social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

گوشی سامسونگ بخریم یا اپل

گوشی سامسونگ بخریم یا اپل

کمپانی های اپل و سامسونگ دو کمپانی بسیار محبوب و شناخته شده ترین کمپانی های موجود در بازار موبایل می باشند. در این مقاله با بررسی معایب و مزایای هر یک به شما کمک می کنیم که بتوانید انتخاب کنید که از کدام کمپانی, موبایل همراه خود را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

از آن جایی که سامسونگ و اپل از شرکت‌های ابر قدرت در دنیای طراحی و تولید موبایل هستند و شناخته شده‌ترین برندها به حساب می‌آیند که کاربران زیادی از گوشی‌های آن‌ها استفاده می‌کنند اولین سوالی که در ذهن مشتریان موبایل ایجاد می‌شود این است که

گوشی سامسونگ بخریم یا اپل؟

هر یک از گوشی‌های سامسونگ و اپل ویژگی‌ها و آپشن‌های منحصر به فرد خود را دارند از این‌ رو برای اینکه بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم تصمیم داریم دو گوشی سامسونگ و اپل را در کنار یکدیگر قرار دهیم و آن‌ها را از نظر ابعاد مختلف نسبت به یکدیگر بررسی کنیم پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

در این گزارش به بررسی آخرین تولیدات کمپانی اپل، یعنی آیفون  XS،   XS MAX  و XR و مقایسه آن ها با پرچم ‌داران سامسونگ که  Galaxy 9s plus و Galaxy note9  هستند می‌پردازیم.

  • 1- صفحه نمایش :

آیفون‌ها دارای صفحه نمایش Super Retina و سامسونگ‌ها با صفحه نمایش Super AMOLED تولید شده‌اند.

البته آیفون XR باز هم استثنا بوده و داری صفحه نمایش LCD است. همگی دارای قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و نسبت بالای ابعاد نمایشگر به بدنه می‌باشند که از این نظر، با برندهای دیگر قابل قیاس نبوده و به معنای واقعی عالی هستند.

محافظ صفحه استفاده شده در نمایشگرهای اپل، کارایی بیشتر نسبت به صفحه گوریلا گلس سامسونگ دارد

  • 2- باتری:

به طور خلاصه می‌توان گفت که اپل تلاش بسیاری برای افزایش میزان شارژ دهی باتری‌های خود کرده و تقربیا موفق هم شده، اما همچنان شارژدهی گوشی‌های سامسونگ بهتر از آیفون است.

به عنوان جمع‌بندی لازم است بگوییم که پرچم‌دارای اپل و سامسونگ را نمی‌توان به این راحتی‌ها به صورت کلی برتر از دیگری دانست، اگر چه در هر بخش، ممکن است یکی بهتر از دیگری باشد. مورد دیگر هم اختلاف قیمت میان محصولات اپل و سامسونگ است.

10 روش برای افزایش عمر باتری آیفون

به طور کلی آیفون‌ها قیمت بالاتری نسبت به رقیبشان دارند و از این نظر، شاید بتوان از بعضی برتری‌های آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

تفاوت گوشی سامسونگ و اپل

  • 3- طراحی:

اولین موردی که قبل از معرفی این پرچم‌داران مورد توجه قرار می‌گیرد، پیش‌بینی سبک طراحی این مدل‌ها است. سبک طراحی این دو شرکت در مواردی دارای شباهت و در موارد دیگری دارای تفاوت می‌باشد.

شباهت‌ها: از موارد مشترک در طراحی این دو شرکت، می‌توان به قرار دادن دکمه‌های پاور و صدا در یک مکان، استفاده از دو بلندگو و در نهایت کسب استاندارد IP68 به عنوان معیار مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک اشاره کرد. البته آیفون XR دارای گواهینامه IP67می‌باشد.

تفاوت‌ها: اگر چه همه‌ی این پرچم‌داران دارای بدنه‌ای هستند که از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده، اما قسمت جلوی سامسونگ‌ها بدون هیچ‌گونه تورفتگی و کاملا یکنواخت طراحی شده، در مقابل اپل با استفاده از فولاد ضد زنگ در قاب بدنه و طراحی ضخیم‌تر، حس مقاومت بیشتری را به کاربر منتقل می‌کند.

اما نکته‌ای که با توجه به آن می‌توان امتیاز بیشتری را برای سامسونگ در نظر گرفت، حفظ کردن جک 3.5 میلیمتری هدفون است. از نظر وزن دستگاه هم می‌توان به طور کلی، آیفون‌ها را سبک‌تر از گوشی‌های سامسونگ در ابعاد مساوی دانست.

  • 4- سیستم عامل :

این قسمت جدال انگیزترین بخش برای انتخاب میان آیفون‌ها و گوشی‌های سامسونگ است، مخصوصا با معرفی نسخه‌های IOS12 و Android 8 Oreo که از هر نظر رابط کاربری آسان و دلچسبی را فراهم می‌کنند.

از قابلیت‌های جالب آی او اس می‌توان به قابلیت انیموجی اشاره کرد که با افزایش محبوبیت آن، تحت نام AR Emoji ، در گوشی‌های سامسونگ هم مورد استفاده قرار گرفت. در نهایت اگر بخواهیم جمع‌بندی صادقانه‌ای درباره سادگی کاربری این سیستم عامل‌ها داشته باشیم، می‌توان با احترام کامل به آی او اس، اندروید را برنده اعلام کرد.

  • 5- دوربین :

بهتر است همین ابتدا بگوییم که آیفون XR دارای یک دوربین 12 مگاپیکسل با قابلیت لرزش گیر و فوکوس خودکار است.

خب برویم به سراغ بقیه موارد، همه دستگاه‌ها دارای دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با قابلیت لرزش‌گیر، تشخیص فاز، فوکوس خودکار و زوم اپتیکال دو برابر هستند که از این نظر، قطعا عکس‌های راضی کننده‌ای را در محیط‌های حتی با نور کم می‌گیرند. اما برای جمع‌بندی، می‌توان گفت که آیفون‌ها عکس‌های با کیفیت‌تری می‌گیرند

گوشی سامسونگ بخریم یا اپل

تفاوت گوشی های سامسونگ و اپل

برای انتخاب و خرید یک گوشی کارآمد و خوش دست، نکات ریز و درشتی وجود دارد که مخاطبان با در نظر داشتن آنها می توانند بهترین انتخاب را از نظر طراحی و مقاومت داشته باشند.

گوشی های آیفون از نظر طراحی، همواره زبانزد عام و خاص مخاطبان بوده اند و این امر نیز به سبب به کار گرفته شدن مواد فولاد ضد زنگ در طراحی بدنه گوشی است که جذابیت منحصربفردی را به گوشی های آیفون بخشیده است.

بهره وری از گوریلا گلس در پشت گوشی باعث خوش دست شدن گوشی های آیفون شده و از طرفی نیز ترکیب فولاد ضد زنگ و گوریلا گلس باعث افزایش نسبی وزن گوشی آیفون ۱۲ پرومکس شده است.

IP68 یکی دیگر از بخش هایی است که بر طراحی گوشی آیفون 12 پرومکس نیز اثر گذار بوده و مقاومت گوشی را به طرز قابل ملاحظه ای افزایش داده است. مقاومت گوشی آیفون با مجهز شدن به IP68، در اعماق 6 متر می تواند به مدت زمان 30 دقیقه سالم بماند.

گوشی های سامسونگ نیز از نظر طراحی به نسبت گوشی های آیفون عملکرد نسبتا متفاوت تری را ارائه کرده است. سامسونگ در گوشی S21 Ultra از یک فریم آلومینیومی با همان ماهیت نسخه های قبلی بهره برده است و پشت و جلو گوشی نیز با گوریلا گلس محافظت شده است.

ضخامت گوشی های سامسونگ در مقایسه با آیفون، ضخیم تر بوده و از این نظر باید عنوان کرد که گوشی های آیفون و آیفون 12 Pro Max عملکرد بهتری را داشته اند. از نظر مقاومت نیز گوشی سامسونگ S21 Ultra به IP68 مجهز شده است که می تواند در اعماق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه سالم بماند.

گوشی سامسونگ بخریم یا اپل

بالاخره گوشی سامسونگ بخریم یا اپل؟

با تمامی بررسی‌هایی که بر روی گوشی‌های سامسونگ و اپل انجام دادیم متوجه شدیم که هر یک از این گوشی‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند از این‌رو نمی‌توان به صورت کلی به این سوال پاسخ قطعی داد.

بنابراین هر کاربری برای خرید گوشی سامسونگ یا اپل باید به نیاز خود نگاهی بیاندازد. برای مثال اگر به طراحی گوشی اهمیت بیشتری می‌دهید گوشی سامسونگ بهتر از اپل است. اگر به مقاومت بالای گوشی اهمیت می‌دهید گوشی اپل بهتر از سامسونگ است.

دو برند خوش نام اپل و سامسونگ، به عنوان پرفروش ترین برندهای حال حاضر جهان که در زمینه تولید گوشی فعالیت دارند، شناخته می شوند. اپل، گوشی های خود را با نام آیفون تولید می کند و سامسونگ نیز از واژه گلکسی که به معنی کهکشان می باشد، برای پیشوند مدل های خود استفاده کرده است.

یکی از دلایل موفقیت های سامسونگ در دنیای گوشی، تولید گوشی های مختلف برای تمامی اقشار جامعه است که توانسته فروش گوشی های سامسونگ را چشمگیر کند.

اپل نیز برخلاف سامسونگ و سایر رقبای خود، هر سال مدل های محدودی را به بازار عرضه می کند که همگی آنها را میبایست پرچمدار گوشی های آیفون عنوان کرد و این به منزله توانایی خرید گوشی آیفون، تنها برای بخشی از اقشار جامعه است.

  • گزینه های دیگر را کنار نگذارید‌

وفاداری به برند درست نیست. تنها به این دلیل که شما از گوشی گلکسی خوشتان می‌آمد دلیل نمی‌شود که باید آخرین مدلش را هم بخرید، به همین گونه دوست داشتن آیفون ۵ دلیل نمی‌شود که آیفون ۸ را بخرید.

همچنین این اصل برای کسانی که می‌خواهند از گوشی‌های اپل کوچ کرده و به سراغ گوشی دیگری بروند و برای این ‌کار خیلی ساده به سمت سامسونگ می‌روند یا برعکس، صادق است.

شما به اندازه کافی شجاع نیستید و شخصیت مستقل خود را در تصمیم‌گیری به کار نمی‌برید، چرا؟ چون این دو، کمپانی‌های بزرگی هستند ولی واقعیت این است که آن‌ها تنها از نام‌های متفاوت و نرم‌افزارهای متفاوت از هم بهره ‌می‌‌گیرند.

گوشی سامسونگ بخریم یا اپل

طرفداران اپل بیشتر است یا سامسونگ؟

هر دو برند سامسونگ و اپل در زمینه جذب مخاطبان عملکرد فوق العاده ای را داشته اند و امروزه نیز به عنوان دوتا از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای موبایل در کنار هواوی نام برده شناخته می شوند.

در پاسخ به سوال «طرفداران اپل بیشتر است یا سامسونگ»، باید عنوان کرد که هر یک از این برندها از طرفداران پر شماری برخوردار هستند که البته سامسونگ به سبب مدل های متنوع تر و تولید گوشی برای تمامی اقشار، این فرصت را پیدا کرده تا مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند و طور کلی می توان گفت که مصرف کنندگان شرکت سامسونگ بیشتر از مصرف کنندگان و طرفداران اپل است.

گوشی سامسونگ بخریم یا اپل

آیا آیفون یا سامسونگ بدون ایراد هستند؟

همه این بحث‌ها و ایرادهایی که درباره گوشی‌هایی غیر از دو برند سامسونگ یا اپل گفته می‌شود که اتفاقا گوشی‌هایی کاملا قابل قبول، خوب ساخته شده، و با عملکرد بالا هستند، برای گوشی های سامسونگ و اپل نیز صادق است اما نادیده گرفته می‌شوند.

پرچمداران سامسونگ هم می‌توانند چندان جذاب نباشند و هنگامی که از جهات گوناگون بررسی و آزمایش شود، از همان ضعف‌هایی رنج ببرند که آن ضعف‌ها دلایل قانع‌کننده‌ای برای نخریدن G7 تین کیو یا هر گوشی پرچمدار دیگر موجود در بازار است.

اما نام بزرگ برند سامسونگ آب را گل‌آلود می‌کند. خریداران می‌گویند که «این یک گوشی سامسونگ است، بنابراین باید گزینه نخست من برای خرید باشد».

یک دلیل برای خرید گوشی‌های گلکسی می‌تواند وجود داشته باشد: دوربین آن‌ها. دوربینشان جذاب است اما قابلیت‌های دیگر گویی که مانند آب روی آتش است. به اندازه همه آن دسته از مردم که تمایلی به استفاده آنچنانی از بلندگوی باکیفیت G7 و توانایی‌های صوتی‌اش ندارند، کسانی هم هستند که ایموجی‌های واقعیت افزوده سامسونگ برایشان جذابیتی ندارد.

هنگامی که جذابیت‌های ویژگی‌های خاص دوربین‌ها از بین رفته و عادی تلقی شوند، به اندازه برخی ویژگی‌های سایر گوشی‌ها بی اهمیت تلقی می‌شود.

اگر دوربین گوشی و گرفتن عکس‌های باکیفیت برایتان اهمیت دارد باز هم گوشی اپل از سامسونگ بهتر است. اگر با سیستم عامل اندروید راحت‌تر هستید خرید گوشی آیفون به نفع شما نیست و درنهایت اگر طول عمر باتری برایتان اهمیت دارد گوشی سامسونگ بهتر از گوشی آیفون است.

با این وجود ابتدا بهتر است نیاز و علایق خود را بشناسید و متناسب با آن‌ها تصمیم بگیرید که باید گوشی سامسونگ بخرید یا اپل؟

گوشی سامسونگ بخریم یا اپل

جمع بندی

با تمام بررسی هایی که نسبت به ویژگی هایی گوشی های سامسونگ و اپل انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که هرکدام از محصولات دارای معایب و مزایایی هستند که نمی توان به طور قطع جواب سوال گوشی آیفون بهتره یا سامسونگ را بدهیم و این به نیاز کاربران برمی گردد. به عنوان مثال اگر کاربری به طراحی گوشی اهمیت می دهد برند سامسونگ از اپل بهتر بوده و یا اگر استحکام و مقاومت گوشی در اولویت اولش قرار دارد گوشی های اپل بهترین گزینه برای انتخاب خواهند بود.

همچنین دوربین آیفون بهتر از دوربین سامسونگ عمل می کند و یا کار با سیستم عامل اندروید راحتتر و آسانتر از IOS می باشد. پس در ابتدا باید به نیاز و علاقه خود توجه کنید و بعد اقدام به خرید محصول مورد نظرتان در بین برندهای سامسونگ و آیفون نمایید.

نظرات
انصراف از نظر Close
سلام وقت بخیر
میشه راهنمایی کنید بین iphone x و samsung s20 fe 5g، کدوم بهتره؟ برای استفاده طولانی مدت، اهل گوشی عوض کردن نیستم
پاسخ به سئوال :

سلام وقت بخیر
میشه راهنمایی کنید بین iphone x و samsung s20 fe 5g، کدوم بهتره؟ برای استفاده طولانی مدت، اهل گوشی عوض کردن نیستم

جواب :

سلام
مقایسه این دوتا میشه گفت یک چیز شخصی است ،شما باید ببینی با سیستم عامل ای او اس راحتتری یا اندروید، هردو مدل گوش های خوبی هستن، مدل سامسونگ جدیدتره اما از لحاظ ساپورت شدن تا ۲۰۲۲ساپورت میشه، ایفون ایکس هم همینطور، ولی بنظر من ایفون یه چیز دیگست فقط ای او اس یسری محدودیت ها داره ک اگه باش کنار میایید ایفون بگیرید
سلام . درکل سامسونگ گوشی راحت تری برای فرد هست. من آیفون ۷ پلاس رو با گلکسی A7 2018 مقایسه کردم، از لحاظ دوربین سلفی و اصلی گلکسی بهتر بود. از لحاظ حافظه هر دو ۱۲۸ گفت بودن ولی حافظه رم برتری با سامسونگ بود با رم ۶ و آیفون با رم۳. از لحاظ محکمی، آیفون قوی تر بود.
من به شخصه به غیر از آیفون از هیچ گوشی ای استفاده نمیکنم