید و روی Continue کلیک کنید.

یک کد ۶ رقمی توسط اپل به ایمیل نجات شما ارسال می شود. کد را وارد کنید و بر روری verify کلیک نمایید. توجه داشته باشید که ایمیل نجات شما تا این کد را وارد نکنید اضافه نمی شود.

سه مورد از مهم ترین خطاها در اپل آدی :

1- خطای محدودیت استفاده از اپل آیدی

خطایThe Maximum number of free accounts have been activated on this iphone  محدودیت استفاده از اپل آیدی حداکثر برای 3 دیواس می‌باشد، یعنی از یک اپل آیدی فقط تا 3 بار می‌توانید برای اتصال آیکلود در دستگاه‌های مختلف استفاده کنید.


2- خطاهای 1009

متأسفانه به دلیل قرار گیری کشور ایران در لیست سیاه کمپانی اپل ممکن است گاهی اوقات برای دسترسی به آیتیونز با مشکلاتی مواجه باشید بیشترین خطایی که گاها کاربران ایرانی با آن برخورد می کنند خطای 1009 است، این خطا به این معناست که آیفون و یا دستگاهی که از سیستم عامل ios پشتیبانی می‌کنند به طور قانونی در کشور شما در دسترس نیستند، برای رفع این مشکل میتوانید از برنامه‌های تغییر IP استفاده کنید، همچنین می‌توانید طبق مراحل زیر برای ثبت تغییر کشور اقدام کنید.

تغییر شهر در آیتیونز استور به وسیله دستگاهتان:

  • 1- به تنظیمات بروید
  • 2- روی itunes & App stores کلیک کنید
  • 3- روی View Apple id  بزنید.
  • 4- نام کاربری و و رمز ورود خود را وارد کنید.
  • 5- روی کشور و منطقه کلیک کنید.
  • 7- منطقه ای که میخواهید قرار بگیرید را انتخاب کنید.
  • 8- روی Done کلیک کنید.

3- ارور Incorrect Apple Id or Password

ممکن است اسم و یا رمز ورود اپل آیدی خود را اشتباه وارد کرده باشید . به خاطر داشته باشید که این خطا ممکن است زمانی که رمز اپل آیدی خود را تغییر داده‌اید اما آن را در دیواس خود به روز نکرده اید نیز رخ دهد.‌

راه های رفع خطاهای اپل ایدی

یک راه دیگر برای پاك كردن اطلاعات اپل ايدی :

  • 1- از اطلاعات گوشی بک آپ بگیرید

پس از ذخیره کردن داده ها واچ در گوشی نوبت به قدم بعدی یعنی بکاپ گیری خود اطلاعات تلفن می رسد. سریع ترین راه برای انجام این کار رفتن به قسمت تنظیمات است روی اطلاعات خود که در بالای برنامه قرار دارد ضربه بزنید. بخش «iCloud» را انتخاب کنید سپس به قسمت بکاپ گیری از طریق iCloud بروید روی گزینه ها و صفحه نمایش بعدی و در نهایت برای بک آپ گرفتن ضربه بزنید. این کار باعث بک آپ گیری تمام اطلاعات گوشی از جمله اطلاعاتی که از طریق واچ در گوشی ذخیره شده اند می شود.

همچنین می توانید با استفاده از iTunes  از اطلاعات خود بکاپ بگیرید .برای انجام این کار لازم است دستگاه خود را به کامپیوتر از طریق کابل USB وصل کنید. سپس نرم افزار iTunes را باز کنید با جستجوی نام دستگاه در بخش «Summary» بر روی دکمه « Back Up Now» کلیک کنید.

هنگامی که بک آپ گیری آیفون را کامل انجام دادید برای بازگشت به صفحه نمایش تنظیمات iCloud ضربه بزنید و به سمت «Find My iPhone» بروید. اگر قصد ندارید که دوباره از  این آیفون استفاده کنید انجام این گام بسیار مهم است.

  • 2- ارتباط ساعت اپل و آیفون را قطع کنید

در ابتدا برای حذف کامل اطلاعات باید اگر اپل واچ دارید ارتباط بین آیفون و اپل واچ خود را متوقف کنید. قطع ارتباط باعث ذخیره داده های فعلی واچ می شود. برای غیر فعال کردن یک واچ و بک اپ گرفتن داده ها بر روی اپلیکیشن واچ که در گوشی قرار دارد ضربه بزنید و وارد قسمت «Watch» که در بالا قرار دارد شوید سپس روی «i» ضربه بزنید پس از آن گزینه Unpair Apple Watch را انتخاب کنید. این کار باعث بک اپ گیری اطلاعات واچ قبل از بازگردانی واچ به حالت کارخانه می شود.

همچنین می توانید غیرفعال کردن اپل واچ را با خود واچ انجام دهید. برای انجام این کار به قسمت تنظیمات رفته و در بخش « General» گزینه « Reset on the Watch» را انتخاب کنید. این کار باعث بک اپ گیری داده ها به گوشی می شود. اگر مجددا اپل واچ با دستگاه جدیدی جفت سازی شود توجه داشته باشید که با متوقف کردن واچ از طریق روش دومی که گفته شد قفل فعال سازی «Activation Lock» آن باقی می ماند.

در واقع Activation Lock یا همان قفل فعال سازی  یکی از قابلیت های امنیتی است که که اگر دستگاه به سرقت رفت یا گم شد، فرد دیگری به جز صاحب اصلی آن نتواند با ریست کردن یا ریستور کردن، آن را فعال و استفاده کند.

  • 3- گوشی شما آماده فروختن است

پس از طی کردن تمام این مراحل زمان آن فرا می رسد که آیفون خود را پاکسازی کنید. برای انجام این کار به قسمت تنظیمات رفته و روی بخش General  ضربه بزنید. با پایین تر آمدن روی گزینه ریست کلیک کنید  سپس در صفحه بعد بر روی « tap Erase All Contents» و « Settings» ضربه بزنید.

گزینه های دیگری در این قسمت مشاهده خواهید کرد. از جمله « Reset All Settings»  یعنی ریست کردن همه تنظیمات که اطلاعات شما را حذف نمی کند، « Reset Network Settings» ریست کردن تنظیمات شبکه که بسیار واضح است و دیگر گزینه هایی که به شما این امکان را می دهند که دیکشنری صفحه کلید، هوم اسکرین یا مختصات جغرافیایی و اطلاعات شخصی را ریست کنید.

پس از ضربه زدن روی گزینه پاک کردن تمام محتویات و تنظیمات، آیفون تمام داده ها را حذف می کند و به تنظیمات کارخانه بر می گردد.

نظرات
انصراف از نظر Close
سلام
میخواستم بدونم چه جوری میشه فهمید اپل ایدیمون رو چند گوشی فعاله؟
سلام من ایمیلی که برای اپل ایدیم وارد کردم ایمیل خودم نیست ایا کسی که ایمیل برای اونه میتونه به اطلاعات گوشیم دسترسی داشته باشه؟
پاسخ به سوال :

سلام
میخواستم بدونم چه جوری میشه فهمید اپل ایدیمون رو چند گوشی فعاله؟

جواب :

سلام.

اگر فقط تو اپ استور باشه معلوم نمیشه اما اگر تو ایکلود وارد شده باشد از طریق سایت ایکلود میتوان از گزینه find phone فهمید که یک اپل ایدی در چه دستگاهای وارد شده
همچنین اگر ایدی شما در دستگاه دیگر وارد شود بر روی اسکرین گوشی شما پیامی حاوی خبری که به شما داده میشود که ایدی شما در چه بخشی های از یک دستگاه دیگر استفاده شده است .
پاسخ به سوال :

سلام من ایمیلی که برای اپل ایدیم وارد کردم ایمیل خودم نیست ایا کسی که ایمیل برای اونه میتونه به اطلاعات گوشیم دسترسی داشته باشه؟

جواب :

سلام
تا رمز ایدی رو نداشته باشه, خیر .
سلام من تازه ایفون 7 خریدم میخوام بدونم ک چجوری باید این اپل ایدیمو از همه جای گوشیم sign outکنم و یک اپل ایدی جدید بریزم

خیلی ممنون
پاسخ به سوال :

سلام من تازه ایفون 7 خریدم میخوام بدونم ک چجوری باید این اپل ایدیمو از همه جای گوشیم sign outکنم و یک اپل ایدی جدید بریزم

خیلی ممنون

جواب :

گزینه های زیر رو جک کنید
icloud
message
facetime
tv
music
App Store
سلام.
من چند وقتیه حس می کنم یک نفر داره از اپل آیدی من استفاده میکنه و اینکه ایشون ایمیل و رمز رو داره چکار باید بکنم ؟
پاسخ به سوال :
سلام.
من چند وقتیه حس می کنم یک نفر داره از اپل آیدی من استفاده میکنه و اینکه ایشون ایمیل و رمز رو داره چکار باید بکنم ؟

جواب :

سلام. رمز ایدی رو عوض کنید
خیلی عالی بود. ممنون از سایت خوبتون