social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

چگونگی ضبط صدا در مک

چگونگی ضبط صدا در مک

اگر شما می خواهید به انجام پادکست هایی بپردازید مک بهترین وسیله برای این کار خواهد بود. عملکرد این دستگاه هیچ اهمیتی ندارد و آنچه که در این بین بسیار با اهمیت می باشد ضبط با کیفیت صدا و ارائه آن است. در این آموزش با چگونگی ضبط صدا در مک آشنا خواهیم شد که برای پادکست سازان کمک شایانی محسوب می‌شود.

دستگاه ضبط صدای خارجی

اگر شما برای کارهایی همچون خوانندگی، موسیقی یا یادداشت نکته می خواهید صدا را ضبط کنید به یک دستگاه خارجی نیازمندید. البته مک خود دارای میکروفونی بوده که می تواند مورد استفاده قرار گیرد اما کیفیت آن در بهترین حالت متوسط است.

برای بدست آوردن بهترین نتایج باید به میکروفون خارجی با پورت USB استفاده کنید. بسیاری از آنها به طور پیش فرض سازگاری با مک داشته و نیازی به نصب درایوری نیست.

نکته : همیشه قبل از خرید به بررسی سازنده رابط های صوتی بپردازید. سیستم عامل مک OS X همیشه از این دستگاه ها با استانداردUSB پشتیبانی می کند. البته گاهی اوقات برخی از دستگاه ها از درایورهای اختصاصی بهره می برند که بایستی قبل از خرید به بررسی آنها پرداخت.

در حال حاضر که سیستم صدا روی مک فعال شد باید به سمت آپشن های نرم افزارهای رفت.

مک به طور کلی دارای دو روش آسان برای ضبط صدای خارجی بدون استفاده از نرم افزار اضافی بوده که QuickTime Playerو GarageBand هستند.

QuickTime Player

از زمانی که QuickTime Player X روی کار آمد دیگر ضبط صدای خارجی آسان شد. بیایید به ضبط صدای خود از طریق این روش با میکروفون بپردازیم.

مرحله اول : شروع به ضبط صدای جدید

ابتدا QuickTime Player را باز کرده و سپس به بخش File و پس از آن به قسمت New Audio Recording بروید. یک منوی نسبتا کوچکی با برخی گزینه‌های کنترل ظاهر می شود.

مرحله دوم : انتخاب منبع ورودی و کیفیت

آیکون مثلثی سمت راست را کلیک کرده تا منویی باز شود. اگر قبلا آن را انتخاب نکردید نخست built-in microphone را انتخاب کنید.

نکته : شما می توانید همزمان دستگاه های صوتی متعددی را وصل کرده و یکی از آنها را برای استفاده در مک انتخاب کنید.

همچنین اگر می خواهید صدای با کیفیتی را ضبط نمایید بایستی مکان کوچک برای چنین کاری انتخاب کنید تا حداکثر بهره را ببرید.

مرحله 3 : ضبط کردن

روی ضبط کردن کلیک کرده و در میکروفون صحبت کنید. پس از اتمام ضبط گزینه توقف را کلیک کنید. شما می توانید صدای خود را با مراجعه به File و سپس Export menu گوش فرا دهید.

به گزینه Format تنظیمات فیلم دستی نزده تا همچون تنظیمات ضبط صدا باقی بماند. اگر شما فایل را به صوتی تغییر دهید، نسخه ایMPEG-4 جهت افزایش کیفیت ایجاد نمایید.

GarageBand

این برنامه یکی از محبوبترین اپلیکیشن های اپل محسوب شده که مدتهاست برای مک رایگان در دسترس است. ما می‌توانیم به همان شکلی که از QuickTime Player برای ضبط صدای خارجی استفاده کردیم از GarageBand نیز بهره ببریم.

با GarageBand می توانید صدای خود را مستقیما روی پروژه ای که بررویش کار می کنید قرار دهید.

مرحله اول : راه اندازی New Project

پس از راه اندازی GarageBand روی گزینه new project کلیک می کنید. برای مثال ما در این آموزش پس از ورود به new project گزینه Vocals را انتخاب می کنیم.

پس از آن که پنجره new project باز می شود شما باید روی شکل میکروفون کلیک کنید. در پایین سمت راست آپشن project به تغییر منبع ورودی می پردازیم. بنابراین باید لیست میکروفون خود را همچون QuickTime Player پیدا کنیم.

متاسفانه چنین موردی وجود نداشته و باید در آپشن از بین ضبط در استریو یا ضبط در هر کانال یکی را انتخاب کرد. در مقابل ما می خواهیم با میکروفون آن را انجام دهیم به بخش تنظیمات GarageBand رفته گزینه Preferences menu را بر می گزینیم.

زمانی که نیازهای میکروفون را تغییر می دهید GarageBand نیاز داشته تا درایوهای خود را تغییر دهد. پس از انجام شما می توانید با میکروفون به ضبط کردن بپردازید.

برخی از میکروفون ها دارای جک هدفون بوده بنابراین باید اتصال داشتن آن را در هنگام ضبط بررسی کرد. اگر شما مایل به استفاده از این خروجی هستید باید خروجی فعلی GarageBand را تغییر دهید.

مرحله دوم : ضبط کردن Track

track خود را انتخاب کرده و روی گزینه record فشار دهید.

زمانی که شما ضبط می کنید یک سری موج های رنگی صوتی ظاهر خواهند شد.

در حال حاضر شما صدای خود را در GarageBand ضبط کردید و می توانید به ویرایش صوت خود بپردازید.

صدای داخلی

ضبط صدا در مک خود که به پخش صدا می پردازد برای جریان اینترنتی کمی متفاوت بوده و بایستی ورودی را همچون میکروفون به داخل مک قرار دهید. مک ما هیچ گزینه ای برای این که چه صدایی از طریق میکروفون ضبط می شود نداشته و باید از نرم افزارهای اضافی که چنین کاری انجام می دهند بهره گرفت.

Soundflower

این برنامه مسیریابی صدا برای مک ساخته شده و با نصب آن می توانید راه مسیریابی صدای خارجی به مک را فراهم کرد. باSoundflower و QuickTime Player می توان از یوتیوب صدا ضبط نمود.

مرحله اول : دانلود و نصب Soundflower

در ابتدا برنامه را دانلود کرده و به نصبش می پردازیم. سپس باید مک را دوباره راه اندازی کرد بنابراین قبل از آن هر اسنادی که باز بوده را ذخیره کرده و ببنید.

مرحله دوم : Soundflower را به عنوان یک دستگاه خارجی تنظیم کنید

پس از راه اندازی مجدد مک به قسمت تنظیمات صدای مک رفته و Soundflower را به عنوان یک دستگاه خارجی تنظیم نمایید.

این برنامه موجب می شود میکروفون از طریق Soundflower به عنوان یک دستگاه خارجی تنظیم شود و همچنین اجازه داده تا با هر برنامه ضبطی به کار خود برسید.

برای چند لحظه System Preferences را در حالت باز نگهدارید.

مرحله سوم : پلی کردن برخی صدا

یک کلیپ را باز کرده و آن را پلی کنید. متوجه می شوید که دیگر مک شما هیچ صدایی از آن منتشر نمی کند. دلیل این بوده که صدا از طریق Soundflower مسیریابی شده نه خروجی پیش فرض.

با استفاده از دیگر ویژگی Soundflower ما می توانیم صدایی را با برنامه Soundflowerbed که در پوشه نرم افزار وجود داشته پلی کنیم.

برنامه را راه اندازی کرده و گزینه خروجی موردنظرمان را انتخاب می کنیم. از هم اکنون شما می توانید به آن چیزی را که از طریقSoundflower ضبط کردید گوش دهید.

مرحله 4 : شروع به ضبط صدای جدید در QuickTime Player

درست همانند ابتدای این آموزش شروع به ضبط صدایی جدید در QuickTime Player می کنیم. گزینه ورودی Soundflower -2ch را انتخاب می کنیم.

به مدت چند ثانیه صدا را ضبط کرده و سپس متوقف می نماییم. همچنین هر صدای دیگر در حال پخش را نیز متوقف خواهیم کرد. پلی کردن صدای ضبط شده در QuickTime با سیستم صوتی خود.

تماس های اسکایپ

در حالی که کارهای فوق برای ضبط آنها در مک نیاز به خروجی باشد، اگر ما به استفاده از روش فوق که همان ضبط مکالمه اسکایپ است، بپردازیم تنها تماس گیرنده صدا را خواهد شنید نه ما.

همچنین در این زمینه می توان از برنامه LineIn استفاده کرد. این برنامه رایگان توسط Rogue Amoeba ساخته شده است. این برنامه برای آثاری که ورودی صدای آنها در میکروفون زمان بر بوده و مسیرهای خروجی صدا نیز به انتخاب شما می باشد، مناسب است.

با استفاده از Soundflower ما می توانیم تماس اسکایپ بین دو طرف را ضبط کنیم.

مرحله اول : پیکربندی اسکایپ

با Soundflower درست همچون هر دستگاه ضبط صدا ما می توانیم آن را در اسکایپ پیکربندی کنیم.

اسکایپ را راه اندازی کرده و سپس به منوی رفته و اسکایپ را انتخاب می کنیم. پس از آن نیز روی گزینه Preferences کلیک خواهید نمود. مطمئن شوید ورودی و خروجی میکروفون مورد نظر شما در Soundflower درست می باشد.

نکته : هنگامی که برنامه ریزی می کنید تا صدایی را ضبط کنید سعی نمایید قبل از هر تماسی تنظیمات صدای اسکایپ را بررسی کنید.

مرحله دوم : دانلود و فعال سازی LineIn

LineIn را دانلود کرده و این نرم افزار را به فولدر اپلیکیشن انتقال دهید. پس از یک بار کپی، نرم افزار را راه اندازی کنید.

در حال حاضر که برنامه اجرا شده میکروفون موردنظر را انتخاب کرده و ورودی و خروجی آن را به عنوان Soundflowerبرگزینید. ما برای پخش صدا در مک باید به انجام این روند بپردازیم. چنین کاری ما را مطمئن می سازد که خروجی به عنوانSoundflower و ورودی به عنوان میکروفون انتخاب شده است.

سپس روی گزینه Pass Thru کلیک می کنیم و با این کار تایید می شود صدای ضبط شده از طریق میکروفون همان صدای قبل می باشد.

مرحله 3 : ضبط کردن با QuickTime Player

همانطور که در آموزش قبل انجام دادیم، صدای جدیدی با QuickTime Player ضبط کرده و گزینه ورودی را به عنوانSoundflower انتخاب خواهیم کرد. هنگامی که آماده بودید، شروع به ضبط کردن نمایید.

مرحله 4 : ایجاد تماس

با سرویس تست تماس اسکایپ تماس حاصل کنید و سپس از شما می خواهد یک پیام را برای تست بگویید. اگر پیامی از قبل داشته باشید خواهید شنید.

برای اینکه بازخوردی نباشد سعی کنید از هدفونی بهره بگیرید به شکلی که از میکروفون آن استفاده نکنید.

پس از تکمیل تماس QuickTime Player ضبط را متوقف می کند. سپس به عقب بازگشته و آن چیزی که در تست تماس اسکایپ ضبط کردید را گوش دهید.

یک راه ساده تر: Piezo

در تمامی راه های فوق ما با روش های ضبط صدای جالبی رو به رو شدیم که برخی خارجی و برخی دیگر داخلی بودند. اگر شما به طور منظم مایلید صدا ضبط کنید چه خارجی چه داخلی از نرم افزار 15 دلاری Piezo ساخته Rogue Amoeba استفاده نمایید.

Piezo نرم افزاری بوده که به سادگی از تمامی ویژگی های این آموزش برخوردار است. تفاوتی نداشته شما از یک میکروفون USBیا برنامه خاصی می خواهید صدای ضبط کنید در هر دو صورت Piezo از پس آن بر می آید. این برنامه همچنین تنظیمات صدای اسکایپ را در همان حالت قبل نگه می دارد.

مرحله اول : دانلود و راه اندازی Piezo

می توان نسخه آزمایشی Piezo را دریافت کرد که محدودیتش ضبط نخستین صدا در مدت 15 دقیقه می باشد.

ابتدا دانلود کرده و پس از راه اندازی آن را در فولدر اپلیکیشن قرار می دهیم.

مرحله دوم : آماده شدن برای ضبط

پس از راه اندازی Piezo از منوی Source استفاده می کنیم و سپس از بین اسامی Skype را برای ضبط انتخاب می‌نماییم. پس از انتخاب Skype به خودکار راه اندازی می شود.

نکته : اگر شما در حال حاضر Skype را باز کردید بایستی Piezo را بسته و راه اندازی مجدد نمایید. مطمئن باشید که Piezo برای نخستین بار باز می شود تا به ضبط تماس بپردازد.

سپس به قسمت تایمر رفته و روی متن کلیک کنید تا عنوانی مشخص کرده و درباره ضبط خود اظهار نظری نمایید. ما 64 هزار را به عنوان تعداد کلمات گفتاری که در ضبط کردن داریم مشخص نمودیم.

مرحله سوم : بررسی تنظیمات Skype

از طریق منو Skype  و سپس Preferences را انتخاب می کنید. البته در تنظیمات باید خروجی ها و ورودی ها ذکر شوند.

مرحله 4 : ضبط کردن

گزینه ضبط کردن در Piezo را کلیک کرده و محل تماس Skype را انتخاب کنید. در Piezo سمت چپ مربوط به ورودی میکروفون بوده و سمت راست نیز به خروجی صدا ارتباط دارد. این برای زمانی مفید بوده که برخی صداهای تعیین شده کار نمی کنند.

Piezo با یک کلیک فرآیند ضبط را آغاز می کند. تا زمانی که صدایی تشخیص داده نشود تماس Skype برقرار نخواهد شد. پس از پایان ضبط کردن به سادگی گزینه Stop را کلیک کنید و سپس فایل صدا را به پوشه موسیقی خود انتقال دهید.

جمع بندی

مک شامل برخی ابزارهای بزرگ جهت ضبط صدا با دستگاه های خارجی است. البته می توان با نرم افزارهایی همچونSoundflower کیفیت ضبط صدا را افزایش داد و مستقیما از طریق سیستم های صدا به ضبط کردن پرداخت.

در حالی که راه اندازی Soundflower و LineIn قابلیتی فراهم می کند تا افراد اگر نیاز به یک تماس با اسکایپ به منظور پادکست دارند بوسیله نرم افزار Piezo به آن دست یابند. اگر شما می خواهید به ضبط تماس های اسکایپ بپردازید Piezo آن را به شکل منظمی انجام خواهد داد.

مترجم : مهتاب جهاندار

منبع : tutsplus.com

http://www.osx.ir/چگونگی-ضبط-صدا-در-مک/

نظرات
انصراف از نظر Close