social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

چگونگی تشخیص کابل شارژر ایفون اصل از تقلبی

چگونگی تشخیص کابل شارژر ایفون اصل از تقلبی

کابل شارژ اصل و یا تقلبی :

یکی از تجارب بدی که هر فرد میتواند داشته باشد این است که یک کالا و یا جنس تقلبی و فیک را خریداری کند و به اصطلاح به آن بیاندازند. این اتفاق را میتوان به جرعت گفت که حداقل یکبار برای همه رخ داده است و این موضوع میتواند بسیار آزار دهنده باشد.

البته درست است که فرد فروشنده توانسته است برای یکبار آن جنس و یا کالا را به ما فروخته باشد و سود کرده باشد اما هرگز ما را دوباره به عنوان مشتری در مغازه خود نخواهد دید چرا که اعتماد مشتری را سلب کرده است و در بیزینس و فروش این بدترین اتفاقی است که میتواند بیوفتد.

اما زمانی این اتفاق میتواند بسیار آزار دهنده تر باشد که پول بسیاری برای آن کالا و محصول پرداخت کرده ایم. شما فرض کنید که قصد خرید کابل شارژ آیفون را دارید اما به شما کابل شارژ آیفون تقلبی را عرضه میکنند.

میتوان حدس زد که کالا ها و محصولاتی که از خارج از کشور آمده اند و مخصوصا محصول کشور آمریکا هستند داخل کشور ایران اکثرا نمایندگی ندارند و نمیتوان از گارانتی و ضمانت آن ها استفاده کرد.

کاربرانی که از محصلات شرکت اپل استفاده  یمکنند و گوشی های آیفون میخرند بار ها پیش آمده است که به جای کابل شارژ اصلی به آن ها کابل قلابی و فیک آیفون را داده اند و کاربران نتوانسته اند تفاوت بین کابل شارژ آیفون اصل را با فیک و قلابی تشخیص دهند.

خراب شدن و یا گم شدن کابل شارژر گوشی کاملا طبیعی است و میتواند برای هر کسی پیش بیاید اما نکته ی مهم این است که شما بتوانید تفاوت بین کابل شارژ اصل و قلابی را تشخیص دهید.

چگونگی تشخیص کابل شارژر ایفون اصل از تقلبی

چگونه یک شارژر تقلبی باتری تلفن شما را خراب می کند و شما چه کار می توانید بکنید؟

همه شارژرها یکسان نیستند. شارژ کردن گوشی شما فقط به پیدا کردن یک کابل و آداپتوری که به آن بخورد خلاصه نمی شود. برخی شارژرها برای پر کردن باتری زمان بیشتری می گیرند. برخی ممکن است به گوشی شما صدمه بزنند. شارژر تقلبی که خریداری کرده اید ممکن است باتری گوشی تان را کلا خراب کند.

خوشبختانه، هنگام خرید شارژر چند توصیه ایمنی وجود دارد. شارژرهای موبایل وظیفه تامین شارژ گوشی ها را دارند. آن ها این کار را با فعال کردن مدار شارژی که باتری شما را از نو شارژ می کند انجام می دهند. به خاطر همین، شارژرها بهتر بود آداپتور نامیده می شدند چرا که کار آن ها صرفا شارژ دستگاه شما نیست بلکه جریان dc را به سطحی که گوشی یا تبلت شما می تواند استفاده کند تبدیل می کند.

در این پست هم قصد داریم تا تفاوت بین کابل شارژ آیفون اصل و قلابی را تشخیص دهیم.

تشخیص کابل شارژر اصل

چگونه کابل و شارژر اصلی آیفون را تشخیص دهیم؟

همانطور که میدانید شارژر یکی از لوازم جانبی گوشی موبایل است که مستقیما به باطری گوشی شارژ میشود و همین موضع باعث اهمیت آن میشود. از همه مهمتر و حساس تر این است که باطری گوشی های آیفون بسیار حساس هستند و به سختی میتوان آن ها را تعمیر کرد. به صورت کلی بهتر است که از لوازم اصلی خود هر دستگاه استفاده کنید.

نکات کلی که میتوان در مورد کابل شارژر قلابی ایفون گفت این است که اغلب برای ساخت ان ها از متریال و مواد اولیه خوبی استفاده نمی کنند و در این شرایط در برابر عبور جریان برق مقاومت بالایی دارند و همین موضوع متناسب با باطری موبایل نیست و یا کاملا بر عکس بوده و  مقاومت کمتری داشته و ولتاژ بیشتری را به باتری گوشی میرسانند که البته هر دو حالت به باتری آسیب وارد می کند و منجر به کاهش عمر مفید باتری گوشی میشوند.

به منظور تشخیص درست کابل شارژ آیفون قلابی و اصلی بهتر است که به نکات زیر بسیار توجه کنید:

  • کابل شارژ آیفون قلابی در فاصله زمانی کوتاه رنگ آن رفته و پاره و خراب میشود.
  • هنگام خرید کابل شارژ آفون بسیار دقت کنید تا پورت شارژر دقیقا با سرشارژر یکسان باشد و راحت وارد شود.
  • پورت شارژر در زمان شارژ کردن داغ میشود.
  • دیر شارژ شدن گوشی میتواند یکی از نشانه ها قلابی و فیک بودن کابل شارژ آیفون باشد.
  • زمانی که استفاده از گوشی کمی سخت شود میتوان گفت که از کابل قلابی برای  شارژ استفاده کرده اید.
  • تفاوت های ریز در کابل شارژ آیفون اصلی و تقلب
  • از طریق سوکت کابل هم میتوانید قلابی و اصلی بودن شارژ آیفون را متوجه بشوید و کافی است که نکات زیر را دنبال کنید.

چگونگی تشخیص کابل شارژر ایفون اصل از تقلبی

نشانه های اصل بودن کابل شارژ آیفون :

  • اتصال‌های گرد و صاف و تک‌قطعه
  • سایز نرمال: 7.7 میلی‌متر عرض در 12 میلی‌متر طول
  • ورودی‌های صاف و تخت خاکستری و متالیک
  • محل اتصال یو اس بی در این بخش طلایی رنگ است.
  • بخش خارجی USB کاملا صاف است و هیچ برآمدگی یا فرورفتگی ندارد.

شارژر تقلبی چه مشکلاتی ممکن است به وجود آورد؟

زمانی که یک شارژر تقلبی آیفون یا سایر محصولات اپل را خریداری می‌کنید، تنها یک محصول غیر استاندارد به دست نمی‌آورید، بلکه یک خطر ایمنی را خریداری کرده‌اید.

اپل در تحقیقات دادگاهی خود متوجه شد که شارژرهای تقلبی، کیفیت ساخت و تجهیزات نامناسبی داشته و برخی از تجهیزات اصلی هم در شارژرهای تقلبی استفاده نشده و کلا حذف شده بودند.

در کنار این موارد باید طراحی نامناسب و عایق بندی الکتریکی نامناسب را هم اضافه کرد تا خطرات استفاده از آن‌ها بیش از پیش مشخص شود.

اگر شانس بیاورید، شاهد طول عمر و عملکرد پایینی از شارژر خود بوده و در استفاده روزمره از آن دچار مشکل می‌شوید. معمولا کابل شارژر تقلبی به شما اجازه اتصال به کامپیوتر و سینک کردن فایل‌هایتان را هم نمی‌دهد. اگر هم بدشانس باشید، هنگام استفاده از شارژر تقلبی ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دستگاه یا حتی خودتان وارد کنید. احتمال آتش گرفتن این شارژرها وجود دارد و حتی ممکن است باعث برق گرفتگی کاربر شوند

چگونگی تشخیص کابل شارژر ایفون اصل از تقلبی

دلایلی که نباید از یک کابل شارژ تقلبی استفاده نکنید:

  • آسیب باتری یا گوشی
  • آتش سوزی الکتریکی
  • خراب شدن و آسیب دیدن کابل به خاطر استاندارد های کیفیتی ضعیف
  • کابل ها ممکن است شکننده تر باشند و درون دستگاه شما بشکنند
  • کابل ها ممکن است زیاد از حد داغ شده و منجر به آتش سوزی شوند
  • ممکن است کابل های تقلبی به خوبی درون آداپتور یا گوشی چفت نشوند.
  • عدم توانایی در همگام سازی دستگاه شما با کامپیوترتان و ...


لطفا توجه داشته باشید برخی از کابل های شارژ شخص ثالث که تاییده ی (MFi (Made for iPhone دارند ولی برخی از کمپانی های شخص ثالث هستند که متقلب هستند و روی بسته بندی کابل ها به دروغ این تاییدیه را درج می کنند. از این رو باید دقت بیشتری داشته باشید.

نشانه های دیگری که میتوانید برای تشخیص کابل شارژر آیفون اصل از آن استفاده کنید عبارت اند از:

فاصله 7 اینچی از پورت SUB کابل شارژ را چک کنید، چرا که در این قسمت باید امضای شرکت اپل باشد که این نشان حاکی از اصل بودن ان است. خوب است که بدایند هرگز نمیشود امضا شرکت اپل را جعل و کپی کرد.

سعی در پیدا کردن عبارت Designed by Apple in California Assembled in China باشید تا از اصل بودن کابل شارژ آیفون اطمینان حاصل کنید.

در صورت مشاهده کردن عبارت هایی مانند Assembed in Vietnam و یا Indústria Brasileira میتوانید آن را به عنوان اصل بودن ان حاکی کنید.

هرچه این متن ها خوانا تر باشد متوجه اصل بودن کابل شارژ آیفون میشوید.

به جملات و عبارت های بسته بندی آیفون دقت کنید چرا که باید بر روی ان نوشته شده باشد Made For Apple که مخفف آن میشود،  MFi و در همه بسته بندی های آیفون دیدن چنین عبارتی نشانه اصل بودن کابل است.

یکی از دیگر نشانه های بارز از اصل بودن کابل شارژ ایفون اصل این است که قسمت فلزی سر USB  دنده های ریز و صیقلی دارد و معمولا محل اتصال دو لبه فلزی USB به شکل ذوزنقه ی کامل متقارن است.

شرکت اپل با این نشانه ها و علائم تشخیص کابل شارژ آیفون اصلی و تقلبی را بسیار برای کاربر آسوده کرده است. کابل های اصلی شارژ آیفون معمولا از یک لایه محافظ  طراحی و ساخته شده اند که در برابر امواج الکترومغناطیسی بر روی قطعات بسیار مقاوم هستند و برای فهمیدن این موضوع کافی است که کابل را باز کنید.

این نکته را فراموش نکنید که محصولات شرکت اپل  لوازم جانبی که تولید می کند به هیچ عنوان ارزان قیمت نیستند. پس اگر فروشگاهی را مشاهده کردید که محصولات اپل را ارزان به فروش میرساند به اصل بودن محصولات و کالا ها شک کنید.

این نکته را فراموش نکنید که شارژر اصل آیفون معمولا از محصولات مشابه و تقلبی بسیار سنگین تر است که همین موضوع میتواند کمک شایانی به شما در خرید و تشخیص کابل شارژ آیفون اصل و تقلبی کمک کند.

آیا می توانید از دستفروش ها شارژر خریداری کنید؟

در بسیاری از موارد، شاید بتوانید با در دست گرفتن یک شارژر به تقلبی یا اصل بودن آن پی ببرید ولی بهترین راه برای اطمینان از این که یک معامله واقعی انجام داده اید این است که از فروشندگان معتبر خریداری کنید، شاید قیمت آن بیشتر باشد اما خیال تان از ایمنی آن راحت خواهد بود.

اما آگاه باشید که فقط به این دلیل که شارژری در یک فروشگاه فروخته می شود بدان معنا نیست که حتما آن اصل است مخصوصا اگر در حال خرید یک شارژر دست دوم باشید.

تشخیص آداپتور شارژر اصل

نکاتی در مورد شارژر و کابل شارژ برای سالم ماندن باتری آیفون ، آی پد و غیره :

1- همیشه شارژر اصل گوشی خود را به همراه خود داشته باشید

2- سطوح خروجی و ورودی را بررسی کنید

3- به گواهینامه های روی شارژر نگاه کنید

نتیجه گیری :

بهتر است قبل از خرید هر محصولی از برند و اصل بودن آن توجه کنید و همه نکات را بررسی کیند. مخصوصا اگر قصد خرید لوازم جانبی محصولا اپل را دارید بهتر است که نکات ریز و مهمی را بررسی کنید چرا که تعمیر و خرابی هر دستگاه آیفون میتواند برای شما بسیار هزینه بر باشد. برای تشخصی کابل شارژ آیفون اصل نکات مهم و ریزی وجود دارد که توضیح داده شود و تنها با مشاهده و بررسی کابل میتوانید به اصل بودن کابل شارژ پی ببرید.

شما می توانید برای خرید کابل شارژ اصلی آیفون و مک بوک ایر و مک بوک پرو به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

نظرات
انصراف از نظر Close
تفاوت کابل اصل و فیک آیفون چیست؟
پاسخ به سئوال :

تفاوت کابل اصل و فیک آیفون چیست؟

جواب :

قبل از هرکاری قسمت کانکتور کابل لایتینگ را چک کنید. اگر سوکت فلزی صاف و تک قطعه و طلایی باشد کابل اصل است. کابل‌های فیک سوکت تیره یا نقره‌ای، نامنظم و تکه تکه‌ای دارند. ورودی سوکت اصل تخت خاکستری و متالیک است. اما در کابل‌های فیک این قسمت سفید و سیاه است.
تفاوت آداپتور شارژ اصل و فیک آیفون چیست؟
پاسخ به سئوال :

تفاوت آداپتور شارژ اصل و فیک آیفون چیست؟

جواب :

برای تشخیص آداپتور اصل آیفون وجود عبارت‌های Designed by Apple in California و یا چین و ویتنام و برزیل روی آداپتور چک کنید. آداپتورهای اصل وزن بیشتری دارند. جریان ورودی آداپتور را چک کنید. اگر جریان ورودی 0.15 آمپر باشد، آداپتور اصل است. جریان خروجی هم حتماً باید 1 آمپر باشد.