social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

تعویض باتری اپل واچ

تعویض باتری اپل واچ

به عنوان فردی که از یک گوشی هوشمند استفاده می‌کند بهتر است در مورد باتری آن اطلاعات کافی داشته باشید. باتری یکی از مهمترین قطعات در اپل واچ می باشد که درصورت خرابی , کار با اپل واچ بسیار سخت و مشکل خواهد شد. در این مقاله به شما کمک می کنیم هر اطلاعاتی که در مورد تعویض باتری اپل واچ نیاز دارید را بخوانید و تحلیل کنید. با ما همراه باشید.

متاسفانه خیلی از افراد در مورد زمان تعویض باتری اپل واچ خود اطلاعاتی ندارند. کسب اطلاعات در مورد باتری ساعت هوشمند از اهمیت بالایی برخوردار است، چون می‌تواند تجربه بهره گیری امن‌تری را برای کاربر به ارمغان آورد. طول عمر مفید باتری و صحت عملکرد آن یکی از مهم‌ترین مواردی است که برای استفاده از تمامی دستگاه‌های الکترونیکی مدرن مورد توجه قرار می‌گیرد.

چگونه طول عمر باتری اپل واچ را افزایش دهیم ؟

کاربرانی که از اپل واچ استفاده می‌کنند، پس از مدتی کار کردن با آن متوجه می‌شوند که باید روزی یک بار اپل واچ خود را شارژ کنند. به گفته شرکت اپل، اپل واچ ها در صورت کامل بودن شارژ تا 18 ساعت شارژ دهی را دارند اما بستگی به استفاده کاربر دارد که مدت زمان شارژ دهی اپل واچ کمتر یا بیشتر شود.

برای کاهش مصرف باتری اپل واچ راه‌های زیادی وجود دارد که کاربر با رعایت کردن این موارد میزان شارژ دهی اپل واچ خود را افزایش می‌دهد و مدت زمان بیشتر از آن استفاده می‌کند. عمر باتری اپل واچ‌ها 3 سال است و بعد از این مدت باید باتری اپل واچ تعویض شود.

عمر باتری اپل واچ را چگونه بررسی کنیم؟

ممکن است به تازگی اپل واچ خریداری کرده باشید و هنگام سیرو گردش اولیه در منوهای آن به میزان باتری توجه نکرده باشید در ادامه به راه های اطلاع از مقدارمیزان باتری توجه کنید بر روی صفحه ساعت انگشت خود را بکشید تا به (Control Center) مرکز کنترل دسترسی پیدا کنید و میزان باتری را ببینید. می توانید حالت مصرف کم باتری اپل واچ را فعال کنید، برای اینکار درصد باتری را لمس کنید وبعد ازآن نوار Power Reserve را بکشید.

می‌توانید آیتم باتری را برروی صفحه بعضی از مدل های اپل واچ اضافه کنید. می‌توانید میزان  باتری اپل واچ متصل خود رااز طریقی ویجت باتری که به آیفون خود اضافه کردید مشاهده کنید.

اگراپل واچ شما در حالت Nightstand در حال شارژ شدن است، آیکون شارژ سبزرا لمس کنید تا از میزان باتری مطلع شوید.

تعویض باتری اپل واچ

راه حل هایی برای افزایش طول عمر باتری :

  • 1- بازکردن قفل با گوشی :

می‌توانید با قرار ندادن Passcode  در ثانیه های تایم نمایشگر صرفه جویی کنید و در نهایت کمی باتری ذخیره کنید.

  • 2- رفرش‌های بک گراند را کم کنید :

در بخش General اپل واچ یک منو Background App Refresh وجود دارد. که شما می‌توانید فقط برای برنامه‌های خاصی فعال کنید یا رفرش‌های بک گراند را خاموش  یا آن‌ها راروشن کنید.

  • 3- تغییر رنگ :

می توانید برای ذخیره بیشتر انرژی از بگ گراند مشکی برای نمایشگر AMOLED خود استفاده کنید.

  • 4- تنظیم لرزش‌های لامسه‌ای :

بدیهی است که اطلاع رسانی  با لرزش ملایم، می تواند یک راه حل مناسب هنگام دریافت پیام  و تماس باشد اما محدود کردن آن می تواند تاثیری هر چند اندک در مصرف باتری داشته باشد.

  • 5- حالت ذخیره نیرو را روشن کنید :

کافی است با نگه داشتن دکمه پاور برای چند ثانیه این گزینه را فعال نمایید، سپس حالت ذخیره نیرو را انتخاب کنید. به جز زمان تمام ویژگی ها با فعال کردن این گزینه خاموش می‌شود.

  • 6- قابلیت روشن شدن با بلند کردن دست را غیرفعال کنید :

برای غیرفعال کردن این قابلیت کافی است به Settings > General > Wake Screen رفته و «Wake Screen on wrist Raise» را خاموش کنید. بعد از آن با ضربه بر روی صفحه قادر به دیدن نمایشگر خواهد بود یا یک دکمه را فشار دهید.

  • 7- خاموش کردن صدا :

می‌توانید بسادگی  انگشت خود را بر روی صفحه رو به بالا بکشید، بر روی آیکون زنگ ضربه بزنید و خاموش کردن صدا را فعال نمایید.

  • 8- مانیتور ضربان قلب را خاموش کنید :

برای اینکار کافی است به قسمت Privacy > Motion & Fitness بروید.

آموزش تعویض باتری اپل واچ Apple Watch :

ابزارهای تعمیراتی لازم برای تعویض باتری اپل واچ : پیچ گوشتی تعمیراتی موبایل - دستگاه سپراتور - تیغ و کاتر

  • بررسی سلامت باتری اپل واچ از طریق تنظیمات

برای بررسی سلامت اپل واچ خود از طریق تنظیمات باید Watch OS اپل واچ به ورژن 7 بروزرسانی شده باشد. اگر این چنین بود، مراحل زیر را طی کنید.

  1. به تنظیمات اپل واچ خود بروید.
  2. بر روی باتری (Battery) تپ کنید.
  3. بر روی سلامت باتری (Battery Health) تپ کنید.
  4. اگر درصد سلامت باتری بالای 80 درصد بود، وضعیت سلامت باتری مناسب است و سلامت باتری اپل واچ خوب است در غیر این صورت باید اقدام به تعویض باتری کنید.

در آوردن بند ساعت اپل واچ

مرحله 1- در اوردن بند ساعت

ابتدا بندهای ساعت را در بیاورید. برای شناسایی این ساعت کافیست پشت آن را بررسی کنید. پشت ساعت مشخصات مدل آن قرار دارد که پشتیبانی از LTE یکی از بارزترین ویژگی های آن است. بغل پورت Diagnostic ساعت شماره ی مدل این ساعت حک شده که مثلا در اپل واچ سری 3 , A1889 است.

تعویض باتری | هزینه تعویض باتری

قیمت تعمیر باتری اپل واچ

مرحله 2- اپل واچ را با سپراتور تعمیرات موبایل گرم کنید

ساعت را با iOpener یا دستگاه سپراتور یا سشوار صنعتی گرم کنید تا چسب زیر تاچ و ال سی دی کمی شل شود. با قاب بازکن یا کاتر مخصوص تاچ و ال سی دی را باز کنید. مراقب کابل‌های تاچ و ال سی دی باشید که پاره نشوند.

تعمیرات اپل واچ

خارج کردن تاچ و ال سی دی

مرحله 3- خارج کردن تاچ و ال سی دی اپل واچ

تاچ و ال سی دی این ساعت نسبت به سری 2 تفاوت زیادی نکرده است و می توان گفت پشتیبانی از آنتن LTE تنها تفاوت این دو ساعت است. ما در حال انجام تست‌های سازگاری تاچ و ال سی دی این دو ساعت هستیم تا امکان جابجایی آنها را بررسی کنیم. این تاچ و ال سی دی یک IC کمتر نسبت به مدل قبلی دارد که احتمالا زیاد مهم نیست. در شکل دوم کنترلر تاچ ساعت، مدول NXP 80V18 NFC و پد خالی لحیم کاری شده را مشاهده می کنید.

باز کردن پیچ کانکتور

همه چیز درباره تعویض باتری اپل واچ

باز کردن پیچ اپل واچ

مرحله 4- باز کردن پیچ کانکتور و در آوردن باتری اپل واچ

داخل ساعت یک پیچ ریز سه سو مانند مدل قبلی وجود دارد که آن را با ابزار مناسب باز کنید. در کنار باتری این ساعت Taptic Engine را مشاهده می کنید که برچسب روی آن یک روپوش محافظ را نگه می دارد که در واقع مربوط به کانکتور باتری است . دقت کنید هنگامیکه باتری را خارج میکنید به باقی کانکتورها و فلت‌های داخل دستگاه آسیبی وارد نکنید

مشخصات باتری اپل واچ

مرحله آخر: مشخصات باتری اپل واچ

اگر چه ظرفیت باتری گوشی‌های اپل در سری های جدید کم می شود ولی باتری ساعت اپل واچ سری 3 42 میلی‌متر کمی بهتر شده و ظرفیت بیشتری دارد. باتری لیتیومی این ساعت دارای ولتاژ 1.07 وات بر ساعت با ظرفیت 279mAh در ولتاژ 3.82V است که شماره ی سریال آن A1848 می باشد.

ظرفیت باتری ساعت اپل واچ سری 3 42 میلیمتر تقریبا 4 درصد بیشتر از باتری اپل واچ 2 است که این ساعت نیز نسبت به اپل واچ های اورجینال (که باتری 0.78 وات بر ساعت دارند) حدود 32 درصد افزایش ظرفیت داشت.

توجه داشته باشید که تعمیرات و تعویض باتری اپل واچ باید تحت نظر فردی متخصص و ماهر در این کار انجام شود.

نظرات
انصراف از نظر Close